Oireita, oireita..

Mulla oli turvotusta ihan alussa, mutta se keskittyi lähinnä tuohon alavatsan seutuun = rantapallo oli jo silloin! Mutta se meni sitten ohi jossain vaiheessa kuitenkin, sen jälkeen tuntui, että ei siellä ketään olekaan. Nyt on sitten tässä viimeisen viikon aikana ruvennut jalat turpoilemaan, kun istun pitkiä pätkiä töissä :( Seisten työn tekeminen ei sekään auta, pitäisi saada jalat ylös, ja se onnistuu vasta kotona. Ei se nyt sinänsä haittaa, mutta tuntuu aika ilkeältä välillä, ei siis satu, mutta muuten tuntuu, että kintut on ihan pökkelöt. Eikä se kyllä nestekierrolle tee hyvää tämmöinen kuitenkaan. Olisikohan jostain lentosukista tms. apua?

Tukivöistä ei ole kokemusta, mietin kyllä itsekin, että pitäisikö semmoinen hankkia. Vielä ei ole pahemmin selkä oireillut kuitenkaan, ja muistaakseni joku täällä sanoi, että aiheutti supistuksia? En nyt vielä ole sellaista hankkinut. Katson rauhassa, miten tämä alkaa tässä mennä, kun vatsa kasvaa, täytyy sitten harkita, jos rupeaa pahasti kipuilemaan.

Viime syksynä ihan alkuraskaudessa jokin meni ihan itsestään selästä sijoiltaan sen verran, että eteen päin kumartuminen oli todella hankalaa ilman tukea. Olin saikulla muutaman päivän siinä, ja se meni itsestään ohi. En edes tiedä, mikä siellä oli vikana, kun en ennen kivun alkua edes tehnyt yhtään mitään erityistä! Joskus kauan sitten niskasta meni joku tukirusto tms. sijoiltaan kengännauhoja sitoessa, silloin ei auttanut kuin manipulaatio, jotta se meni paikoilleen. Pää ei kääntynyt yhtään mihinkään ennen kuin se härpäke rusautettiin paikoilleen. Liekö sitten yliliikkuvien nivelten aiheuttamaan moiset kummallisuudet...

Kaari mie teen työni seisten, ja mulle neuvolantäti suositteli just niitä tukisukkia/lentosukkia/miksi lie niitä kutsuttiinkaan. Vielä en ole kyllä ostanut. Eli vois olla sielläkin varmasti kokeilemisen arvoinen juttu :)

Mulle tukivyö aiheutti kävellessä supistuksia ja semmosta paineentunnetta alavatsaan. Tukivyön kokeilusta on tosin jo 18 ja 15 vuotta, että saattaa olla vyöt kehittyneempiä nykyään. Silloinen vyö oli tukivöiden aateliaa, ainakin suositelluin ja kallein.

Suosittelen lämpimästi tukisukkia, vaikka niiden pukeminen varsinkin loppuvaiheessa on aika haastavaa...Mutta jos sillä välttää suonikohjuja, niin on kyllä sen arvoista. Itse otin jo käyttöön, koska helpottavat huomattavasti jalkojen turvotusta.

Mulla on kanssa nyt tullu selkä kipeäksi ja se lähinnä häiritsee nukkumista.
Mä oon käyttänyt jo viikosta 16 tukivöitä, mut oon käyttänyt niitä ainoastaan harrastuksen parissa (meinas harrastus loppua noille viikoille, mutta kun kokeilin tukivyötä ni sellanen pistävä ja epämiellyttävä tunne katosi sen verran että pystyin maltillisemmin jatkamaan harrastusta). Nää mun tukivyöt on olleet mua ennen ties kuin monella henkilöllä, eikä oo mitään kauhean nykyaikaisia, yks uudempikin ois, mutta sitä en vielä oo testannut. Mutta en tosiaan tiedä, että auttaisiko tuo tukivyö selkäkipuun, pitää yrittää muistaa joku päivä testata muutoinkin kuin harrastaessa :)

Mulle neuvoi jo esikoisen aikaan th tukisukkien käyttöä kun oli seisomatyö.
No nyt yritän pitää muutenkin kun suonikohjuja on, sukuvika näemmä!
Tukivyötä en voi pitää kun aiheuttaa juuri supistuksia.

