Oireita, oireita..

Okei, hernekeiton oksentaminen on jotain todella järkyttävää puuhaa. On tämäkin kun pitää yrittää valita ruokansa sen mukaan, mitä on vähiten inhottavaa oksentaa pihalle :sour: Tää pahoinvointi osoitti jo helpotuksen merkkejä mutta tuli takaisin ihan yhtä pahana kuin ennenkin. Mä nyt vaan toivon, että sieltä oikeasti löytyy syke, että kärsin edes hyvän asian puolesta.

Täällä myös pahoinvointi oli yhtenä päivänä vähän miedompaa, silloin pyöri jo ajatukset keskenmenossa. Tuli olot sitten takaisin kuitenkin onneksi, vaikka tämä onkin niin kamalaa, mutta jotenkin hyvä kun on etova olo koko ajan. Autossakin pusseja mukana valmiiksi avattuina, että voi äkkiä heittää auton sivuun ja oksentaa. Olen syönyt appelsiineja edelleen, ne on hyvä oksentaa ulos. Maku ei ole hirveä eikä mitään isoja paloja, jotka tekisi kurkun kipeäksi. Ruokavaliohan se tämäkin on... Täälläkin toivotaan et kärsitään hyvän asian puolesta, tiedä mitä teen jos tuolla ei olekkaan kaikki niin kuin pitää.

Tuleeko teillä paljon limaa? Mulla tuli ekassakim raskaudessa tosi paljon valkovuotoa. Käytin pikkuhousunsuojaa oikeestaan koko raskauden!

Tuleeko teillä paljon limaa? Mulla tuli ekassakim raskaudessa tosi paljon valkovuotoa. Käytin pikkuhousunsuojaa oikeestaan koko raskauden!

Tulee ihan järkky määrä. Vois sanoo et jollain on varmaan menkat tällaset :D Mut onneks nyt tiiän et on normaalia. Luulin esikoista odottaessa että mulla on joku tauti :eek::D:D:D Pitää tehokkaasti bakteerit poissa kohdunsuulta.

Juu ite muistan kans kun sitä sillon mietin. Nyt osas jo odottaa, mutta aikamoinen määrä sitä vaan tulee :D

Hellu; mulla on ollu ajoittain toispuoleista alavatsakipua enempi oikealla puolen. Välillä pistävää kipua muuallakin. Todennäköisesti johtuu kohdun kiinnikkeistä. Vaihtoehtoisesti toispuoleinen alavatsakipu voi ilmeisesti johtua myös keltarauhasen toiminnasta. Tässä vaiheessa raskautta pitäisi pystyä huoletta tekemään vielä kaikkea samaa kuin ennen raskauttakin, kuten lumitöitä! =) Toispuolinen alavatsakipu voi toki johtua myös kohdun ulkoisesta, mut ymmärtääkseen tuolloin kipu olisi paikallista, jatkuvaa ja lisääntyvää sekä myöhemmässä vaiheessa voi liittyä toispuolinen hartiakipu. Itellä oli alkuun jäätävät keskenmenon, tuulimunan ja kohdunulkoisen pelot (tieto lisää tuskaa), mut ultraus helpotti noita pelkoja! Melkoista tahdon taistelua alku oli ja nähtäväksi jä iskeekö keskenmenon pelko vielä uudelleen; ei auta järkeily ettei pelko auta, eikä omalla toiminnalla voi hirveesti vaikuttaa jne.

Heikku; zemppiä ja voimia jännityksen keskellä!

Itellä on hämäävän vähän raskausoireita! :wideyed: Oon varmaan lähinnä rauhallisempi ku yleensä muutamia mielialan vaihteluita huomioimatta :woot: Tosi lievää etovuutta/heikotusta, jos en syö tasaisesti, väsymystä (yöunet huonontuneet heti alusta asti) ja rintojen arkuutta! Pysyiskin näin vähissä oireet nyt kun pelotkin on väistyneet! :)

Tuli muuten mieleen et mulle gyne sanoi et kannattaa välttää esim painavien juttujen nostelua jo nyt heti alkuraskaudesta ettei aiheudu pysyvää kohdun laskeumaa, kun mulle jäänyt vatsalihasten erkaumaa edellisestä raskaudesta enkä muutenkaan täysin palautunut.

