Oireita, oireita..

En mitenkään kyllä usko, että vauvallekaan olisi mitään haittaa siitä, jos Nuppu ottaisit esim. yötä vasten sen yhden Panadolin, jos se auttaa nukkumaan paremmin ilman tolkutonta kipua. Panadol taitaa olla aika pitkään käytetty lääke, joten uskoisin sen turvalliseksi, kun tutkimustuloksia ja pitkäaikaisia käyttökokemuksiakin on varmasti kerätty, eikä mitään massiivisia negatiivisia vaikutuksia ole kai löytynyt. Kyllä se uni kuitenkin on tärkeää äidille, ja sitä kautta vauvalle. Onhan ihmisillä monenlaista lääkitystä erilaisiin vaivoihin raskausaikanakin, eikä niistä välttämättä ole mitään haittaa vauvalle. Minä olen kyllä sitä mieltä, että unenpuute on pahempi kuin lääkkeen ottaminen.

Kyllä ite voisin helposti ottaa joka yö Panadolin jos olo sitä vaatisi. Kroppa ja aivot kuitenkin tarttee unta et jaksaa ja kestäähän sitä stressiäkin paremmin yms mitä kaikkea kun on saanut nukuttua, niin kyllä katon itse että se on lapsen ja itseni etu ottaa sitä särkylääkettä kun tarttee :)

Joo, sanoisin kyllä ettei jokailtainen Panadol ole yhtään mitään verrattuna siihen, mitä kivusta johtuva stressihormoni tekee vauvalle ja sun jaksamiselle.

Mulle th aina sanonut että ennemmin panadol kuin kipu. Se kipu tosiaan välittyy vauvaan stressihormoonina ja ylipäätään saa sun kehon virittyneeseen tilaan. Pienempi paha! :)

Edellisen raskauden loppuviikot meni mullakin öisin panadolin voimalla, tsemppiä siis! Vielä ei oo siihen tultu, mutta ei liene enää kaukana :| Tänään ollut maha lähes sekaisin ja ilmaa putputtaa sarjana, vähän hirvittää lähteä ton ekaluokkalaisen vanhempainiltaan tästä :D Kauheeta, jos koko sali raikuu, tai pahempaa, saan juosta vessaan!

tinkerbell, Nuo ovat kyllä kiperiä tilanteita. :nailbiting:Toivottavasti selviydyt ilman sen suurempaa vessassa ramppaamista. Pidän peukkuja!
Raskausaika on ollut ainoa kun joskus on tahattomasti jopa pierettänyt. Siis sillä tavalla että esim kaupassa on vaan ollut hups :hilarious:
Toivottavasti ihmiset ymmärtää :smiley-angelic006

Pitäis varmaan perustaa joku valituskeskustelu kun nyt ei tunnu että olisi mitään muuta kuin valitettavaa :arghh: ja hävettää vaan vinkua näissä normikeskusteluissa.

Mut kun ei missään muuallakaan kehtaa :arghh: neuvolasakin tekis mieli vaan esittää perus pirteetä, joku luontainen esitys aina päällä et ei muka olis ongelmia. Ja toisaalta jos joku tuttu kysyy et miten menee niin ei se oikeesti haluu kuulla mitään valitusvirttä.

Ensimmäinen raskaus meni niin hyvin ja öistä selkäsärkyä lukuunottamatta voin hyvin ihan loppuun saakka. Ja nyt tässä mietin että onko tämä nyt henkistä kun äitiysloma alkoi, että huonot olot alkoi samalla vai ihanko totta tämä nyt on näin perseestä. Esikoista odottaessa en voinut oikein ymmärtää kun toiset oli erityisesti lopussa niin kyllästyneitä ja vain toivoivat että vauva vaan tulis jo ulos. Ja nyt olen itse jo ihan siinä pisteessä :confused:

Ärsyttäviä asioita:

Loputon nälkä erityisesti ilta-aikaan, toisaalta ei tekis mieli syödä. Syömisen jälkeinen närästys ja yleinen paha olo, aikaistuu jatkuvasti ja oireet vaan pahenee, esim uutena päänsärky. Närästys saattaa alkaa myös vesilasillisesta. Voisko vaan elää maidolla ja suklaavanukkaalla seur 5 vk, niitä voi aina syödä eikä vielä ole närästänyt.

Lapsi alkaa varmaan jo olla aika alhaalla kun istuessa tuntuu välillä hyvinkin ikävältä. Kiinnittynyt ei kylläkään varmaan vielä ole koska pyörii kuin hyrrä, en tosin tiedä voiko tehdä sitä kiinnittymisen jälkeenkin. Punkeaa pyllyä toiseen suuntaan ja jalkoja toiseen ja sekös vasta kivalta tuntuu.

Muutenkin kaikenmaailman kipuja ja ihme tuntemuksia, esim joskus kun on kyljellään ja siitä nousee niin tuntuu suurinpiirtein siltä kuin koko kohtu irtoaisi sieltä alemmalta puolelta. Harkkasuppareita pukkaa aina kun jotain tekee, oikeita ei.

Alakerta on ihan sökönä jo näin ennen synnytystä mikä tietysti on tosi mieltä ylentävää. Eipä tule vietettyä vessassa liian pitkiä aikoja kun kiristää. Ja mistähän löytyis tarpeeks pehmeetä vessapaperia :sad001

Öistä en ees ala taas avautumaan.