Tänään nautittiin kesäsäästä miehen kanssa kaksin <3 Esikoinen oli hoidossa. Mutta kotimatka olikin sitten yhtä tuskaa. Supisteli niin etten meinannut eteenpäin päästä. Jos yritinkin ottaa askeleen niin puristi kahta kauheammin. Sitten alkoi pohjekin kramppaa ja jalka melkeen lähti alta. Mies talutti mua kädestä pitäen ja yritettiin siinä matkalla venytellä ym kaikki konnan konstit. Huvitti hieman. Syy tähän oli yksinkertaisesti nestehukka, näin luulen. :)

Kävin kattomassa tukivöitä. Ei ollut semmosta kuin olisin halunnut joten jäi ostamatta. Hain kuitenkin kaupungin apuvälinepalvelusta si-tukivyön. Sitä en pysty käyttämään istuviltaan mutta jospa siitä nyt liikkeessä olisi ainakin apua.

Lisäksi muistin ed raskaudessa käyttämättä jääneet mamaliciousin masutuubit jotka oli liian fittejä, ikävää kangasta ja muutenkin jotenkin epämukavia. Ostin ne paidanjatkoksi mut en tykänny yhtään siinä käytössä. No, carriwellin tukivyöhän on aikalailla tollanen mut varmaan siinä on kaikkia hienoja ominaisuuksia.

Mut yllätys yllätys, toi tuubikin näyttää auttavan selkäkipuun. Se oli mulla päällä eilisen ja viime yön ja sain nukuttua hyvin ja selkä on selkeesti ollu parempi. Tänään en ole tuubia pitänyt mutta yöksi meinasin taas siihen sujahtaa. Huippua jos edes yöt paranisi näinkin halvalla kikalla.

Tai sit tää on vaan sattumaa o_O :D

Näin 20+0 kunniaksi pyörryin tänään ensimmäistä kertaa kaupungilla. :sorry: Olin syönyt, juonut vettä ja muutenkin hyvävointinen, kun sitten yhtäkkiä H&M:llä kierrellessä alkoi heikottamaan, ehdin jo hetken miettiä potentiaalisia oksennuspaikkoja kun silmissä meni ihan mustaksi ja seuraava muistikuva onkin sitten että keräilin itseäni alusvaateosaston sukkalaatikosta. Onneksi ei tullut kolhittua mitenkään, mut jäi jotenkin pelko että jos näin käy uudestaan yksin kaupugilla ollessa, varsinkin kun koko tilanne tuli ihan puskista kun ei oo ollut edes mitään huimausta aikaisemmin. Kotona verenpaineen mittasin ja oli kyllä tavallista matalampi, 100/60. Onko kenelle muulle käynyt tällaista? :anyone

Lemonia, On varmasti ollut pelottava tilanne. :sad001Onneksi ei tosiaan käynyt pahemmin <3 En ole itse pyörtynyt mutta kärsin myös matalasta verenpaineesta ja huimaa + silmissä sumenee. Viimeksi oli jotain 112/60. Hurjalta kyllä tuntuu että noin voisi käydä itsellekin.. Oliko siinä ketään auttamassa lähellä?

Tässä raskaudessa meinannut taju lähteä, mut olen kerennyt tarpeeksi nopeesti istumaan. Jos ei heti pistä pyllyä alas tai käy makaamaan kun tulee pieni tunne siitä, että naama valahtaa kalpeaksi, niin taju lähtee. Viime raskaudessa kävi muutamaan otteeseen ja silloin kerran pyörryinkin ruokakaupassa kun olin menossa ostoksia pakkaamaasn. Nyt vielä säästynyt tajuissa tässä raskaudessa.
Se on inhottava kun tulee ja jos on yksin liikkeellä, mut ei sille mitään mahda et millon iskee kohdalle... pitäis olla joku kypärä päässä koko ajan, niin ei pää kolisisi mihinkään jos taju lähtee.

Mua huimaa aika usein ja yleensä menen silloin kyykkyyn hetkeksi jos ei istumapaikkaa ole tarjolla. Kaadunpahan matalammalta jos satun pyörtymään. Tosi rasittava vaiva :sad001 Verenpaineista mulla ei ole mitään hajua, kun se laite aiheuttaa mulle aina ahdistusta ja sellaisia paniikkituntemuksia, jotka yllätys yllätys nostaa verenpainetta. Normaalioloissa mulla näyttää verenpaineet aina korkeampaa kuin pitäis ja laskevat kun mittaa useamman kerran putkeen. Nyt ne on näyttänyt jo ekalla mittauksella neuvolassa ok lukemia, joten voi olla että ne on oikeasti matalat.

