Oireita, oireita..

Vissiin nää kasvukipuja on, mitä oon nyt keskiviikosta (?) asti potenut, eli siis tuntuu kuin olis menkat, vatsaa jomottaa ja vähän ku ois "painetta". Tänään pahentunu toi tunne, siis todella epämiellyttävä tunne :/ Lievää huonoo oloa myös, joka tänään sekin lisääntynyt edellispäivistä. Periaatteessa oon kyl tyytyväinen et nyt mul sentään on jotain oiretta. :p Ja ei hitto toi hajuherkkyyskin on tuntunut jo muutamassa päivässä herkistyneen entisestään! Tulin äsken toimistolle ja täällä hais niin voimakkaalle joku paha tuoksu et meinas jopa oksettaa. Samoin miehen tuoksut/ hajut on olleet voimakkaampia. (Muok. Lisäys: johonkin jo aiemmin kirjoitinkin, mutta mun hajuherkkyys varmaan osaltaan voi johtuu myös siitä että olin tupakoitsija ennen plussaa)

Mä nostin tänään 15kg koiran ruoka säkkiä että kassa sai hinnan siitä ja ei tuntunut kovin hyvältä. Eli tietää tästä lähin että mies hoitaa noi koirien safkat. :D

Mulla on ollu nyt maha tosi turpea vaikka vasta rv vasta 7+0.. oon miettinyt, että jos oliskin jo pidemmällä, mutta tuskinpa o_O

Toi mahan turvotus/kasvu on kyllä outo juttu. Mulla oli yksösraskaudesta aivan jäätävä turvotus ja siirryin äitiyshousuihin jo rv 10. Nyt tässä kaksosraskaudessa ei mitään turvotusta, maha ei ole yhtään kasvanut ja normaalifarkut menee ihan heittämällä (nyt rv 9).

Tällä viikolla rinnat tulleet kipeämmiksi kuin aikaisemmin, ruoka maistuu vähän liiankin hyvin mutta makeat leivokset yms ällöttävät. Ajoittain maha turpoaa melkoiseksi palloksi, että joutuu housujen napitkin avaamaan, onneksi olen ollut kotona kun on niin kovasti turvottanut. Melko oireetonta muuten, illalla alkaa aikaisemmin väsyttämään ja melkoisia unia näkee joka yö.

Mä kun kerkesin jo huolestumaan oireettomuudesta, niin tänään sitten iski migreeni ja kauhee pahoinvointi. Koko päivä ihan pilalla :( Mutta tietysti hyvä merkki kun oireet jatkuu.

Ei hitto. Näin huonoo oloo ei oo vielä ollu. Töihin menossa, mitenköhän jaksan... Toivottavasti helpottaa kun syön lämpimän ruoan ennen asiakaskäynneille lähtemistä.

Käytiin pelaamassa eilen porukalla Prison Island -nimistä pakenemispeliä ja osoittautu aika reilusti fyysisemmäksi kuin oltiin kukaan oletettu. Siellä kiipeiltiin ja kontattiin oikein urakalla ja minä tietysti täysillä mukana, kun oli vielä tytöt vastaan pojat kilpailu :grin Nyt sit saa kärsiä liikuntasuorituksesta, kun kipeiden lihasten lisäks on ikävästi jomottanut alamahaa. Taitaa elimistö ilmoittaa, että siinä nyt ylitettiin jotain jaksamisen rajoja. Jotenkin kummallista kun mitään ei vielä näy tai tunnu ja silti pitäisi muistaa koko ajan ottaa rauhallisesti.

