Oireita, oireita..

Lovehearts_

Näppärä viestien naputtelija
Toukoäidit 2020
Tämä kuuluisa ketju varhaisille oireille.. :happy:

Itsellä ainakin pientä nippailua alavatsassa, JATKUVA jano ja välillä ihan hirveä päänsärky (johtunee siitä jos välillä unohtuupi tuo veden juominen..). Ja hirvittävä väsymyskin koko ajan.. Vai alkaako tässä vaan kuvittelemaan oireet, liekkö ne kovin voimakkaita näin alussa olisi?! (jos ylipäätään hedelmöitystä edes tapahtunut)..
 
Jokos teillä muilla oireita ollut ja millaisia? :) oisi mielenkiinnosta kiva tietää onko samanlaisia:cat:
 
Mä oon listannut päivittäin tuntemuksia..
-Arat rinnat
-Selkäkipua
-Vatsan polttelu ja muutama satunnainen vihlaus.
-Nenän tukkoisuus.
-Palelu.
-Tahmea valkovuoto.
-Väsymys
-Päänsärkyä päivien mittaan.
-Pahoinvointi, muutaman kerran oksentelu.
-Turvotus.
-Virtsaamisen tunne useammin kun ennen.

Ovis testi näytti mulla plussaa jo päiviä ennen kuin R.testi.

Siinä nyt ens hätään ne mitä muistin! :)
 
Ihan alussa siis vielä ollaa!
Mulla tuli ovis n. 5pv ennen ku laskurit anto myöten. Tikutin siis vitsinä tossa 9pv ja se olikin selkeä plussa. Oireet alko alle viikko oviksesta. Mutta siis tein mun muistaakseni jo viikko takaperin oviksella plussa joka sitte voimistu päiväpäiltä. 3+2 tuli eka haamu ja se vahvistu joka päivä ja nyt tosiaan vasta 3+5 eli Oisko sitte nyt kp23/28. Huomenna meinasin aamusta tehdä vielä sen digitestin ja liuskoja varmasti joka aamu ens viikkoon saakka!

Mulla siis tyttö 5v ja sen kanssa meni samalla tavalla silloin että plussasin oviksen ennen r.testiä. :) Ja plussa näky 5pv ennen menkkoja. :)
 
Sullapa on Susqi varhaisia plussia ollut! Mäkin plussasin (omien laskujeni mukaan) 3+6 ja luulin että sekin on varhainen :D

Nyt mulla on siis menossa viides viikko ja oireita on ollut parin viikon ajan. Kaikki alkoi nännien kipeytymisellä ja sillä, että aloin maistaa suolan todella voimakkaana normaalisuolaisissakin ruuissa.

Sitten alkoi turvotus joka näyttää siltä kuin olisin pidemmälläkin raskautta... Valkovuodon määrä on lisääntynyt. Selkäkipujen määrä on lisääntynyt. Mulla tosin on muutenkin huono selkä mutta nyt se oireilee paljon nopeammin ja helpommin. Itkuherkkyyttäkin on havaittavissa :D

Plussan jälkeen oireet on lisääntyny päivittäin. On vilutusaaltoja, kuvotuksen aaltoja, aamuisin on nenä tukossa, röökinhaju saa myös yökkäämään, ja sellaista kuplintaa ja kuohuntaa tuntuu alavatsalla sekä sellaisia omituisia tuntemuksia, jomotuksia ja pieniä viiltoja. Tänään aamulla alkoi pissalla ravaaminen...
 
No joo oon neuroottisesti googletellut sitä onko edes mahdollista, mutta näköjään se on! Silti oon tosi skeptinen vielä sen suhteen ettei vaan olis kemiallinen! Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!
 
Oho, onpa teillä paljon oireita! Tässähän alkaa ihan itse miettiä että onko tää oireettomuus nyt huonompi homma.. Mulla oli oireina ainoastaan palelu ennen plussaa ja väsymys. Niin ja levottomat yöt! Esikoisesta oli oireeton raskaus, ainoastaan kasvava masu muistutteli että raskaana ollaan. :)
 
Mulla oli mun esikoisen kanssa joka on nyt 5 vuotta täysin oireeton raskaus, ainostaan loppu rakkaudesta liitoskipuja! :)
 
Susqi, Mulla siis alkoi kyllä supistukset jo rv 18, että siltä osin ei oireettomana pysynyt mutta alkuraskaudessa en olisi tiennyt että raskaana ollaan paitsi masusta. :grin
 
Nenä tukkoinen, kuuma ja kylmä, turvottaa ja mielialat vaihtelee. Ovis bongattu ja hyödynnetty ennen ja jälkeen , nyt dpo3. (Kp16) Koska kannattaa alkaa testailee? :)
 
Unicorn17, Herkimmillä testeillä voi positiivisen tuloksen saada jo dpo 9, mutta jos haluaa välttyä pettymyksiltä, ehkäpä joskus dpo 12 tai viimeistään kun menkat ovat myöhässä. :)

Mulla ei ole muita oireita, ennen plussaa oli palelu, mutta nyt sama oire on tullut kuin esikoisesta, että mulla menee korva lukkoon ja se on niin ärsyttävää. :shifty:
 
Mulla ei ollu oikeestaan mitään oireita ennen edellispäiväistä plussaa...muutakuin en menkat ei mitenkään ilmotellu itestään. Yleensä vuoto muuttuu väriltään päivää-paria ennen.
Tein testin oikeastaan vaan siksi, että saisin mielenrauhan ja menkat ei jäis stressaamisen takia alkamatta ja koska kaapissa sattui olemaan 1 testi.
No ehdin jo katsoa et jaaa...nega on... mut sit ku se värisotku alkoi tasottua niin hitsi :nailbiting: sieltähän alkoi erottua plussaviiva. Oli kp 30/31.

