Oireita, oireita..

Eikös se ole niin että jos turvotus menee ohi niin on tavanomaista mut jos vaan on ja pysyy niin on huono juttu..?

Näin minäkin muistelisin. Ja jos turvotukseen liittuu kipuja niin kiireellä sairaalaan.

Kävin nyt sitten avoneuvolassa. Verenpaineet priimaa, hemoglobiini oli noussut 109 --> 117 ja pissa oli kunnossa. Eli kaikki on hyvin noiden arvojen perusteella. Ilmeisesti näköhäiriöt ovat olleet migreenikohtausta, turvotus normaalia ja painonnousukin vaan lähtenyt nousukiitoon alkuraskauden oksenteluiden jälkeen. Mutta kyllä mä tyhmäksi jotenkin tunsin itseni. Siitäkin huolimatta, että aina sanotaan "parempi käydä aina tarkistuttamassa matalalla kynnyksellä". Olen vissiin jotenkin vauhko. Vaikka neuvolantäti oli ihan ok, eikä sinänsä saanut mulle sellaista oloa, että tulin turhaan, niin silti tunnen itseni tyhmäksi nyt. Ja tietysti onnelliseksi, kun kaikki oli kunnossa.

Ei näissä asioissa vaan voi koskaan olla liian vauhko. Sitä mieltä ite oon. Joten turhaan moisia podet. :)

Oon ollut myös siinä käsitysessä että turvotus joka häviää ei olisi vakavaa?

Ei mitään syytä tuntea itseään tyhmäksi!

Kyllä minäkin reagoisin voimakkaasti, jos tulisi jotain yllättäviä oireita yhtäkkiä. Nyt onkin ollut kyllä suht seesteistä aikaa jo pitkään, tyyntä myrskyn edellä? :/

Tosi kiva kuulla Hellu että kaikki oli kunnossa! Ja tosiaan ei todella mitään syytä ajatella että oli turha käynti, sitä vartenhan nää avoneuvolat ym. on olemassa että voi käydä tarkistamassa että kaikki on kunnossa. Nyt ainakin tiedät mistä nuo kokemasi oireet johtuvat, muuten et varmasti olisi saanut mielenrauhaa!

Kaari, mulla ihan sama tunne että nyt on ihan liian pitkään ollut hyvä olo, voiko tää muka olla näin.. Alun kahden kuukauden yötä päivää oksentamisen jälkeen on jäänyt vähän skeptinen olo. :D

Mulla on ollut nyt kaks päivää aika kehno olo. Nyt jos se alkuraskauden pahoinvointi tekee paluun, niin en kyllä ala. :yuck: Toivotaan että tää on jotain ohimenevää.

Viimeiset pari viikkoa kaikki on haissut pahalta. Mulla ei tosiaan ole mikään herkkä hajuaisti, mutta nyt se on aktivoitunut. Sääliks käy niitä, jotka aina haistavat kaiken vahvasti :yuck:
Tämän takia en pysty enää syömään B12-vitamiinejani. Edelliset pari tuli ylös niiden hajun takia.. Ruokavalion takia pitäis niitä mussuttaa päivittäin, mutta ei vaan pysty! Pitänee ettii korvaavat nappulat jotka ei olis ihan yhtä kuvottavia..

Mulla on ollut toi hajuaistin herkistyminen heti alkuraskaudesta melko selvä merkki raskaudesta :D Ja kyllä tosiaan on ärsyttävää kun monet hajut on pahoja ja haisee pitkän matkan päästä...

