Oireita ja kolotuksia

Jossain joku kommentoi tuosta sukkapuikko tungetaan / sukkapuikolla tökitään alapäähän-tuntemuksesta (oletan että ehkä siitä kyse teillä??), että se johtuisi siitä, että vauva painaa jotain hermoa. Eli vaaratonta, mutta pirun epämiellyttävää...

Sukkapuikot on toooodella inhottavia, ja kun ne ei tee kuitenka mitään...
Mulla on tullu nivuset kipeiks, ihan ku jollain kuumalla raudalla viillettäis. Tietyt asennot ainakin tuottaa kivun, esim jos yrittää jalalla tuupata tuolia, ja nyt ku laskin pojan sylistä (seisten) pois - kun osittain laittaa hanttiin keskikropalla tms. Ja alavatta, oikeastaan karvotusarealta kipuilee/polttelee hetkittäin.
Aamulla koko vatta oli kipee, sellasta kivistystä tai jotain ihmeellistä. Ei auttanu asennonvaihdot tai mitkään. Lopulta ku nousin ja menin vessaan, missä vietinkin hyvän tovin, niin kakkimisen jälkeen autto. Mutta kun ei se tuntunu mitenkään siltä että lähe ny muija paskalle-tunteelta :grin

Heräsin aamulla aivan järkyttävään kipuun. Alavatsalta oikealta puolelta alkoi viiltävä pistävä polttava kipu joka laittoi ääneen huutamaan. Kipu oli niin kova, että kaikki lihakset jännittyi. Myös vatsa oli kova ja vauva liikkui samaan aikaan. Kipu kesti noin 20 sek ja muutaman minuutin päästä toistui. Tämä tapahtui kolmesti. Kipu lähti aina samasta pisteestä.

Neuvolassa veikattiin liitoskipua. Mitä liitoksia mahassa sitten on??? Jos nuo oli supistuksia, en selviä hengissä siitä synnytyksestä. Ei todellakaan ollut mitään menkkakipuihin rinnastettavaa. Mutta onko supistus, jos lähtee yhdestä pisteestä, tietystä kohdasta ja laajimmillaan kipu tuntui 5x5 cm alueella. Apua.

Hankala sanoa.. mulla supistukset lähtee nyt selkeesti alavatsalta. Tulee semmonen ikävä, ehkä ihan hieman kipeä kiristävä tunne alsvatsalle ja sit onki koko kohtu ihan kivikova. Menee muutamassa sekunnissa ohi.

Veikkaisin kyllä kans noita liitoskipuja. Niitä voi olla ihan ympäriinsä ylä- ja alavatsan alueella, kivusissa, lantiolla, kyljissä, häpykukkulalla, emättimessä.... se kohtu vaanvaatii niin paljon tilaa ja venyttää jänteitä, lihaksia ja kiinnikkeitä kasvaessaan. Mutta jos tommonen nyt useesti toistuu, ni ehkä vois yrittää saada ylimäärästä lääkärin sisätutkimusta....

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla tuntuu pahin kipu siltä kun revittäis irti osaa sisuskaluista. Tuolla alhaalla kohdussa/mahan seutuvilla. Ilmenee yleensä makuulla kun yskäisee tai vaihtaa asentoa. Pitää yleensä rauhassa odottaa vähintään 10 min että kipu laantuu ja pääsee edes ylös sängystä. Liitoskivuiksi mä ne oon luokitellut. Sitte on monenmoista muutakin kipuilua mutta noi on ainoat mitkä laittaa huutamaan ja olemaan liikkumatta. Huh, ei onneksi synnytyksessä noin pahalle tuntunut. Tai siis kun se synnytyskipu tuli aaltomaisesti eikä sattunut koko aikaa tasaisesti.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mulla meinas eilen mennä likan päiväkodilla tiikerikakut väärään kurkkuun kun seisoin ja ihan yhtäkkiä rääpäle liikahti niin et oikeen sattu tuolla alapäässä, ihan kun se ois ponkassu itteensä alaspäin.

