Oireita, oireita..

Mä taas kun epäilin lapsivettä sain ihan ohjeeksi vaan laittaa taitellun paperinpalan pikkareihin.
Side on kuulemma kyseenalainen kun imee kuitenkin jonkun verran.
Vaikka saman ohjeen oon lukenut kuin minkä Aaria mainitsikin, eli side housuihin ja paperi siihen päälle.
Tää nyt oli vähän asian vierestä.

Tosiaan, Joupo mielumin kävisin kyllä tarkistaan jos yhtään epäilyttää.

Makea haju, kyllä huomattu. Kastelee kuin vesi, ihan on litimärät housut jos ei olis pikkuhousunsuojaa, aivan kuin olis tullut pissat housuun. Paitsi et tää on ihan kirkasta, väritöntä. Täytyypä soitella synnärille joo.

Mitä haittaa siitä voi olla jos sitä lapsivettä sieltä vähän tulee näin loppuvaiheessa? Eikö se lapsivesi uusiudu kuitenkin kaikenaikaa?

Joupo kuulostaa hyvinki siltä et ois lapsivettä! Synnärille vaan yhteyttä.

Marika aina jos tulee lapsivettä, vaikka vähänkin, se tarkoittaa et sikiökalvoihin on tullu reikä jonnekki ja reiän mukana se ei enää ole steriili tila vaan voi kehittyä vakavakin tulehdus. Sen takia vähäinenkin lapsiveden tulo lasketaan vesien menoks ja synnytys yleensä käynnistetään 2vrk sisällä ellei se käynnist itsekseen ja tulehdusarvoja seurataan.

40+0. Siivosin päivällä pari tuntia, siihen totaali väsähdys, tunteroisen sohvalla pötköteltyä alkoi supistella about 15-20 min välein. Söin ja painelin kävelylle, jossa puuskutin ehkä kilometrin, taas soffalle ja taas tunteroisen päästä supistuksia.. Tuskin tästä synnyttämään kuitenkaan päästään! :( Noh, piakkoin saunaan :D Ihan helpolla en luovuta! Aamulla on kyllä neuvola, että enköhän minä sinne ilmaannu kuitenkin..

Tai sitten tinkerbell suuntaa neuvolan sijaan ihan synnärille asti. :wink
Tsemppiä häätöyrityksiin!

Oliskohan tää nyt sitte limatulppaa :O Tänään kätilöt teki sisätutkimuksen ja sen jälkeen tuli vähän rusehtavaa limaista vuotoa, niinku voi tullakin. Nyt illalla kahteen otteeseen valunut tosi paljon jotain limansekaista, klönttimäistä, jonka seassa rusehtavaa vuotoa. Jännää...

Hmm hankala sanoa mutta voi hyvinkin olla!
Mulla esikoisesta tuli sisätutkimuksen jälkeen rusehtavaa limavuotoa. Se siitä sitten yltyi kohti synnytystä..Kun limatulppa irtosi oli sellainen iso vaalea klöntti jossa veriviiru.

Nyt mulla on tullut limatulppaa pidemmän aikaa mutta ilman mitään veriviiruja, sellaisia paksuja klimppejä.
Ja vuoto on nyt alkanut olla limaista.. Anteeksi jos jotain ällöttää! :hilarious:

Joo tuntuu et elämä = alapään tapahtumat :D

Lima on kirkasta, läpinäkyvää klönttimäistä. Niinku liivatetta. Ja siinä on rusehtavia veriviiruja - eikä ihan viirujakaan vaan kunnon knöölejä ruskeeta.

Alavatsalla menkkajomotus. Suppareita suht säännöllisesti (jotka ei näy vielä naamassa). Nyt vielä saunaan. Katsotaan katsotaan...

Täällä alaselkäkipu on palannut. Oon ollut niin kiitollinen että se on pysynyt poissa 3 vk pidempään kuin viimeksi, että en osaa edes surkutella jos se tästä nyt alkaa. Jotenkin kyllä vähän on muutenkin jännä olo, että saa nähdä seuraako tästä mitään vai onko vaan muuten tukalaa. En jaksais kyllä uskoa että päästäis tositoimiin ennen 39+jotain. Mikä on käsittämätöntä kyllä ENSI VIIKOLLA!! WHAAAAAAAAAAT?!??? :eek::eek::eek: En pysty ymmärtämään. Jotenkin on ihan älyttömän valmistautumaton olo :confused: et huolettaa mitä tästä tulee.

Pieni paniikki ja valmistumattomuus täälläkin kun tällä viikolla poksahtaa rv 40 käyntiin!! :eek:

Mutta mä tuossa juuri pillitin lokakuisissa syntynyttä vaavia ja mietin että niin haluaisin omanikin jo masun ulkopuolelle. :rolleyes: <3
Se jotenkin vasta nyt iskostui mun tajuntaan että meille tulee VAUVA. Enkä malta odottaa että pääsen tapaamaan hänet.

Huh mikä yö! Eilisestä rääkistä tuli lähinnä vaan kipeeks ja sai hirveen huonosti nukuttua, eli loppuajan annan herran kölliä masussa rauhassa ja pötkötän soffalla vaikka sitten sen kaks viikkoa ennemmin ku säntäilen enää turhaan, oon superkipeä ja nukun ekstrahuonosti :) Toki niitä supistuksia edelleen tulee, mutta välit vaihtelee ja intensiivisyys jne.. Noh, kohta neuvola. Eipä siitä mitään hyötyä ole, ne mittaa nuo perusjutut, antaa uuden ajan varmaan viikon päähän ja siinä se.. Ehkä eniten turhauttaa kun ei oo lääkärintarkastusta, niin ei tiiä onko tuola alaosastossa tapahtunut mitään sitten 37 viikon. Muistaakseni sen lääkärin yliaikaiskontrollin saa vasta joskus 41+3 tms..

Voi harmi tinkerbell, etteivät niin lupaavan kuuloiset oireet sitten kumminkaan tuottaneet tulosta, ainenkaan vielä. :sad001

Kyllä tuo yliaikaiskontrollikin kuulostaa korviin niin hirvitykseltä että toivottavasti ei kovin moni siihen joudu. Plaah...

Ja niin hän saapui tähän maailmaan, kiitos varmaankin sen eilisen sisätutkimuksen. Synnytys meni hyvin, klo 04 alkoi supistukset viimeyönä ja tyttö tuli maailmaan reilun 10 h kuluttua. Sairaalassa ei ehditty olla kuin pari tuntia ja salissa peräti 10 min. Onneksi siis lähdettiin kun päivällä vähän piti empiä että no jokohan vielä..

Ihanaa, onnea Joupo! :Heartred Ei ollut sinun aavistuksesi ihan väärässä, kai sen vaan sitten tietää kun se on menoa... Tuntuu etten itse edelleenkään tietäisi milloin lähteä vaikka toista odottelen :D

Joupo sepäs eteni sitten verkkaisesti ja hienosti aavistelit etukäteen. Onnea! :)

Takaisin