Täällä kanssa oli hajujen kanssa ongelmia alkuraskaudesta, nyt onneksi helpottanut! En kestänyt edes omien hiusten hajua tai olevinaan hajustamatonta kosteusvoidetta, ja mies joutui pari kuukautta keittämään ja juomaan aamukahvinsa parvekkeella, koska aloin voimaan niin pahoin siitä kahvin hajusta. Ihan ihme juttuja nämä. :)

Mä en kyllä kanssa kestä jos pahoinvointi tulee takaisin. Jäi sellaiset traumat tosta alkuraskaudesta että oon vakavasti miettinyt pystynkö käymään tätä uudestaan läpi, kun tähän asti on aina ollut ajatuksena että lapsia haluttaisiin kaksi. Toivottavasti aika kultaa muistot ja parin vuoden päästä muistaa vaan nämä toisen kolmanneksen seesteiset ajat. :)

Mulla ei ole oikein seesteistä vieläkään, mutta silti on sellainen olo, että haluan kaksi lasta, tosin en ehkä ihan peräkkäin :hilarious: Saa nähdä, millainen mieli on synnytyksen jälkeen tai jos sattuu vaikea vauva, niin vauva-ajan jälkeen :grin

Mäkin esikoisen raskausaikana vannoin ettei toista tule vaikean raskausajan sekä myöhemmin rankan ja pitkän synnytyksen että vaikean ja kivuliaan kropan ja repeämien palautumisajan takia. Vannoin muistavani kaikki ne vaivat ja kivut jos tulisin harkitsemaan toista vauvaa... No, tässä sitä ollaan, menossa rv24+5 ja esikoisen syntymästä meni noin 5-6kk kun alkoi vauvakuumeilu ja kun esikoinen oli 1v1kk vanha niin plussasin :D Mieskin kettuili että eihän minun pitänyt enää haluta olla raskaana ja synnyttää, silloin kun aloin vauvasta puhumaan :D Ja nyt kun olen puhunut, että kaksi riittää, etten enää fyysisesti enkä henkisesti jaksa uusia raskauksia, on mies vain naureskellut, että katsotaanpa vaan kun on vähän aikaa kulunut synnytyksestä...
Ja vielä viitaten tuohon, että aika kultaa muistot, niin kyllä, näin tosiaan on, ihan puskista on tullut kivut ja oireet tässä raskaudessa, vaikka viimeksikin täysin samoista kärsin! Ja jos joku kysyisi edellisen synnytyksen kulusta, en enää osaisi aikajanamaisesti kertoa, on jo sen verran muistot hapartuneet.. pitää tuolta joulukuun 2015 odottajat ryhmästä käydä varmaan muistia verestämässä :D

Kyllä se aika kultaa muistot kaikin puolin! :)

Mua on särkenyt eilisestä pohjetta/säärtä. Koko yön kärvistelin ja aamulla otin panadolin. Nyt se särky palasi ja tietysti heti mietin täällä pahinta, tyyliin veritulppaa.

Mulla on toispuoleista jalkasärkyä ollut pienestä pitäen, tutkittu muttei oo syytä löytynyt. Alkaa aina iltaisin/öisin
Mulla on vähän ylitaipuvat polvet eli rasittavat jalkoja ja eilen kyllä käveltiinkin paljon. Mutta suvussa veritulppa taipumusta ja suonikohjuja..
Ja normaalisti se särky on aina lähtenyt panadolilla eikä oo palannut.

Kerran tässä jo keväällä kävin lääkärissä asiasta ja otettiin Fidd eikä mitään siis ollut.
Mietin että taasko pitää vainoharhasena lähteä tarkistamaan asia... Mistä näistäkin tietää, ihan kuin jalkaa ei voisi särkeä muutenkin. :D
Ei tosiaan kuumotusta tai turvotusta ym oo. Tulin vain lukaisseeni että raskaus nostaa noiden tulppien riskiä aika paljon. :nailbiting:

Kyllä se varmaan on hyvä kuitenkin tarkistaa Miitu.

