Pitäis varmaan perustaa joku valituskeskustelu kun nyt ei tunnu että olisi mitään muuta kuin valitettavaa :arghh: ja hävettää vaan vinkua näissä normikeskusteluissa.
Mut kun ei missään muuallakaan kehtaa :arghh: neuvolasakin tekis mieli vaan esittää perus pirteetä, joku luontainen esitys aina päällä et ei muka olis ongelmia. Ja toisaalta jos joku tuttu kysyy et miten menee niin ei se oikeesti haluu kuulla mitään valitusvirttä.
Ensimmäinen raskaus meni niin hyvin ja öistä selkäsärkyä lukuunottamatta voin hyvin ihan loppuun saakka. Ja nyt tässä mietin että onko tämä nyt henkistä kun äitiysloma alkoi, että huonot olot alkoi samalla vai ihanko totta tämä nyt on näin perseestä. Esikoista odottaessa en voinut oikein ymmärtää kun toiset oli erityisesti lopussa niin kyllästyneitä ja vain toivoivat että vauva vaan tulis jo ulos. Ja nyt olen itse jo ihan siinä pisteessä
Ärsyttäviä asioita:
Loputon nälkä erityisesti ilta-aikaan, toisaalta ei tekis mieli syödä. Syömisen jälkeinen närästys ja yleinen paha olo, aikaistuu jatkuvasti ja oireet vaan pahenee, esim uutena päänsärky. Närästys saattaa alkaa myös vesilasillisesta. Voisko vaan elää maidolla ja suklaavanukkaalla seur 5 vk, niitä voi aina syödä eikä vielä ole närästänyt.
Lapsi alkaa varmaan jo olla aika alhaalla kun istuessa tuntuu välillä hyvinkin ikävältä. Kiinnittynyt ei kylläkään varmaan vielä ole koska pyörii kuin hyrrä, en tosin tiedä voiko tehdä sitä kiinnittymisen jälkeenkin. Punkeaa pyllyä toiseen suuntaan ja jalkoja toiseen ja sekös vasta kivalta tuntuu.
Muutenkin kaikenmaailman kipuja ja ihme tuntemuksia, esim joskus kun on kyljellään ja siitä nousee niin tuntuu suurinpiirtein siltä kuin koko kohtu irtoaisi sieltä alemmalta puolelta. Harkkasuppareita pukkaa aina kun jotain tekee, oikeita ei.
Alakerta on ihan sökönä jo näin ennen synnytystä mikä tietysti on tosi mieltä ylentävää. Eipä tule vietettyä vessassa liian pitkiä aikoja kun kiristää. Ja mistähän löytyis tarpeeks pehmeetä vessapaperia
Öistä en ees ala taas avautumaan.
Tätä listaa vaan vois jatkaa ja jatkaa mut sainpa nyt nämä sentään märistyä pois. Ei miespolon tarvitse ihan kaikkea ottaa vastaan :angelic:
Olen puhunut, kiitos ja anteeksi.