Oireita, oireita..

Ihan siis järkyttävä kipu etenki nyt, kun toinen rupes mylläämää mahassa. Ähisen ja puren hammasta tosta kivusta. Se on niinku tossa vyötärön kohalla selän puolella. Otin tonnisen panadolin mutta ei vaikutusta. Onneks on nyt vaan tasasena särkynä, kun myllääminen loppu.

Kuulostaa kyllä ikävältä kivulta sanmarie!

Ja omasta kokemuksesta huolestun, kun mulla vastaava kipu aiheutui siitä, että munuaisesta ei päässyt tuotokset rakkoon virtsatiehytvaurion vuoksi. En nyt tietenkään halua pelotella! Tuli vaan niin elävästi mieleen se tilanne. Panacod ja 800 burana yhdessä otettuna auttoi 3-4 tuntia laskemalla kivun siedettävälle tasolle, mutta ei todellakaan kokonaan pois. Toivottavasti helpottaa, ja jos ei mene ohi, niin sinuna menisin tarkistuttamaan, mistä on kyse kuitenkin.

Kaari, edelleen kyllä särkee mutta ei kovasti. Nyt tullut vielä mahakipu lisäksi :confused: En tiedä kuitenkaan voiko kyse olla munuaisesta, joka kävi kyllä itselläkin mielessä. Kun selästä hieromalla löytyy se selkeästi kipeä kohta josta oikein särähtää joku, kun koskee. Koputusarka ei ole.

Juu, toivottavasti on nyt vaan jokin lihasjumi sulla. Sehän voi puristaa/painaa jotain hermoakin kyllä, ja säteillä eri suuntiin, tai jotakin sellaista.

Se mun munuaishomma aiheutti isot kivut, en pystynyt istumaan tai makaamaan ollenkaan, kävelin vaan ympyrää kotona, ja kun sitten mentiin päivystykseen, tutkimusten jälkeen kipu oli niin kova, etten pysynyt enää jaloillani, joten oli kuitenkin erilaista, se kipu ei hellittänyt missään vaiheessa ennen kuin sain vahvat kipulääkkeet.

Kuulostaa että melko kivuliasta sulla ollut.

Onneksi nyt pahin kipu hellittänyt ja joukko muita kipuja tullut tilalle. Tänään kyllä ollut tämän raskauden kivuliain päivä :shifty: Toivottavasti huomenna taas parempi.

Uuggh. Menkkamaisia kipuja koko päivän ja kamala potkunyrkkeily rakkoon ja kylkeen. Alkaako käydä tila ahtaaks? <3

Eilen käytiin sairaalassa tarkistuttamassa tilanne, kun supistuksia tuli muutaman minuutin välein koko päivän. Kaikki oli kuitenkin ok, kohdunsuu käytännössä kiinni edelleen ja kohdunkaulaa vielä 2cm, viime viikolla neuvolassa oli n. 3cm. Supistukset jatkuivat koko illan vielä tiheästi, mutta ne olivat koko ajan olleet niin lyhyitä, etteivät tehneet mitään sen kummempaa vielä. Jatkuvat edelleen, mutta väli on harventunut 1-1,5 tuntiin. Voi olla, että loppuvatkin vielä joksikin aikaa. Viikkoja nyt 36+5.

Muokattu viimeksi:
Siellähän saattaa Kaarella lähtö olla jo lähellä :) Minäkin heräilin viime yönä 3-5 välillä kipeisiin supistuksiin tuon tuosta ja kun vihdoin viideltä luovutin nukkumayritykset, että okei, kellotetaan nyt sitten, niin eiköhän ne siihen loppuneet! Ärh.. Nukkuminen nyt on jo muutenkin niin vaikeaa, niin ei kyllä hirveesti nappaa tämä juupas-eipäs touhu masukilla :/ Yöllä parhaani mukaan yritin jatkaa repaleisia unia kun arvasin, ettei se kuitenkaan mitään käynnisty. Yllättäen herätteli kunnes luovutin, ovelus :D Niin, nyt siis 38+3.

Mietin tässä kun kahtena päivänä peräkkäin on illalla tullut todella huono olo. Alkaa ensin järjettömällä väsymyksellä, siihen päälle tulee kova hikoilu, levottomuus, oksetus ja päänsärky. Samalla tuntuu että pulssi olisi korkealla. Mahtaako nämä muutaman tunnin ns "kohtaukset" olla vain täysin normaalia loppuraskauden iloja? Toki napakoita supistuksia on ollut näiden kahden päivän aikana säännöllisen epäsäännöllisesti pitkin päivää ja yötä. Tiedä sitten liittyykö toisiinsa.
Mahtaako muilla olla samaa?:/
37+2

Mikähän ihme tässä on, kun nyt eilisten supistelujen jälkeen on hetken aikaa alavatsalla kova kipu pissalla käynnin jälkeen, muuten ei ole nyt supistellut enää. Kipu kestää kyllä vain hetken, mutta on aika voimakas, ja pitää olla kaksinkerroin hetken aikaa, että helpottaa. Täytyy varmaan soittaa vaikka neuvolaan huomenna, jos jatkuu...

