Oireita ja kolotuksia

^ Voi ei Pommiina, kurja että kivut on sutkin löytäneet uhrikseen :sad001

Mä tossa tajusin että mun täytyy kanssa nyt kuukauden sisällä saada kaikki tehtyä pois alta, mitä pitää tehdä ennen vauvan tuloa. Koska mun pelkkä oleminen on nyt niin vaikeaa jo, joten ei se tästä ainakaan helpottamaan tule parin viimeisen kuukauden aikana...

Joo mietin kans samaa et pakko nyt väkisinkin yrittää tehä mahollisimman paljon valmiiks, koska jos nää vaivat tästä vaan pahenee niin loppuvaihees tuskin tarttee tehä enää yhtään mitään.. Ja kun oikeesti liikkuminen on käyny niin uskomattoman hitaaks ja vaikeeks ja tää aikaki menee niin nopeesti ja eihän täs enää oo ees kauaa jäljellä.. :eek:

Täällä nyt alkaneet noi liitoskivut ihan kunnolla, varsinkin työpäivän päätteeks on ihan kamala olo. Selkää ja alavatsaa pakottaa, myös kyljet ollu kipeät. Ensimmäinen raskausarpikin päätti ilmestyä viimeyönä..:confused: Ja maha kasvaa kamalaa tahtia, kun muuten olen pieni niin sen kyllä tuntee tuolla töissä kun joutuu kyykkimään esim. mummoille sukkia jalkaan että ei meinaa ylös päästä kun maha painaa hahha. :grin Mutta enää 8 työvuoroa jäljellä, sen jos jaksais vielä puuskuttaa !

Tänään oli munuaisten ultraääni, ainakin munuaisaltaan laajentuma ja yksi 3,4mm halkasijaltaan oleva virtsakivi löytyi.. Ja olisiko ollut toinen virtsanjohtimista tms tukkeutuu välillä, saattaa johtua kivestä? o_O
Huomenna vielä lääkäri soittaa siitä kantasolunäytteestä, mutta se on luultavasti turhaa, kun verenvuoto selittyy virtsakivellä ja kivut munuaisaltaan laajentumalla.. Mutta huomenna viisaampi, että tehdäänkö mitään vai jatketaanko kärsimistä synnytykseen asti..

Voi ei, Pommiina, ja tervetuloa kerhoon. :/ olen kyllä kans samaa mieltä, se liikunta mitään paranna. Huonontaakin jopa. Terveisin vähintään 6h pvässä ja n. Viisi kertaa viikossa jalkojen päällä töitä tehnyt, salilla käynyt ja lenkkeillyt. Olen kyllä rehellisesti katkera niille ketkä pystyvät tuohon ja kehuvat tätä raskauden hehkua :D olet ilmeisesti ollut raskaana aikaisemminkin, niin tuntuu tyhmältä neuvoa, mutta tukevat mamma-alushousutkin auttavat minulle. Jalkojen turvotukseen en ole löytänyt konstia vielä :grin

m-annika, Kiitos vinkistä,tuollaisia äitiysalkkareita vois vaikka kokeillakkin! Ja kyllä ne vinkit ja neuvot on aina tervetulleita, munkin ekasta kerrasta on kuitenkin se 6vuotta aikaa ja muutenkin oon huomannu et siitäkin huolimatta et odotan toista niin täällä monet esikoista odottavat on paljon enemmän perillä asioista kun minä.. :grin Eikä mulla ekaa odottaessa ollu mitään tällaisia kipuja niin ihan uusia nää on kyl mullekkin.. :confused:

Coco, toisaalta ehkä helpotus, että ei tarvitse sitä kantasolunäytettä välttämättä ottaa, niin ei tarvitse miettiä mitään syöpäjuttuja... kun eikös virtsakivet voida ihan leikata pois? Tosin juu ei sitä varmaan kovin mielellään tehdä raskaana olevalle, joten kivuista saattaa joutua kärsimään loppuraskauden... tsemppiä!

Itsellä tuo vasen lonkka edelleen ihan törkeen kipeä, en tajua. Sitä tänään neuvolassa valittelin, meinasi että jotain liitoskipua sekin varmaan on. En pysty sille jalalle laittamaan painoa juuri ollenkaan... ja nukkuessa en voi nyt olla vasemmalla kyljellä kovin kauaa.

