Oireita ja kolotuksia

marzu33, ihanaa että kaikki hyvin! Nyt otat vaan uahallisesti ja pistät miehen passaamaan sua :wink

röllykkä, voi ei, ei kuulosta kivalta että noin kovin supistelee jo. Sulla on kyllä tosi raskas työ, varmaan pitäisi jossain kohtaa himmata...?! Sairaslomaa sitten vaan jos alkaa pelottaan supistusten takia. Tsemppiä!

Hei onko kellään kuulunu oireisiin jatkuvaa päänsärkyä?? Mulla on nyt varmaan pari viikkoo särkeny päätä ihan 24/7 eikä loppua näy ja hullukshan täs meinaa tulla.. :confused: Alkuun se oli sellasta et alkoi tyylin iltapäivällä ja paheni iltaa kohti, mut nykyyän oikeestaan ainoot hetket kun ei särje on silloin kun nukun! Särkylääkkeitä en ole alkanu ees syömään kun saisin syödä niitä alvariinsa.. En koe olevani mitenkään jumissakaan ja verenpaineetkin on ollu ihan ok. Ei oo järin kivaa kun päivä on aina valmiiks pilalla kun herää ärsyttävään pääkipuun.. o_O

Tuli sitten viikonloppuna pieni flunssa ja siihen ihana uusi ulottuvuus, nenäverenvuoto. Toinen sierain alkaa lähes joka kerta niistettäessä vuotamaan todella runsaasti ja kestää kauan ennenkuin loppuu... minulla on ennenkin ollut hiukan tätä ongelmaa, mutta ei todellakaan näin runsaissa mitoissa ettei edes paperia ehdi välissä vaihtaa kun kaikki valuu jo pitkin naamaa :D

Mulla ollu kans päänsärkyä ja hormoneita jo syytinki, ku suljin muut syyt pois.

Liitoskivut alkaa tuleen koko ajan useampina päivinä, etenki persiissä tuntunu, mutta myös jalkovälissä.

Paino on noussu kovasti parina viikkona ja sekös ärsyttää ja vähän stressaaki.

Ja huimaus on edelleen seuralaisena..

Viisi täyttä kuukautta jäljellä ja tää olotila alkaa jo tympiin, ku treeneissäki tehot vaan laskee koko ajan..

Mulla nyt liitos- ja selkäkivut helpottaneet viikonlopun aikana, kun en ole kolmeen päivään ollut töissä (talviloma). Katsotaan palaavatko viikon päästä kun on paluu arkeen...

Mutta turvotus! :eek:
Mun jalat oli eilenillalla ja nyt tänään siis AIVAN turvonneet! Nilkat, jalkaterät ja varpaat siis. Oikein sattuu, pakko vähän väliä nostaa jalkoja ylös. Mies niitä hieroikin eilen illalla kun sohvalla makoiltiin.
Aamulla vetäisin tukisukat jalkaan, nyt on turvotus hieman laskenut.
Onko muilla ollut turvotusta raajoissa?
Mulla myös sormet välillä turvonneet, en ole enää uskaltanut vihkisormustakaan pitää...

Päänsärkyä on tullu lisää, mut miulla on selkeesti hartiat niin jumissa.

Turvotusta ei oo muuten kun sormissa vaan ollu..

Kiitos Martuti! Oon taas liian tunnollinen,kun sai nuo vuosilomat niin hyvin sovittua ja kiva kattoa työlistaa kun on huhtikuun alkuun varanneet töihin niin... :sad001 Mut eipähän sillä. Ei oo miun ongelma tietenkään.. kuitenkin ovat toimistolla tietoisia tästä niin pitää osata varautua kaikkeen.

röllykkä ja TinttuMaaria, juu ei sitä kyllä kannata harmittelemaan jäädä jos saikkua täytyy ottaa. Jos siltä tuntuu että työnteko ei onnistu kunnolla ja paikat kränää ja pelottaa vauvan puolesta, niin jos lääkäri sairaslomaa antaisi niin sitten vaan pitää jäädä. Ei työt tekemällä lopu.

