Oireita, oireita..

Paprika ja sipuli tekee mulle kans närästystä, viime päivinä sitä on kyl ollu ilman niitäkin :P

Onkohan väliä millaista magnesiumia ottaa nyt raskausaikana? Mulla tuntuu pohkeet kans aika kramppiherkiltä ja muutamana yönä saanu pompata venyttelemään.

Voii eii Hellu, siellä kohtalotoveri :sad001
Jotenkin ajatteli ettei tää vaiva vielä alkaisi, ainenkaan tässä mittakaavassa.. Kun tietää ettei sille loppua näy ennen h-hetkeä.

Vesi mullakin vain pahentaa, vaikka moni neuvookin vettä juomaan.

Cocoa, Kiitos vinkistä! Täytyy oikein ottaa asiaksi. Jospa löytäisin minäkin yhtälailla avun. :)

Kiitos sanmarie! <3
Mitenkäs sun olotilat? varmaan joku pieni masupöpö sielläkin jyllää. Vai voisko sitten vaan olla raskaudesta johtuvaa tuo poikkeava huono olo automatkalla?

Mulla on alkanut taas tulla paljon kramppeja ja aloitin magnesiumin mikä tuntuis tälläkin kertaa auttaneen. Apteekkarin suosituksesta 150mg sitraattimuotoista magnesiumia 1 aamuin illoin, ei 2tbl kerralla.

Mulla närästää kans, enkä oo yhdistäny sitä mihinkää tiettyyn ku tuntuu et mitä vaa syöny/juonu ni närästää. Ei tosiaankaan kiva.

En minäkään osaa yhdistää mihinkään tiettyyn ruokaan närästystä, joko närästää tai ei närästä, söi mitä tahansa, tai on syömättä. Nyt on pari iltaa mennyt ihan hyvin närästyksen suhteen, ei ole tullut poltteita. Muuten on kyllä melko pönäkkä olo, tuntuu, että pienikin syöminen riittää, että maha jotenkin pullahtaa esiin suhteettoman paljon, ja olo on hieman tukala. Mutta kai se kuuluu asiaan, onhan tuo kohtu varmaan jo kasvanut sen verran, että alkaa pikku hiljaa vaikuttaa mahalaukun sijaintiin, ja ehkä keuhkoihinkin, kun tuntuu välillä, että happi loppuu, vaikkei mitään erityistä edes tekisi :wideyed:

Juuri söin kanaa ja riisiä ja mies oli erehtynyt kanaan laittamaan valkosipulimaustetta ni avot! Miten tätä kestää ;( Tulis ees röyhyjä vain tjtn mutta kun mulla tulee aina kipukin tuohon mahalaukun kohille.

Onneksi sulla Kaari on edes vähän hellittänyt! Antaa toivoa josko se täälläkin helpottais. :)

Mä sain myös vinkkinä, että sitraattimuotoista magnesiumia kannattaa ostaa.

Miitu, täällä olo ollut nyt hyvä eikä masukaan ole enää sekaisin. En tiedä mistä eiliset olotilat johtui. Aamusta asti oli huono olo ja vatsa sekaisin. Sitten iltaa kohti olo parantui mutta uudestaan tuli automatkalla. Paluumatka kyllä meni ihan sujuvasti :happy:

Närästys on kyllä ikävä vaiva. Mun isä käskee aina juoda lasillisen maitoa, jos närästää. Sitä en kyllä tiedä auttaako. Mua on tasan kaksi kertaa närästänyt koko elämän aikana jotka on nyt ollu tästä raskaudesta johtuvaa tai mulla on tullut vaan se kamala kipu.
Toivottavasti teillä närästykset helpottaisi! :happy:

Maito toimii! Join itse tänää ja se tuntui helpottavan. :) Eli hyvä vinkki siis sanmarie!

Ja onneksi olot helpottivat! Kaiken näköistä tässä tuleekin. :sad001

Ootteko te muut saunoneet?
Itse kävin tänään pitkästä aikaa ja vähän alkoi päätä särkeä.. Mietin oliko vain sattumaa vai ehkä yleinenkin oire? En oo muuten huomannu saunomisella mitään haittavaikutuksia. Esikoisestakin kävin aina suht kepposissa löylyissä. Sitten sitä vasta saunottiinkin kun oli yritystä häätää vaavia. :wink

Itsellä voi tulla huono olo jos oon kauan liian kuumissa/kuivissa löylyissä. Alkaa pyörryttää ja puskee semmoinen tuskan hiki sekä alkaa oksettaa. Onneks ei oo usein, käynyt näin ehkä kerran tässä raskaudessa ja esikoisen odotusaikana 2-3kertaa. Aina on kyllä kylmää vettä reilusti mukana, että saa juotua ja tällä saa helpotettua oloa tarvittaessa.