Tätä listaa vaan vois jatkaa ja jatkaa mut sainpa nyt nämä sentään märistyä pois. Ei miespolon tarvitse ihan kaikkea ottaa vastaan :angelic:

Olen puhunut, kiitos ja anteeksi.

Nuppu nou hätä, täällä myös valitusvirttä riittäisi ja vähän tuossa toiseen ketjuun tulikin jo purettua :D

Kyllä tässä itselläkin tuntuu siltä, että joka päivä olo on aina vain tukalampi, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ahdistusoireita alkaa olla iltaisin, ja sehän nyt ei tunnetusti auta unentuloon yhtään :( Ehkä alitajunta kuitenkin työstää sitä hetkeä, kun synnytys alkaa, vaikka siihen pitäisi olla vielä monta viikkoa. Yöllä herättyä ei kovin häävi olo ole, ja sängystä ylös nouseminen on aika tuskaa, varsinkin jos rakko on ehtinyt täyttyä "liikaa". Siitä olen kiitollinen, että nuo pahoinvointirannekkeet ovat auttaneet läpi koko raskauden, kun en uskalla ottaa pahoinvoinninestolääkettäkään, jonka tiedän tehoavan myös ahdistuksen aiheuttamaan pahoinvointiin. Ilmeisesti esim. Primperanista ei kuitenkaan olisi haittaa, kun sitä kuitenkin raskaana olevillekin määrätään ajoittain.

Nyt on kyllä toisaalta parempi, kun saan olla kotona ja antaa kropan ohjata lepäämisen ja aktiivisen ajan rytmiä, eikä tarvitse väkisin väsymystä vastaan taistella niin kuin töissä. Olen tässä yrittänyt lueskella synnytyksestä ja siihen vaikuttavista asioista, hormoneista ym.. On se vaan aikamoinen tapahtuma, ja toivon olevani edes jotenkin kartalla sitten, kun aika on.

Yöheräily on lisääntynyt, kerta vessaan n. 2-4 tuntia nukahtamisen jälkeen, sitten hetki valvomista, sekin aika vaihtelee. Nyt olen parina aamuna noussut syömään 3-4 aikoihin aamuyöllä, ollut 2-3 tuntia hereillä ja mennyt takaisin nukkumaan 2-3 tunniksi. Sen jälkeen sitten kestääkin pitkään, että pääsen hereille :D

Huolella maristu illalla :) sain nimittäin vissiin purettua jotain patoutumia koska nukuin paremmin kuin.. kuukausiin :happy: Esikoinen kyllä heräsi kolme kertaa mutta kaikki väliajat nukuin aivan tajuttomana :angelic: Täytynee kirjoittaa tämä merkkipäivä ylös ettei raskauspvkirja ole pelkästään marinaa sekin :grin

Mä ainakin otan suosiolla iltaisin 1g Panadolia, että saisin edes jotenkin aamuyöstä nukuttua. Herään joka kerta kyljen kääntämiseen, kun nivuset ja lantio menee niin jumiin ja kipeytyy. :(

Edellisraskaudessa helvetilliset nivuskivut alkoi jo melkein raskauden puolivälissä ja loppuun asti oli vedettävä maksimiannos Panadolia, että pysty ylipäätään liikkuun. Nyt oon siis ihan hyvillä mielin ottanut yötä vasten yhden, että saisi nukuttua.

Mulla taas yöheräily vessaan on vähentynyt siitä 1-2 tunnin välein, 1 tai 2 kertaan yöstä.
Mutta nyt kahtena yönä ilmeisesti supistukset ottaneet reisiin ja valvottaneet.
Tänään jatkuvat jo päiväs aikaan, huoh. :meh:

Mä yleensä otan vain tuon 500mg panadolin ja se on kyllä riittänyt. Mutta sitähän suositellaan esimerkiksi supistuksiin suoraan tuo 1g.. Jotenkin vaan tuntuu hurjalta ottaa noin iso määrä.

Mä pyysin et th pyytää neuvolalääkäriä kirjoittaa reseptin noihin Panadoleihin. Kun reseptillä saa 100kpl alle 10e ja ilman 15kpl on joku 7e. Turhan kallista ilman. Ja synnytyksen jälkeenkin niitä tulee "popsittua" noin viikko.

Ja sainkin reseptin ihan noin kun pyysin. Just liitoskipujen takia et pystyy liikkuu ja nukkuu rauhassa :)

Jaahas.. ja tänä yönä ei ilmeisesti nukuta kun supistelee harva se väli.. Ei tietenkään syntymismielessä, ihan vaan, ettei äiti sais nukkua! Kuinka tässä selviää vielä 2-3 viikkoa, tai pahimmillaan 5 jos yli mennään, argh!? Ei sais valittaa, mutta kun kyllähän tämä jurppii aika lujaa :(

Mulla on aivan jäätävä kipu vasemmassa kyljessä selän puolella. Tuli eilen kävellessä siellä messuilla mutta helpotti levolla. Nyt aamulla se on taas ihan järkyttävä. Tuntuu et olis joku hermo puristuksissa, kun yrittää hieroa ni tulee kova vihlaiseva kipu :arghh:

Kuulostaa kamalalta. :sad001
Varmaan tosiaan pieni painaa sitten johonkin hermoon tms.Toivottavasti se siitä nyt hellittäisi. Onko alhaalla vai ylhäällä?

Takaisin