Oireita, oireita..

Onko täällä muita joilla melko lievät oireet?

Oon täällä monessa viestissä kertonutkin, mulla siis ei tosiaan oo oikeen mitään muutaku nälkä, jano ja palelu, jos niitä voi oireiks sanoa. Eli melkein oon kateellinen et toisilla oireita on, sentäään kärsii hyvästä syystä ja tuntee olevansa raskaana :P

^Kyfi, jos sulla on viikot 6+ niin sitä sanotaan seitsemänneksi viikoksi. Eli sulla alkaa kohta kahdeksas viikko.

Täällä on kans oikeestaan oireetonta, pientä jomottelua selässä ja mahassa välillä mut ei päivittäin etes, närästää joskus vähä herkemmin.

Mulla on ollu kuukauden päivät jo ihan kamalat olot. Jatkuvasti väsyttää, päätä särkee, oksettaa. Jos ei laatta lennä niin yökkäilen jatkuvasti. Tissit on älyttömän kipeät. Toivon niin kovasti et tämä menis pian ohi. Normaalisti oon ilonen ja aktiivinen ihminen , nyt kaiken vapaa-ajan vietän sängyssä tai vessaa halaillen. :bag::sad001

Ja joku edellä mainitsi, että jatkuva jano kokoajan. Sama täällä, tuntuu ettei mikään määrä vettä riitä. Pitää keskellä yötäki herätä iha vaa et saa kylmää vettä :shifty:

Tulipa kunnon valitusvirsi :sorry:

Minusta tuntuu uskomattomalta että mun masussa kasvaa pieni ihminen, kaikesta huolimatta, vaikkei oireita juuri ookkaan.
Voi siis olla oireetonkin ja kaikki hyvin. :shy:

Hirmuiset tsempit kaikille jotka päin vastoin kamppailee niiden olojen kanssa! :rolleyes:

Mulla ei aamulla ollu niin huono olo kuin muina aamuina. Yleensä joudun juosta vessaan heti kun ekaa kertaa havahdun hereille mut tänää ei ollu sellasta heti.
Mut kuitenki loppujen lopuks tänään on ollu hirveempi päivä kuin lähipäivinä muistan. Koko ajan nälkä ja jano ja mitä vaa oon koittanu syödä ja juoda nii kaikki tullu ylös.
Nyt teki mieli paahtoleipää kun maha kurni tyhjyyttän. semmosta vehnäpaahtista kunnolla paahdettuna mitä en ikinä syö normaalisti ja siihen voita ja juustoa ja kyllä oliki hyvää.
Alan itkee jos nämäkin oksennan :/

Mommyme :( voi kun helpottaisi olot sulla pian!

Melkein tuntuu syylliseltä välillä, kun itsellä ei ole pahemmin oireita :/ Tänään tosin hankin itselleni massiivisen päänsäryn, kun otin aamupäivällä parin tunnin unet, ja lähdin kaupoille sen jälkeen. Liian pitkään syömättä ja juominenkin jäi todella vähiin. Otin nyt illalla puolikkaan 1g Panadolin, onneksi se riitti helpottamaan oloa. Normaalisti voin huoletta olla vaikka puoli päivää syömättä ja juomatta, niin ei ole tällaisia seurauksia. Ei onneksi ole migreeniä, mutta kyllä tämän kaltainen päänsärky tekee olonkin huonoksi. Rillitkin kyllä alkaa olla huonot, näkö on muuttunut jonkin verran, huomaan että osa päänsäryistä johtuu silmistä. No, kesällä sitten lomarahoista uudet töllöttimet, niin loppuu ainakin ne päänsäryt.

Pahinta ehkä on se janon tunne. On niin hirvee jano ettei sitä voi selittää mut ko koitat juoda nii alat oksentaa. Niin hiton turhauttavaakin..

Jaahas, nyt ei pysy enää mullakaan edes vesi sisällä. :yuck: Ootteko keksinyt jotakin nestemäistä, mikä toimis vettä paremmin?

Mä en harmi kyllä syö ollenkaan sitrushedelmiä :sad001 Täytyy varmaan ostaa jotain muita mehukkaita hedelmiä ja testata, jos jotakin sais alas ja myös pysymään alhaalla.

Vähillä oireilla täälläkin selvitty, lievää väsymystä ja turvotusta ollut, rinnat hieman kipeät ja se jano. Kerkeäähän niitä oireita tietysti vielä tulla lisää, nyt vasta menossa 5+6.

Tsemppiä huonovointisille, toivottavasti pian helpottaa.

Sivuhuomiona, että näkö voi muuttua raskaus- ja imetysaikana, joten koviin kalliisiin laseihin ei kannata investoida. Mulla oli pakkotilanne esikoista odottaessa, ja hankin aikalailla halvimmat mahdolliset, mut näkö ei muuttunutkaan ja sujuvasti olen näitä kaksi vuotta käyttänyt..

Juu suvitus, mietin kyllä tuota kans, että miten raskaus vaikuttaa näköön. Ehkä vois olla parempi odottaa vaikka vielä vuosi, mulla kun on moniteholasit, on muutenkin arvokkaammat linssit kuin ns. tavalliset. Ehkä mä pärjäisin näillä siihen asti, kunnes menen takaisin töihin...

Minulle myös optikko sanoi että mieluiten 6kk imetyksen jälkeen. No mutta eihän mulla kerinnyt tässä edes imetys loppua kun jo tulin uudestaan raskaaksi.

Mulla raskaus huononsi näköä ihan todella, siitä syystä oli pakko lasit hankkia, vaikka tiesin että todnäk joudun ne sitten taas uusimaan kun hormoonit tasoittuneet. Enpä niihin paljon rahaa sitten laittanutkaan.

Mehujäät vois toimii mut syöpä semmosia ko on kolme heti vieressä huutamassa et hekin haluaa :D
Sekin on kuulemma epistä kun mä saan syödä jääpaloja :D
Eipä kai jos koittas lähtee syömää yhdistetyn aamupalan, lounaan ja päivällisen tällee 5 aikaa iltapäivällä..

Ahaa Miitu, kiitos tuosta tiedosta :)

Mulla oli jo viime kesänä huonontunut näkö jonkun verran siitä, kun sain nämä nykyiset lasit, ja silmälääkäri sanoi silloin, että vuoden päästä vois katsoa tilanteen uudelleen. Ei ollut vielä riittävästi huonontunut näkö, että olis kannattanut vielä uusia laseja. Tuijottelen töissä tietokoneen ruutuja päivät pitkät, sekin on omiaan rasittamaan silmiä. Käsitöitä tehdessä huomaa kans muutoksen, kovin pientä piperrystä ei enää pysty tekemään ilman ekstrasuurennusta, vaikka laseissa onkin tuo lukuosuus alareunassa. Mutta aika näyttää, miten menee.

Takaisin