Oireita, oireita..

Mulla nyt menossa rv 7+5. On ollu etova ja paha olo siitä asti ku testin tein. Rv 6 alkoi oksentelu välillä ja tälle ololle ei loppua näy.. "aamupahoinvointi" kestää koko päivän. Illalla hetken iha ok fiilis. Jollain sairaalla tavalla hyvä että on oireita, mut välillä meinaa pää hajota tässä olossa taisteluun. Aamupv asiakkaat peruin, mut 16 pitäs mennä töihin, enkä vieläkää oo päässy ylös sängystä :dead:

Aika kurja olo, onneksi vapaapäivä. Koitan kohta syödä jotain, jospa se siitä. Kiitos myötätunnosta :)

Mä tosiaan plussasin vasta 3 päivää sitten ja ennen sitä en oo ainakaan kiinnittänyt huomiota mihinkään oireisiin. Nyt kun tässä on itseä oikein kuulostellut, niin ainoat mitkä nyt mulla voi olla raskausoireita tai sit voi olla et ei liity raskauteen:

- Janottaa ehkä normaalia enemmän? (mua janottaa normistikin kyllä koko ajan ja juon vettä 3l päivässä + muut juomat... mut nyt mulla on _jatkuva_ jano)
- Ruokahalu on tosi hyvä. Ei varsinaisesti oo kova nälkä mut kuitenkin voisin koko ajan syödä jotain. Jopa aamulla heti herättyä, vaikka oon aina ollut tosi huono aamusyöjä ja syön lähinnä jos on "pakko", esim. työpäivät... Kouluaamuina, iltavuoropäivinä ja vapaapäivinä saatan syödä "aamupalaa" vasta puolen päivän jälkeen tai monta tuntia heräämisen jälkeen. Mut tää on kyllä todella hyvä "oire"! Mun ruokailutavoissa on muutenkin paljon parantamisen varaa.
- Pissattaa normaalia useemmin
- Käsien puutuminen (???) etenkin levätessä

Tänä aamuna myös särki päätä... Vähällä olen siis päässyt vielä! Nyt 5+3. Pahoinvointeja odotellessa. Mut sympatiat teille jotka oireilette! :(

Toi jano tosiaan! Mä oon ollut aina todella huono juomaan, mutta nyt tarvii koko ajan olla juomassa. Tai noh, nyt siis varmaan juon sen suositusmäärän päivittäin, kun aiemmin oon vaan kuivunut :rolleyes: Mutta hyvä se kai on, että elimistö pakottaa pitämään huolta nesteytyksetä kun en sitä muuten osaa!

Ruokailut on mulla kans muuttuneet säännöllisemmiks kun muutaman tunnin välein tuntuu et jotain pitää syödä. Ja sitten kun on syönyt, tuleekin taas paha olo :sour:

Etova olo on oikeastaan helpottanut.
Jäljellä on vain järkyttävä horkassa palelu iltaisin ja armoton väsymys. Melko oireetonta siis. Näillä mennään. :cat:

Mä oon oksentanut ihan koko päivän. Edes vesi ei pysy sisällä. Tämä ei voi enteillä mitään muuta kun tyttöä tai kaksosia :D

Hellu tolla diagnoosilla mulla pitäis olla pelkkiä tyttöjä tai kaksosia :D
t. Jokaisessa kolmessa raskaudessa tiputuksessa ollut oksentelun ja kuivumisen takia useasti.
Ps. Kolme poikaa on :)

Mulla oli poikaraskauden alku täysin päinvastainen tähän verrattuna, siksi veikkaan tyttöä nyt. Eri ihmisillä on varmastikin erilaiset raskaudet, mutta omiin raskauksiin on kiva vertailla :)

Itse en osaa sanoa ollenkaan kumpi olo olisi. Pahoinvointia ei ole ollut tässä eikä aikaisemmissa raskauksissa. Tässä raskaudessa rinnat kipeänä ja naama meinaa kukkia, mitä en taas poikien raskauksissa muistaakseni ole kärsinyt. Saas nähdä :)

Mies kysyy joka ilta huunorilla miten meidän tissit tänään jaksaa :laughing001 odottaa jo kovasti, että saataisiin tietää kumpi siellä on :wink menee vielä hetki ennenkuin sinne asti päästään :)

Mies mukavan innoissaan tästä raskaudesta. Toki aikaisemmissakin raskauksissa, mutta nyt jotenkin erityisesti. Toki oltiin niin nuoria kun pojat syntyneet- 11 ja -12. On mies paljon aikuistunut tässä välissä. :D ehkä minäkin siinä sivussa :woot:

Muokattu viimeksi:
Mulla on menossa rv 6-7(?) ja vatsan nippailua on ollut ja väsymystä. Pari viikkoa sitten myös vessassa piti ravata, mutta sitäkään ei ole enää. Iltaisin on välillä etovaa oloa sänkyyn mennessä, vaikka iltapalan oonkin syönyt. Huolestuttaa jos kaikki ei ookkaan kunnossa, kun ei oikein kunnollisia oireita edes ole. Turvotuskin on melkein tipotiessään. :( Testi sentään vielä eilen näytti vahvaa plussaa...

