Oireita ja kolotuksia

Mulla kans tulee sellasia pistoksia vasemmalle alavatsaan joskus kun kävelee reippaammin. Kai se jotain venymistä tosiaan on :)

Mulla on nyt parina päivänä tullut muutamia harjoitussuppareita. Eka asia joka edes tuntuu joltain tuolla mahassa :P

mulla on ollu vasemmalla alavatsassa kummallista kipua sillon kun esim kövelen pidempään. tuntuu kun siinä kohtaa olisi joku kivi tai jotain ja se säteilee reiteen :O onkohan tää iha normaalia o.O

Muokattu viimeksi:
Viikonloppuna tuli sitten ekat krampit pohkeeseen keskellä yötä :sad001 Syön magnesiumia eikä ole ollut suonenvetoja/lihaskrappeja ties milloin viimeksi, mutta ilmeisesti kuuluvat raskausoireisiin... Ei kiva. Närästys, melkein jatkuva pissahätä vaivaa yhä myös. Niin ja luultavasti harjoitussuppareita tullut myös :confused:
Silti on kiva kun masu kasvaa ja tuntee pikkuhöppänän liikkeet :)

Joo mulla oli esikoisesta krammeja jaloissa ja pari kertaa ne olivat tosi pahoja jolloin piti nousta yöllä sängystä ja olis tehnyt mieli vain huutaa. Niiden kohtauksien jälkeen pohje saattoi olla useita päiviä arka. Söin myös magnesiumia, pitäisköhän taas aloittaa jos välttyisi niiltä.

Mulla suurimpana vaivana tää selkä, itkua saa vääntää välillä kun on niin kipeä :sad001 Johtuu ilmeisesti siitä kun näitä selkävaivoja on ennen raskauttakin ollut. Kivut johtuvat siitä kun selkäranka on yliliikuva+ et kaksi alaselän nikamaa ovat virheasennossa. Pääsenköhän mä sängystä ylös ollenkaan sen jättimahan kanssa. Kyykistely ja raskaammat työt laittaa heti supistamaan. Verenpaineet heittelee normaalin/lievästi kohonneen tuntumassa, proteiinit plussalla viimeksi ku neuvolassa kävin n.kk sitten, hyvällä tuurilla tähän päälle raskausmyrkytyskin. Väsymys on palannut. Välillä ruoka ei maistu ollenkaan ja toisina päivinä voisin syödä koko aika. Vielä ollaan -1kg lähtöpainosta johon oon ihan tyytyväinen. Päätä särkee myös joka päivä, välillä enemmän ja välillä vähemmän, joskus myös ihan huippaa. Neuvola reilun viikon päästä, toivottavasti olis mun oma neuvola täti eikä mikään vastavalmistunut tuuraaja joka ei viimeks osannu sanoo juuta eikä jaata mihkään. :rolleyes:

Voin niin kuvitella nuo selkäkivut! Mulla oli edelliseltä.. Vimppakuukaudet remontoin meän uutta taloa (-87 rakennettu, joka ite rempattiin lattiasta kattoon) ja iltasin sit selkäkivut saatto olla jotain ihan käsittämätöntä. Yhenki kerran tein iltapalaa keittiössä ja, kun vaihdoin asentoa, selkä jymähti niin etten voinu ku huutaa! Mies säikähti tietenki kovasti ja onnistu jotenki taluttaa minut sohvalle. Lepo autto mulla noihin ja söin tietysti myös särkylääkettä.
Nyt oon ainaki toistaseksi niiltä säästyny! Kiitos siitä kuuluu painonpudotukselle ja liikunalle. Erityisen tärkeänä oon nytki salilla pitäny selän treenaamista, ettei vaan pääse lihakset surkastuun.

Mulla suurimpana vaivana tää selkä, itkua saa vääntää välillä kun on niin kipeä :sad001 Johtuu ilmeisesti siitä kun näitä selkävaivoja on ennen raskauttakin ollut. Kivut johtuvat siitä kun selkäranka on yliliikuva+ et kaksi alaselän nikamaa ovat virheasennossa. Pääsenköhän mä sängystä ylös ollenkaan sen jättimahan kanssa. Kyykistely ja raskaammat työt laittaa heti supistamaan. Verenpaineet heittelee normaalin/lievästi kohonneen tuntumassa, proteiinit plussalla viimeksi ku neuvolassa kävin n.kk sitten, hyvällä tuurilla tähän päälle raskausmyrkytyskin. Väsymys on palannut. Välillä ruoka ei maistu ollenkaan ja toisina päivinä voisin syödä koko aika. Vielä ollaan -1kg lähtöpainosta johon oon ihan tyytyväinen. Päätä särkee myös joka päivä, välillä enemmän ja välillä vähemmän, joskus myös ihan huippaa. Neuvola reilun viikon päästä, toivottavasti olis mun oma neuvola täti eikä mikään vastavalmistunut tuuraaja joka ei viimeks osannu sanoo juuta eikä jaata mihkään. :rolleyes:

Mua hirvittää noi selkäkivut kanssa, yliliikkuva ja kolme alinta välilevyä surkastunut. Vielä ei onneks vaivaa kun sain selän niin hyvään kuntoon, mutta saa nähdä millon alkaa.