Nyt sit alkanu hiukan rinnat aristaa, nälkä polttelee nopeammin ja pissahätä tulee useammin ku normisti. Nyt ku mietin taaksepäin ni PMS olin aika leppoisa ja nenä on vuotanut, oli muutama uneton yö, vatsaakin katsoin suihkussa et liekö alkavat menkat turvottaa...mut noi "oireet" ei nyt välttämättä johtuneet tästä raskaudesta :confused005

Mut en viitsi oireista vetää mitään johtopäätöksiä. Edellisissä raskauksissa on välillä etonu, välillä ei, välillä rintojen arkuus alkanut myöhemmin jne. Tuulimunassa oli ihan selkeitä oireita, mutta viivat oli tosi haaleita päiviin nähden verrattuna muihin.

Edit. Haluaisin nyt vielä korostaa tota JATKUVAA nälkää :hungry: ai jestas... mä JUST söin iltapalaksi nakkisoppaa ja taas kurnii.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei oikeen muita oireita oo vielä ollu ku et menkat jäi pois, lämpö nousi ehkä vähän (en mitannu mut oli aamulla sellanen olo) ja issias meinaa kiusata..siinäpä ne :D aikaisemmat raskaudet ollu kans aika oireettomia, suurimmat vaivat ollu just issias vaivat ja verenpaineen lasku. Toisaalta ärsyttää kun ei oo yhtään sellainen olo et ois raskaana :D
 
Moondance, Mulla oli myös esikoisen raskaus oireeton, eikä nytkään oireita oo, mutta tuo issias.. Muistelisin että mulla olis esikoisestakin ollut? Siis yht äkkiä alkoi toissa päivänä ja välillä tuntuu että voi mahoton kun ei meinaa päästä kävelemäänkään. Vihloo tuonne pakaraan niin ilkeästi. Ikävä vaiva. :/
 
Mulla heräs epäilykset raskaudesta, kun alkoi armoton väsymys. Ja alavatsa on todella herkkänä, kaikki ponnistelut sattuu. Nännit ovat myös arat. Paino nousi heti 2kg, turvottaa..

Esikoisen aikaan ei tarvinnut raskaustestiä tehdä, kun heti alkoi niiin jäätävä pahoinvointi. Toivon, että tällä kertaa se jäisi tulematta. :yuck:
 
Mulla alkoi jo ennen plussaa kohtu tuntumaan erilaiselta kuin ennen. Olin tietysti jo monta kiertoa ehtinyt tunnustelemaan, että nyt on kyllä jänniä nippailuja ja ollut varma siitä, että raskaana ollaan. Mutta tällä kertaa tunne oli kuitenkin vähän erilainen. Enemmän sellainen venytyksenomainen. Ja siihen liitty ne repäsytuntemukset. Niitä mulla on aina kierrossa joskus ovulaation jälkeen, mutta nyt repäsyt jatkui ihan siihen asti kun menkkojen piti alkaa.

Mulla on edelleen kohtu aika kipeä ajoittain, kasvukipuja taitavat olla. Yhtenä iltana poltteli niin että meinasin oksentaa ja olin varma, että kesken menee. Mitään vuotoa ei ole kuitenkaan tullut ja samat tuntemukset jatkuu lievinä edelleen, joten kai se oli vaan jotain asiaan kuuluvaa.

Palelua ja nenän tukkoisuutta on ollut myös. Muutamana aamuna on töissä hieman ällöttänyt, mutta ei lähellekään niin paljon, että pitäisi oksentamaan lähteä. Nälkä on, varsinkin aamulla ihan vapinanälkä. Rinnoissa ei ole ollut vielä mitään tuntemuksia. Väsymystäkään ei selvästi ole, kun roikun taas netissä keskiyöllä nukkumisen sijaan :grin
 
Heippa vaan kaikille! :happy:
Täällä rv3+0, ja kovin jo kuummottelisi testiä tehdä.. raskausoireina ollut:
- rintojen arkuus oviksesta lähtien
- nenän tukkoisuus
- oviksen jälkeen oli lämmöt koholla 4pv, jostain luin että selkeä hedelmöittyminen on tapahtunut jos näin käy.
- alavatsan nippailut ja vihlonta
- "flunssan" oireet ollut sieltä oviksesta asti
- vatsan turvotus
Toiveikkaina jo odotellaan plussaa mieheni kanssa, toista kiertoa nyt yritetään. Vahva tunne nyt että onnistuu:angelic:

Koska olette plussanneet?
 
Mä plussasin 4+5 (eli eilen). Menkkojen ois pitäny alkaa la. Siks ootin näin monta päivää kun ei oltu yritetty tätä. Havahduin tiistaina et hetkinen, nyt jotain puuttuu, monta yötä rätit jo varulta jalassa :D eka ajatus oli et oon raskaana, toinen et en voi olla, sit teille vähän laskelmia ja...no tähän asti ehkäisykeino "reisille ruiskiminen" on toiminu (n. 2v siis) :D ootin sit kuitenkin vielä 2 yötä ku aattelin, että alkaa holotttaa heti ku testin ostan. Ei holota ei :D Ennen ku kukaan sanoo et hölmö, luulitko oikeasti et noin ei voi tulla raskaaksi - ei, en luullut, riskit on kyllä ollu tiedossa :wink
Tää ei kyllä nyt liittynyt mitenkää oireisiin, mutta tiiättepä nyt tuonki.
Kääks nyt on mentävä etten myöhästy töistä :D
 
Äidiksipian: ihanaa, toivotaan että siellä pieni on mukana matkassa :Heartred oireet on ainakin hyvin selkeät :)
 
Takaisin
Top