Miksei tää voi jo loppua..
En oo saanu mitään pysymään sisällä taas koko päivänä..
Tärisen kylmyydestä vaikka on viis villapaitaa päällä, vatsalihaksiin sattuu oksentamisesta, pää särkee kuivumisesta ja on niin ahdistavan huono olo et tuntuu ettei henkeä saa.
Mä en vaan muistanu et tää on näin kamalaa..
Mä haluun tän lapsen ihan kauheesti mut välillä on tuntunu et en mä tie pystynkö tähän enää..
Vielä jaksan uskoa siihen et ehkä tää helpottaa vielä :(

mommyme, kai muistat kuitenkin juoda riittävästi? :( Tosi ikävää et on noin huonot olot sulla :(

Huh, täällä selvittiin illan asiakaskäynneistä kunnialla. Lämpimän ruoan syöminen tosiaan taisi vähän helpottaa, viimeistään kun lähdin viileään kevätilmaan kävelemään alkoi olo onneksi vähän helpottaa, vaikka välillä juili(i)kin tosi ikävästi. Näemmä mulla on just päiväsaikaan oireet pahimmillaan.

Mommyme mulla oli ihan samat fiilikset kun oli tuo oksetusolo aamusta iltaan. Yölläkin sai pari kertaa herätä välillä oksentamaan. Silloin sitä vitsaili jo, että lopetuspiikki itselle tekisi terää, niin mehut se vei itsestä. Ämpäri oli paras kaveri ja autossa muovipussi. Teki mieli syödä, muttei viitsinyt syödä kun appelsiineja, että on helppo oksentaa ulos. Kävellä ei jaksanut kuin muutaman askeleen kerrallaan, energiaa ei ollut ja jokainen lihas oli loppu siitä oksentamisesta. Kaupassa käynti sujui roikkuen kirjaimellisesti kärryn työntokahvassa pää alhaalla kun ei vaan jaksanut eikä kyennyt. Oksua varten tietysti muovipussi odotti taskussa. Kurkku jatkuvasti karhea kun sitä kautta meni ja tuli ruoka. Kirosin monet kerrat sitä oloa ja tuntui ettei jaksa enää yhtään minuuttia lisää. Muistan myös miettineeni, etten muistanut sen olevan niin kamalaa (esikon kanssa oli myös tuo sama, kesti vain paljon pidemmälle vielä). Nyt mulla on oman kierron mukaan 10+3 ja en ole oksentanut viikkoon/kahteen kuin satunnaisesti ja jos olen syönyt liikaa (aineenvaihdunta erittäin hidasta ja paha olo tulee siitä). Kiitän onneani, että tällä kertaa meni tuo pahin vaihe ohi nopeammin, vaikka etookin vielä. Pidän sulle kanssa peukkuja, et alkaisi helpottaa pian. Voin tuntea sun tuskan :(

Muokattu viimeksi:
Ja palelin myös itse ihan koko ajan. Sitä vain tärisi, vaikka olisi sohvalla maannut villapaita päällä kahden paksun untuvapeiton alla. Ei vaan riittänyt. Öisin sama tärinä. Ihan arsesta. Nyt palelee edelleen iltaisin, mutta ei niin paljoa, että tärisisi ja yksi peitto riittää sohvalla, öisin edelleen kaksi päällekkäin. Tiedän ettei lohduta yhtään, mutta kyllä se siitä helpottaa. Toivotaan et reippaasti.

Cocoa, Mullakin aivan kuin palelu ois vähän helpottanut? Tärisin joka ilta kuin horkassa ja nukuin kahdella peitolla ja välillä vielä viltti siinä päällä. :grin Nyt pystyy edes joten kuten tän palelun kanssa olemaan.

