Oireita ja kolotuksia

Miu88, mulla on ihan sama homma. Porukoiden mittarilla mitatessa alapaine on aina max 67 ja neuvolassa min 83.

Tiu, sulla onkin tuplasti kannettavaa. Mun työ on pääasiassa kevyttä toimistotyötä, joten työpäivien jälkeenkin saan jotain kotona tehtyä. Viikonloppuisin sit oon paljon huonommassa kunnossa kun tulee tehtyä enemmän raskaampia kotitöitä. Viime lauantaina olin vain kaupoilla ja asioilla ja sen jälkeen niin kipeä että makasin sohvalla loppupäivän. Mut sainpahan tehtyä monen monta hankintaa ja asiaa valmiiksi! Mitään suursiivousta en pysty todellakaan tekemään vaan tavoitteena on esim siivota yks kaappi/laatikko päivässä.

Täällä mennään ilman suurempia vaivoja edelleen, paitsi nenän tukkoisuus vaivaa! Päätin olla muutaman päivän ilman avaavaa nenäsumutetta koska sen teho on heikentenyt viimeisen flunssaviikon aikana todella paljon. Nyt flunssa on lähes ohi, mutta nenä totaalisen tukossa 24hoo ilman avaavaa sumutetta. Nyt takana kolme elämäni pisintä tuntia, heh heh. Mulla olisi pari lomapäivää edessä, mutta tyttö on päivähoidossa joten nyt olisi hyvä aika kokeilla johtuuko nenän tukkoisuus pelkästään siitä sumutteen käytöstä. Päivisinkin saa siis levätä mikäli seuraavat yöt menee valvoen. Ja sarvikuonokannu on käytössä ollut päivittäin heti helmikuusta saakka, mutta se auttaa vain oikeassa flunssassa.

Miulla on tullu naamaa, varsinkin nenän ympärille ku niistelly, poskiin muutama ja otassa muutama tollasia ärsyttäviä verisuonia! :eek: tai siis tollasia pieni pinnallisia verisuonia näkyy ja ne helottaa kyl tosi punasina ja se on ärsyttävää.. onks jotai rasvaa tai jotai mil niit vois "hillitä" ja ehkästä ettei tuu lisää!? :grin

Se on couperosaa, joista on melko hankala päästä eroon. Joillain kosmetiikkasarjoilla on niille voiteita, että aina annattaa testata, mutta apua niistä harvoin on. Ne pahenee saunassa/pakkasessa ja muissa kovissa lämpötilan vaihteluissa, että kannattaa suojata kasvoja.

No voihan kökkö! Pitääki katella noita voiteita jos olis jotaki apua niistä, onneks nää ei mitää pahoja oo ja iha pieniä alueta ja meikillä peittyy kyl hyvi mut ei kyl tarvis yhtää lisää tulla ja mennä pahemmaks!

Juttelin tänään naapurin kanssa ja tuli jotain puhetta ikkunoidenpesusta, ja hän sitten sanoi, ettei raskaana (näin loppuvaiheessa) sais enää tehdä mitään kovempaa venyttelyä/kurkottelua, niinkuin nyt vaikka se ikkunanpesu usein vaatii. Voi kuulemma napanuora venyä?? Onko kukaan muu kuullut tämmöstä?

No enpä oo moisesta kuullu o_O Kuulostaa hassulta et mite se napanuora vois venyä ku ite venyttelee/kurkottelee :grin

Tänää nyt illan aika supistellu tosi paljo, tai tätä vatsan kovettumista tulee vähä väliä o_O Ja ihaku ois jotaki tuntemuksii ollu myös tuol kohdunkaulalla tai jossakin siellä.. Enkä ees tänää oo tehny mitää raskasta vaa ottanu rennosti! Kurkotellu kylläkin ku jalkahoitoa yritin itelleni tehä ja varpaankynnet lakata :grin Liekkö sit napanuoraki samalla venyny :winklaughing7

Hups :D Mun ei varmaan sitten sais olla enää töissä, jos tuommoinen pitäis paikkansa. Tänäänkin kurkottelin vappukoristeita pois seiniltä ja kanniskelin päiväkerholaisia ympäriinsä :P En osaa varoa kuin pahalta tuntuvia asioita eikä toistaiseksi oo vielä kovin moni asia tuntunu ilikiältä.

Ummetukseen muuten auttaa luumu päivässä! Ainakin mulla.

Mun pitäis varmaan hankkia jotkut avokasmalliset urkukengät kun tuo kengännauhojen sitominen rupee olemaan aika läkähdyttävää puuhaa... :D Samoin pitäis venytellä reisi- ja pakaralihaksia kun siellä on joku jumi, mutta kun ei oikein enää eteenpäin taivu niin paljon että se mistään venyttäis...

