hani
Puuhakas puhuja
oooooo oiskin sellanen raskaus ollut ettei ois ollut mitään vaivoja. esikoista oottaessa sanoin etten enää ikinä koskaan milloinkaan ala siihen hommaan.. ni nyt on ollut triplasti hankalempi raskaus.. ois pitäny vaan uskoo itteesä ja pitää lupaus/uhkaus 

esikoista oottaessa kärsin vain pahoinvoinnista monta kuukautta, melkein 32 viikolle asti, nyt on siis ollut riesana se pahoinvointi tuplasti pahempana, liitoskivut hirveinä ja se julmettu vuoto...
mä taidan mielummin ottaa nää hirveet liitoskivut ja sitä myöten sitten huonosti nukutut yöt ku sen että oksentaa 24/7 kaiken mitä suuhun laittaa monta kuukautta. se oli ihan hirveetä. se ajanjakso säilyy mielessä mustana ankeena aikana jolloin mietti vaan että milloin se loppuu ja kuinka sen kestää... siihen päälle huono omatunto siitä ettei voinut tehä esikoisen kaa mitään, kodinhoito jäi miehelle ja työt muiden tehtäväksi moneksi kuukaudeksi. sänky ja kylppärin lattia tuli liiankin tutuiksi. samoin sohvalla makoilu.. ja vessa
mutta niinku jossain kirjoitin pidän sitä huonoa oloa (siis sellasta että oksentaa oikeesti 10-30 kertaa vuorokaudessa joka päivä) jonain varoituksena ja keinona saada minut hiastamaan vauhtia kun sitten alkoi se järkyttävä vuoto että sain ravata senkin takia vielä sairaalassa..
ja nyt nää liitoskivut
yöt menee valvoessa, pystyy nukkuu sellasia muutaman tunnin pätkiä ja sitten pitää jo käydä kävelee ja istuskelee muualla ja vessassa.. voi jestas. esikoista oottaessa vetelin ihan huoletta 9h yöunii ilman pissalla käyntiä tai muita heräämisiä.. nyt ravaan parin tunnin välein pissalla. tosin tää maha on ihan erilainen ku esikoista oottaessa.
maha on ihan laskeutunut alas. ens viikolla ois lääkäri käynti. saapa nähä mitä "tuomioo" tulee.
olotila on aikaslailla semmonen että ku pääsis jo synnyttämään..
tekis oikeestaan mieli laittaa kuvaa tästä mahasta tänne. mieskin on sitä ihmetellyt että kyllä taitaa tulla pian lähtö synnärille. tuliskin....
esikoista oottaessa mulle kans lupailtiin että syntyy kyllä ennen laskettua jne mutta mentiinkin 2vkoa yli. eikä mulla mitään tuntemuksia ollut että vois syntyäkkin... nyt niitä tuntemuksia on ollut parin viikon ajan kokoajan.
mä taidan mielummin ottaa nää hirveet liitoskivut ja sitä myöten sitten huonosti nukutut yöt ku sen että oksentaa 24/7 kaiken mitä suuhun laittaa monta kuukautta. se oli ihan hirveetä. se ajanjakso säilyy mielessä mustana ankeena aikana jolloin mietti vaan että milloin se loppuu ja kuinka sen kestää... siihen päälle huono omatunto siitä ettei voinut tehä esikoisen kaa mitään, kodinhoito jäi miehelle ja työt muiden tehtäväksi moneksi kuukaudeksi. sänky ja kylppärin lattia tuli liiankin tutuiksi. samoin sohvalla makoilu.. ja vessa
ja nyt nää liitoskivut
maha on ihan laskeutunut alas. ens viikolla ois lääkäri käynti. saapa nähä mitä "tuomioo" tulee.
tekis oikeestaan mieli laittaa kuvaa tästä mahasta tänne. mieskin on sitä ihmetellyt että kyllä taitaa tulla pian lähtö synnärille. tuliskin....
esikoista oottaessa mulle kans lupailtiin että syntyy kyllä ennen laskettua jne mutta mentiinkin 2vkoa yli. eikä mulla mitään tuntemuksia ollut että vois syntyäkkin... nyt niitä tuntemuksia on ollut parin viikon ajan kokoajan.