Oireita ja kolotuksia

^ Sanoin just tota samaa miehelle ku olin menos lääkäriin ja ajattelin valittaa siitä ilmasta mahassa ja mahakivusta, niin varmaan sanovat sen olevan ihan normaalia koska oon raskaana :grin kaikki mikä on tuskasta kuuluu tähän eikä niille ny oikein sit voi mitää tehä ku oot raskaana ;)

Nyt on parin päivän ajan ruvennu pahaolo vaivaamaan nyt menossa 32+3. luulin jo et oisin päässyt siitä vaivasta kun ekat kuukaudet tuli oksennettua (rv6-17). Tällä hetkellä ei varmaan ole pelkoa suuresta painon noususta kun muutaman viikon ajan on saanut vähentää annoskokoja ettei tarvitse jättää ruokaa.

Eilen supisteli taas aika huolella, mietin että pitääkö näitä alkaa jo laskemaan kun ei meinannu millään tulla loppua siitä touhusta.. ei nyt mitään semmosia että henki salpautuu mutta mulla on muutenkin suht korkea kipukynnys niin ehkä en tunnekkaan niitä niin rajuina.. heh, toivossa on hyvä elää:rolleyes:
No epämiellyttävältä tuntu kuitenkin! Loppu ne sitten jossain kohti mutta ihmettelen vaan kun levossa tulivat.
Sain myös kivan kaverin käsien puutumisesta.. nyt muutamana yönä tuskaillu kun nipistää sormia ja ihan tunnottomaks vetää kädet kun koittaa nukkua ja nytkin pistelee ja on sormenpäät tunnottomat. Pitää vissii alkaa viritellä jotain rannetukiakin tässä kun google kertoi että kyseessä ois jokin rannekanavan ahtauma (tjms) joka on yleinen raskausaikana ja ainut keino on tukea ranteet nukkuessa. Oireet jää kuulemma synnärille ja jos ei niin sitte leikkaukseen.. :confused2
tuntuu että joka viikko pukkaa jotain uutta oiretta! tääkin just sopivasti vikan kolmanneksen oireena pamahti tasan sillon :rolleyes:

marce86, sama ongelma täällä, oksentelin viikolle 20 ja nyt on viime päivinä pahoinvointi iskenyt takaisin. Tuntuu ettei mikään ruoka haluaisi pysyä alhaalla . Neuvolassa terkkari sanoikin silloin kun oksentelin vielä, että todennäköisesti oksentelen sitten loppuun saakka. Olihan se pahoinvointi melkein kaksi kuukautta poissa,

Muutenkin olo on tosi tuskainen, mulla on särkenyt läpi raskauden tosi paljon vatsaan, varsinkin kylkiin ja alavatsaan ja ainoat hyvät asennot on makuulla. Maanantaina kun kävin neuvolassa, terkkari jätti tarjonnan etsimisen kokonaan kesken kun mie ulvoin kivusta aina kun mahaan painettiin. Ainoan kerran kun mahaan ei oo sattunut lääkärin tai terkkarin tutkiessa, oli viimeksi kun lääkäri ultrasi ja totesi vaan että eipä tuo mahas kovin kipeältä vaikuta.

Mullakin on tiu tuota käsien puutumista erityisesti öisin. Se on tosi inhottavaa, kun herää siihen, että sormet tikkuilee eikä niissä oo tuntoa yhtään. Alussa se oli vaan yöllä, mutta nyt huomaan, että aamuisin esim. meikatessa tai käsin jotain kirjottaessa sormista alkaa hävitä tunto. Neuvolan ohje oli, että paaaaljon vettä, koska se on se turvotus, joka sitä rannekanavaa ahtauttaa ja auttaa myös, jos pitää käsiä ylhäällä. Silloin pääse neste valumaan pois sieltä rannteista ja sormista. Toki jos tosi pahaksi menee, niin sitten noi lastat yökäyttöön. Tiedän yhden tapauksen, joka joutui pitää loppuraskaudessa lastoja kädessä yötä päivää, eikä voinut nostella tai pitää käsissä yhtään mitään, kun kaikki sormet oli pelistä puutumisen takia poissa. Toivottavasti ei niin pahaksi mene! :cool:

Mulla ei vielä sormet ole puutuneet, mutta esikoisen loppuaikana oli. Paheni loppua kohden, mutta helpotti muutamassa päivässä synnytyksen jälkeen.

Mulla on alkanut olla samanlaisia repäisykipuja kuin silloin alkuvaiheessa. Millä viikoilla niitä nyt olikaan..? Alavatsalla tuntuu kun esim sängyssä kääntyy niin inhottava kipu joka laantuu ajan myötä. Ei toivoakaan päästä ylös tai vaihtaa asentoa hetkeen aikaan. Eikös ne johtuneet kohdun kasvusta vai muistanko ihan omiani?

Mulla on toi öisin sormien/käsien puutuminen ihan normaalia, vähemmän tosin ollu raskausaikana. On niskat niin usein jumissa, että johtuu ihan niistä.. kaikki hoidot oon koittanu, muttei auta muu kuin liikunta.

Mimmi luulisin että ne repäisykivut johtuu lantion ja häpyluun löystymisestä. Sellasta oon muistaakseni jostain lukenu. :) korjatkaa jos oon väärässä..

