Oireita, oireita..

niin tiedä sitten jos poika potkiikin sillonku ite nukun, ku en oo vielä onneks heränny niihin yöllä vaan just ennen nukkumaan käymistä tunnen potkut ja päivisin myös liikkeitä havaittavissa. eikä noita hiljasia iltoja oo ollu ku 1-2 per viikko

Onkos täällä muille ilmestynyt vielä kipuja nivusiin? Itsellä rv 22+5 ja nyt muutaman päivän nivuset olleet arkana. Ei onneksi varsinaisesti satu, mutta tiedostan niiden olemassaolon jatkuvasti. Auttaakohan mikään venyttely tms. vai pahentaako vain tilannetta?

Nivusissa ei vielä ole tuntunut kuin satunnaisesti jotain, mutta lonkat kipeytyy helposti. Pitäisi kyllä kävellä ja liikkua muutenkin enemmän, jos se auttaisi. 25+5 on viikot nyt.

Onkos täällä muille ilmestynyt vielä kipuja nivusiin? Itsellä rv 22+5 ja nyt muutaman päivän nivuset olleet arkana. Ei onneksi varsinaisesti satu, mutta tiedostan niiden olemassaolon jatkuvasti. Auttaakohan mikään venyttely tms. vai pahentaako vain tilannetta?
On ollut kipeät nivuset jo usean viikon ajan, puhutaan varmaan jo kahdesta kuukaudesta.
Jomotusta, vihlontaa, särkyä ja välillä lyö lukkoon nivuset enkä pääse nousemaan ylös tai kääntymään sängyssä, älähdys ja pari kyyneltä siinä kyllä aina pääsee, sen verran sattuu.
Viime raskaudessa oli sama juttu. Venyttely ja treenaus vain pahensi kipuja ja noita lukkoja, mitä enemmän tein, sitä enemmän meni nivuset ja lantio iltaa kohden lukkoon... :/ Inhottava vaiva!

Juu nivusissa tuntuu kyllä! En saa välillä edes jalkaa nostettua ilman että vihloo aivan hirmuisesti.
Siis todella kurja vaiva. Ja sama juttu että treenaaminen/liikkuminen oikeastaan vain pahentaa. Jos oon yhtään enempää ollut jalkojen päällä niin sen kyllä huomaa ja vielä seuraavanakin päivänä. Että useana päivänä putkeen ei viitsi kauheasti järjestää menemistä kun ne kivut on sitten jotain aivan jäätävää.

Kuuluuko harjoitussupistusten olla kivuliaita? O.o sain ensimmäisen toissapäivänä, ei kestänyt kauaa, mutta oli kyllä kivuliaampi kuin olisin ajatellut niiden kuuluvan olla.

Liitoskipuja täällä, onneksi vain ja ainoastaan häpyliitoksessa *koputtaa puuta*. Huomaa erityisesti silloin, kun pukee sukkaa ja seisoo yhden jalan varassa. Ärsyttävää kuitenkin, enkä oikein tiedä mikä sai liitoksen nyt niin kovin ärtymään, ehkä liika istuminen. Paradoksi sekin, että juostessa ei tunnu. Mutta enhän mä nyt voi koko ajan juosta :D

Mulla oli edellusraskaudessa semmonen tunne, että repeän kahtia tosta häpyliitoksen kohdalta ja jalat lähtis irti lonkista. Mä taapersin ihan hirveen hitaasti ja kaikki mäet oli tuskaa. Kenkien jalkaan laitto ei onnistunut kun ei pystynyt nostamaan toista jalkaa irti maasta se hurjan poltteen ja repimistunteen vuoksi. Nyt ei tunnu taas missään, ihmeellistä! En kyl valitä yhtään :) Voipi olla, että nuo ilmaantuu vähän myöhemmin.

Kuuluuko harjoitussupistusten olla kivuliaita? o_O sain ensimmäisen toissapäivänä, ei kestänyt kauaa, mutta oli kyllä kivuliaampi kuin olisin ajatellut niiden kuuluvan olla.

