Oireita ja kolotuksia

Täälläkään ei oo näkynyt yhtään liitoskivun tapaisiakaan... joskus viikoilla 15 oli pientä vihlontaa nivusissa kun nousi istumasta tms, mutta sen jälkeen ei mitään.

Joo siis ihe koen olevani ihan "normaalin naisen" mitoissa lantiolta noin ulkosesti. miusta, nimenomaan ulkosesti pienemmät naiset tekee ihan "huoletta" tyyliin nelikiloisia vauvoja ja miusta ei meinannu se just just kolmikilonenkaan ulos tulla. paljon oon siitä puhunu, mut kaiketi selviää tuonnempana, et onko oikeesti ongelma nimenomaan lantiossa, miks oli niin hankalaa vai missä.

Mut oon kyl ite miettiny nyt samaa, et olisko nää kolotukset merkki siitä et keho valmistautuis nyt paremmin synnytykseen... mää tiiä.

Ei minullakaan ole ollut liitoskipuja, ja lääkäri sanoikin että tulevat usein vasta myöhemmin. Mutta voisin olla toki ilmankin :wink

Mulla on alkanut molemmissa raskauksissa liitoskivut tosi varhain, tosin kuvailisin niitä enemmän sanalla liitosVAIVAT! Siis hankaloittaa elämää ja välillä liikkuminen tekee kipeää, mutta vasta eilen muistin neuvolassakin tästä sanoa, vaikka alkoikin jo noin viikolla 17 samalla kun pahoinvointi loppui.

Mielenkiintoinen ajatus tuo, että synnytys sujuisi helpommin, sillä esikoisen aikaa tämä vaiva alkoi joskus puolenvälin jälkeen ja mun synnytys oli kuin oppikirjasta. Kätilökin mainitsi synnytyksen jälkeen, että oikein hyvä synnyttäjän lantio. Toivotaan että nämä liitoskivut varmistavat tämänkin synnytyksen olevan yhtä helppo!

Mulla on niitä liitoskipuja ollut jo joitain kuukausia, n. kuukausi sitten oli pahimmillaan. Silloin liitoskivut nivusissa aiheuttivat mulle ilmeisesti myös sitä jumalatonta selkä- ja issiaskipua. Nyt ei ole selkä onneksi oireillut muuta kuin silloin tällöin särkee, ei kuitenkaan ole nyt vihlonut siis.
Mutta nuo nivuset, jumaliste kun kävely ja seisominen sattuu :confused: Vaapun kuin ankka kun kävely on vaikeaa ja kivuliasta...

Kopsaan suoraan mitä rustasin kesäkuulle:
Tää on niin noloo! Oli jo pakko kysyä mieheltä onko tuo huomannut minussa löystymistä, siis alapäässä. Ja vastaus oli että ei, ainaka ei oo tarvinnu hakee hesaria tilkkeeks :grin
Mutta siis - mulla on nyt räkis, ja nenä ihan kivasti tukossa. Aamusella nousin niistämään, lirahti housuun, ja nilkkoihin asti. Sit ku oikeesti nousin niin huomasin et lattiallahan oli jopa pieni kusiläntti! :oops::mad: Ja sit ku löhösin sohvalla kahvikupin kera emmerdalen parissa aivastin - eikös taas jälkiruokalusikallinen että sai housut vaihtaa! :mad: Tuon jälkeen ei onneks oo tullu mitään mut... Ihan oikeesti! Pitääks mun töistä pölliä kohta vaippoja itelle :eek:

mie en suoraan suostu uskomaan "paikkojen" löystymiseen tuon lorauttelun suhteen..:p ihellä..yhm, monta aivastusta putkeen esim aiheuttaa tuollasen lusikallis -reaktion :mad: älkäätte korjatko, jos oon väärässä mut HALUAN uskoa, et siellä vaan nyt joku kohta painaa jotain mitä ei pitäis ja siks saattaa päästää pienet tipat pöksyyn :grin *hohhahhhaaaaa*:laughing001