Ittelläni on vaivana suonikohjut. Tukisukkiksia joudun pitämään koko ajan ja silti ne vaan pahenee. Jalat on ihan karmeen näköiset. Alkaa jo ihan nivusista saakka (itse asiassa nivusissa ja sisäreisissä vaiva on pahin. Nivusissa molemmin puolin myös lähes koko aikasta särkyä etenkin seistessä. Makuulla helpottaa samoin kun kävellessä (pidemmissä matkoissa (1-2 km) alkaa särky myöskin. Kai se jotenkin liittyy nivusissa oleviin isoihin laskimoihin kun kohtu painaa niitä lyttyyn.. tosi ikävä vaiva.. ja alko jo joskus puolen välin tienoilla muistaakseni..

Eilinen ostosreissu sai mun paikat kyllä niiiiin kipeiksi, edelleen sattuu kamalasti nivusiin, häpyluuhun, selkään ja jalkoihin :confused:

Mie olin eilen pitkästä aikaa oikein raato melkein koko päivän.. kirjoittelinkin toukokuun touhuihin, et on olo, et oon niin täynnä tätä raskautta... :sad001
Hirmuiset kivut oli lantiossa heti aamusta, no venyttely vähän autto mut sit se koko kropan väsyny tunne.. äh.. no tää päivä näyttäis nyt vähän paremmalta..

Mulla alkanu tulemaan epämääräistä kipua, etenkin iltaisin, tuonne nivusten alueelle.. liikkuessa tuntuu lähinnä. Onkohan ne niitä liitoskipuja?

Eilen tuli tehtyä hiukan pihatöitä ja onnistuin jotenkin saamaan toisen nivusen todella kipeeks. En ole ihan varma et revähtikö joku lihas, mut on edelleen kipeä. Onneks sentään sain esikoisen (1v 11kk) avulla siivottua kehtaa taas olla vaan ja levätä.

mulla kuuluu vaan raks ja poks ja naps nips lantiosta :confused: alkaa vessassa käynnit olee mielenkiintoisia kun noi äänet ärsyttää ja ne tuntuu ällöltä... ihan niinkun kalvot vaan paukkus kohdussa :confused: varmaan liittyy tähän liitoskipuun ja lantion löystymiseen...
samoin täällä on ollut maha koko raskauden toooooosi kipee. jo viikolla 6 mentiin ultraan kun epäiltiin kohdun ulkoista raskautta kun kivut oli niin kovat.. ihan läpi raskauden alavatsa on ollut kipee,nyt muutamia viikkoja särkenyt koko vatsaa.. tuntuu niinku kaikki lihakset ois kiristetty äärimmilleen.. no niin ne onkin :grin mutta ärsyttäviä kramppeja.
toi menkkamainen vuoto jota kesti siis sen 2kk ja josta tein sairaalareissuja kun seisoskelin aina välillä hirveessä verilammikossa (vuoto siis jos sitä hulvahti kunnolla meni siteen läpi sekunnissa, ja valu vaan jalkoja pitkin lattialle) aiheutti kans omat kipunsa. onneksi sitä ei enää oo.. saa ees jotenkin nauttia tästä loppuraskaudesta tosin nyt nää liitoskivut on niin hirveet että menny maku koko raskaudesta. :crybaby2 ihan väsynyt tähän kipuiluun. onneksi vaavilla ei hätää ilmeisestikkään kun kasvanut suht hyvin. ja vilkas tapaus.
kirjoitinkin jo toukokuun touhuihin että kun olin tänään shoppailemassa myyjän piti tulla kysyy multa oonko ihan kunnossa kun tää lantiokipu oli melko lamauttavaa.. onneksi satanut vettä niin saanut hyvällä omalla tunnolla maata sohvan pohjalla..mutta tää raskaus ei varmaan loppuakohtikaan päästä mua helpolla. mitähän sitä vielä tuleekaan eteen......................

Kauppareissuista on tullut täälläkin tosi tuskaisia. Mulla kun tuo maha juilii niin kovasti, että käveleminen ja seisominen on aivan kamalaa. Eilen oltiin miehen kanssa kauppareissulla pari tuntia ja sen lisäksi siivottiin asuntoa ja parveketta miehen kaa, niin tänä aamuna heräsin kuuden aikaan tunteeseen että maha repeää. Onneksi kun vaihdoin kylkiasentoon niin pystyin taas jatkamaan uniani. Tää päivä ei oo ollut yhtään sen levollisempi, kun anoppi tuli pidemmän matkan päästä tuomaan vauvan tarvikkeet (kaikki edellisessä raskaudessa hankittu oli niitten varastossa kun omia tiloja ja voimia tavaroitten säilyttämiseen ei ollut) ja pyörittiin sitten anopin kanssa lastentarvikekirppikset ja kukkakaupat läpi. Voipi olla ettei tämä mamma nouse sängystä huomenna ollenkaan.

Viime yönä supisteli jonkin verran; palasin saikulta töihin ja meno oli aika hurjaa koko vuoron ja siitä maha sitten otti itseensä.. Tänään oli neuvola ja kun terkkari paineli mahaa niin se tuntuikin aika pahalle.. :/ mutta meni onneksi ohi..
Tsemppiä kaikille joilla vaivaa on ollut alusta saakka ja jatkuvasti.. <3
Tänään muutenkin tuntunut olo tosi "raskaana" olevalta ja mietin että miten olis psyyke kestänyt jos joka paikkaa olis kolottanut koko aika..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pahoinvointi, mustat ajatukset (pelot jne), ankka-kävely, kovettunut vasta... Äh! Tykkää yhtään :sad001 Ja tietty nää silloin, kun mies on Minskissä katsomassa jääkiekkoa kaverinsa kanssa...

Edelleen häpyluu ja nivuset on ihan törkeen kipeet :sad001 Eikö tää voisi jo helpottaa...!

Takaisin