oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vemila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hömpylä sulla alko sit kunnol pahoinvointi näköjään. ite kävin laattaas tänää kerran mut hirvee olo kokoajan ja välil tulee kurkkuu mut sit menee takas alas ja se on ihan hirveetä kans. yritähän jaksaa.

Täällä ei vielä luonnollisesti kauheasti ole oireita, aika samaa rataa mennään kuin viime raskaudessa: pissalla olen saanut juosta jo heti kiinnittymisestä asti ja samaten ilmestyi tämä koko kropan ihanasti peittävä näppyläinen ihottuma, jota tosiaan oli viimeksikin ihan alusta asti. Lievää närästystä ja "pala kurkussa" -tunnetta on ollut, toivoisin niiiiiiin kovasti, ettei enää tästä eteenpäin jatkuisi kuten edellinen raskaus, silloin nimittäin viikolla 7 alkoi oksentelu, joka jatkui 24/7 viikolle 21 asti. Toisaalta, laihduin 11kg sen raskauden aikana, jos jotain positiivista pitää siitä kaivaa...niin ja muita "vaivoja" mulla ei sillon ollutkaan, toivottavasti niitä ei tule nytkään.

Täällä huono olo pahentui joulun jälkeen. Etovaa oloa on koko päivän, mutta ainakaan vielä en ole joutunut oksentamaan. Ruoka maistuu huonosti ja kaikki makea ällöttää. Uni maistuu erittäin hyvin, viime yönä reilu 11 h. Menkkamaisia kipuja on myös päivittäin. Rinnat on kipeät ja turvonneet. Puolisokin huomasi uudet muodot joulusaunassa ja totesi, että "Siullehan on kasvanu tissit!".

Huono olo täälläkin tuntuu yltyvän joulun jälkeen. Kävin aamupäivästä lääkärillä ja sain viikon saikkua kun ei tällä ololla oikein töissä pysty olemaan.

Tsemppiä kaikille huonovointisille! Mulla on ollut viimeisen viikon vähän koko ajan pientä äklötystä ja väsyä, onneksi ei mitään sellaista jonka kanssa ei pärjäisi. Turvotusta on myös ollut, saattaa olla jouluruuilla ja herkuilla myös osansa asiassa :) ärsyttävin oire on että mulla on koko ajan nälkä!!! Hetki on kylläinen olo syömisen jälkeen ja sitten taas pikkuisen ajan kuluttua on sellainen olo kuin ei olis mitään koko päivään syönytkään. Onneksi mun tekee kaikkea terveellistä mieli, karkkia yms ei juurikaan. Kävin tänään vaaàlla ja pari kiloa oli jo tullut lisää...sama oli esikoisen kanssa, paino lähti heti vinhaan nousuun ja melkein 20 kiloa siinä tuli sitten kerättyä 9 kuukauden aikana :) olen onneksi muutoin tosi pieni painoinen ja kaikki raskauskilot kyllä lähti vuoden imettämisellä.

Tääl oksensin jo vko ennen testin tekoa, tupakointi kummasti vähentyny (Stressisauhuja pareja lukuunottamata).. Mikää muu ei käytä aamul ku vichy tai sillotällö juustosämpylä.. Väsymys järkyttävää, kylmää iltasin, repäsykipuja..Eli tuttu meininki esikoiseen verrattuna paitsi pahempi tuo pahoinvointi. :D Ainut huoli on ny si ilmassa, ku en muista millä vkoilla oli esikoisen kanssa reilun vkon kestävä vuoto, pari-kolme pvää reilumpaa, ilman kipuja siis ja kaikki meni hyvin. Nyt vuoto alkanu taas eilen illalla, vkoja vissii 5+2 menossa laskujen mukaan, kipuja ei o, repäsykipuja oli aamulla aivastaissa ja edelleen ny aamusta tuntuu et oksennanko vaiko en ja yritän saaha vichyä alas.. eka ultra ois vasta muutaman vkon päästä vkolla 8+1 vissii. Ny va yritän rentoutuu (joulupyhät oli hirveetä stressiä ja eilen räjähin isännälle jo ihan kunnolla tästä shousta täällä, minkä takii vissii si illasta vuoto alko..) ja olla nostelematta nuita muksuja hirveesti, jospa se vuoto siitä loppus tai vähenis ny tuosta satunaisesta lorahtelusta tiputteluun, eikä niitä kipuja tulis. Pelottaa mut toivottavasti tää o nyva sitä stressivuotoo.. ehtii entinen seinäkalenteri mihi merkkasin vuotopäivät ja määrät ja millä vkoilla. muistaakseni pari vkoa myöhemmin vasta viime kerralla. Mut pietää peukut pystyssä ettei oireet hävii ja tästä ny selvittäs, seurata vkolopun yli ja alkuvkosta soitella neuvolalle jos vaikka suostusivat tarkistaa aikasemmin et mikä tilanne sielä on!

