Oireita, oireita..

Syötkö b-vitamiinit aktiivisessa muodossa? Akupunktio olis kans kokeilemisen arvoista.

Juu, mulla on kaks viikkoa odottanut tienhoitokunnan kirjanpito tarkastusta varten, en oo vaan jaksanu tehdä. Nyt on viime hetket ja alotinkin tänä aamuna. Sit tarvii vielä lakisääteinen kokous pitää ja hakea avustusta määräaikaan mennessä. Mun ei tarvii hakee mut sen takia tää kirjanpito pitäis tarkastaa ASAP. Yks kurssitehtävä on muutaman viikon myöhässä ja työt kärsii näistä unista.

Varmaan noita arpikohtia etenkin kannattaa rasvailla jo varhaisessa vaiheessa etteivät pahenis. Itellä pitäs varmaan kans ruveta jo tissejä rasvailee, ku välillä ovat niin pinkeinä!! Onkos jollain tuoretta tietoa ja suosituksia mitä rasvaa kantsis käyttää arpien ehkäisyyn? Kosmeettisiahan nuo lähinnä eikä vanhemmat raskausarvet mua oo millään tapaa enää aikoihin häirinny, mut meinasin silti pyrkiä niitä ehkäisemään...

Hellu ootko kokeillu syödä ihan pienin annoksin ja vähän tiheemmin? Ootko kokeillu pahoinvointirannekkeita? Mitä oon lueskellu niin toisilla nuo on toiminu erittäinkin hyvin, toisilla taas ei mitään vaikutusta, mut ei oo jäätävän hintaset kokeilla silläkin riskillä ettei niistä mitään jeesiä olis... Ite pistin tilaukseen heti kun alkoi etovaa oloa olemaan, mut enpä oo juuri tarvinnu, ku niin lieviä on mun oireet. Noin 10euroo oli postikuluineen.... Toivottavasti löydät helpotusta tai hlpottuu ajan myötä, zemppiä!

Meinasin just tukehtua omaan oksennukseeni. Naama täys pieniä verenpurkaumia.
Hehkeenä huomenna uuteen duuniin!

Voi ei Jomsuli :( ei voi muuta kuin toivoa, että olot helpottaisi pian, kuulostaa ihan kauhealle!

Jomsuli huiii kauheaa, kuinka noin voi käydä?

Emmä tie, oli kyl kamalaa.
Oksu lähti tulemaan, mut jäi jotenkin tonne kurkkuun, nenä ihan tukossa ja happi loppuu, kauhee paine tuolta sisältä ja tuntu et pää räjähtää ja oksu vaan on siinä matkalla jumissa. Kunnes sieltä sitten tuli vähän ja hitaasti. Ja sama toistu kolme kertaa. En ollut juonut joten oksu oli tosi tiivistä, no risotto for me anymore (sori, liikaa infoo). Mut siis ihan järkky fiilis ja olo, ja oon aika kauheen näkönenkin.
Sovittiin miehen kans et hakkaan metalliroskista kolme kertaa aina ku meinaan kuolla :D

Joo mulle meinaa käydä tota kanssa ja oon sen takia ollut tosi tarkkana, mitä syön ja paljonko juon, etten ihan tukehdu. Todella ikävää :sad001 Toivotaan, että ne vernpurkaumat siitä häviäis mahdollisimman äkkiä.

Mä en ainakaan tiedä mikä auttas tohon oksenteluun tai pahoinvointiin. Väitän ettei mikään, ainakaan mulla.
Mä oon kokeillu niin kaiken ja mikää jatkuvasti syöminenkää ei auta et sit on vaa enemmän oksennettavaa.
Mä oksennan aamut ja aamupäivät ja syön yleensä vasta iltapäivällä kun tulee sellanen olo että ei tee enää niin pahaa.
Sitten kun oikeessa kohdassa vasta syön niin sit mulla yleensä pysyy sisällä. Toisina päivinä sit alan kyllä oksentaa uudestaa illalla :/

Tää on ärsyttävää että mulla ei mee farkut tai muut housut enää kivutta mahan päälle turvotuksen takia eli käytän vaan leggareita ja sukkahousuja, ja mitkään muut liivit ei enää sovi kuin urheiluliivit, tissit pulpahtelee ulos, mutta paino on tippunu yli neljä kiloa. Olo on lihava vaikka en edes ole tyyppiä jota kiinnostaa painoasiat, ja vaikka vaaka näyttää vähemmän kuin vuosiin. Tänään 10+2.

Hui apua... ei mulla oo käynyt mielessäkään että voisi tuolla tavalla oksennukseenkin tukehtua. Hui. Tukehtumisen pelko on mulla vielä aivan älyttömän suuri.