Mulla on tullut entistä vahvempana se, että saunassa hengittäminen on vaikeampaa ja raskasta. En pysty kauaa siellä istumaan kun on jo päästävä viileään suihkuun. Saunomiset siis aika minimissä täällä :D

Mun ei tee yhtään mieli saunaan, enkä ole tänä vuonna käynyt kertaakaan saunassa. Joskus viime vuoden puolella kävin. Säästyypähän polttopuita, kun mieskään ei kovin usein viitsi sitä lämmittää varsinkaan nyt kesällä, kun lämpiää kämppäkin liikaa. Mulla kun on omassa kropassa sauna koko ajan päällä, niin en kaipaa enempää kuumuutta. Tänään oli töissäkin tuskaisen hikistä olla :(

Hyvä Miitu jos siitä oli apua :happy:

Mä kestin jopa hyvin eilen mökillä super kuumat löylyt. En olekkaan sen mun kuumeen laskemisen jälkeen vielä saunonut, kun silloin tuli nopeesti huono olo. Eikä juuri koskaan sen takia mieli saunaan tehnytkään.
Tänä aamuna kyllä oli sit kiitettävä päänsärky :confused:

Ymmärrän hyvin Kaari tuon kuumuuden ja ettei tee sitten edes mieli löylyihin kuumaan vaan päin vastoin. Mutta puulämmitteinen sauna, ihanaa! <3

Voi harmi sanmarie, että päänsärky rantautui sinnekkin. :sad001 Saunomiset mökillä on kyllä ihan parhautta!

Kovia löylyjä ei suositella vissiinkään raskaana oleville. Aiheuttaa supistuksia. Muutenhan saunassa ei taida olla rajoituksia.. no ihan varma en oo miten ohjeistetaan jos esimerkiksi ennenaikaisesti vedet menee tai muuten on riski synnyttää ennenaikaisesti

Mulle taas sanottiin että oman olotilan mukaan voi saunoa. Senpä takia juuri mietinkin että mitähän kaikkea tuo lämpö sitten voi saada aikaan.. Jos kuitenkin nesteytyksestä huolehtii. Että mitä siinä käy keholle, etenkin raskaana olevalle.

Luulen että jos olisi ennenaikaisuuden riski niin saunominen kuitenkin olisi kielletty.

Miitu oikeassa olet, että siinä vaiheessa kun ennenaikaisuuden riski on olemassa tai kovasti on supistellut niin ainakin sauna ja seksi kielletään :happy:Mulla tuli silloin kielto näihin yhdeksi vklp, kun oli silloin niitä kipeitä supisteluja tullut.
Mutta nyt kovissa löylyissä en huomannut, että olisi supistellut ollenkaan eikä sen jälkeenkään.

Mulla pahimmat närästyksen aiheuttajat on kahvi, suklaa, rasvaiset/tuliset ruoat ja paprika.

Mä vedän kanssa magnesiumlisää. Aloitin kyl magnesiumkuurin jo ennen raskautta. Mulla isohko magnesiumannos auttaa huonoon nukkumiseen (alkuraskaudesta kärsin aamuöisestä unettomuudesta).
Mä vedän eri muotoja sekaisin, pääasiassa sitraattia ja tauraattia, glysinaattia yms., mutta tietoisesti myös oksidia (sitä on pääsääntöisesti kaikissa halvimmissa tuotteissa), koska se löysyttää mahaa ja oon koko ajan vähän ummella. :) Liian isosta magnesiumannoksesta ei ole haittaa, maha vaan saattaa mennä löysälle.

mulla on nyt rv 22+4 (kuukautisten mukaan rv 23+?, rakenneultrassa vaavi vastas enemmän kuukautisista laskettua aikaa) musta muutenkin hassua et sitä laskettua aikaa siirrettiin siinä ihan ekassa ultrassa (rv 8+) ja sen jälkeisissä ultrissa poika on sit ollukkin isompi.

mutta siis asiaan, mulla on tässä viime ja tällä viikolla ollu masussa vähän hiljaisempia päiviä kun tuntuu ettei vauvan liikkeitä vaan tunnu vaikka makais ihan rauhallisesti sängyssä tai sohvalla. muutama potku tuntuu jos tökin vatsaa, mut muuten huomattavasti hiljaisempaa. onks ihan normaalia, et nukutaanko siellä sit pari pv viikosta enemmän vai?
tänä aamuna potkuja taas tuntui hyvin, mut huolestuttaa se silti. vaikka mulla istukka tuossa edessä onkin, silti potkut on alusta asti tuntunu ja mieskin on ne jo monta viikkoa tuntenu.

meijän poika tykkää työntää itteensä ns. ulospäin vatsasta tuolla oikealla alhaalla. välillä kyl vähäsen ärsyttävän tuntusta ku sitä tapahtuu jopa kävellessä/autosta noustessa :D

Tänään pärähti rv 27 mittariin ja mulla oli tuossa hetken hiljaisempaa masussa. Siis ihan selkeästi. Nyt kuitenkin eilen ja tänään taas mekastanut tuttuun tapaan. Luulen siis että ihan normaalia että joskus aktiivisempia päiviä ja toisinaan ei. Varmasti paljon myös vaikuttaa vauvan asento jne. Ja taitavat nukkuakin suuren osan päivistä?
Liikelaskentaa aletaan tehdä kai rv 30 eteenpäin, ainenkin oma terkka sanoi näin.

Vauvalla on tässä vaiheessa selkeitä unijaksoja joten todennäköisesti nukkuu taikka on kääntyneenä niin päin että potkii selkään. Päivittäin kun kuitenkin liikkeet tuntuu niin hätää ei pitäisi olla.

Takaisin