Vielä tuota selkääkin ilkeämpi on mu häntäluu. Joka päkvä töissä tekee mieli huutaa kun ei koneen äärestä pääse nousemaan kunnolla kun sattuu niin perhanasti. Onko jollain tähän jotain apuja ollut jostain? Neuvolasta sain vain sääliviä katseita lääkäriltä. :(

Mulla on nyt muutaman viikon ajan kivut lisääntyneet, eivät meinaa helpottaa :sad001
Paitsi nyt viikonloppuna kun olin kaksi päivää vapaalla ja lähinnä oleilin ja otin rennosti kotona, niin ei ihan niin kovasti sattunut.

Kävellessä ja seistessä tosiaan mun nivusiin sattuu ihan kauheasti, liitoskipuja ilmeisesti.

Selkää särkee varsinkin öisin, heräilen siihen ja koitan vaihtaa asentoa (mutta kun selällään ja mahallaan en enää pysty nukkumaan niin vaihoehtoja ei kauheasti ole...) mutta myös päivällä saattaa selkää särkeä.

Jalat ovat ihan turvonneet ja alkavat sattumaan päivän mittaan, vaikka käytän tukisukkia.

Ja sitten tuo sikias-kipu... :confused: Se sattuu päivittäin, pitkiäkin aikoja, plus sitten tulee niitä helvetillisiä vihlaisuja jotka meinaavat viedä jalat alta. Kipu tuntuu siis lähinnä oikeassa pakarassa, mutta tuosta selästä vissiin johtuvat.

Ja mun työ on siis joten kuten fyysistä. Teen 5-6 päiväistä viikkoa, 8h töitä päivässä. Ja lähes tuo koko aika pitää olla jaloillaan, joko seistä tai kävellä. Lisäksi nostelen painaviakin laatikoita, kyyristelen, olen huonoissa asennoissa, kanniskelen erilaisia kaupan kalusteita... (olen kaupan logistiikkapuolella töissä).

Tosiaan tukisukat ovat olleet jo useamman kuukauden käytössä, samoin Anitan raskausajan tukivyö selälle.

Mutta nyt alkaa kivut jotenkin viemään musta mehut, ja taidan olla kypsää kauraa käymään lääkärillä. Josko tsekkaisi, että mitä olisi tehtävissä; saisinko jotain jumppaohjeita tms. Kun en mä ehkä saikulle haluaisi jäädä... mulla on töitä enää 6 viikkoa, sitten alkaa lomat.

Niin, noihin kipuihin päälle sitten se, että mua
närästää päivittäin.
Valkovuoto on edelleen tosi runsasta.
Nenä on tukkoinen ja siellä on koko ajan veristä räkää.
Maha on välillä kipeä ja extra-pinkeä.
Päätä särkee silloin tällöin.
Nälkä on edelleen lähes koko ajan, ja jos ei syö, niin vähän kuvottaa. Mutta jos syö liikaa tai vääränlaista ruokaa, niin sitten närästää.
Ummetus vaivaa silloin tällöin, ei onneksi enää koko aikaa.
Mulla on ilmavaivoja aina välillä, joita en hallitse.

Nyt en muista muuta... mutta eiköhän näitä tässäkin...
onneksi se pahoinvointi ei ole palannut! *koputtaa puuta*

Martuti, ihan kuin olisit kuvaillut mun vaivat, onneksi ei kaikkia ihan päivittäin ole! Iskias-kipua ei oo, mutta listaan kuuluu vielä alaraajojen puutuminen yöllä ja sen takia pitää vaihtaa kyljeltä toiselle parin tunnin välein. Joo ja käy vain lääkärillä, mä en itse kestäis mitään kyykistelyä tai nostelua päivääkään!

Ja apua, jossain toisessa ketjussa mainitsit, että viimeinen kolmannes alkaa pian! Mä olen koko ajan odottanut koska se hyvä, energinen, kivuton ja vaivaton toinen kolmannes olisi. Mutta plaah, se on ohi ennen kuin ehti alkaakaan. Mun liikkuminen on melko vaivalloista, mutta olen päässyt sinuiksi sen kanssa, että nyt on vaan otettava rauhallisesti.

