Oireita ja kolotuksia

En kyllä osaa vastata tohon kysymykseen, mutta luulen olevan normaalia.. Mulla siis on kyllä rinnat kasvanut ihan kiitettävästi, eikä mullakaan tihku mitään ellei sitten ala puristelemaan. Paitsi saunan jälkeen yksi tippa saattaa tulla, mutta ei joka kerta :)

Mulla ei ainakaan ole myöskään maitoa tihkunut, ei puristelemalla tai muutenkaan.
Rinnat tuntui aluksi paisuvan, oli 1-2 kuppikokoa isommat, mutta musta tuntuu että ne on nyt pienentyneet taas lähes normaaleiksi? Ainakin uudet liivit jotka ostin, tuntuukin nyt vähäsen isoilta, vaikka alkuun oli hyvät. Ja rinnat ei enää näytäkään niin suurilta. Toki siihen voi vaikuttaa se, että nyt tuo vatsa on niin iso niin rinnat ei enää näytäkään isommilta... :rolleyes:

Ai niin, siinä neuvolasta saadussa Vau:n kirjassa ainakin sanotaan rv 35 kohdalla vasta, että
"Olet ehkä huomannut, että rinnoistasi tulee hiukan nestettä. Hormonit saavat rintasi paisumaan ja täyttymään maidolla. Tätä ensimmäistä, väriltään kellertävää maitoa kutsutaan kolostrumiksi."

Ei oo miullakaa rinnat kyl yhtää kasvanu, sillo alkuu oli turvonnu ja isommat mut nyt on samanlaiset ku aina enneki ollu! Vähä haaveilin et ois kasvanu ku ei mitkää muhkeet ja isot oo omasta takaa ni elättelin toiveita et tulis jotkui "kunnon" melonit :smiley-angelic006:laughing005
Tosin eiks ne sit vasta paisu ku synnytyksen jälkee alkaa maito nousemaa.. :rabbit

Mitä ne on muute ne 'sukkapuikot' ? :grin Mietin vaa ku yks päivä ku koirien kaa käveltii reippaampaa lenkkiä ni tuli noita supistuksia ja sellanen kipu alapäähä ku joki tökkis just sukkapuikolla sinne ni kävin sit miettii et oon kuullu niistä jostai sukkapuikoista et onks nää nyt niitä.. :rolleyes:

Mullakaan ei oo tissit kasvanu yhtään (odotin sitä ennen raskautumista hartaasti :D) eikä niistä oo vielä tullut mitään. Jos puristaa niin sit tulee joku pieni tippa. Oon alkanu miettii et ei kai se tarkota sitä että maitoa tulis huonosti sit synnytyksen jälkeen?
Mulla myös tota "sukkapuikko"kipua on ollu, tuntuu tosi ikävältä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei mullakaan ole tisseistä tullut mitään, kasvaneet ovat noin 1 kuppikoon verran, mutta se tapahtui mullakin silloin alussa. Tota sukkapuikkokipua on ollu mullakin välillä, melko inhottavaa. (hyvin kuvailtu btw!)

Esikoisen aikana en huomannu että olisi tullu maitoa korkeintaan muutama pieni tahra rintsikoissa. Tästä toisesta tulee samalla lailla, että tahran saa aikaseks tosin vielä on aikaa (31+1). Sairaalassa ollessa esikoisen aikaan niin maito nousi kunnolla vasta toisena tai kolmantena päivänä. Ja raukka joutui hotkimaan kun maitoa oikein suihkusi kun viimein nousi. Kuppikoko kasvoi ekasta mutta ei tästä toisesta. Ja kun maitoa alkaa noisemaan rintoihin synnytyksen jälkeen niin aika melonit ne hetken onkin.

Viimeks mulla ei kasvanu tissit ollenkaan, eikä heruttanutkaan. Maito nousi sit ku oltiin kotiuduttu, ja ne oli ku tiiliskivet! Mut en mä muista et musta siltikään olis tullu mitään utaresankaria, ehkä koolla kasvo. Toki ainut kerta ku oon kokenu ettei joku paita mennytkään kiinni tissien kohdalta :grin, mut muutoin ei ihmeitä.
Nyt tissit kasvo jo aikas alussa, omista liiveistä aloin tursuamaan. Ja heruttaa, ainakin ku puristaa. Tosin nyt tuntuu et nää on lässähtäny kohti kainaloita... :eek: ehkä koolla on kasvanu...

Hui apua, toivottavasti olet kunnossa baby1! Mulla taas mielenpäällä semmosta että tuntuuko teillä muilla vihlontaa alamahassa? Lähtee ihan alhaalta ja jatkuu n. 10cm ylöspäin. Kestää hetken ja häviää. Luin jostakin että keho harjoittelee synnytystä varten? Viikkoja on vasta 29+4 niin vähän pelottaa tuokin :D lapsi on jo menosuunnassa.