Kävin kaupoilla ja kun lähdin ajamaan takaisin kotiin päin, kytkinjalan pohje meinas krampata joka kerta kun painoin kytkimen pohjaan. Pohkeen yläosa veti kireäksi, jos en ollut varovainen. Joudun ojentamaan nilkan siinä kohtaa ihan suoraksi, kun olen tämmöinen persjalkainen, mutta en tykkää jos ratti on liian lähellä mahaa, niin penkki on sen verran kaukana, että pitää varvistaa sen kytkimen kanssa. Selvisin kuitenkin kunnialla kotiin asti, matkalla oli asfaltointityökin menossa, ja siinä kohtaa piti kytkintä käyttää useasti...

Miitu mun pikkusiskolla on kanssa säärisärkyä välillä, tulee varsinkin jos ollut ohutpohjaiset kengät jalassa ja kävellyt paljon, tai kantanut painavaa laukkua/reppua.
Hänellä sitten todettiin, et toinen jalka on hitusen toista lyhyempi ja rasittaa sitten säärien luita. Tuosta johtuen kävelee myös usein kantapäät tömisten, et kantapää laskeutuu lattiaan/maahan paljon ennen kuin pitäisi ja se rasittaa myös sitten lonkkia, alaselkää sekä sääriä kun saavat sitä tärinää.
Kaikkia vaivoja sitä onkin :)
Mutta ehdottomasti jos paljon arvelluttaa ja mietityttää, niin voihan sitä näyttämässä käydä mielenrauhan vuoksi jo :)

Kaari, Onpas siellä ollut hurja automatka! Auttaisko magnesium noihin kramppeihin? :|

Cocoa, Mä luulen että mulla on samaa vaivaa. Vähän sellaiset länkkänäsääret. Särky tulee etenkin iltaisin/öisin jos oon kävellyt paljon. Mun veljellä aivan sama homma! Ja kummallakin ollut tosiaan pienestä pitäen. Tänään se särky sitten hellittikin!

Tuntuu että mä oon täälä vaan valitellut yhtä sun toista olotilaa, pahoittelut kaikille kun vali,vali.. :D Mulla on vissiin vähän hankala viikko.. Siis nyt illalla alkoi niin jäätävä närästys, ettei edes rennie toimi. Kokeilin jo kotikeinotkin tuloksetta! Taidan tän yön nukkua puoli istuvassa asennossa suosiolla. Huh.

Mitkä kaikki teillä aiheuttaa närästystä?
Mä nyt luulen tunnistaneeni et kahvi ainenkin ois yksi välteltävien listalla. Tälläiselle kofeiini addiktille lienee ihan paikallaan pieni paussi!

Mä oon huomannut, että päivät ja viikot vaihtelee tosi paljon olon suhteen. On parempia ja huonompia päiviä- ja kyllä valittaminen on sallittua! Mä en ole tarkemmin edes miettinyt, mistä närästys voisi johtua, mutta äärimmäisen inhottavaa herätä siihen. Tuntuu kun tukehtuisi. Itsekin tässä juuri rakentelin imetystyynystä selkänojan yöksi :/

Mulla tulee närästystä ainakin mausteisesta/tulisesta ruuasta ja porkkanasta, muita en ole vielä tunnistanut. Myös liika vedenjuonti tekee ilkeän tunteen, sopii paremmin esim kivennäisvesi :)

Kunnon popot vain Miitu jalkaan, joissa kantapään alla sellainen ilmatasku, ne on sisko ainakin todennut hyväksi ulkoiluun ja välillä kävelee niillä sisälläkin ettei tömistä/joudu tärinään jalat :D

Tsemppiä miitu!
Me tultii mökille ja pidättelin koko automatkan oksennusta. Koskaan en autossa ole voinut pahoin paitsi nyt.

Neuvolasta suositteli magnesiumia, kun yks yö taistelin suonenvetojen kanssa. Rupes säärestä vetämää suonta ni sit ojensin jalkaa ni rupeski vetämää pohkeesta. Oli kyllä harvinaisen ärsyttävää, kun veti jalan molemmilta puolilta :grin

Takaisin