Omaanki korvaan kuulosti tuo teoria kyllä Hyvin Oudolta, vaikka kovasti naapuri väitti että neuvolatätikin olis sanonut tuosta venyttelyn välttämisestä (ja meillä sama neuvola, mut ei oo kyl mulle ainakaan viel mainittu tästä vaarasta :p)

No en oo kyl kuullutkaan tuommoisesta, että venyttelyä pitäisi välttää o_O

Mun ymmärtääkseni se on vanhan kansan uskomuksia, ettei sais kurotella raskaana. Napanuora menee kaulan ympäri ja vaikka mitä..

Härregyyd, kun on tänään supistellut :sad001 Vatsa ollut lähes koko työpäivän kivikova ja pariin otteeseen oikein sattukin :sad001 Piti mennä tänään salille, mutta jäi kyllä kaikki liikunta väliin ja työpäivän jälkeen kotiin lepäilemään. Noh, onneksi on huomenna saldovapaapäivä niin pääsee taas lepäilemään rauhassa :) Ja huomenna neuvola, niin pääsee taas kuulemaan vaavin sydänäänet ja muutenkin tarkistukseen, että kaikki niin kuin pitääkin :smiley-bounce016

Tollasestaki pitää muistaa kiittää itseä, ku osaa olla repimättä liikaa. Ite olin eilen aamulla salilla eikä millään meinannu alkaa fiilis nouseen lämmittelyn aikana eikä jalatkaan tuntuneet palautuneen edellisestä treenistä. Menin kuitenki kyykkään ja päåtin, että teen poikkeuksellisesti fiiliksen mukaan vähän koko kropan treeniä. Tein 5 sarjaa kyykkyä ja siirryin penkkiin punnertaan. Kolmen sarjan jälkeen päätin, että ei täällä vittu pakko oo olla jos ei huvita. Ja alavatsallaki tuntu ikävää nipistelyä. Lähdin siis suihkuun ja tänään oon pitäny välipäivän.

Alkaa oleen tilanne, ettei vaan itestä enää niin paljon irti, ku ennen. Tänään onki sit ollu vähän kipeämpi päivä ja myös väsyneempi. Jalkapohjia on alkanu herkästi seisaallaan särkeen:confused: Ja iltaa kohti aina alaselkä alkaa juiliin ja liitoskivut vaivaan. Jos töissä vielä kävisin, ni oisin varmaan joutunu jäämään saikulle jo aikaa sitte.

Pitää mennä tuonne pikkukylän apteekkiin neljättä kertaa hakemaan hiivalääkkeet. Tuntuu siltä kuin olisin joku Paavo Pesusieni, nestettä kertyy. Jos kävelen pidemmän lenkin, alkaa supistelemaan ja vauvan liikkeet tuntuu supisteluiden aikana kivuliailta. Alavatsassa komeilee ensimmäiset raskausarvet. RV 31

Täällä kans muutamia pieniä raskausarpia ollut jo vajaan kuukauden ainakin. Viikon ajan on ollut myös kohtalaisesti harjotussupistuksia/painetta mahassa taas vaihteeks, mutta eivät liity liikkumiseen tms, tulevat ja menevät vaan miten huvittaa. Ja edellisyönä ihan _järkyttävä_ kramppi/suonenveto pohkeeseen, kieriskelin sellasis tuskis sängys et mies olis varmaa lähteny viemää synnäril jos olis heränny :grin nyt sit koko pohje ollu kaks päivää kipee.

^Mullakin tullut tuollaisia super-tuskaisia kramppeja välillä, ja sitten on tosiaan pohje kipeä päivän-pari sen jälkeen :confused: Mutta nyt kun olen sitä magnesiumia alkanut ottamaan joka ilta, ei ole enää niitä pahoja kramppeja tullut, pienempiä vain.

Onko muuten normaalia että ensisynnyttäjällä tulee maitoa jo raskausaikana? Nyt on rv 31 meneillään ja paita kastuu aina välillä :D

Karsh, miulla tulee myös! on tullu jo alkuvuodesta asti.. :grin ensimmäistä myös ootan!
Eiks se oo sitä ternimaitoa mitä voi tosiaa tihkutella jo ku rinnat valmistautuu tulevaa tehtävää varten :think005

Karsh ja -Heidi-, juurikin niin että rinnat valmistautuu tulevaan. Alkuun tihkuu väritöntä nestettä ja sitten muuttuu valkoiseksi. Ekassa raskaudessa tuntui että aina kun viimeisinä kuukausina pisti hienommat vaatteet päälle niin kohta tuli komeat läiskät. Nimimerkillä sukujuhlissa ilman tissisuojia :smiley-ashamed008

Pakko laittaa äsköseen vastakysymys. Onko normaalia, että rinnat eivät ole kauheammin kasvaneet raskauden aikana, saatikka, että niistä olisi tihkunut maitoa vielä?

Takaisin