Mulla on nyt ollu tuota vihlontaa. Tosi pikanen vihlasu kulkee jostain alavatsalta kylkeen tai rintaan. Oon aatellu, että jotku kiinnikkeet siellä taas antaa periksi.. Eilisessä tarkastuksessa tosiaan kohdunsuu vielä kiinteä ja kiinni, että ei oo siihen kyllä vaikuttanu..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mullakaan ei oo ekojen viikkojen jälkeen kasvanut tissit ollenkaan mistä olen vain onnellinen! :D pari kertaa tullu semmosta kirkasta tahmeaa "liimaa"..
Onko kellään ällötystä valkovuodosta ja siitä et tuntuu et alakerta "haisee"? Mua ällöttää kun kokoajan valuu jotain ja itse valkovuoto ei haise millekään mut pidän pientä sidettä ja se haisee aina tosi pistävälle!!! Tullu mieleen et valskaako mun rakko?!? Yöööök. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kävin lääkärissä kun meinasin kans et olis hiivaa mut ei.. Valkovuoto oli normaalia ja tosiaan hajutonta mut lääkäri meinas et alakerta käy niin "kierroksilla" että kaikki hiki ja muu erite saa nämä hajut aikaiseksi. Mieheltä utelen vähän väliä et haisenko, haisenko ja en kuulemma haise, eli kait mun nokka on vaan niin tarkentunu tässä lähiviikkoina.. :D Mut silti tosi ällöttävää; pakko melkein pestä joka ikisellä WC-reissulla, et ei oo koko aikaa ihan lima-olo...

^ Tokihan jos epäilet hiivaa, niin eikai siitä nyt ihan hirveästi ole haittaa (kuin rahan meno), että vaikka semmosen Canestanin yhden yön annoksen otat? Silläpähän selviää, jos lähtee himmaammaan. Ei ne lääkäritkään erhetymättömiä ole :) Ja omalta lääkäriltä kysyin, niin tuommoisen Canestanin voi ottaa ihan mainiosti raskauden aikana (kun sitä mietin, et voiko sinne emättimeen sitä hiivalääkettä laittaa, niin voi kyllä).

Emätinpuikkoja ja voiteita voi (ja kannattaa!) tosiaan käyttää hiivaan raskauden aikana. Itsellä se on ollut nyt jatkuva riesa, ja just nyt viimeks sain sit lääkäriltä oikein reseptilääkkeen siihen (emätinpuikkoja). Lääkäri meinas että jatkuva hiivatulehdus vois aiheuttaa turhia/ennenaikaisia supistuksia, niin siks kannattaa hoitaa.

Mulla kanssa valkovuoto hiukan vähentynyt siitä mitä oli, mutta edelleen kuitenkin normaalia enemmän. Pikkuhousunsuojaa mäkin käytän, mieluummin vaihdan sitä usein kuin pikkuhousuja monta kertaa päivässä.

Mulla heruu maito öisin jos en käytä liiviä.. Muutama yö sitten heräsin kun oli iso märkä läntti lakanassa. Pitäis käydä liiviostoksilla, nykyiset on niin pienet että tulee niskasärkyä.. Käytän siis öisin sloggimallisia liivejä, mut pian tosin saa siirtyä suoraan niihin imetysliiveihin.

Mulla taas virtsa haisee ihan karmealle. Onneks ei pahemmin karkaile :p

En oikein osaa siellä neuvolassa valittaa, en tiedä miksi. Mutta minäkin tahdon osallistua tähän tissikeskusteluun! Täällä turpsahtanu niin että pelottaa, niskat koko ajan kipeät ja tissejäkin joskus aristaa, yleensä sen yhteydessä kun sieltä jotain vuotaa. Ei ole maitoa, ennemmin semmosta kirkasta nestettä. Onko teillä muilla pahentunut valkovuoto siteen käytöstä? Alkanut haista tms... homehtunu :grin itse en ole tuon pelossa käyttänyt suojaa, vaan vaihtanu alushousuja :D

Mulla heruu maito öisin jos en käytä liiviä.. Muutama yö sitten heräsin kun oli iso märkä läntti lakanassa. Pitäis käydä liiviostoksilla, nykyiset on niin pienet että tulee niskasärkyä.. Käytän siis öisin sloggimallisia liivejä, mut pian tosin saa siirtyä suoraan niihin imetysliiveihin.

Mulla taas virtsa haisee ihan karmealle. Onneks ei pahemmin karkaile :p

Juotko tarpeeksi? Jos on meinaan liian tuhtia (väristä sen osaa päätellä) niin tietty hajukin on pahemin. Itsestä tuntuu, että vaikka kuinka paljon litkii vettä, niin sais juoda vaan vielä enemmän :confused:

^Kyllä pari litraa on minimi minkä päivän aikana juon.

Musta tuntuu, että mikä tahansa vaiva tai oire on ihan normaalia raskauden aikana. Varmaan jos jalka murtuis niin sekin paljastuis normaaliksi raskauden aiheuttamaksi oireeksi.. :winko_O

Takaisin