Elma Auroora, Mä mietin juuri tänään samaa että kun en oo enää hetkeen käyttänyt muuta kun mammaleggareita tai -housuja ja nyt nekin tuntuu jo melkoisen kireältä. On sellainen olo että on tosi pönäkkä, vaikkei vaaka mitään erityisiä lukemia näytäkkään.

Mä pelkään kans tuota että jää oksennus kurkkuun. Siks en nuku edes selälläni enää etten vaa unissani tukehdu kun välillä yölläkin joutuu oksentaa :D

En tiä kyl saisko tätä ääneen sano, mut mulla on vähä näyttäny nyt pahoinvointi lievenemisen merkkejä, jee! Mutta oon saanu kyl sit hirveän huimauksen tilalle, ei niin jee.. :D

Mulla kans oli yks ilta sellanen, et oli kyllä tiivistä se tavara mikä ulos tuli... kun oli niin tiivistä, niin se tulee tosi hitaasti ulos ja ihan kun pysähtelis matkalla. Silmien vieressä punaisia pisteitä vieläkin kun tuntui vähän painetta pääkopassa siinä oksentaessa :D

Yh, vkloppuna ja tänä aamuna saanu tosissaan miettiä et meneekö yrjöö vai ei :S vähä väliä pitäs jotai syyä mut ei tiiä mitä haluttais tai mikä ois terveellistä mikä vois mennä alas.

Onko teillä muilla tällaista outoa oiretta, että haistatte joka paikassa jonkun tietyn kauhean hajun? Mä huomasin tämän eilen ekaa kertaa, kun ihmettelin kun huoltoasemalla haisi sellainen kotitekoinen läskihernekeitto. Siellä ei siis ollut hernekeittoa lounaalla eikä muut haistaneet tätä hajua. Sitten se sama haju oli mun autossakin ja lopulta vielä kotonakin. Ja todellakaan kukaan muu ei sitä hajua haistanut. Haju oli niin kauhea ja voimakas, että meinasin yrjötä sen vuoksi.

Mulla ei ole paino noussut vielä yhtään, itseasiassa se on vähän tippunut (kiitos yrjöömisen). Turvotustakaan ei ole ja housut mahtuu hyvin jalkaan. Edellisessä yksösraskaudessa siirryin näihin aikoihin mammishousuihin kauhean turvotuksen vuoksi. Hassua miten erilaisia nämä raskaudet on.

Mulla on pari päivää ollu seurana ihan jäätävä kurkkukipu! Toivottavasti menis ohi!

Alaselkä myös temppuilut, mulla oli muutama yövuoro tossa ja pisti nyt kyllä miettimään tosissaan voinko niitä enää tehdä. Jaksoin valvoa hyvin, mutta tuo selkä.. kauhean kipeäksi tuli! Ja kun en voi lääkitä itteäni enää vaan pitää tyytyä kauratyynyyn. Luulen siis kipujen johtuvan reumasta en raskaudesta. Ajattelin että kokeilen vielä pari yötä ja jos tilanne on sama niin on ilmoitettava että nyt loppuu mun yövuorot.

Mulla ei ole vielä oikein mitään oireita.. Kevyesti ahdistaa mutta semmosta se on. Viime raskaudessa ekana huomas että tissit on kummat, nyt vielä imetän joten liittynee siihenkin jos ei mitään tapahdu..

Ed raskaudessa oli yökötystä mutta ei oksentamista, koitin päiväkirjasta kaivella että millä viikoilla alkoi mutta en nyt oikein ottanut selvää.. Mutta sikäli tietty positiivista jos ei sitä yökötystäkään tulis.

Viime raskaudessa pystyin syömään tosi pieniä määriä kerralla. Aamulla ennen töihin lähtöä söin pienen/puolikkaan voileivän ja töihin päästyäni vähän ajan päästä toisen samanlaisen. Sitten mulla oli lounaaseen saakka hapankorppuja ja voileipäkeksejä kuiviltaan 1 h 15 min välein.sit lounas oli joku desi ruokaa ja iltapäivä oli yleensä vähän helpompi.

Mutta pointtina tällä halusin siis sanoa että itsellä ainakin se puolikas hapankorppu piti ällötyksen pois, ei tarvinnut sen enempää syödä väleissä.

Ja vaikka salmiakki on nyt kokonaan kielletty niin se oli mulla viimeksi ainoa keino selvitä mm työpaikan vessassa. Ja kyllä aion käyttää salmiakkia mikäli ällötys iskee. Määrät on kuitenkin tyyliin 5 fazerin pikkusalmiakkia päivässä..

Kuulostaa kamalalta tommonen tiivis oksennus :o Estääkö sitä ees se et juo enemmän, jotta se mitä oksentaa ei olisi niin tiivistä?