Tämä on jotain ihan järkyttävää! Ensin pyörin ja pyörin illalla sängyssä, ei tule uni vaikka olen väsynyt, koska ensin on vessahätä, sitten oksettaa, sitten koskee alavatsaan, sitten taas vessaan, sitten alkaakin närästää... Olen nyt monena päivänä ihan hurjasta väsymyksestä huolimatta vain pyörinyt sängyssä illalla. Ja yöllä sitten esikoisen heräämiset, vessassa ravaamiset ja tadaa: unensaannin vaikeus! En saa öisinkään välttämättä unta, samoista syistä kun ylempänä mainitsin. Ja aamuisin kun mies antaisi minun nukkua, koska menee töihin vasta 12:00, niin arvatkaa kuka pyörii sängyssä eikä saa unta! Ihan kamalaa. Ja sitten olen kuin zombi päivisin kun olen niin väsynyt. Eihän tästä tule pidemmän päälle mitään :(

Mä en 12 tunnin yöunista huolimatta jaksa kun max 8 tunnin työpäivän tsempata (aina en sitäkää meinaa jaksaa). Muuten vaan nukun tai nuokun sohvalla. Mies kantaa ruuatkin mulle tähän kun en jaksa nousta. Ilta-aamu vuorojen välissä ku unet jää 6 tuntiin niin meinaan nukahtaa töihin aamulla ja kaikki energia menee siihen että pysyy pystyssä. Tää on pahentunut nyt parin viikon sisällä, kun luulin että väsymys oli kova jo aiemmin :( nukuttua sentään saan, vaikka normaalisti olen todella huono nukkuja!
Onneks ens viikko on sit lomaa, mut saas nähdä miten sen jälkeen onnistuu luennoilla istuminen zzz...

Mun häiritsevin oire on aamuyöstä heräily. Toki olen aina ollut uniongelmainen, mutta nyt se korostuu kun ei voi käyttäa rauhottavaa teetä tai melatoniinia. Ja varmaan ne hormonitkin vaikuttaa. Raskauden aikana olen varmaan kerran herännyt herätyskelloon, muuten herään liian aikaisin. Tänäänkin nousin neljältä. Eilen heräsin kolmelta mutta ihme kyllä sain uudestaan unta ja heräsin kelloon puoli seiskalta.

Mun häiritsevin oire on aamuyöstä heräily. Toki olen aina ollut uniongelmainen, mutta nyt se korostuu kun ei voi käyttäa rauhottavaa teetä tai melatoniinia. Ja varmaan ne hormonitkin vaikuttaa. Raskauden aikana olen varmaan kerran herännyt herätyskelloon, muuten herään liian aikaisin. Tänäänkin nousin neljältä. Eilen heräsin kolmelta mutta ihme kyllä sain uudestaan unta ja heräsin kelloon puoli seiskalta.

Niin sama tilanne! Nuo mun heräilyt on nimenomaan sijoittuneet aamuyöhön ja pyörin ehkä pari tuntia pahimmillaan ennenkun saan/jos saan unta uudelleen. Tosi kurjaa, kun on tuo poikakin kenelle pitäisi jaksaa olla äiti vähillä unilla :(

Mä oon alkanut nyt näkemään painajaisia ja unenlaatu on muutenki tosi heikkoa.. tuntuu siltä että herää joka ääneen.

Mäkin nään ihan outoja, todentuntuisia painajaisia ja heräilen pitkin yötä/ aamuyöstä. Tänään aamuneljältä! Onneksi sain joskus viiden jälkeen vielä hetkeksi unta. Mutta kyllä täytyy sanoa, että astetta rankempaa aikaa tämä alkuraskaus kyllä on, kun kaikki mahdolliset oireet vaivaa ja vieläpä tosi pahasti.

Mulla ollut myös samoja unijuttuja ku teillä. Vaikka nukun näennäisesti jopa sen 10h yössä, niin siihen kuuluu niin paljon pyörimistä ja kääntyilyä ja miehen mukaan myös huokailua ja kiroilua(en muista) niin laadultaan ei kyllä oo sitä parasta. Alkaako nää huonot yöt jo nyt? Viimeksi raskauden viimeinen kolmannes oli vasta se huonojen unien aikaa...

Takaisin