Mä heräsin yöllä taas pissalle ja huomasin että tissit ei ollu yhtään kipeet kun normaalisti on ollu tosi arat ja pinkeet. Eihän sitä sitte saanu enää nukutua kun heti alko ajattelee että nyt sitte on jotain käyny. Nyt tuntuu että tisseihin on palannut taas pieni arkuus, tosin pienempi kuin ennen mutta aika outoa kun yleensä nukun aina mahallaan ja nyt plussauksen jälkeen ei ole voinut kuvitellakkaan nukkuvansa mahallaan niin viime yön sitte nukuin. Täytyy kai oman mielenrauhan takia käydä hakees taas pari testiä ja kattoa saako vielä kaksi viivaa. Maanantaina olis varhaisultra ja aika kauhunsekaisin tuntein sitä odottelen jostan syystä. Mitään vuotoa ei ole onneksi ollut eikä muutoinkaan mitään isoja mahakipuja tms. Mistä lie toi tissijuttu sitten johtui. Niin ja viikoja olis nyt 7+1

Kyllä nuo oireet voi ihan harmittomista syistä vaihdella paljonkin päivästä toiseen :) Raskaustestin tekeminen ei kuitenkaan kerro nyt mitään, koska raskaus on jo noinkin pitkällä niin kyllä siitä kaksi viivaa tulee vielä pitkään, vaikka olisikin kesken mennyt. Tsemppiä ja toivotaan parasta sinne maanantain ultraan!

Mulla tuli tänään täyteen 6+0, ja oireita on jonkin verran. Kovasti väsyttää ja sitten jos ei ajoissa ehdi lepäämään niin alkaa kiukuttaa :D Alavatsakivut ovat yllättäneet, en tiennyt, että näinkin kovia kipuja voi olla! Erityisesti öisin alamasua vihloo, joten nukkumisesta ei sillon tahdo tulla mitään. Mikrossa lämmitettävä kauratyyny on ollut kyllä hyvä apu noihin vatsakipuihin, suosittelen! :)
Ja tissit on pinkeät ja arat! :D
Pahoinvointia kauhulla odotan, muutenkin olen herkkä yökkimään, joten saas nähdä...

Niinhän se varmasti on niiden testien kohdalla mutta kai siinä on jokun psykologinen juttu. En ees kehtaa kertoa monta testiä olen ekasta haaleasta plussasta alkaen tehny:D Mut toivottavasti maanantaina on kaikki kunnossa. Mulla ei onneksi kamalia alavatsa kipuja ole, kuulostaa ikävälle Neitoperho:s 

Nyt ois 9+1 menossa. Pientä pahoinvointia ollut, en onneks ole toistaiseksi joutunut vielä kertaakaan pönttöä halaamaan (toivottavasti ei tarvitsekkaan). Vessassa saa juosta usein ja kahvi ei maistu samalta kuin ennen. Aiemmin saattoi mennä 10 kuppiakin päivässä vahvaa kahvia, nykyään hyvä jos yhden pystyy juomaan. Pientä turvotusta on  etenkin vatsan seudulla ollut (vatsa jo muutenkin kasvanut) ja rinnatkin kasvaneet siinä sivussa.

Tänään rv 5+3 ja kyllähän noita oireita on ollut.

- Jatkuva väsymys
- Rinnat todella arat
- Vilun väreet ja hetkittäiset kuumat aallot
- Nälkä
- Mahan kipuilut

Täällä viikkoja about 6, ja tolkuton väsymys päällä jatkuvasti! Tuntuu, että voisin nukkua 20 tuntia vuorokaudesta.

Alavatsaa nippailee myös urakalla, rintoja hieman aristaa.

Tänään ekaa kertaa hieman ällö olo, en kuitenkaan vielä pahoinvoinniksi kutsuisi, mutta ällöttää ajoittain.