Huooooh.. Eilen alko kamala vannemainen ylävatsakipu.. Sitkuttelin aamuun, oksensinkin yöllä kivusta ja aamulla kävin neuvolassa varmuudeks ettei olis alkavaa raskausmyrkytystä.. Paineet oli ok, pissassa protskut +1 (ollu aina neg.) ja yläselkäkipu senkun jatkuu.. Oon ottanu kaikki mahdolliset närästyslääkeet eikä niistä ole mitään hyötyä.. Täytyy nyt seurailla oloa, vauva on onneks virkeä mahassa, et en nyt koe että sillä olis hätää..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

kaikki noi mitä kipuja luettelette olleet nyt jo kuukauden reilut mulla nimikkeellä liitoskivut. pirunmoisia. asennon vaihto yöllä sängyssä alkaa olee jo niin tuskaa että kiroominen vaan kuuluu. vattalihakset on ihan pinkeenä ja niin pirun kipeet. samoin koko lantion seutu. viiltää ja repii ja ipanan liikkumiset siihen päälle niin huah. :confused::confused::confused::confused::confused: ainoo hyvä nukkumis asento on puoli istuvassa asennossa.... joten voitte kuvitella että tää ei tosiaankaan hirveesti nuku öisin. toi on niin paha asento sitten hetken päästä alaselkään että taas löytää ittesä kylellään ja hetken päästä hirveet repivät kivut mahassa. pah. :BangHead
nyt kun toi maha vielä laskeutui alemmas ja ipana porannu päänsä ihan alas alkaa olee uudella ulottuvuudella nää kivut. oon niin niin kypsänä tähän touhuun että syntyis jo. :sad001

mutta annastiinan kivut kuulostaa kyllä tympeeltä. lihaslukko lavoissa aiheuttaa kyllä myös närästyksen tuntemuksia ja kipu säteilee ylävatsaan. myös reteesti sisään hengitys sattuu..

mä en tiiä mitään niin inhottavaa kun se ainainen huono olo ja oksentaminen!
tosin liitoskipuja mulla ei vielä oo kai ollut mitä nyt jotain pikku vihlasuja niin en ehkä tiedäkkään pahemmasta :grin
mut yleisesti jos sais valita niin ottaisin mielummin jonkun kivun,tyyliin vaikka kova selkäkipu kuin oksentaminen. hrrr:sick009

Joo kyl mäkin vihaan sitä pahaa oloo ja oksentamista niin paljon et ennemmin kyl pidän sit vaik nää hitonmoiset liitoskivut.. :confused:

Huh! Yhdessä kasassa ollaan, hyvä niin :D

En ole siis tunteeni kanssa yksin! Joo kans mulla tuota vaihlomista ja ikään kuin painetta, autossa istuessa varsinkin. Nyt on parina päivänä kävellessä nipistänyt mahaa ihan tuntuvasti, myös tuolta "sivuilta", jenkkakahvojen ja mahan välistä (osaanko selittää?). Onko ne sitten suppareita vai vaan ns. kasvukipuja?

Mulla supistuksen pystyy varmistamaan parhaiten ulkoa koittamalla, koska silloin kohtu on ihan kova. Saattaa kestää vain muutaman sekunnin ja hävitä asentoa vaihtamalla. Koita seuraavalla kerralla tunnustella miltä kohtu tuntuu, jos ei tunnu kovalta niin sitten luokittelisin liitoskivuiksi. Itellä ainaki on kaikennäköistä kipuilua polvien ja tissien välillä jotka kaikki laitan liitoskipujen piikkiin :)

Mulla on ollu niitä sukkapuikkokipuja, jotka tosin ennen oli vain kävellessä ja silloin tällöin ja nyt mm eilen tuli kun istuin sohvalla ja oli kyllä enemmän kuin puukon isku...! Järkyttävä kipu! Ilmeisesti ne on potkuja hermopäihin, ainaki tyyppi on edelleen jalat alaspäin, että sopisi kuvaan...