Hetkellisiä kipuja kyl tulee herkemmin nyt, varmaan siks kun on siel kohdun ympäristössä verekkyys lisääntyny niin varmaan kaikki vähän turpeena ja herkkänä tms, tuntuu et joku suolessa kulkeva ilmakin välillä vihloo mennessään aika mojovasti ja keltarauhanen välillä vihlaisee jotenki.

Mullaki ny ihan erikoisesti käyttäytyy tää kroppa.
Verenvuoto alkaa olla loppumaan päin ja nyt tänään on alkanut tulla limaa :O
Mitähän tämänkin nyt taas tarkoittaa [emoji23]
Onneks tulin laivalle mun ainokaiseni kanssa (tyttö 10v), niin saa muuta ajateltavaa [emoji4]
Likka fanittaa Sannia niin nähdään se nyt Viking Gracella [emoji4]

Vieläkin olen kipeänä. Tauti alkoi helmikuun alussa, nielurisat turpeena, nuha, yskä ja kurkkukipu. Välillä kuume nousee mutta laskee melko pian pois. Lääkärissäkin kävin kun ei tämä lopu, todennäköisesti virustauti ja käski syödä panadolia.
Siihen päälle vielä jatkuva etova olo. Rannekkeet onneksi hillitsee oksentelun pois. Mulla on ollu nuo rannekkeet jo monta vuotta kun kärsin matkapahoinvoinnista. Vuorokaudessa tulee nukuttua keskimäärin 12 tuntia päiväunineen kaikkineen ja silti väsyttää. Jospa tämä tästä kun viikkoja on nyt 5+5

Meidän koira hyppäs suoraan mun alamahan päälle ja sen jälkeen vihlo hetken aikaa, mut ei kai tuollainen viis ja puol kilonen rääpäle oo mitään vahinkoa voinut saada aikaiseksi :confused:

Meidän koira hyppäs suoraan mun alamahan päälle ja sen jälkeen vihlo hetken aikaa, mut ei kai tuollainen viis ja puol kilonen rääpäle oo mitään vahinkoa voinut saada aikaiseksi :confused:

Meillä teki kissa saman kans yks ilta. Muutama kirosana pääsi kyllä. Ja siis tuo kissa painaa lähemmäs 7kg nyt. :D

Meillä tollanen vähän päälle kymmenkilonen poika teki kamalan syöksyn suoraan mun mahan päälle ja ai että vihloi inhottavasti hetken aikaa... Meni sitten ohi. En usko että vahinkoa saavat aikaan, kunhan ei lemmikit ja lapset tavaksi ota :D

Meilläkin tuo 10kg poitsu oikein ponkaisi masun päälle, kyllä teki häijyä.. :confused:

Alkio on vielä niin hyvin piilossa ja suojassa vatsan sisällä, ettei iskut vielä voi mitään aiheuttaa. Mut tietty varmaan hyvissä ajoin kannattaa opettaa eläimiä ja lapsia varomaan vatsaa, olen meidän pojua jo kieltänyt kiipeilemästä äidin vatsan päällä, tosin lähinnä huonon voinnin vuoksi.

Eilisestä asti on ollut hiukan enemmän etovaa oloa aiempaan nähden, välillä saa aika tosissaan pidellä, ettei tule ylös. Osa oloista voi kyllä johtua stressistäkin, ahdistuskohtauksiin kuuluu myös oksetuksen tunne hyvin vahvasti. Onneksi kohta on lomaa vähän aikaa :)

Täälä alkanut kans pahoinvointi lisääntyä hurjana. Eilen ei pysynyt koko päivänä mikään sisällä. Kookosvettä yrittänyt juoda nesteytykseen, siitä sai pieninä hörppyinä pysymään sisällä :o esikoisen kanssa oli kans aika rajua pahoinvointia. Tänään oon koittanut levätä mahdollisimman paljon..Mitään syötävää ei tee mieli, paitsi ehkä vesimelonia ! Täytyy varmaan hakee sairaslomaa töistä :/

Olikos joku tässä ryhmässä joutunut ihan tippaankin?

Täytyy kokeilla niitä voileipäkeksejä kun joku neuvoi. Jos sais vaan uppoon :D on tää aikamoista, mut hyvän eteen sopii nyt kärsiä vähän :)!

Solinar kokeile syödä oikein mehukkaita appelsiineja, ne maistuu hyvältä ja on helppo oksentaa ulos tarvittaessa :)

Takaisin