Miitu, joo se siinä oli ehkä pahinta että tuntu tosi pelottavalta kun ei yhtään tajunnut mitä tapahtuu, ja kerkes just sen verran analysoimaan tilannetta et pitäiskö tässä huutaa apua vai meneekö ohi ihan itsestään. Siinä ei ollut just ketään lähettyvillä, sen takia olevinaan lähdin tänään ostoksille että maanantai keskipäivä niin olis kaupoissa hiljaista. :rolleyes:Lähdin siitä sit ulos hetkeksi vähän hengittelemään ja juomaan vettä ja sit olo olikin taas ihan loistava. Menin takaisin kauppaan, keräsin ostokseni sieltä sukkalaatikosta ja jatkoin niin kun mitään ei olis tapahtunutkaan. :)

Cocoa ja Tiiu, toi on kyllä totta, nyt kun sen olon tunnistaa niin on varmasti parasta vaan pistää pylly lattiaan samantien että välttyy vahingoilta! Mua kanssa se verenpainelaite ahdistaa, lähinnä se inhottava tunne kun koko käsi tykyttää. :dead: Nyt ollaan tehty vähän siedätyshoitoa sen kanssa ja aika usein kotona mittailtu, niin se menee ehkä jo vähän paremmin. :)

Viime yönä heräsin kun singuttelin asentoa vaihtaessa niin ensimmäisestä kertaa elämässä meni lihakset kramppiin ja vielä molemmat pohjelihakset yhtä aikaa :D kaikkea sitä. Voisikohan johtua raskaudesta kun ei oo tosiaan ikinä aikaisemmin tuollasta tapahtunu?

Viime yönä heräsin kun singuttelin asentoa vaihtaessa niin ensimmäisestä kertaa elämässä meni lihakset kramppiin ja vielä molemmat pohjelihakset yhtä aikaa :D kaikkea sitä. Voisikohan johtua raskaudesta kun ei oo tosiaan ikinä aikaisemmin tuollasta tapahtunu?
Tuttua viime raskaudesta, itsellä lisääntyi vaan loppua kohden... :/

Tänään juuri hennesillä tuli tuollainen olo ja muistin että nyt täytyy istua. Olisin varmaan minäkin pökrännyt. Kuinka sattuikaan kun juuri oli tästä puhe...

Ai kauhee Miitu, nyt mä kirosin sen henkkamaukan sullekin. :D Siis niillä on varmaan ilmastoinnissa tai jossain vikaa kun mulla on aikaisemminkin tullut siellä heikko olo, tai sit siellä tulee vaan vietettyä liian pitkiä aikoja kerrallaan :happy:

Ei ihme, että henkkiksellä alkaa huipata, mulle tulee siellä huono olo monesti ihan ilman raskauttakin ;) Siellä on aika paksu ilma monesti ainakin ruuhka-aikaan ja kamalan kirkkaat valot ja ja ja... itekin pitäis taas paikan päälle uskaltautua, mamma-alkkareita haeskelemaan ja vähän muutakin. Onneks Jyväskylässä yläkerran ulko-ovi on vauvanvaatteiden vieressä, sillä osastolla kun nykyään menee jostain kumman syystä eniten aikaa...

Nyt kun mietin niin muuten on!
Mitäs jos ovat nii huonoi lumppui et siel vaan pölyt pöllyää ilmas jne. :hilarious: On muuten totta et siel on jotenkin raskaampi ilma.
Kyllä se tunne oli inhottava.. :confused:

Joo ja mä oon miettiny että mahtaako niistä vaatteiden käsittelyaineistakin päästä ilmaan jotain mömmöjä mitkä tekee sitä huonoa oloa.

Joo ja mä oon miettiny että mahtaako niistä vaatteiden käsittelyaineistakin päästä ilmaan jotain mömmöjä mitkä tekee sitä huonoa oloa.

Voi olla paljon mahdollista. Tätä asiaa täytyy tutkia! Uskaltaako sinne enää mennä. :joyful:

Takaisin