Oireita ja kolotuksia

Näin iltaa kohden tää oksentelu vaan pahenee. näin pahana ei ole vielä ollutkaan. Enää ei pysy edes oksentamisen jälkeen irvistellen nautit vichyt sisällä. Kurkku on ihan mielettömän kipeenä.. hapot syövyttänyt limakalvot hienosti, kun rykiessä saan veristä kuolaa aikaseks kitarisoista. Mä saan todellakin kohta viettää pikkujoulut tiputuksessa. Kauheet sydän kivutkin on tullu, kun nuo rytmihäiriöt oikein innostuu tästä yökkäilystä. Ja kun kukaan lääkäri ei ole ottanut kantaa kysymykseeni, saanko syödä sydänlääkkeitäni? :sad010

siness beetasalpaajia ei ainakaan saa syödä raskausaikana, mutta muista en tiedä.

Krhm, piti tulla kertomaan että se mun rakas koirani meni taas tänään mun vaatekaapille... Olin ihan että awwww, se menee nokosille.. Ja paskat se kaivoikin pullan sieltä mun vaatteiden seasta! Siis varas, ahmatti, ei niinkään ikävissään mun vaatteissa kiehnänny, opinpahan tästä taas! :D

Retu beetasalpaajia nuo juuri onkin :(

Tein muutenkin vähän omatoimista tutkiskelua tästä hypokalemiasta mikä mulla todettiin silloin tiputuksessa. Mä taidan syödä vääriä ruokia, sillä en mä nyt ole niin paljoa oksentanut, että menettäisin kaliumia tuohon tapaan. Kaikki lähti liikkee heti ekasta oksentamisesta silloin testin teon jälkeen. Muutenkin jos sairastun flunssaan, kestää mulla 2 pitkää viikkoa toipua entiselleni, koska alan kärsimään lihasheikkoudesta. Nyt olen huomannut yhtäläisyyden tuohon. Kärsin siis oksentamisen myötä enenevästä määrästä rytmihäiriöitä, lihasheikkoudesta, ruokahaluttomuudesta, ja mitä huonommin kehossa on voimia, sitä enemmän oksennan.. Ekaa kertaa googletin sanan hypokalemia ja mitäs sieltä löytyikään.. juuri nuo oireet, josita olen kärsinyt vuosia. Miksei lääkärit tutki onko mun suolahormonin tuotannossa vikaa, sillä mä en syö diureetteja? Ja kalium laskee AINA alarajan alapuolelle.
Sen huomasin, että ainoa hetki kun olotila kohonee, on päivällisen jälkeen hetkeksi. Mikään muu syöminen ei auta. Mutta päivällisessä syönkin perunaa. Peruna on yksi suurimmista kaliumin lähteistä suomalaisessa ravinnossa. Eli mä alan kokeilemaan perunan syöntiä päivällisen lisäksi lounaaksikin. Myös muut juurekset sisältävän kaliumia. Ja banaani ja pähkinät... vehnäleseet.. Eli tänään kauppaan ja apteekkiin, kysymään oisko heillä myydä mulle kaliumia purkissa? Vai onko se vain reseptituote.

Semmoinen lääke kuin durekal tai kaleorid. Niitä saa ilman reseptiä. Tämä on juuri kaliumin nostoa varten.

Alotin Multivita raskaus ja imetys -nappuloiden popsimisen jo pari kuukautta ennen ehkäisyn lopettamista, että verisolut ehtii uusiutua, kun mulla vissiin oli aikaisemman lääkityksen ja perintötekijöiden vuoksi riskinä että foolihappoa on liian vähän. (Noissa sitä on 400 µg, sanottiin että se on riittävästi.) Niitä oon syöny elokuusta lähtien, pitää kohta ostaa uus purkki kun nuo rupiaa loppumaan.

Mulla on myös ollut nenäverenvuotoa enemmän kuin tavallisesti.

Mulla alkaa pahoinvointi hieman väistymään ja ehkä väsymyskin ihan pikkuisen vaikka hurjan uupunut olen edelleen....