Mikähän ihme tässä on, kun nyt eilisten supistelujen jälkeen on hetken aikaa alavatsalla kova kipu pissalla käynnin jälkeen, muuten ei ole nyt supistellut enää. Kipu kestää kyllä vain hetken, mutta on aika voimakas, ja pitää olla kaksinkerroin hetken aikaa, että helpottaa. Täytyy varmaan soittaa vaikka neuvolaan huomenna, jos jatkuu...
Hei mulla ollut samaa jo piiiiitkään. Äitipolillakin tutkittiin ja testailtiin mutta mitään ei löytynyt. Tosi inhottava se kipu, sellainen pistävä kipu ja nimenomaan pissaamisen jälkeen ei sen aikana. Lääkäri epäili olevan jotain pienimuotoista supistelua vaikka itse vähän epäilen, mutta sillä lausunnolla mennään, koska mitään vakavaakaan ei löytynyt.

Olen alkanut viikko sitten käymään uimassa äippävapaiden kunniaksi. Nyt viikkoa myöhemmin minulla on varpaanvälit haavaumilla. Nopea Googlaus kertoisi, että voisi olla jalkasieni, mutta varma en ole kun minulla ei sitä ikinä ole ollut :( Äkkiä katsottuna mitään voiteita tai muutakaan ei suositella raskaana oleville. Mites arvon kollegat, jäisittekö seuraamaan tilannetta vai hakisitteko apteekista voidetta? Pystyykö neuvolakaan auttamaan, kun eikö mahda olla lääkärin asia?

Olen alkanut viikko sitten käymään uimassa äippävapaiden kunniaksi. Nyt viikkoa myöhemmin minulla on varpaanvälit haavaumilla. Nopea Googlaus kertoisi, että voisi olla jalkasieni, mutta varma en ole kun minulla ei sitä ikinä ole ollut :( Äkkiä katsottuna mitään voiteita tai muutakaan ei suositella raskaana oleville. Mites arvon kollegat, jäisittekö seuraamaan tilannetta vai hakisitteko apteekista voidetta? Pystyykö neuvolakaan auttamaan, kun eikö mahda olla lääkärin asia?

Ainaski alkuun voisit laittaa lampaanvillaa, saattaa mennä ihan sillä! Varpaanvälit kuivaksi niin ei tykkää sieni olla. Apteekista saa ko. tarkotukseen. Kieputetaan siis varpaiden väliin.

Vissii harkkasupistuksia alkaa enempi olla.. Eilen illalla kiinnitin huomiota ku alaselässä kävi sellanen pien kipu muutaman sekunnin ja kohta uudestaan, useamman kerran. Ajattelin et johtus ku illan oli töissä. Mut nyt tänäänki vähä aikaa sit tuntu vaikka ollu tosi rauhallinen päivä.. En kyl niinkään oo tuntenut et maha kovettuis mut mitä muutakaa nuo tuntemukset ois..

Mulla tuntui supistukset alkuun pelkästään alaselässä, sitten kun ne voimistuivat, tuntuivat myös lonkissa, nivusissa ja reisissä. Silloin tosin olin jo synnytyssalissa.

Voivat hyvinkin olla juuri supistuksia Aneska! :)

Tänään th juuri puhui että on hyvä merkki jos supistukset alkavat olla kipeitä ja napakoita.. No en tiedä minne omani ovat menneet? :shifty:

Ja varsinkin turhauttavaa kun niitä tulee ja menee. Mulla edelleen päiviä ettei tuu yhtään kivuliasta supparia ees välillä, vaan "tavallisia" kovettumisia. Joskus menee kunnolla reisiin ja selkään ja rutistaa niin, että tuntuu ja oon ihan, että jes! :D On se erikoista, että on olemassa tila, jossa sitä kipua oikein toivoo ja odottaa. Toki kokemus kertoo, että synnärillä se kivunodotus kyllä jo loppuu, vaikka lopputuloksen odotus jatkuu :D On se silti hassua, että toisten synnytys käynnistyy rv 36-37 jne ja meidän poitsu vaan köllii tyytyväisenä vaikka eräpäivään alle viikko :) Voiku näihin sais sen ajastimen!

Alkaa vaa ressi nousta jos nyt jo alkaa supistuksia tulla ku tyylii mitää oo valmiina.. Ja esikosta niitä tuli vasta siinä vaiheessa ku oltiin jo menossa synnärille näytille.

Siis anteeksi nyt varmaan ihan hölmö kysymykseni, mut voitteko kokeneemmat kertoa enskaodottajalle että miltä ne oikeet supistukset oikeen tuntuu. Kun nyt kuulostelee vähän kaikkea, et onks tää, onks tää, mut sit kuitenkin kuulee, et kyl "ne oikeet" sit tajuu!

Mulla nyt kahtena yönä herättänyt sellanen menkkamainen paineen tunne joka kestää noin minuutin ja samalla vatsa kovettunut. Ajattelen olleen kivulias harkkasuppari - ei viel oikee. Ei jatkunut säännöllisenä. Nyt päivällä on menkkamainen kipu alhaalla, välillä vatsa kovettuu kivuttomasti eikä nää korreloi. En siis usko et nääkään "oikeita". Oon ihan wrecking ball kun kokoajan mietin tuntemuksia! [emoji23]

Takaisin