Oireita, oireita..

Joku tais kysyä finneistä? Josta tuli mieleen et olihan mulla semmonenkin juttu mikä sai aavistaan raskautta et yhtäkkiä tuli useita finnejä vaikka muuten ei ole ollut, samoin hiukset tuntui rasvoittuneen tosi paljon ennen kuin ehtivät edes kuivua pesun jälkeen. Joka kerran kun oon tullut raskaaksi, on käynyt samoin, vaikka sitten ekojen viikkojen jälkeen hiukset päinvastoin rasvoittuu hitaammin ja iho pysynyt tavallista parempana.

Argh! Nyt katosi melkein kaikki ne vähäisetkin oireet, mitä on ollut :arghh: Ainoa, mitä on jäljellä, on vain pieni painon tunne ja turvotus alavatsalla, ja nälkä. Muuten kaikki tuntuu normaalilta... Pari viikkoa täytyy jaksaa vielä odottaa ensimmäistä ultraa, viikot olis silloin 7+2. Aikamoista kituuttamista tämmöinen odottelu :yuck: Viimeksi kävi vielä niin, että vuoto alkoi vasta sitten, kun olin lopettanut Lugesteronit ja Zumenonit sen jälkeen, kun ultrassa todettiin, ettei ole ketään enää hengissä. Voi olla, että samalla tavalla käy nytkin, jos elämää ei enää ole...:facepalm: Hermot menee!

Kaari, Samanlaiset fiilikset täällä.. Epäilyttää että ollaanko tässä vai ei, kun oireita ei oikein ole. Nekin vähäiset mitä oli, ovat suurimmaksi osaksi tiessään.. Viikon päästä, 6+3 ultra. Mutta kyllä tämä odotus on piinaavaa.

Sitten taas, esikoisesta raskaus oli oireeton! Ja esimerkiksi eräs tuttuni kertoi että hänellä kaikissa keskenmenneissä raskauksissa oli jäätävä pahoinvointi ja hirmu vahvat oireet, että ei nämä taida aina mennä yks yhteen. Koitetaan vain malttaa ja olla stressaamatta suotta. Murehditaan sitten kun/jos on aihetta! :) Ymmärrän kyllä taustoistasi, että huoli on varmasti suuri ja läsnä..

-

Ehkä yksi oire tässä voisi olla se että kahvin suurkuluttajan (raskaus- ja imetysaikana tosin kofeiiniton vaihtoehto) aamukahvi ei ole muutamaan aamuun maistunut lainkaan.

Mietin, että onkohan normaalia, jos tulee veren sekaista limaa? Äsken vessakäynnillä tämmöstä oli jonkun verran. En oo vielä soittanut neuvolaan. Olin ajatellut, että soittasin tänään ja varaisin aikaa, mutta nyt mietin, että pitäiskö odotella vielä viikko, jos tää onkin nyt merkki keskenmenosta. Yritin ettiä tietoa, että kuinka nopeasti hcg-taso laskee, mutta en oikein suoranaista vastausta siihen löytänyt.

Miitu: Juu, täytyy yrittää vaan sopeutua odotteluun, eihän tässä muutakaan voi... Kyllä se historia väkisin tuolla takaraivossa vaikuttaa kuitenkin :(

lunatilda: hcg lähtee varmaankin laskuun tosissaan vasta sitten, kun istukka on irronnut ja kaikki raskausmateriaali on poistunut kohdusta, siihen asti se pysyy ainakin yli viiden, näin olen antanut itseni ymmärtää. Lapsettomuushoidoissa kun vielä varmistetaan erikseen verikokeella, että hcg on alle 5 ennen seuraavaa yritystä. Voi käydä niin, että vaikka ultrataan ja todetaan kohdun olevan tyhjä, jokin istukan osa jää kuitenkin kiinni sinne, ja ylläpitää hcg-arvoa jossain tasossa, ja silloin pitää sitten harkita, millä toimenpiteellä kohtu saadaan tyhjäksi kaikesta raskausmateriaalista.