Ei kuulu olla. Millaista kipu oli? Millä viikoilla oot? Aina jos tulee kivuliaita supistuksia on hyvä mainita asiasta ja tarkastaa kohdunsuun tilanne. Ihan just in case. Itsellänikin on ollut kipeitä supistuksia eivätkä oo saaneet mitään aikaan. Joten turhaan ei kannata huolestua, mutta hyvä aina tarkistaa asia kuitenkin. :)

Ei kuulu olla. Millaista kipu oli? Millä viikoilla oot? Aina jos tulee kivuliaita supistuksia on hyvä mainita asiasta ja tarkastaa kohdunsuun tilanne. Ihan just in case. Itsellänikin on ollut kipeitä supistuksia eivätkä oo saaneet mitään aikaan. Joten turhaan ei kannata huolestua, mutta hyvä aina tarkistaa asia kuitenkin. :)

Olen rv 26. Kipu tuntui toispuoleisesti, vasemmalla puolella. En kyllä osaa kuvailla muutoin kuin ettei ollut pienellä alueella, ja koko kohtu oli ihan kivikova samanaikaisesti.

On varmaan hyvä sitten kuitenkin mainita asiasta mutta hyvä ettei uudestaan oo tullut! :)
Eihän näistä aina tiedä että mitä milloinkin kyseessä.. Mutta tuo mahan kovettuminen kyllä viittais supistukseen.

Mulla on ollu joka odotuksessa kipeitä supistuksia jo puolenvälin jälkeen muttei ne mitään oo koskaan tehny et harjotussuppareita vaan ollut mut inhottavaa se kyllä on.
Nytkin on välillä todella kurjia supistuksia kun rv25+2, onneksi ne sit loppuu kuitenkin aina aikanaan. Mutta vaikeuttaa kyllä tekemisiä sit kun supistella alkaa, neljäs tulossa siis

Osaako joku kuvailla miltä tuntuu kohdun kovettuminen? Mietin että tuntuuko se yhtäkkiä selkeästi vatsassa, vai huomaako sen esim tunnustelemalla tms?
Hämmentää nää kaikenlaiset ohimenevät kivut, vihlasut ja tuntemukset vatsan alueella, kun en tiedä yhtään mikä on mitä. Huolissani en siis ole koska mikään ei ole pidempään vaivannut, mutta on vaan niin uuno olo kun ei tiedä yhtään mitä tapahtuu :grin

Osaako joku kuvailla miltä tuntuu kohdun kovettuminen? Mietin että tuntuuko se yhtäkkiä selkeästi vatsassa, vai huomaako sen esim tunnustelemalla tms?
Hämmentää nää kaikenlaiset ohimenevät kivut, vihlasut ja tuntemukset vatsan alueella, kun en tiedä yhtään mikä on mitä. Huolissani en siis ole koska mikään ei ole pidempään vaivannut, mutta on vaan niin uuno olo kun ei tiedä yhtään mitä tapahtuu :grin

Sanotaanko että näin ensikertalaisena en minäkään tiennyt mistä kyse, ennen kuin ensimmäinen kovettuminen osui kohdalle. Kyllä sen huomaa! :) koko alavatsa oli kivikova ja pömpötti, olokin tukala sen aikaa, tosin minulla siihen liittyi myös pistävää kipua. Taisin jopa pidättää sen ajan hengitystäni.

Mulla tulee sellainen puristava tunne kohtuun ja se on ihan kova. Ja se on sen verran tukalaa, että kyllä sen tunnistaa, ainakin mulla. Ja mulla on kuitenkin vähän noita läskejä tuossa päällä peittämässä, että ei se kohtu tunnu ulospäin niiden läpi loputtoman hyvin, mutta sen jotenkin vaan tuntee sisäisesti että se on ihan kova.