Mulla on ollut nyt muutaman päivän aivan karsea olo! Mikään ruoka ei maistu. Kahden päivän aikana olen saanut alas kaksi purkkia ananasta, vettä ja muutamia mukillisia mehua. Jotenkin etoo koko aika. Kaikki hajut tekee super-pahaa, mitään ei tee mieli ja jos teen ruuan kotona,niin syömättähän se jää. Eilen jouduin lähtemään kesken työpäivän kotia, koska oli niin huono olo ja lisäksi kaikki lounas- hujut leijaili mun toimistoon.. :(

Mulla on nyt muutamana yönä nivusissa kipuillu kun olen kääntynyt, mutta onneks menny nopeasti ohi. Liian reipas kävely tuntuu myöhemmin ikävästi liitoskipuina. Pian lähetään leville isommalla porukalla niin saa nähdä jaksaako hiihdellä toivottavasti :)

Ja kyllä saikulle kannattaa jäädä jos ei töistä tule mitään tässä kohtaa kannattaa kuunnella itseään ja vauvaa kun viikkoja on viel sen verran vähän. Parempi levätä ja pitää pikkunen matkassa mukana näin mulle sano lääkäri ekassa raskaudessa.

Yhh, inhottava närästys on tullut takaisin, voimakkaampana :confused:
Puolitoista kuukautta kai kesti sitä närästämättömyyttä. Mutta nyt n. viikon verran on tosiaan taas närästellyt päivittäin, välillä tosi pahasti. Rennietä en viitsisi ihan koko ajan vetää, joten lähinnä vaan kärsin tästä olosta...

Mulla on ollut järkyttävää närästystä koko ajan, Ja vasen puoli lantiosta alas päin kovin kipeä :o ei muuten mutta nukkumaan mennessä ei tahdo löytää asentoa ettei selkä tai jalka särkisi :<

Mulla ollut tänään kokopäivän sellasta paineentunnetta alavatsalla, varsinkin liikkuessa. En tiedä supisteleeko vai mitä, kohtu tuntuu mun mielestä aina ihan yhtä kovalta :D

Viime viikolla kun oli loma, ei ollut kauheasti nivus- ja selkäkipuja.

Eilen olin töissä ekaa päivää loman jälkeen, ja jo eilen iltapäivän puolella alkoi haaroihin sattumaan ihan törkeästi kävellessä ja seistessä, ja oikein vihlaisi kun nousi ylös. Sama homma tänään.

Ja tuo selkä vihoittelee kun jotain koittaa töissä nostaa. Samoin nukkuessa on alkanut olemaan jotenkin jo hankalaa löytäa hyvää asentoa, kun selkää särkee öisin.

Mulla oli kans tuota paineen tunnetta alavatsalla ja alapäässä yhtenä påivänä viime viikolla. Tunee oli melko epämiellyttävä. Kävin pari kertaa pissallaki, ku aattelin, että johtuuko siitä, mut ei. Ilmeisesti kaveri paini niin alhaalla sitte.. Edelliseltä ei ikinä tullut ns. painetta alhaalle, ku ei koskaan laskeutunut. Mutta epäilisin, että tän kaltanen se tunne sit on..

En tiedä oliko eilinen miun ja miehen välinen aika mojova riitä syynä vai ei, mutta nukkumaan käydessä sitten supisti muutaman kerran aika kipeesti. Yön sain nukuttua kyllä, mutta aamulla töissä supisti taas parikertaa. Onneks oon töissä erikoissairaanhoidossa niin pääs gynenpolille tarkastukseen aika nopeesti ja kaikki kunnossa miulla sekä pienellä. Lääkärikin totes et siinä missä pitää ottaa fyysisesti rauhallisemmin ni pätee myös psyykkisesti - oikeessa taitaa lääkäri olla :oops:

Mä en oo ihan varma mutta mä luulen että muakin supisteli tänään töissä. Maha meni sellaiseksi kovaksi, ei se nyt sattunut mutta vähän epämukavalta tuntui. Ja siis ihan kuin olisin jännittänyt vatsalihaksiani kovasti, vaikka itse en sitä siis tehnytkään. Tätä tapahtui muutamaankin kertaan, varsinkin sen jälkeen kun olin raskaita, 20-40 kg laatikoita useamman nostellut rullakkoon...

Takaisin