Vuodot voivat olla ihan normaaleja alkuraskaudessa, varsinkin tummat tuhrut, kirkas punainen veri ei välttämättä tiedä hyvää, vaikkei sekään aina kai ole katastrofin merkki. Tsemppiä lunatilda, toivottavasti kaikki menee hyvin, pidän peukkuja!

tiuhtimus: Etovia oloja on välillä ollut, varsinkin lyhyesti aamuisin ja illalla, päivät onneksi on menneet ilman isompia oloiluja. On niin paljon helpompi olla töissä, kun ei tarvitse olla koko ajan lähtökuopissa kohti vessaa! :) En siis valita, mutta silti :D Äidin puolella sukua naiset ovat aina olleet todella huonovointisia koko raskausajan, siksikin tässä nyt vähän ihmettelen, vaikka tosiaan jokainen raskaus on erilainen, ja ihmiset ovat erilaisia :)

Täällä alkoi ruskea tuhruvuoto, mikä yleensä aina edeltää menkkoja, katotaan onko että sen siitä saa kun aikaisin testaa. Esikoisesta oli parina päivä kyllä tuhruvuotoa myös joskus 4+2, nyt mentäis arviolta 3+5. Testiviiva kyllä on tummunut, no mutta aika näyttää miten käy. :D Oireet ei kyllä ole vielä kadonneet mihinkään.

Lunatilda, Alkuraskaudesta en tiedä, mutta mulla tuli verensekaista limaa ja vuotoa, kirkastakin esikoisen aikaan eikä ollut mitään vaarallista. Verestävä kohdunsuu vain. Etenkin seksin jälkeen, oletteko peittoa heilutelleet?

tiuhtimus, Toisaalta oireettomuushan on hyvä homma, mutta tavallaan toivoisi että niitä oireita olisi jotta tuntisi ees olevansa raskaana. On tääkin kun ei voi mihkään olla tyytyväinen! :grin

Kaari, Sympatia halit <3

Briala, Toivotaan että olisi vain harmitonta tuhrua. :)

Miitu, sepä se, esikoisen aikaan nlalääkäri sanoi että kannattaa olla onnellinen oireettomasta raskaudesta mutta ite silti kaipais ehkä jotain pientä merkkiä että tää raskaus tästä on etenemässä normaalisti :rolleyes: toki en kaipaa mitää armotonta väsymystä ja pöntön halailua sinne puoleen väliin saakka.

Toivotaan kaikille tuhruttelijoille että oisi harmitonta ja raskaus jatkuisi.

Täällä vapaapäivä sujuu leppoisasti sohvalla ämpärin kanssa. Uskaltaisi laittaa suuhun yhtään mitään kun ulos tulee tunnin sisään ja siihen asti, että ulos tulee, niin tottakai kiertää mahassa sen aikaa. Uloskin pitäisi vielä jaksaa lähteä vähän myöhemmin, että saa tuo esikoinen ulkoilua.

Huhheijjaa. Tätä ei ole kauaa vielä jatkunut, mutta alkaa olemaan mitta silti täynnä tätä jo ja kauhukuvat pyörii mielessä, että tämä jatkuisi taas ihan liian kauan aikaa, kuten esikoisen raskaudessa.
Olis kiva syödä jotain, mikä pysyy sisälläkin. Kun vesikään ei pysy :'D

Täällä jääääääätävä tissikipu, joka on varsinkin iltasin ihan hirvee. Yököttänyt on myös, mutta ei oo ainakaan vielä tarvinu oksentaa. Tosin oon nut huikeet 3 päivää ollu tietonen raskaudesta vasta :D että vielä sitä siis kerkee.

Cocoalle isot tsempit!! Toivottavasti helpottais pian. Mihin saakka sulla esikoisesta kesti?

emiliin toivon tosissaan minäkin että tämä helpottaisi. Voimat ihan nollassa ja hirveä yökötys olo, vaikkei sisällä olisikaan mitään. Se kesti silloin rv 23-25, sen tarkempaa en muista, kuin että muutama viikko rakenneultran jälkeen ja sitten se loppui kuin seinään. Sen jälkeen alkoivatkin sitten kaikki säryt, huimaukset ja pyörtyilyt ja närästykset ettei sängyssä voinut nukkua. Ensimmäisessä raskaudessa oli vaan se ero, että sillon ei ollut toista lasta hoidettavana kun olo oli kamala, niin kuin nyt on :D
Katselen täällä vaan ulos ikkunasta ja mietin monta kertaa oksennus lentää ulkoilu reissulla :'D

Mullakin alkoi nää raskausoireet ensin pelkällä tissien arkuudella, ei pystynyt nänneihinkään koskemaan ilman kipua. Sitten tuli välillä kuvotusta ja toiset ruuat alkoi haista pahalle nenään. Oksut alkoi axe suihkusaippuan haistelemisesta ja sillä tiellä ollaan. Nyt sentään tisseihin jo kärsii koskea, vaikka tunteekin koskemalla, että arat ovat. Täälläkin vasta 5+1 neuvolan mukaan, kun ei kone tunnistanut pienempää kiertoa kuin 28, oikeasti nyt on 5+3 eli pitkä matka taitaa olla vielä edessä tän pahoinvoinnin kanssa jos kyydissä vaan mukana pysyy :)

Kiitos kokemuksista ja tsempeistä! Rusehtavaa sitkeää limaa tullu myös vähän. To meen varhaisultraan. Kattotaa mitä siellä sanotaan.