Mä en ekalla kerralla tunnistanut niitä supistuksia. Neuvolantäti vatsaa tunnustellessaan sanoi, että sulla vähän supistaa, niin kokeilen vielä kohta uudestaan. En siltikään tuntenut sitä itse. Sitten vasta ihan lopussa hokasin itekkin, että jaaa, tästä se taisi puhua.

Mä en ekalla kerralla tunnistanut niitä supistuksia. Neuvolantäti vatsaa tunnustellessaan sanoi, että sulla vähän supistaa, niin kokeilen vielä kohta uudestaan. En siltikään tuntenut sitä itse. Sitten vasta ihan lopussa hokasin itekkin, että jaaa, tästä se taisi puhua.

Mulla sama et en ite tajunnut mitään, sit kävin verenpaineeseen takia ylim tarkastuksessa ja ultrassa niin siinä kätilö sanoi että sullahan supistaa. Olin ihan et aijaa :D sitten kyllätunnistin jatkossa sen :) mulla siihen ei mitään kipua myöhemminkään liittynyt, mutta epämukavaahan se oli jos oli tekemässä jotain, piti jättää kesken.

Mullakaan ei tavalliset harjoitussupistukset ole kipua aiheuttaneet, tuntuu semmonen kiristävä, epämukava tunne ja pehmikkeiden läpikin musta huomaa että kohtu tuntuu silloin kovalta/ tuntuu erityisen selkeästi käteen (eritoten mitä pidemmällä raskaus ja isompi kohtu). Ja ihan kuin vähän hengästyttäisi.. semmonen painava/tukala fiilis. Ekassa raskaudessa oli kipeitä supistuksia ennenaikaisesti niin niiden aikana ei kohtu samalla tavalla kovettunu.

Riippuu kuinka napakasta harkkarista on kyse. Joskus liikkeessä kun alkavat olla todella napakoita tuntuu ihan vaikealta hengittää. Kohtu tosiaan menee kovaksi palloksi ja puristus/epämukava tunne vatsan ympärillä. Se vain kiristyy ja kiristyy jos ei pääse lepoon.

Kipeät mulla ovat olleet sellaisia joissa kovettumisien yhteydessä tuntunut vihlontaa/puristavaa kipua alavatsalla tai menkkamaisia aaltoilevia särkyjä jotka säteilleet joko reisiin tai alaselkään.

Voi jee. Tämä päivä on kyllä ollut ihan huippu. Laitoin ruokaa, esikoinen häsäs siinä jotain ja kastikkeen suurus klimppiyty siinä sohlatessa. No siivilöin sen uuteen kattilaan ajatuksena suurustaa sitä hieman lisää. Paloi sitten se toinen yritelmä pohjaan. Totesin että tänään meillä syödään spagettia kinkun kanssa.

Seuraavaksi kävin kaupassa, matkaa joku 500 m suuntaansa. Kylläpä oli epämiellyttävä reissu, varsinaisesti ei supistanut mutta tuntui tuolla alhaalla kyljissä pahalle. Sieltä kun selvisin ja istuksin sohvalla jonkin ajan päästä niin johan alkoi armoton pistäminen oikealle alas kylkeen. Sitä sitten tovin siinä kyljelläni parantelin, meni onneksi lopulta suht nopeaan pois.

Nyt sitten on nukkumaanmenon hetki ja närästää. Olen siitä onnekas että mua on koskaan närästänyt jonkun vajaa 10 kertaa ikinä. Viime raskaudessa ei kertaakaan. Niin nyt näköjään ei sitten kestänyt paria pientä palaa pizzaa, hedelmiä, raparperikeittoa ja jäätelöä :( kauhee paine rinnassa ja selässä lapojen välissä. Join vähän maitoa, ehkä se aavistuksen auttoi.. tai nyt taas tuntuu että ei..

Mut tsempit kaikille kenellä tää on säännöllinen vaiva.

Mut semmonen päivä täällä tänään, toivottavasti huominen olis parempi :)

Takaisin