Joo jotenkin tuntuu, että olisi enemmän tasapainossa tuon palelun kanssa, jos niin voi sanoa. Välillä kun makaa peiton alla voi jopa toisen jalan nostaa pois peiton alta. Välillä ihan pitää nostaa hetkeksi, kun tulee niin lämmin. Öisin en kyllä vielä pärjäisi yhdellä peitolla :)

Muokattu viimeksi:
mullakin ollu huonoo oloo tässä tän viikon, kertaakaan en oo oksentanu vaikka siltä on tuntunu. varsinki jos tulee kauhee nälkä (tuntuu kyllä et max.3 tunnin välein pitää syyä joitain) nii huono olo tulee heti.
rinnat arkana ja alavatsaa juilii välillä kovasti.
viikko sit käytii flamingossa poikaystävän ja pikkusiskon kanssa uimassa ja siellä oli semmone wipit-temppurata matto jossa sit siskon kaa piti käyä 3 kertaa :D ja siinä kiipeillessä maha oli kovilla muttei sitte mitää kipuja siitä kuitenkaa tullu, onneks. muuten ollu ihan helppoo

En todellakaan saa edes juotua tarpeeksi.. sen jo huomaa ihan pissan väristä ja siitä ettei oikeestaan koskaan ole edes pissahätä.
Nesteytys parantaisi varmasti olotilaa mutta ei sinne sairaalaan niin vaan lähetä kun on kolme olemassa olevaa lasta hoidettavana kotona..
Kovasti koitan lasten takia olla oma itseni mutta vaikeeta se kyllä on..
Tälläsinä päivinä kun et saa mitään syötyä tai juotua(enkä saanu eilenkään paitsi vähän illalla) nii ei tunne itseään ees eläväksi. Ei jaksa puhua tai liikkua tai tehdä mitään. Maata vaan ja tuijottaa seinää.
Huomenna alkaa taas uus viikko ja pitäs päivät selvitä lasten kanssa itekseen. Ei voi kun toivoa parempaa oloa tai sitten on pakko luovuttaa ja lähtee sinne sairaalaan

Cocoa, Tiedän tarkalleen mitä meinaat. :grin Mun miestä tää mun armoton palelu on jaksanut huvittaa. Voi kuvitella että mua ei niinkään. :shifty:

mommyme, No voi hurja, rankalta kuulostaa. :sad001Nesteytys tosiaan ensisijaisen tärkeää. Toivottavasti vointisi helpottaisi tai pääsisit sitten vaikka käymään tiputuksessa jotta vointi kohenisi. Tsemppiä!!

Mommyme saisko teidän kunnassa kotiin kunnan kotiapua siksi aikaa lasten kans että käyt tipalla? Oon käsittänyt että ilmaiseksi saa 2h kerran viikossa tai joskus parikin kertaa lyhytaikaisesti, mutta voi pienellä tuntimaksulla saada useemminkin

Täytyy kyllä sanoa, että itekin oon ihmetelly tuota iltaisin tulevaa horkkaa, en oo aiemmissa raskauksissa vastaavaa kokenut! Järkyttävä kasa vaatetta ja peittoa ja silti väpää minkä ehtii. Jos sattuu nukahtamaan, on yleensä parissa tunnissa lämpö tasaantunut ja herää siihen, että on järkyttävän kuuma. Mulla pahoinvointi onneks jo hieman helpottaa, ihan ei oo pakko syödä 2 tunnin välein ja muutenkin joka aterian jälkeen ei oo totaalisen kökkö ja raato olo. Ei se nyt nautintoa ole edelleenkään, edelleen etoo, mutta iso muutos tullut lähiaikoina verrattuna alkuun. Oksentaa ei ole onneksi tarvinut, ja valtavat tsempit lähteekin teille, jotka joudutte kärsiä noin huonosta olosta! :( En osaa edes kuvitella, kuinka kurjaa tuo voi olla! Koittakaa jaksaa vielä vähän aikaa :) Yhteen väliin meinasin myös nukahtaa esim. töissä jatkuvasti keskellä päivää, mutta onneksi enää on jäljellä iltaväsymys ja sekin jo hieman helpottanut. Mutta kyllähän sitä jollain kierolla tavalla haluais, että nuo oireet ois yhtä vahvat rv 12 saakka, kun kumminkin stressaa myös tää helpottaminen jo näin "aikaisin"..

Takaisin