Oireita ja kolotuksia

Pari viikkoa sitten mulla alkoi ottamaan kaikki hajut nenään niin pahasti, että oksentelin välillä. No nyt tilanne on se, että saan halata posliinia monta kertaa päivässä... Onko kenelläkään muulla keskiraskauden pahoinvointia? Alkuraskaudesta mulla oli lähinnä pienehköä huonoa oloa epäsäännöllisesti ja oksensin vain muutaman kerran, mutta nyt tämä on yltynyt ihan kamalaksi. :(

Sen lisäksi mua vaivaa jäätävät tissikivut, ja saan öisinkin nukkua rintaliivit päällä, koska ilman ei vain pysty.

On tämä raskausaika ihanaa! ;)

Zhassa 19+6

Yhh, jos mulla tulisi vielä pahoinvointi takaisin tähän kipuilujen sun muiden vaivojen lisäksi, niin mä en tiedä miten mä jaksaisin... joten sympatiaa sulle Zhassa!

Ai niin, piti kysyä; alkaako muilla oikein sattumaan, jos pissahätä pääsee yltymään liian kovaksi...?

Joo, mulla meinaan kanssa. Tosi outoa. Ja silti sitten kun menee pissalle, ei sieltä välttämättä edes tule kovin paljoa, liru vaan. Muutenkin mulla on siis nyt melkein koko ajan pissahätä, ja silti ne virtsan määrät on ihan naurettavan pieniä. Onko siis normaalia raskauteen kuuluvaa, vai onko mulla joku pissatulehdus...? o_O

Täällä ihan samaa, mukamas kova pissahätä ja sitten ei tulekaan kuin olematon liru. Uskosin että ihan "normaalia" raskausvaivaa vaan ;)

Okei, kyl mä nyt sitten uskoisin että tää kuuluu asiaan. Outoa vaan just se, että oikein tosiaan on kivuliasta jo sitten kun on kova pissahätä, sellainen hassu paineen tunne alavatsassa... ja silti ei tule paljon mitään ulos aina.

Tänään vaivanneet sukkapuikkokivut jonkin verran. Myös liitoskipuja alkanut olla, vaikka ovatkin vielä aika maltillisia. Kävelen silti jo kuin ankka, mikä ehkä vähän risoo. Alkuraskaudenkin aikaan kävin pari kertaa yössä vessassa, mutta välillä pystyin kevyesti kääntämään kylkeä ja odottamaan aamuun - enää en pysty vaan on mentävä saman tien. Rakkoon sattuu kun se tyhjenee. Vatsaa juilii jos yrittää sängystä liian pystyssä ylös, on aina mentävä kyljen kautta. Olen myös alkanut ähistä. Jee!

^Joo mulle on kanssa tuttua jo ankkavaappumiskävely, sellaista mun kävely on nykyään lähes koko ajan... liitos- ja iskiaskipujen takia.

Niin ja ähinää täälläkin, varsinkin kun sukkia laitan jalkaan :rolleyes:

^ Ai niin, mulla ei ole ihan iskiaskipua (kai), mutta jonnekin tuonne häntäluun tienoville on ottanut jo jonkun aikaa, joten senkin takia vaapun. Ja unohdin listasta hikoilun - mähän en normaalisti hikoile mitenkään erityisen paljon, mutta nyt on alkanut tulla sellaisia "kuumia aaltoja", joiden aikana tuntuu, että vois hankkiutua kaikista vaatteista eroon. Yöllä pahimmillaan, mulla oli viime yönäkin yövaatteet ihan likomärät kun heräsin. Muistin että samaa taisi olla ekassakin raskaudessa ja joskus jouduin jopa vaihtamaan lakanat keskellä yötä, kun olivat niin järkyttävän märät.

Mulla kans mahaaan tullut noita untuvakarvoja, hahha, hyvä etten oo ainoa :D Ja sit on ollu sellasta ylävatsakipuilua, onko se närästystä?! Tyhmänä kysyn kun en oo koskaan ennen närästyksestä kärsinyt :D

Näkeekö kukaan muu kaikenmaailman unia? :D Mulla on oikein kunnon kauhu-tai action elokuvat menossa öisin. :D
Mua sattuu pissaamisen jälkeen; kun rakko pienenee ja hakee varmaan paikkansa? ja ne pissamäärät; BUAH! kuinka naurettavia! :D

Ja KIRZII, tuo ylämahakipuilu voi hyvinkin olla närästystä, tai muuta sappivaivaa! Tarkkaile huvikses mitä syöt kun kipu tulee.. mulla sen laukasee rasva ja valkoinen jauho yhdessä.. JÄNNÄ juttu.. :D

Mää nään kanssa ihan pimeitä unia! :D aamulla tuntuu kun ois katellu pari huonoa leffaa putkeen...
Ja oon nähny kans vauvojen syntymästä unta ja yhessä en osannu hoitaa niitä ollenkaan, roikotin vaan jalasta...:rolleyes:
Mulla kipeytyy myös häntäluu pitkään kun istuu tai kävelee. Mahtaakohan liittyä siihen lantion löystymiseen muutenkin?
Ja vanha selkävaiva on palannut tonne lapaluun tienoille, ihanaa...

Mun peruskauhu-unet raskaana ollessa on niitä, että mies pettää. Ja aamulla ei oo varma edes oliko totta vai ei ja niin ahdistava tunne jatkuu pitkin päivää. Ekassa raskaudessa myös näin unia että vauvalle tapahtuu jotain tai en osaa hoitaa sitä. Onneksi ei sentäs joka yö, mutta yksikin on yleensä liikaa.

Miullaki tuosta närästyksestä on tullu jokapäivänen riesa :confused: Ja huomannu myös et mahaa tullu tollasta untuvakarvaa :grin Kaikista uuusin oire minkä perjantaina huomasin illalla kylellään maatessa ja siitä noustessa oli et tissit vuotaa!! :eek: Oli paitaa tullu nännien kohille märät läntit.. Onneks sitä tapahtuu vaan tosiaa ku on just kylkiasennosa makaamassa ku siinä ne jää puristuksii ettei tosiaan koko aja valu ja vuoda :grin Onko täällä muita kenellä jo tissit heruttaa? Luulin et tätä alkais tapahtuu paljon myöhemmässä vaiheessa :rolleyes:

-Heidi-, eilen just tänne kirjoittelin että aamulla oli pieni maitoläikkä sängyssä. No tänään aamulla huomasin, että niitä kolikon kokoisia laikkiä lakanassa olikin jo kolme..

Mulla ei kyllä ole ollut mitään omituisia tai inhottavia tai pelottavia unia...
mutta seksunia kylläkin entistä enemmän :wink Se on sinänsä outoa, koska en mä niitä yleensä kauheasti näe.

Mulla on kanssa näitä kipuja jommalla kummalla puolella kun yrittää kävellä normaali tahtiin, pakko vähäks aikaa hidastaa, mutta sit se menee kyllä ohi... Olen ajatellut että kuuluu vaan tähän "venymiseen" ja kasvamiseen.:rolleyes:

Takaisin