Mutta nyt mulla on alkanut selkeästi kohtu kasvamaan, kun tuntuu painetta alavatsalla ja esim. Istahtaessaan oikeen "tärähtää". Virtsaaminen on myös tihentynyt ja jos nyt käytän suoraa ilmaisua niin virtsasuohku ei ole niin voimakas :D eli saan tihrustaa usein ja vähän. Luulen johtuvan mun taaksepäin kallistuneesta kohdusta, eli kohtu painaa virtsaputkea, josta mulle kerrottiinkin lääkärissä. Toivottavasti ei aiheuta enempää ongelmaa... Mutta parempaan päin menossa... Toivottavasti :)

Hyviä vointeja kaikille!

Ainiin, kainaloon mulle onilmestynyt kipeä kohta.... En tiedä onko jonkin rintarauhanen tms. Mutta kipeä on... Vähän huolestuttaa, pitänee seurailla. Rinnat on edelleen arat.

Tapiirinen mulla kans on pissatessa suihku muuttunut semmosieksi väsyneeksi. Joutuu oikein änkeemään, että se tulee. Näin kävi myö sedellisessä raskaudessa ja synnytyksen jälkeen meni varmaan vuosia, että suihku palasi entiselleen. Esikoisen synnytyksessä tai odotuksessa mä sain virtsarakon aleneman. Tuo on siis ihan nähtävissä, kun peilillä kurkkii pytyllä haaroväliä. Painaa emätintä ilkeesti ja sen näkee :oops:

Sannie: kävin tänään apteekissa ja ne ei suostuneet myymään mulle Kaleoridia, kun tarvis lääkärin määräämän annostuksen. Eli reseptin.

Niin ja Karviainen, mä en juo kahvia. Hyiiiii.. se on niiiiiiiiiin pahaa. Ja jopskus kun oon koittanut, on pakki vetänyt ripulille :confused3

Sieness: Kyllä lääkärin pitää osata ottaa kantaa saako jotain lääkettä syödä raskauden aikana vai ei. Pyydä lähete äitiyspolille jos lääkärisi ei ota asiaan kantaa. Ei ne rytmihäiriötkään hyvää tee sinulle eikä vauvalle. Moni lääkitys on sellainen jota voi käyttää raskauden aikana jos äidin vointi sitä vaatii, harvat lääkkeet ovat sikiötoksisia tai epämuodostumia aiheuttavia, mutta aina harkinta asiaan perehtyneen lääkärin määräyksestä. Tsemppiä sinulle!

Siness mun pitäis kans syödä beetasalpaajia, jatkan niitä sitten kun on lapsiluku varmasti täynnä. Mulle on Helsingissä kardiologian poliklinikalla sanottu tässä jo monen vuoden aikana kun lapsia oon odottanut ja imettänyt, että ei saa syödä samaan aikaan. Ja liian raskasta aloittaa ja lopettaa pieneksi hetkeksi.

Täällä on monilla ollut rajuakin pahoinvointia, joten olisiko teillä mitään vinkkejä mikä olisi teillä pysynyt sisällä.

Pahimpina päivinä ei pysynyt sisällä mikään mutta nämä on toimineet ihan menestyksekkäästi:
- vihreää omenaa (granny smith tai muuta vähän kirpeämpää) kuorittuna ja viipaloituna (jääkylminä)
- klementiinit (jääkylminä)
- appelsiinituoremehu (jääkylmänä) + mustikkakeitto
- mehujäät
- mini pretzels tai suolatikut (myös ranskiksia sain syötyä vähän yhtenä päivänä, mutta oli vissiin suolasta puutetta kaiken sen laattamisen jälkeen)

Itse koitin juoda paljon vettä (ja kivennäisvettä) ja saada pysymään sen verran sisällä, että jotain imeytyy vaikka suurin osa tuliskin takaisin... Joskus auttoi myöskin, että imeskeli jotain suolaista salmiakkia tai kurkkupastillia.

Voimia ja jaksamista pahoinvointiin ja väsymykseen!