Joo tosiaa Tänään se lääkäri soitti ja tosiaan siellä se virtsakivi on ja eilen sanoivat että voi itsestäänkin lähteä pois, mutta tänään eri lääkäri sanoi että ei se sieltä mihinkään pääse, tukkeena vaan on. Synnytyksen jälkeen se hajotetaan jollain ultraäänijutulla mitä ei voi raskauden aikana käyttää.. o_O10 viikkoahan tässä enään on, ja tietysti jos kipukohtauksia rupeaa monesti tulemaan ja oma vointi huononee niin synnytys voidaan käynnistää ehkä rv 38->
Mutta siihen nyt on aikaa :)

^ Kurja juttu, mutta toisaalta tosiaan onneksi ei ole kyse sen vakavammasta!!!

Täällä on herätty nyt kahtena yönä kovaan vatsasärkyyn.. ei supista, mutta kipu kuitenkin aaltoilee ja on todella epämiellyttävän kipeä.. onko kellään muulla vastaavaa? Mulla ei edellisessä raskaudessa tälläistä ollut ja nyt mietityttää, että pitäiskö tästä jotenkin huolestua.. eilen oli myös töissä koko päivän vähän huono olo.. täytyy varmaan seurailla tänäänkin oloja.. :/

Minäki heräsin viime tai edellisyönä sellaiseen epämukavaan menkkamaiseen jomottavaan kipuun alavatsassa ja oikein pelästyin että mikä tämä nyt on... mutta loppui heti kun nousi ylös o_O

Mullakin oli pääsiäisenä sellasta jännää kipua yöllä ja heräilin koko ajan ja mikään asento ei ollu hyvä.. paitsi selällään jota koitan kuitenkin välttää.. en sit tiiä mitä oli mut tuntu jotenkin siltä et se vatta ois sisältä päin venytyksessä tai jotain.. nukuttiin sillon kyllä anopilla lattialla olevilla patjoilla.. enään ei sellasta oo ollu kun ollaan kotiuduttu.. :)

Jaksuja sinullekin coco! Mullakin on tullut semmonen menkkamainen "poltto" alaselkään! En ole pitänyt vaarallisena koska menee kyllä ohi.. olisko joku harjotussuppari tms?

Eilen tuli syötyä lounaaksi thaipataa (paljon chiliä) ja illalla grillattiin isolla porukalla meidän pihalla, ja söin kaksi pirkan krakowan-nakkia...Ei vatsa oikein kestäny näitä mausteita, vaikka aina ennen on kestäny kaikkea!!:eek:
Mulle iski hirveä ripuli ja röyhtäyksiä ylä kautta 20-21 maissa ja tulin tosi väsyneeksi...menin nukkumaan n.9, ylävatsa oli kipeä koko yön, ja nukuin 10 tuntia..hohho jatkossa yritän välttää tällaista...:confused:
Onneks nyt aamulla kaikki hyvin ja ruispuuro maistui!:)

Mulla on muuten ollu ylävatsa ihan kivikova jo kohta kaks viikkoa? o_O Mistähän sekin johtuu, muu vatsa ei, se alkaa tuosta vähän navan alapuolelta ja jatkuu rintojen alle suunnilleen.. Aamulla kun herään niin ei ole pinkeä, mutta n. puolen tunnin päästä on ja sitten koko päivän. Edes maatessa ei löysty vai miten sen nyt muotoilisi :rolleyes:

Ja vielä semmosta, tietääkö kukaan onko normaalia että vauvalla on mahassa hikka 2-3 krt päivässä..?

^ Meidän tyypillä oli jossain vaiheessa hikka monta kertaa päivässä, nyt huomaan sen n. kerran päivässä. Se hikkailu vissiin edistää keuhkojen toimintaa ja kuuluu asiaan?

Hikka on tosiaan ihan normaalia ja hyvä juttu :) Vauva treenaa hengitystä ihan niinku Martuli laittokin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mistä tietää, että vauvalla on hikka? Mullekin tuli ihan vasta ensimmäinen raskasarpi. 29+5. Aamulla on yleensä hyvä olla, mutta päivän mittaan vatsa turpoaa ja ummetus vaivaa vähän väliä, viis säännöllisestä levolacin otosta. Syön myös kuituja, juon vettä ja liikun. Onko kellään huono omatunto, tai sellainen olo, että joka päivä pitäisi tehdä jotain hyödyllistä ja tärkeää kun "saa vain olla kotona" eikä tarvi mennä töihin?
Tsemppiä Kirzille tosi kovin. Itsekin hoidin vanhuksia ja sukkien laitto oli inhaa, iltavuorossa tuntu että maha repeää kun nousee ylös. Myös kaikenlaiset hajut alkuraskaudessa olivat kauheita. Pissa, kakka, eltaantunut rasva l. vanha ihminen, tekohampaiden pesu....

Takaisin