Hirveesti tulee noita harjotussuppareita :confused: Ja iha levossaki ku on ni tulee niitä, aikasemmi ollu jos jotai raskasta tehny mut nyt niitä tulee kyl iha ilma mitää sen kummempaa tekemisiäkää.. Tänää aamul heräsin siihe ku kylkee kääns ni kamala viiltävä kipu tuli vasempaa puolelle mahaa.
Eilisten lenkkeilyjen jäljiltä persuuksiiki vetää inhottava kipu, ei ois pitäny urheilla:grin
Ja ah tää närästys taas meinaa ottaa vallan, renniee kuluu...:angry9

Mulla kanssa ihan jatkuvasti harjotussuppareita, rupee oikee ärsyttää ku koko aika tulee vaikka ei mitäin tekiskään, saati sitte jos jotain tekee! :mad: Ja kans toi närästys, yöllä joutuu ottamaan rennietä ja pitkin päivääkin kuluu ihan kiitettävästi. :cool:
Ja vielä siitä limatulpasta, tänään ei ole (vielä) tullut muuta kuin juurijajuuri huomannut, mutta eilen pönttöön oikein lumpsahti kunnon kökkö ja sitten suihkun jälkeen tuli samanmoinen kökkö kuivatessa, eli siis kahden suihkun taktiikalla mentiin eilinen.. Ja siis joka päivä sitä on tullut jokunverran, mutta eilinen oikeen ihmetytti että ei kai sitä nyt loputtomasti siellä ole. Ja mietin sitä uusiutumistakin, nii ei kai se enää näin loppuraskaudessa uusiudu, ku en kunnolla googlesta löytänyt mitään tietoa. :)

No ei ollukkaan kauheesti apua tosta rannetuesta. Kahta kauheemmat kivut ja puutumiset myös päivällä :(
Mä en enää muista miltä tuntuu nukkua yö kokonaan heräämättä johonkin kropan kolotukseen tai pissahätään! Pikkase kiristää taas ku ei saa nukuttua missään asennossa..

Mä oon kyllä todella onnekas, koska mulla ei ole mitään kunnollisia oireita tai kipuja, tai ainakaan sellaisia, jotka päivittäin vaivaisivat. Eilen ajelin autolla työpaikalta, kun siellä kävin vielä mutkan heittämässä, ja matkalla mietin, että jos en nyt katsoisi alaspäin tuota mahaa ollenkaan, niin mistään en tietäisi olevani raskaana. Välillä tulee aina tuommosia hassuja aatoksia (ihan niin kuin nytkin kun istun tässä nojatuolissa), että tavallaan kokonaan unohtaa olevansa raskaana, kun ei mihinkään satu tai missään tunnu. Yöt sujuu hyvin, mihinkään ei kolota, pissalla ei tarvi rampata ja viime yönäkin nukuin sellaset reilu 9 tuntia kunnon unia. Väsyttää toki enemmän ja ei jaksa samalla tavalla puuhailla kuin aiemmin, mutta samanlaista on välillä ollut aiemminkin silloin, kun töissä on ollut tiukkaa ja paljon puuhaa.

Toki kaikenlaista pientä on aina välillä ilmaantunut, mutta ne on menneet kaikki nopeasti ohi. Niinpä niitä ei jotenkaan osaa yhdistää tähän raskauteen, vaikka ne varmasti siihen kuuluvatkin. Onhan tässä toki vielä se 5-7 viikkoa aikaa kolotuksia ilmestyä, ja uskon että niitä tuleekin, mutta tähän asti oon saanut olla kyllä rauhassa niiltä. Tuntuu hurjalta, että monilla on ollut jo viikkoja, ellei jopa kuukausia, kaikenlaista remppaa, ja samalla se on jotenkin epäreilua, että meidän kropat toimivat eri tavoin ja osalle tämä ihana aika on kremppojen osalta piinaavaa ja rajoittavaa.

Onneksi meillä kenelläkään ei ole enää hirveän pitkästi aikaa siihen, että saadaan nämä meidän pullat pullautettua ulos, ja päästään kaikki omista vaivoista ja kolotuksista eroon ja toivotaan, ettei kenellekään synnytyksestä jäisi isoja kolotuksia ja vaivoja. Koitetaan jaksaa! :Heartred

Takaisin