Onko teillä muilla vaikeuksia autolla ajamisen kanssa? Minulla työmatkaa tunti suuntaansa ja jalat vetää ihan "tukkoon" aina samoilla main matkaa. Melko ahdistavaa.. muutenkin töissä jos istuu pitkään niin pakko nousta ylös ja jaloitella kun alkaa jalat sanomaan, että nyt ei oikein aineenvaihdunta pelitä.. turvotusta ei ole juurikaan tms. Eikä muutakaan vaivaa (mitä nyt välillä supistelee), että melko vähällä päässyt kuitenkin :rolleyes:

Onko kukaan ikinä miettiny miks tätä olotilaa sanotaan raskaana olemiseks?! Koska tää todellakin on raskasta. :D
Mulla oli alkuun kans hirveät iskias kivut, vasen jalka lähti alta ja jouduin kävelemään tosi oudossa venkurassa että pääsin edes eteenpäin.. Ne onneks helpotti ja nyt viimeiset viikot olen ollut ilman mitään vaivaa.. Liekö paikat venyny niin paljon että sain hetken rauhan.. Tohon närästykseen suosittelen säännöllistä lääkitystä koska se on mahdollista eikö vauva kärsi siitä mitenkään.. Reilusti vaan aikaa lääkärille, mä ainakin pyysin kasan reseptejä (panadol 100kpl, somac, ranixal..) koska ei oo mitään järkeä kiusata itseään kun nämä lääkkeet on todistettu täysin turvallisiks.. Ja on muuten reseptillä tosi paljon halvempia!
Mulla on öisin kamalia suonenvetoja.. Jalka saattaa olla persuksiin saakka ihan krampissa ja en meinaa saada sitä millään laukeamaan.. Ja toi paikkojen puutuminen on ärsyttävää.. Sekin varmaan johtuu kun maha painaa nivusten suonia..
Mut nautitaan nyt kun voidaan, kohta varmaan alkaa semmoset liitoskivut että kaikki pienemmät vaivat unohtuu!! ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onko kenelläkään muulla ollut paineen tunnetta alavatsalla? Mulla on aina välillä ollut, mutta mennyt melko nopeasti ohi. Eilen oli melkein koko päivän epämiellyttävä paineen tunne alavatsalla ihan häpykummun yläpuolella. Yölläkin tuntui kun vaihtoi asentoa. Aioin soittaa tänään neuvolaan jos vaiva pysyy, mutta nyt on taas normaali olo. Musta tuntuu, että olen soitellut jo sinne neuvolaan ties mistä kaikista vaivoista, ja jotka ovat hävinneet nopeasti sen jälkeen kun olen käynyt tarkistuksessa. Tässä tapauksessa häiritsee vain se, että viimeksi käskivät soitella mikäli paineen tunnetta on, koska se sattaa merkitä muutoksia kohdunsuulla eikä mulla ole enää lääkärikäyntiä kuin vasta kesäkuulla.. :confused: Oi, onkohan joskus päivä, ettei tarvisi jostain asiasta murehtia!

Mulla on ollu tuota paineen tunnetta paljonki ja tuntuu välillä tosi epämiellyttävältä. Ultrassa sikiö oli raivotarjonnassa eli puskeeko ajoittain jo kohti kanavaa.. tiiä häntä.. Edellinen ei laskeutunu ollenkaan, joten en tiedä miltä sen laskeutumis-paineen pitäs tuntua. Ikävältä se tuntuu, mutta ite oon jatkanu tekemisiä siitä huolimatta, kyllä se aina sit ohi menee.

Se paineentuntu on varmaankin juuri sitä, että pikkarainen painaa jo sen verran, että kun liikuskelee ja pää on alaspäin niin tunteet kohdistuu jo ihan erilailla suoraan tuonne alas.
Ja tosiaan jos se on vain paineentunnetta, ilman kipua ja supistuksia, se ei ole vaarallista. Poikkeuksia tähänkin sääntöön mahtuu, mutten lähtisi ensimmäisenä lääkäriin.. :)

Yhh, tänään on kyllä taas närästänyt tosi kovin pitkin päivää. Kauheeta tämä korvennus :sad001
Mutta tänään ei ole tuntunut kauheasti kipuja, hurraa!
Hyvä, koska mä en jaksaisi sinne lääkärille vääntäytyä, sinne on liian pitkä matka ja hankala mennä kaupungin keskustaan omalla autolla... inhoan kaupunkiajoa. Joo, kunnon maalaistollo :grin

Taas elokuisten puolelta hyppään tänne. Mulla on jo ollut pari viikkoa ihan kauheat liitoskivut, sattuu häpyluuhun ja muihin lantion luihin. Käveleminen on jo kivun takia vaivalloista. Onko täällä kohtalotovereita, tiedättekö mikä voisi auttaa?

Takaisin