Ompas kiva kun muilla samanlaisia oireita. Tänään kuvittelin että voi kun ei tarvitsisi kertaakaan oksentaa ylös asti, mutta toisin kävi. Illasta kerran oksennettu, mutta koko päivän oli kyllä "pala kurkussa"-olo ja oksentamisen jälkeen olo kyllä parantui.
Lisäksi itselläni rinnat arat lähes kokoajan. Väsymystäkin vielä löytyy ja kuvotus/etoaminen lisääntynyt joulun jälkeen.
Saa nähdä monesti pönttöä kumarretaan ennen kuin helpottaa :) Ps. pitäis olla vaa tyytyväinen ku oksettaa kun sitten tietää että hormonit toimivat oikein siellä kehossa !

Täällä kans oireet päällä. Kuvottava olo on hyvinkin tuttua, yrjön pidättely kuin myös. Laatta ei ole vielä monesti lentänyt, mutta on kuitenkin. Jouluaattona sain halailla pönttöä - tosi kiva ! Töissä meinaa olla vähän hankalaa huonolla ololla, mutta koska yrjö lentää harvakseltaan, nii eipä sieltä oikein auta olla poiskaan.. Musta on jotenkin outoa, että mulla tää pahoinvointi tuntuu olevan jotenkin ilman logiikkaa. Toki jos on ollut pitkään syömättä voi olla yks syy,  mut aina sitä ei voi yhdistää siihenkään. Enkä myöskään syö mahaa mitenkään hirmu täyteen, et ähkyn takia ois huono olo. Olo ei katso kellonaikaa, yöt olen kyllä saanut nukkua. Välillä en tiedä, kun on paha olo että helpottasko syöminen vai lentääkö laatta jos syön. Ihme arpapeliä

Mulla ei oo ikinä ollut selässä näppylöitä, mutta nyt niitä on ruvennut tulemaan Meillä ois häät tuossa helmikuussa, piti sitten etsiä boleroa mekon päälle kun ei paljon näppyselkänä huvita kuvissa olla...Alavatsa on myös kipuillut, välillä reilumminkin. Tissit ollut tosi kipeet, halaaminen ja mahallaan nukkuminenkin sattuu.

Että semmosta täällä !

Täällä ollut ihan kamala väsymys, vaikka kuinka nukkuisi niin ei auta, mutta toivon että tämä helpottaa jossain vaiheessa. Jokapäivä tuntuu alavatsassa  pientä nippailua ja paineen tunnetta sekä rinnat ovat turvonneet ja arat. Sekä jatkuva nälkä, tuntuu että itseään ei saa edes ähkyksi :D vaikka olen syönyt normaalia enemmän ja näin joulunakin herkutellut, niin minulla on paino alkanut laskemaan..

eilen kun kävin ultrassa kysyi lääkäri että miten on tähän mennessä mennyt. Tokasin vaan että ihan ok ainut et aamusta iltaan etoo.. Sanoi sitten "lohdutukseksi" että älä huoli kyllä se noin kuuden viikon kuluttua rupee EHKÄ helpottamaan !! apua :/ että kaikille siinä sitten lohtua... ...

Kellitys: Hyvä että oikaisit hieman kirjoitustani, koska eihän tuollaista väitettä voi kirjaimellisesti ottaa, koska kaikilla on erilaiset raskaudet. Jotkut oireilee jotkut ei. Toivon kuitenkin että kaikilla pikkuiset pysyisi mukana loppuun saakka. Olen itse ollut tällä hetkellä epätodellisissa tunnelmissa ja meinasin marssia kohta apteekkiin ja testata vieläkö plussaa. Viikot 7+4. Plussashan se, niin kuin arvelinkin. Tää on sitä uskon vahvistusta. Nyt vaan toivotaan että en sais täällä päin jylläävää noro virusta kaupan päälle. Sitä sitten odotetaan 14.1 kuin kuuta nousevaa. Eka neuvola!

Tuo testin plussaaminen ei tosiaan kerro mitään raskauden jatkumisesta :( Sitä raskaushormonia saatetaan mitata tosi pitkäänkin vielä keksenmenon jälkeenkin. Mutta hyvä jos tuli hyvä mieli, ja toivottavasti kyseessä ei ole keskenmeno.

En epäile että olisi keskenmeno, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Epäilin lähinnä ensimmäisen testin tulosta. Että olen ylipäätänsä siunatussa tilassa. :)

Takaisin