Oireita, oireita..

Nuppu huomenna on varmasti parempi päivä :wink Välillä on kyllä niitä päiviä, että kaikki mahdollinen menee mönkään. Illalla onkin sit ihana käydä nukkumaan, kun tietää et se päivä on ohi :grin

Kuulostaa ihan samalta kun joka ikinen mun päivä, kipujen ja närästyksen osalta siis. Toivotaan parempia päiviä loppuviikoksi!

Nuppu toivotaan että tämä päivä olisi nyt parempi! :happy:

Ite oon sitä parempaa päivää odotellu jo tovin mut ei oo näkynyt. :grin
Eilen oli kyl suht iisi päivä ja oltiin jopa miehen kanssa kaksin treffeillä. ♡

Kiitos tsempeistä :) Kyllä sitä on niin onnellinen että on tähän asti päästy näin vähällä. Alamäkeähän se varmaan tästä eteenpäin on... nyt 26+1, vielähän tässä ehtii...

Yöllä pisteli edelleen sinne kylkeen, to lääkärineuvola, täytynee siellä mainita. Kauhee stressi siitäkin kun on jo aamulla ysiltä ja normaalisti me heräillään sillon :D

Mulla on nyt väsymys tehnyt come backin! Siis sellainen sänkyyn kaatava hirvittävä lamaannuttava väsymys josta alkuraskaudessa kärsin. Onneksi neuvola on maanantaina niin pääsee tsekkaan hempan ja kilpirauhaslabrakin on. Ja onneksi mies on kotona esikoisen kanssa, amen!

Esimerkiksi tänään heräsin klo 8 aamulla ja tulin takaisin sänkyyn klo 10 ja heräsin ööö äsken?
Okei oon käynyt nukkumaankin suht myöhään et ehkä rytmeissäkin jotain kun oon huomannut et tarvitsen enempi unta jos valvon. Mut tuntuu et voisin nukkua kellon ympäri nyt muutaman päivän. :sad001

Ikävää Miitu, että väsymys on palannut, on ikävä vaiva. Mulla väsymys ei ole missään vaiheessa kunnolla helpottanut, ihan vaan sen verran, etten tarvii enää 12 tunnin yöunien lisäks päiväunia. Ärsyttää kun mitään ei saa aikaiseksi ja päivät lipuu ohi kuin usvassa. Joko mä nukun tai lepään, aktiivista aikaa ei päivässä ole.

Tsemppiä Miitu väsymyksen kanssa! :happy:
Täällä myös väsymys palannut. Varmaan hb tippunu entisestään, kun piti käydä labrassa ottaa se hb ja ferritiini ja sen jälkee alottaa rauta mut hemmetti, kun on vaikeaa päästä sinne asti saatikka sit sokerirasitukseen. Aikoja tuntuu olevan sinne niin huonosti tarjolla etten saa silloin lapsenvahtia, kun olisi vapaita aikoja :sad001

Väsymystä täälläkin. Veikkaan kans hb tippumista.. kait se on haettava rautalääkkeet apteekista.

Kiitoksia! Kyllä täytyy vaan koittaa tsempata. :)
Kuinkahan nopeasti se hb sitten tosiaan voi tippua.. Viimeksi oli kuitenkin noussut 127.

Täällä kans mieletön väsymys eikä kolmen lapsen äitinä lepoaikaa päivistä löydy.. aloin jo syömään rautaa josko se jotain asiaan auttaisi mutta empä usko. Neuvolassakin sanottu et ihme olis jos en olis väsynyt kun raskaana ja 3 alle eskari-ikästä tässä mut eipä se auta ko koittaa jaksaa kun ei muutakaan voi :)
Luotan siihen et helpottaa kun vauva syntyy et edellisenki kohdalla olin virtaa täynnä kun vauva oli syntynyt joka kyllä sinäänsä oli hassua kun hb oli 84 et lääkäritki ihmetteli mut mä olin elämäni kunnossa kun raskaus ja ne vaivat oli vihdoin ohi :D

Täällä kans ollut nuutunut olo, ja viimeviikolla pyysin neuvolassa hempparin mittausta. Oli nyt 103, joten Obdidanin popsiminen alkoi nyt täälläkin. Samalla sain viimeinkin hankittua uuden B-vitamiinin.
Joudun ruokavalioni takia syömään B12 lisää, mutta helkkari kun ne haisee pahalta :hungover: Onneks tämä Beko Strong on sentään vähän siedettävämpää kuin edellinen valmiste...

Mulla on nyt rv 26+3, ja reilu viikon ajan ollut nivuset kipeenä.. Aluksi luulin että se tulee harrastuksesta, mutta nyt kun en ole useampaan päivään hevosen selässä istunut ja kun nivuset on edelleen kipeenä, niin kai ne sit vaan on sitä raskaus oireilua on kyllä tosi ärsyttävä vaiva, ja tuntuu että se on pahimmillaan silloin kun on istunut autossa, tai kun yrittää sängystä nousta.. Väsymys ja aikaansaamattomuus vaivaa myös aika paljon. Tänään jos yrittäisi hieman ryhdistäytyä ja siivota tätä asuntoa niin ois paljon viihtyisämpi olla

Kylkeä on kyllä todella inha kääntää etenkin öisin. Nivuset huutaa hallelujaa! Jännä että omalla kohdalla se liikkumattomuus on ehkä jopa pahin. Vaikka kyllä senkin sitten huomaa kun on liikkunut mutta erilailla.

