Oireita, oireita..

rv 8+2 ja mulla on ne plussaamisen jälkee alkaneet mahakipuilut jääny nyt kokonaa pois, rinnat turvonnu ja hieman arat, pahoinvointia mut kertaakaa en oo oksentanu vielä (vaikka tänää aamulla suihkussa ei ollut kaukana, johtunee tästä kauheesta nuhasta ja siitä että räkää on kurkussa asti) ja tänää huomasin vessassa käydessä et alushousuihi tullu iha pikkasen rusehtavaa vuotoa[emoji33][emoji85] toivottavasti ei olis mitää pahempaa[emoji55]

eka terkkarikäynti vasta 24.3, joutuu siis tosi kauan elämää pelkojen kanssa ettei kaikki oliskaan hyvin [emoji51]

Mulla alko eilen tää aamu yökkäily, mietinkin missä se on viipynyt ja olin vähän huolissanikin. :) no eilen siten täydessä bussissa matkalla töihin iski niin huono olo että.. oksennusta ei onneksi tullut. Mulla siis vasta 6+5, eli mun kohalla aamupahoinvointi alkoi 6+4.
Noi hajut on kyl pahoi, viimekerralla muistan ihmetelleeni, että miten nykyään joka paikassa haisee niin pahalta, pissa ja hiki haisee koko ajan busseissa yms. Sit huomasin että muut ei kiinnitä asiaan huomiota eli johtuikin mun herkistyneestä nenästä. :)

Noniin, kyllähän tää huonovointisuus sitten tännekin löysi tiensä... :depressed: Viikkoja tänään 8+5, vähän oli jo parina edeltävänä viikkona silloin tällöin lievää etomista, mutta eilen ja tänään ollut niin etova olo ettei oikein mikään ole maistunut ja tänään pitäisi lähteä pariun päivän työreissulle Ruotsiin... :inpain: Saakos Primperania ottaa raskaana? Niitä kun jäi viime elokuun keskonmenon jäljiltä melkein koko paketti... Jos niistä jotain apua olisi :S

Kyllä Primperania kai raskaana oleville määrätään, en vaan ole uskaltanut kuitenkaan ilman lääkärin suostumusta niitä ottaa. Mun hedelmöityshoitolääkäri oli vastaan niitä, kun kysyin viime vuonna, ei suostunut reseptiä kirjoittamaan niihin. Mutta monet on reseptin saaneet, eli en usko, että niissä isoa riskiä on kuitenkaan.

Mä jo luulin, että oksennusvaihe olisi ohi, mutta mitä vielä. Aamulla annoin palaa tunnin verran ennen töihinmenoa. Huh.

Mä meinaan kysyä primperanista ens ma neuvolassa. Eilen laattasin illalla kaiken. Kun menee nukkuu just syömisen jälkeen ni saa jotain pysymään sisällä.

Tänään 8+5. Menis ny nää viikot äkkiä ja olis se np ultra koska siihen asti haluun pitää tän lähes kaikilta salassa mut on nii helvetin vaikee esittää jotai pirteetä kaikille ko olo on semmone et ko sais vaa maata kaikki päivät eikä nousta sängystä lainkaa. Paitsi yrjöö..
Oli viikonloppuna vähän parempi olo mut nyt eilen ja tänää ollu taas ihan mahdottomia päiviä. Tuntuu et silmät pullahtaa päästä ko kyökkiminen ei lopu vaik on oksentanu jo kaiken..

Helpottaako tää 24/7 nälkä? Kokoajan pitäs olla syömässä et eto-olo pysyis jotenki kurissa, eikä banaani ja hapankorppu tiete terveellisimmästä päästä ole? Mitä terveellistä vois napsia kokoajan ku toive ois ettei paino nousis, paremminki sais tippua..

Huono olo, ärsytys, kiukku ja väsy. Täälläkin kokoajan pitäisi jotain syödä, että pahoinvointi pysyis poissa, mut ihan ähky olo jo valmiiksi, eikä nälkä oo kerinnyt olee ollenkaan. Edellisessä raskaudessa ruoka ei maistunut, mut nyt kyllä syön aika reippaasti.

En pysty oikein mihinkään keskittymään kunnolla, ahdistaa vaan tosi paljon. Vihlovat pääkivut tuli eilen, eikä mulla ikinä oo pääkipuja. Yritän juoda vettä vähän väliä, särkylääkkeitä oon vältellyt täysin.