Täällä ollut oireina lähinnä vaan erillaiset tuntemukset vatsalla sekä turvotus. Lugesteron-kuurin päätyttyä nännejäkään ei enää oikeastaan arista. Yritän rauhoitella itseäni, että useat saavat oireita vasta rv5-6 jälkeen ja itsellä menossa nyt vasta 4+4, joten ehkä oireettomuus on tässä vaiheessa vielä ihan normaalia :)

Malttamattomana testaajana sain ensimmäiset positiiviset testit jo viikko sitten (pp6), joten ehkä juuri tästä syystä malttamattomana odottelen jo oireitakin :D Toisaalta pakko sanoa, että kaikki meistä varmasti ottaisi ennemmin oirettomuuden kuin voimakkaan pahoinvoinnin :O Onko teistä pahoinvoivista kenelläkään ollut käytössä Magnesium? Ruotsissa kuulema suosivat sitä?

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan maaliskuun alulle. Hoitaja sanoi, ettei ultraan pääse kuin vasta vk10-13.
Toisaalta hermoheikkona olinkin jo varannut ajan varhaisultraa yksityiselle vk7+1, joten ehkä se yks riittää näin alkuun :D

Pakko vaan yrittää uskoa, että tällä kertaa onnistaa! Toivon, että meistä jokainen saa tänä vuonna oman pikku nyytin syliin :Heartred

Kauhee väsymys, heikotus ja jäätävä nännikipu herumiskivun kanssa ei oo kiva yhdistelmä vajaa 10kk lapsen kanssa.. En tiiä itkiskö vai nauraisko :D Onneks miehellä 2 etäpäivää/vk niin saa edes muutaman extra päivän nukkuu vähän pidempään :)

Ei hitto en muistanutkaan miten karseita nää reisien&nivusten&alapään vihlonnat alkuraskaudessa onkaan! Nyt mulla vasta 4+5 mutta kivut on jo mukana.. Ai että koskee! :sad001
Muilla vastaavaa jo?

Toisaalta osa kivuista voi johtua siitä, että mulla on vasemmassa mumasarjassa pieni (neste) kysta... Kystasta ei kuulemma vaaraa vauvalle, ottivat muutamat hcg arvot ja olivat normaaleja, eli kysta ei onneksi häiritse raskautta :angelic:

Täällä kyllä ihan järkkyä huonovointisuutta ollu pari pvää. Alkaa iltapvästä ja jatkunu nukkumaan menoon. Otin rennietäkin kun tuntus vähän närästykseltä, mutta ei auta. Ylihuomenna selviää millä vkoilla ollaan menossa. Hirvittää jo valmiiks miten selviää ton pienen villiviikarin kans kotona, jos jatkuu näin pitkään hänestä kun ei ollu ku vähän etovaa oloa..

Mulla ollut jo viikon verran ankara turvotus päällä (tänään siis plussasin), kohta saa jo vaihtaa mammahousuihin! Näin oli esikoisestakin :D ja tänään alkoi etova olo, pahinta se on sillon kun on nälkä..

Oisko ideaa mitkä ois hyviä välipaloja mukaan, kun nälkä ja huono olo yllättää?

Leele mie olen mukana kantanu viinirypäleitä ja veriappelsiini/verigreippituoremehua. Mulla hitusen helpottaa. Kotona sitte nutustelen hapankorppuja vähän väliä, kun niissä ei oo haju äklötys tullu vielä ainakaan ja pysyy sisälläkin joten kuten :)

Ensimmäinen oire oli "se tunne", joka alkoi heti oviksen jälkeen. Seuraavina kummastuttivat rytmihäiriöt, jatkuva väsymys, palelu, kuumuus ja hengästyminen. Mies tiesi kuulemma mun olevan raskaana kun olen himoinnut burgereita jonkun viikon, en siis yleensä oikein tykkää ja varsinkaan Hesen. Äsken söin 3 Hesen juustohampparia :D Uusimpana oireena hiusten rasvoittuminen.

Takaisin