Mulla kans omatekemät mehut pysyny parhaiten sisällä. Jonain päivänä tuntuu et kaikki oksettaa ja osana si joku voi olla ihan hyvä. Hirveesti päivästä kiinni. Et ihan vaan mikä itellä tekee mieli. Lähinnä kaikki kylmä on ollu parempaa.

ON: olin eilne kahen viikon saikun jälkee töissä. Tiesin kyl aamulla jo et virhehäb se oli lupautuu töihin jo, mutta urheasti aattelin et kyl se kato tästä. Töissä si halailin pönttöö ja illalla ku pääsin kotiin ni tunnin verran merkein yökitytti. Kohta siis taas lääkäriin... Harmi vaan et en päässy sille samalle lääkärille jolla kävin noi pari viikkoo...

:)Tänään 9+2 ja ensimmäinen päivä melkein kahteen viikkoon, kun on pystynyt tekemään jotain! Jee! Vieläkin yökin jääkaapin tuoksuille jne. mutta jatkuva kuvotus on hellittänyt hetkeksi! Olin äsken koiran kanssa lenkillä ilman mitään ongelmia js nyt ajattelin lähteä soittamaan, ettei tammikuussa häämöttävä näyttö mee tän saikuttelun takia ihan pipariksi. Voisko uskoa että tää pahoinvointi oli nyt tässä? Vai tuleeko se huomenna kahta kauheempana takaisin...?

Voi nyt räkä! Nimenomaan se, sillä nyt iski kunnon flunssa päälle. Kurkussa viiltelee ikävästi jossain tuolla syvällä ja nenä ihan tukossa. Lämpökin oli noussut 37 :confused: Kaksi päivää pitäis vielä jaksaa töissä, mutta päätin, että jos aamulla kuumemittari vähääkään värähtää, niin jään suosiolla huomiseksi kotiin ja yritän perjantaina päästä paikalle. Ei oikein voi kauheasti mitenkään itteensä edes dropata, teetäkään ei viitsi kuppitolkulla juoda. Lämmin mehu olis hyvää, mutta meiltä löytyy nyt vaan Fun Lightia, ja se on kuumennettuna ihan kamalaa :eek:. Toivottavasti ei koko joululoma mene sairastellessa. Olis meinaan kiva jo saada aikaiseksikin jotain, kun on monta viikkoa mennyt saamattomana. Nyt alkaa olo olla muuten jo ok, niin eikös tää pirulainen iske päälle, huoh!

Mulla on välissä niin hyvä olo, että alan heti epäillä onko jotain vialla. Harmi ettei pysty nauttimaan noista lyhyistä pikku hetkistä vaan heti pitää murehtia.. Sitten onkin helpotus kun se kuvotus palaa. Mutta olen saanut tehtyä jotain iltaisinkin, ihanaa. Ehkä tämä joskus loppuu!

Huhhh.. toista viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Kuulemma vaan tästä pahenee. :rolleyes:
Mulla alkaa pöntönhalailu välittömästi jos on unohtanu syödä. Ainut mikä menee alas on mandariinit, karjalanpiirakka tomaatilla ja vissy.. mutta onneks menee edes ne.
Mahtaa tulla kiva joulu varsinkin kun kaikki jouluruuat on mun herkkua tai oli :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Voisin ottaa noita teiän kuvotuksia vähän itelleni, sillä miulla pahaa oloa ei oo ollut ollenkaan, ei milloinkaan.

Muutoinkin varsin vähän/lieviä oireita ollut. Aivan ensimmäisenä ilmeni nännien kylmänarkuus, sen huomasin jo pari päivää ennen positiivista testiä. Sen lisäksi alussa oli ainakin päänsärkyä.

Nyt (tilanteessa 8+6) on maha turvoksissa kokopäiväisesti - voihan se toki johtua siitäkin, että syön jatkuvasti. Haluisin jo sen oikean vauvamahan, niin tää pyöristynyt ulkomuoto ois jotenkin oikeutetumman oloinen.

Takaisin