Oireita, oireita..

Onko teidän mielestä ihan normaalia, että paino nousee aika vauhdilla, turvotus on ilmestynyt kuvioihin (aamuisinkin ihan nakit sormet) ja silloin tällöin näen valopalloja näkökentässä? Eli klassisia raskausmyrkytyksen oireita.
Toki nämä oireet ovat ihan tavallisia raskausoireitakin, mutta kaksosraskaudessa kun on suurempi riski myrkytykseen, niin hieman panikoin...Nyt on menossa siis rv 24. Mulla on tiistaina neuvolalääkäri ja siellä aion katsoa verenpaineet ja pissan. Pystyykö myrkytystä todeta verikokeella täysin varmasti?

Hui, kuulostaa kyllä siltä, että itse menisin tutkimuksiin heti kun vaan pääsisin. Toteamisesta en tiedä, miten se tehdään. Toivottavasti oireet ei nyt tarkoita sulla Hellu raskausmyrkytystä! Pidän peukkuja täällä, että kaikki menisi hyvin!

Reilusti kohonnut verenpaine ja vähintään 2+ proteiinia pissassa on ne diagnostiset kriteerit joilla lähetetään eteenpäin, mutta kun neuvola ei ole tänään auki, niin suosittelen varuilta soittamaan naikkarin päivystykseen niin osaavat sieltä ohjata tarkemmin.
Onko sulla ollu kovaa päänsärkyä joka ei helpota panadolilla tai vannemaista tosi kovaa ylävatsakipua?

Tsemppiä Hellu!
Toivotaan että on ihan jotain muuta, mutta parempi varmuuden vuoksi soittaa naikkarille ihan oman mielenrauhan vuoksi :-) Harvoin onneksi raskausmyrkytys vielä noilla viikoilla puhkeaa.

Muokattu viimeksi:
Hellu kyllähän nuo klassiset raskausmyrkytyksen oireet on ja sulla vielä kyseessä kaksoisraskaus niin kyllä mä soittelisin tuosta jo vaikka ihan äippäpolille!
Tsemppiä! :)

Ei oo päänsärkyä eikä mahasärkyä, olo on tosi hyvä. Taidan vaan vauhkoilla. Mutta onneks on tiistaina se lääkäri, niin saa varmistuksen asiaan.

Joo mielumin vaikka turhaan! Näin mulle aina sanottiin. Ja raskausmyrkytyksessä ei välttämättä kaikki oireet oo päällänsä.

Ei oo päänsärkyä eikä mahasärkyä, olo on tosi hyvä. Taidan vaan vauhkoilla. Mutta onneks on tiistaina se lääkäri, niin saa varmistuksen asiaan.

No hyvä :-) Mut seuraile ja ota tosi hetkästi yhteyttä naikkarille jos tuntuu siltä! Tai vaikka soita joka tapauksessa ja jos sieltä sanotaan et ei hätää ni voi jäädä rauhassa seuraamaan :-)

Täytyyköhän sitä kohta itekin soitella johku.. Vähintään neuvolaan huomenna.
Eilen illalla alkoi menkkamainen jomottelu (säteili tuolloin myös alaselkään) ja vielä jatkuu.. Oon juonut ja levännyt. Jos kovin yltyy varmaan panadoli kaurapussista seuraava apu. Vatsan kovettumisia ei kuitenkaan ole sen enempää kuin normaalistikaan ja mullahan ne eivät oo mitään saaneet aikaan.
Vasta kohdunsuukin tsekattu ja tulehdukset myös että siltä osin pitäis kaiken olla kunnossa. Tänään rv 25+3.

Nuo on vaikeita aina tulkita milloin olla mihinkin yhteydessä tai tarviiko. Vaikkq aina parempi olla mielymmin vaikka usiasti "turhaan" entäkö jäädä sitte voivottelemaan jos ois pitänyt. Itse oon päässyt kaikki raskaudet ainakin tähän asti niin helpolla, toki liitoskipuja ollut loppu-ajasta +kuopuksesta jossain 22-26vk välissä. Mutta ei voi tarvinnut lähtiä mihinkää näytille.