Mulla alkaa selkeesti elämä voittamaan. Nyt on paha olo väistynyt. Ainostaan nenä on kokoajan tukossa, valkovuotoa tulee, väsymys edelleen. Mielialat vaihtelee satunnaisesti. Haju herkkyys on uusin mitä on tullut, en tiennytkään että omega kapselit haisee niin pahalle. :depressed: Kaikin puolin hyvältä alkaa näyttämään! Ruokavaliosta oon saanut kiinni ja sokeri on nyt jätetty pois sekä hiilarimättö, se jo pelkästään on saanut olon paremmaksi.

Mulle iski viime yönä kova kipu vasemmalle alavatsaan. Kipu oli niin kova että piti oikein itkeä ja samaan syssyyn tuli tuskan hiki ja oksennuskin. Edelleen jomottaa ja välillä iskee kovaa. Nyt pelottaa kohdunulkoinen :nailbiting:huomenna olis eka neuvola ja ultra, nyt rv 8+2.

Mulla on se ihan jäätävä pahoinvointi ja oksetus nyt väistynyt (ainakin täksi päiväksi), mutta tilalle on uutuutena tullut ikenien vuotaminen. Perusoireina taustalla on edelleen arat ja kutiavat tissit, alavatsan juiliminen, hajuherkkyys, väsymys, itkuherkkyys. Pelkään tätä rv ysiä ihan hirmuisesti, koska tällä viikolla on mulla sikiö kuollut aiemmassa raskaudessa :(

Onneksi jollain muullakin on pahoinvointi on hellittänyt! Itse kehitin eilen ilalla jo kauhean paniikin kun pahoinvointi on kaikonnut (vali vali oli sitä tai ei :D) ja menin sitten tietenkin (tyhmänä) vielä googlettelemaan asiaa ja sen normaaliutta... Mutta kyllä neuvolassakin tänään sanottiin että aivan hyvin voi jo loppua tässä vaiheessa! :)
Saiskohan puhelimeen jonku Google eston, tulis tarpeeseen :D :D

Pitää vain oppia googlaamaan oikein! Tyyliin sanoilla "raskausoireet hävinneet ja kaikki hyvin" :D Keskenmenon jälkeen opettelin tämän taidon, mm. "uudestaan raskaana kaavinnan jälkeen", "onnistunut raskaus keskenmenon jälkeen", saa vain hyvän mielen vastauksia!

Tänään on ollut koko päivän vatsassa menkkakipua/juilintaa ja syönnin jälkeen vähän ällötti. Eilen oli myös ajoittaisia hetkiä kun oli huonohko olo. Ton hajuherkkyyden oon vasta nyt äkännyt, mut se voi kyllä johtuu siitäkin, et olin tupakoitsija ennen plussaa. Sit kun joku mainitsi hiusten rasvoittumisen, niin tajusin että niinpä on mullakin nyt ollu... Pesen hiukset 2-3 päivän välein, niin nyt mulla on ollu jo seuraavana päivänä hiukset yhtä rasvaiset ku normisti 3. päivänä.

Kiva jos joillakuilla olot helpottelee, luulenpa et mulla ne olot on tässä nyt aluillaan kun tänää koko päivän tosiaan ollu tota menkkamaista oloa masussa :/

Nyt mulla siis 6+4

Pahoinvointi rantautui tännekin. Lämmin ruoka jäi töissä syömättä ja oon ny illalla oksentanu kaks kertaa. Päätä särkeny ja Pikku Kakkosenkin huilasin sohvalla. Kiva ku lauantai-perjantai on tosi kiireistä aikaa ku reissataan muksun kanssa.

8+6. Ei tietoakaan et pahoinvointi helpottais.
Nyt ollut taas parina päivänä kovia kohdun kasvukipuja ja repäsykipuja nopeissa liikkeissä mut kai sitä vois pitää positiivisenakin oireena.
Hiukset on aivan kauheet ja aina rasvaset vaikka kuin pesis. Naama kukkii ja kaikkee muuta kivaa.
Yks mitä mulla ei oo nii vessassa ravaamista ko ei mulla oo pissahätä koskaan.

Perjantaina eka neuvola 9+1. Tuskin siellä mitää ihmeellistä et empä ny mitenkää erityisesti sitä odota mut jospa sais sit lähiviikkoina sen ultra-ajan :)

Takaisin