Mulla on semmonen tunne että kyljistä repeää jotkun lihakset. Sängyssä kääntyessä sattuu ihan hirveesti :dead:

Joo siis mikä tää kylkijuttu on, mulla kanssa nyt pari päivää ollut et oon herännyt yöllä kun sattuu kylkeä kääntäessä ja tänään hyvä että pääsin autoon istumaan ja autosta ulos. o_O

Että sieppaa tämä närästys, ummetus ja vatsan turvotus. Toki tätä on ollut jo ennen raskautta, kiitos ärtyneen suolen oireyhtymän, mutta ei ikinä näin pahana. Hain viikko sitten apteekista Rennieitä 92 kpl paketin, ja siitä on jo noin 80 kpl syöty. Viikossa. Tuntuu, että mitään ei saisi syödä kahta ruokalusikallista enempää. Stressiähän tämä aiheuttaa, kävin vaa'alla ja lukema on sama kuin kaksi viikkoa sitten neuvolassa :sad001 Yritän kovasti lohduttautua sillä, että vauva kyllä ottaa hanakasti osansa vähästäkin ravinnosta, mutta silti. Pahinta on nälkä, mutta jatkuvasti joudun puntaroimaan sitä, syönkö jotain ja kärsin sitten seuraukset, vai olenko syömättä ja pidän olotilan edes kohtalaisena. Iltaisin tietenkin vaikeinta, koska jos syön yhtään mitään 3-4 h ennen nukkumaanmenoa, nukkumisesta ei tule närästyksen takia mitään. En tiedä olisiko tähän saatavissa jotain tehokkaampia reseptilääkkeitä vielä vai pitäisikö vaan pärjäillä apteekin käsikauppatavaralla... Vaikeaa sekin, kun oireet vaihtelevat ummetuksen ja löysän vatsan välillä, kaiken kruunaavalla närästyksellä.

Windfall tuttuja vaivoja! Mulla närästys välillä tosi pahana ja otan silloin yleensä omepratsolia mitä saa syödö raskaana ollessa, yleensä kun yhtenä tai kahtena päivänä ottaa niin närästys helpottaa joksikin aikaa, yksittäisiä rennieitä saatan ottaa mut aina jos tuntuu että niitä pitää alkaa "napsia" niin sit happosalpaaja on parempi. Suoli myös raskaana ollessa on mulla aivan totaalisen jumissa joten käytän päivittäin ihan säännöllisesti pegorionia, se ei imeydy joten voi turvallisesti käyttää ja on tehokkain noista ummetuslääkkeistä mitä raskaana ollessa saa käyttää. Joskus kun ei oo metsässä liikahtanu lehtikään päiväkausiin niin ei oikein auta muu kuin se et laittaa 10 pussia pegorionia litraan vettä ja juo sen noin tunnissa, se kyllä auttaa (ja on ihan virallinen ohje :D ) Ylläpitona mulla 3 pussia joka aamu ja juon muutenki paljon vettä, pyrin saamaan kuituja jne tavalliset jutut. Aikaisemmin jouduin käyttään jopa 6 pussia päivässä tota pegorionia (on muuten kallista..) mut äitipolin hoitaja vinkkas että magnesiumin puutos saattaa pahentaa ummetusta joten aloin ottaa magnesiumsitraattia 150mg aamuin illoin (farmaseutti taas sanoi että nimenomaan aamuin illoin eikä 2 tbl kerran päivässä) ja mulla tosiaan helpotti sen verran että 3 pussia riittää tota pegorionia nyt.

Windfall, minä myös peukutan tuolle Omepratzolille (20mg). Söin esikoisen raskaudessa ja myös nyt sain, kun pyysin. Otetaan aamulla tyhjään vatsaan ja sen kantaa läpi päivän! Turvotukseen ja ylös tulevaan ilmaam saa ottaa käsikauppatavarana saatavaa Laxogas-jauhetta, sitä otetaan tarvittaessa ruokailun jälkeen ja helpotta hetkessä. Rennietä kuluu ainakin itsellä yhä tuon Omepratzolin ohella, mutta lähinnä satunnaisesti saa napsia jos on keskivartalo "ahtaalla" esim autossa tai oikeasti närästysruoan jälkeen (esim grilliruoka). Mutta apuja on, niin, että olo on jopa siedettävä :)

mulla ei onneks tota närästystä oo suorastaan "oireena", muutamana päivänä närästäny mut kerrat mahtuu kyl helposti kahen käden sormiin.
enemmäkseen öisin herään siihe ku pohkeesta vetää suonta ja sit siinä huudan ku sattuu niin hitosti. ☹️

ja alavatsa ollu ny hellänä tänää ainanki, tiedä sit oisko yhteyksissä eiliseen, kun juhlittiin serkun rippijuhlia ja koko päivähän siinä vierähti. muutenkin olin viikonlopun hiton huonoilla unilla, pe-la yönä unta huimat 4 tuntia, koska nukuttiin miehen kanssa mökillä teltassa. oon aina ollu huono nukkuja muualla kuin omassa sängyssä, saan kyllä pitkän aikaa pyöriä ja hyöriä enneku uni tulee. oli kyl hiton huono patja, kylmä yöllä kun mentiin nukkumaan ja heräsin aamulla 8 aikaan siihe ku aurinko paistaa ja siellä oli kuuma ku saunassa.
la-su unet sit oli vähän pidemmät, tulin kotiin ennen kahtatoista yöllä, kävin siinä sit vielä suihkussa ja vaihdoin nopeesti lakanat ennenku pääsin nukkumaan ja kello soi sunnuntaiaamuna 7.45. tänään sit heräsinki ekan kerran vasta 10 ja kävin ottamassa rautatabletin jonka jälkee jatkoin unia vielä puol 12.

poika pyörii ja muksii mahassa niin paljon, taitaa tykätä ranskalaisista nakeista ja lihapullista mitä söin tänää ku syönnin aikana piti jopa ruveta rauhoittelee poikaa ku tuntu et tulee kohta mahasta läpi :D

Takaisin