åke - ei ressiä, mua ei ihan kovin helpolla saa suututettua / loukattua.
Ja yritän aatella kuten röllykkä, tää ei johdu minusta vaan esim vauvasta :smiley-angelic001

Kauhia huomata ettei enää osaa hengittää! Maanantaina kuoroharjoituksissa tuli kamalan huono olo kun hengitin tavallisesti eikä enää mahtunutkaan sitä tavallista määrää ilmaa keuhkoihin... Nyt ois reilu viikko aikaa keksiä miten hengitetään, että musta ois jotain hyötyä Johannes-passion esityksessä :P
Mulla on pari kertaa ollut alavatsalla sellaista pistävää, venymiseltä tuntuvaa kipua, mutta se on varmaan peräisin kohdunkannattimista eikä häpyliitoksesta?

Mulla aika usein lorahtaa valkovuotoa kun esimerkiksi aivastan tai vaikka vain nousen ylös tuolilta. Kerran tuli vähän pissaa kun pieraisin :oops: Yhtä ikävältä molemmat tuntuvat kun housut kastuu. Tästä syystä aloin käyttämään töissä pikkuhousunsuojaa, kotona alkkarit saa sentäs helposti vaihdettua.

Joo sama täällä, vaikkei menkkoja enää ole niin rättien kanssa saa yhä pelata :D

Pakko avautua kun oli niiiin ärsyttävä ymmi hinaaja-neuvolalääkäri :mad: kerroin sille että olin tiistaina sairaalassa kun vuosin verta ja tuli supistuksia jotka tosin tuntu ja tuntuu selässä ja että niitä on edelleen päivittäin. Ei sanonu mihkään mitään ja pitkin hampain sairaslomaa viikko kunnes on ultra.
Mun käsittääkseni ei oo mikään hyvä juttu jos näillä viikoilla supistelee kipeästi ja tää on vaa "aaaivan aaaivan" :rolleyes:

Samaa oon kanssa ihmetelly. Onneks ultralääkäri on ainakin pätevä.
vois tosiaan vähän palautetta laittaa tosta viimekertasesta. Luulin että se oli hoitaja kun siellä hengaili huoneessaan villasukat jalassa vaan :D

Ootkohan tiu käynyt samalla neuvolalääkärillä kuin minäkin?! Kuulosti niin tutulta, tai sitten ne on osa aivan outoja. Mulla oli nuori nainen, joka ei osannut edes ultrassa katsoa, että mitenpäin sevauva mahassa on... Ja muutenkin oli niin kokematon ja onneton, ettei siitä käynnistä ollut kertakaikkiaan mitään hyötyä. Enemmän oon mielestäni hyötynyt osaavan neuvolatädin käynneistä kuin tuosta.

Maanantaina pitäis soitella niistä sokerirasituksen arvoista sekä muista tulehdustekijöistä, joita on tällä viikolla otettu. Tulokset meni entiseen kotikuntaan ja nyt en tiedä mistä ne sieltä saan. Kun siellä ei ollut mitään omaa terkka jolle voisi soitella, vaan asiat hoidetaan keskuksen kautta. Siellä kai ne osaa sitten auttaa, ja ohjata ainakin oikealle henkilölle soittelemaan jos eivät voi sieltä antaa tuloksia.

Onneksi on viikonloppu! Sen aloitin jo tunnin päikkäreillä :) Huomenna lähdetään minilomalle Turkuun. Mennään katsomaan yks musikaali, syödään hyvin ja nukutaan hotellissa. Pitää ehkä tsekata, löytyisikö Turusta kivoja lastentarvikeliikkeitä keskustasta, jos siellä pyörähtäessä jossakin välissä. Kuulostaa ihanalta! :wink

Mulla on Rennietä kyseiseen vaivaan, välillä se auttaa ja välillä ei. En edes joka närästykseen enää viitsi ottaa kun ei välttämättä auta. Lasi maitoa ja lasi Vichyä vuorotellen saattaa auttaa. Maito jotenkin rauhoittaa mahaa, ja Vichy auttaa siihen että ne röyhtäisyt oikeasti tulee ulos asti eikä jää epämääräisenä oksennuksen tunteena kurkkuun.

Takaisin