Mä just mietin et onks mikään ollu toisin tokassa raskaudessa versus eka ja tää, kun näis kahdessa on jatkuva pahoinvointi (vaikka en oksenna) ja tokassa ei ollu yhtään huono olo. Ainoa mitä keksin oli et tokassa söin keltarauhasen vajaatoiminnan takia b6 vitamiinia. Googlasin ja kappas: Amerikassa lääkärit suosittaa 25mg b6 vitamiinia kolmesti päivässä helpottaan pahoinvointia ja oksentelua ja siitä on todettu apua vaikkakaan mekanismi ei ole tunnettu! Nyt läks apteekkiin..

Juu, tuota B6-vitamiinia mäkin olen ottanut välillä, kun luin, että joillakin se auttaa huonovointisuuteen. Olen niin ahdistuvaa sorttia, että pienikin huonon olon tunne laukaisee ahdistuksen, joka taas aiheuttaa oksetuksen tunnetta, niin yritän kaikin keinoin välttää huonoa oloa. Onneksi olen tässä 20 vuoden aikana oppinut rauhoittamaan itseäni, joten ne ahdistukset eivät välttämättä enää rysähdä täydellä voimalla päälle.

Onko teillä muilla tällaista outoa oiretta, että haistatte joka paikassa jonkun tietyn kauhean hajun? Mä huomasin tämän eilen ekaa kertaa, kun ihmettelin kun huoltoasemalla haisi sellainen kotitekoinen läskihernekeitto. Siellä ei siis ollut hernekeittoa lounaalla eikä muut haistaneet tätä hajua. Sitten se sama haju oli mun autossakin ja lopulta vielä kotonakin. Ja todellakaan kukaan muu ei sitä hajua haistanut. Haju oli niin kauhea ja voimakas, että meinasin yrjötä sen vuoksi.

Mulla ei ole paino noussut vielä yhtään, itseasiassa se on vähän tippunut (kiitos yrjöömisen). Turvotustakaan ei ole ja housut mahtuu hyvin jalkaan. Edellisessä yksösraskaudessa siirryin näihin aikoihin mammishousuihin kauhean turvotuksen vuoksi. Hassua miten erilaisia nämä raskaudet on.

En tiiä, ei oo tainnu ällö haju mukana matkata mutta esmes lauantaina kun menin töihin ja keittiöstä baaritiskille ni asiakaspöydästä löyhähti iha hirvee vanhan viinan ja tupakan ja kusen ja okken haju että oksat pois, en oo kyllä edes edellisissä raskauksissa noin voimakkaasti haistanu pahoja hajuja kaukaa enkä oo enne huomannu että kyseiset asiakkaat noin haisee. Aemmi vaa niin että jos nenän eessä joku paha ni se voimistunu. Saanu keskittyä ettei möläyttele ällöhajuja eikä irvistele niille, kun äiti mulla töissä, ettei vielä paljastu :D

Mulle oli tässä alkuraskaudessa pahinta kaupan juusto- ja kalatiskit. Siinä huomas että haistaa 10x paremmin. Sekä voimakkaat tuoksut kuten suihkusaippua, astianpesuaine, pissa wc:ssä. :yuck:

Viisaudenhammas taas ilmoittelee itsestään! Se tulehtui esikoisen alkuraskaudessa pahasti ja sain antibiootit. Tarkoitus oli poistaa ennen kakkosen odotusta, mutta plussasinpa siinä juuri. Nyt se on taas kipuillut. Kaapissa odottaa kuuri antibioottia (käy raskaus- ja imetysaikana) varuiksi koska oli viimeksi joulukuussa kipeä, mutta ei onneksi äitynyt pahaksi. P*rkeleen hammas :banghead: Mulle teratologisesta sanoivat kun punnitsin antibioottien haittoja ja hyötyjä ja että se itse tulehdus on pahempi elimistölle/sikiölle kuin se antibioottikuuri. Yritän vain vältellä niitä aina viimeiseen asti jos suinkin mahdollista.

Väsymys on tänään taas ollut aivan hirveä. :arghh:
Ja etovaa oloakin. Yh. Masu sekaisin ja oon kuin ilmapallo. Hiukset rasvoittuu, naama kukkii, painoa on tullut mistä lie?! Mulla ei ole yhtään hehkeä olo. :sorry: Esikoisen raskausaikana muistan kun olin todella energinen, säteilin, hiukset ja kynnet kasvoi vahvoina, iho oli parhaimmassa kunnossa ikinä. Tunsin itseni kauniiksi ja jopa seksikkääksi läpi raskauden. :) Nyt luulenpa että on toinen ääni kellossa. :shifty: Pahoittelut piti jonnekkin avautua!

Takaisin