Tuo on kyllä totta että tavallaan sitä turhaa käyntiä ei oo olemassakaan. Näin mulle on aina sanottu jo esikoisen raskaudesta kun juoksin milloin supistusten, milloin verenvuodon ym takia äitipolilla ja käyrillä!
Mutta nyt tämän toisen kanssa on kuitenkin jotenkin ollut luottavaisemmin mielin. Ja kun tosiaan juuri on tilanteet tsekattu, vaikka voivathan nekin nopeasti muuttua.
Meillä on vielä se pieni paha ettei oo autoa niin se ravaaminen aina on jotenkin työn takana. Ei viitsisi sitten sillä tavalla "turhaan" mennä. Esimerkiksi nyt oon kuulostellut tässä oloja ja luulen että tää sittenkin saattais helpottaa? Ja jos oisin aiemmin soitellut jo oisivat saattaneet vaikka mun taustan tuntien kutsuakin näytille. Siellä sitä ois könötetty sunnuntai iltaa.

Tosi kiva kuulla että siellä on ollut suht helpot raskaudet Kutjalaura! :) Antaa toivoa että ehkä jos joskus kolmaskin saadaan aikaiseksi ei sen välttämättä tarvitsisi olla tälläistä kuin kakkosen odotus. Esikoisen raskaus kun oli muuten täysin oireeton (paitsi supistukset/vuodot) Mies sanoi mulle että ei sitä voi yhtä helpolla enää päästä... Tämän aikana oon vähän ajatellut että ei enää koskaan! :D

Siis tää mun röyhtäily alkaa olla oikeesti ihan naurettavaa! Röyhtäileeks muut täällä normaalia enemmän? :D :D Siis kun tää ei ees oo ruokailun yhteydessä vaan ehkä ennemminkin 2-3 h syönnin jälkeen, aamuisinkin röyhtäilen vaik en oo 10-12 tuntiin syöny enkä juonu ku vettä... Mitä hittoa? Mieskin välillä hermostuu kun röyhtäsen 20 kertaa putkeen, ja en voi mitään! :D :D Se on töissäkin oikein kiva, silloin on vaan pakko pidätellä :D

Meillä tosiaan 4 lasta 5 vuoden sisään ja kaikki raskaudet oikeesti ollut helppoja, yhestä on oksentanu alussa pari kertaa muissa ei pahoinvointiakaan. Nyt vähä hirvittäny mitä tuleman pitää et ei 5 voi olla enää niin helppo. Mutta nyt ainakin vielä. Viimeisen jälkeen kyllä sanoin ettei enää silloin kävin koulun loppuun vielä äitieyslomalla ja muut oli pieniä joita sai kantaa ja juosta perässä ja tässä sitä ollaan. Nyt on kuitenkin melkein 4v tauko tai 3,5 väli raskauksien välissä.

Mua kyllä röyhtäilyttää kans enemmän kuin normaalisti o.O Ei ole siis sellasta närästysröyhtäilyä, vaan ihan normaalia. Ärsyttävä vaiva sekin! En nyt ihan kauheasti röyki, mutta enemmän kuin normaalisti. Olisikohan tuo mahalaukku jo jotenkin eri mallissa kuin aiemmin?

Sulla onkin Kutjalaura hulinaa varmasti, kun lapsia on useampia. Itse en varmaankaan pärjäisi noin monen kanssa. Tai ehkä nuorempana olisin saattanut pärjätä, nyt vähän hirvittää jo tämä yksikin kun ikää on itsellä sen verran jo...

Hieno juttu Hellu! :)
Olivatkos liuskat muuten kalliita?

Neuvola tädin kanssa tuli puheeksi turvotus niin yksi syy saattaa olla tämä kesä ja lämpö. Muistakaa juoda paljon vettä! Auttaa tavan turvotukseen, mutta ei tietenkään jos turvotus johtuu raskausmyrkytyksestä.

Hemoglobiini oli tänään 114 ja kuulemma lisäraudan tarpeen rajana pidetään 115. Ajattelin kiinnittää huomiota raudan saantiin ruokavaliossa, mutta jos ens kerralla samoissa lukemissa pysyy niin sitten varmaan rautatabletit on haettava. Viimeksi aiheutti muistaakseni 'kivan' ummetuksen niin yritän välttää..

Takaisin