Oireita ja kolotuksia

Joo täällä kans ollu pari päivää alapää ihan tulessa, eilen kaupassa meinas porua joutua vääntään kun särki niin vietävästi! Kyl sitä taas mietti et helvetti mä en jaksa tätä enää! Tähän asti oon jotenkin pystyny nukkuun kyljelleen niin et imetystyyny on jalkojen välis mut nyt on pari kertaa ollu silleen etten oo saanu aseteltua itteeni mitenkään et pystysin oleen kyljeltään ilman kipuja, joten joutunu välillä nukkuun ihan selälleen..

Täällä myös kipeet supparit jatkuu ja liitoskivut on iltasin ihan järkyttäviä! Selkä kivut valvottaa ja iltasin selkä on niin kipee ettei toivookaan et nousisin illalla omin avuin sohvalta. Verenpaineet ollu taas koholla, jouduin nostamaan verenpainelääkitystä, paineiden nousun myötä turvotukset on taas lisääntyny jaloissa, proteiineja tikutellu 2x viikossa ja ne on onneksi yhdellä plussalla vaan. Bebe on edelleen perätilassa ja potkii mun alakertaa välillä niin kovaa et tuntuu et jalka tulee kohta ulos... Ihanaa... Reilu pari kuukautta vielä...

Reilu viikko kontrolli ultraan jossa tsekataan vauvan koko ja istukan kunto (verenpaine lääkkeet voi aiheuttaa istukan kalkkeutumista ja vauvan pieni kokoisuutta) Samalla katsotaan kohdunsuun tilanne onko pehmentynyt lisää vai pysyny samanlaisena. Menis nyt aika nopee niin sais hetken olla stressaamatta.

Ja tää närästys! Jossain vaiheessa sain sitä kontrolloitua katsomalla mitä syön, ja ottamalla Rennietä. Mutta nyt sais joka syömisen jälkeen olla sitä Rennietä ottamassa, ei sekään nyt kai niin hyvää tee jos sitä 5-6 joutuu jatkuvasti päivässä napsimaan?!

Mulle lääkäri on sanonu, että ottaa vaan reilusti sitä rennietä. Otan aina 2-3 kerralla.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli kans närästystä todella paljon eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. Lääkäri kirjotti reseptin Losec-närästyslääkkeeseen tai sii se oli joku vastaava halvempi. Otan aamuisin ½h ennen aamupalaa 1-2kapselia, niin ei oo ollu närästystä sen jälkeen. Tuo lääke pitää närästyksen pois koko vuorokauden :)

Sympatiani teille, joita närästää. Kauhulla oon odotellut milloin sekin vaiva minut löytää, edelliskerralla kaksi viimeistä kuukautta närästi lähes yötä päivää :smiley-angry017 Onneksi Renniestä oli silloin useimmiten apua.

Rennie on kyllä ollu mullekki pelastus ja onneks ei oo vielä tarvinnu kun satunnaisesti päivisin ja melkeen joka yö mut yhellä tabulla pärjänny.. ja joku täällä vinkkasi että ei juo illalla nii paljoa vettä niin se auttaa, oli muuten toimiva konsti :)
Mä en tiiä noista liitoskivuista vielä mitään! Siis ihan jotain pieniä tuikkasuja tullu joskus harvoin mut ei mitään mikä tekis kauheen ilkeetä. Ja muutamana päivänä nyt on sattunu oudosti jonnekki välilihan seutuville, vähän vaikee paikantaa mut ei sekään oo sellasta ettei kestäis.
Ärsyttävää kun ei oikeen tiiä mikä on mitäkin vaivaa! :confused:

Tämä viikko alkoi ikävästi kun alkoi kamala flunssa ja kauhee helle. Joka paikkaa kolottaa ja pitäisi silti jaksaa juoda riittävästi kun on niin kuuma. Onneks mies otti esikon hoiteisiinsa, että saa hiukan levättyä. Liitos kivut on erityisen ilkeitä kun joutuu yskimään :/ Toivottavasti menee pian ohi.

Mulla on ilmenny todella ihmeellistä kipua vatsassa.. erilaista kuin edellinen nipistely. Alkaa ihan tuosta tissien alta, helpottaa, tulee samanlaisena n. 10cm alaspäin ja helpottaa. Jatkuu nivusiin asti jonka jälkeen alkoi uudestaan, muutaman kerran jälkeen loppui. Kipu oli todella pistävä ja niin kipeä, ettei pistäessä voinut liikkua. Mietin, voiko johtua ummetuksesta? Vai oliko tuo nyt ihan oikeasti oikea harjotussuppari?

Mä oon lauantai-illasta asti pohtinut, että onko housuihin tuleva neste valkovuotoa vai lapsivettä. Lauantaina illalla oli housuun holahtanut valkovuotoa mutta lisäksi myös jotain vetisempää semmosen pienen läntin verran. Yöllä laitoin siteen ja vessapaperia, eikä aamulla siihen ollut jäänyt mitään. Eilen aamulla taas holahti heti herättyä, mutta sen jälkeen koko päivänä ei, ennen kuin taas illalla huomasin saman. Tänään aamulla holahti, mutta sen jälkeen koko päivänä ei mitään. Tuota aamuholahtelua on ollut koko ajan, se ei kummastuta, mutta mielestäni valkovuoto on muuttunut vetisemmäksi kuin ennen. Koko ajan mulla on ihan runsaasti sitä tullut, mutta en nyt tiedä mistä keksin että se ois lapsivettä. Kai se säikäytti, kun se koostumus oli jotenkin erilaista kuin ennen. Pitää vielä tätä seurailla ja lähtee näytille jos näyttää että se jatkuu. Luulisin, että jos lapsivettä vuotaa, niin sitä tulee koko ajan edes vähän, eikä niin että vaan aamulla tai illalla kun oon kaikista rauhallisin enkä puuhaile koko ajan jotain.

Nyt on niin hikistäkin, että haarus saattaa kostua ihan muistakin syistä :grin

^ joo, jos lapsivettä vuotais niin kyllä sitä tulis koko ajan. Valkovuoto voi olla tosi runsastakin ja koostumus vaihdella, huomattu on kans o_O Ei paljo rättipelleilyltä säästy vaikka menkat loppuki :P

^ Tyhmä ajatuksen nosto, mutta voisiko olla virtsankarkailua? Ootko haistanut sitä nestettä? Tosin ei pissakaan välttämättä haise miltään... Mulla meinaan on nykyään huonompi virtsanpidätyskyky. Varsinkin, jos aivastaa oikein voimallisesti niin voi olla vähän olo, et "hups". Onneks sitä tapahtuu (tai ainakin tähän mennessä on tapahtunut) vain kotona, niin pääsee pikkuhousut heti vaihtamaan :grin

Mutta vaivaakos muita vielä tukkoinen nenä? Mulla on taas pahentunut tuo nenän tukkoisuus. Tai oikeastaan se ei ole tukossa, hengitys kulkee kyllä, mutta tuntee että ei ole röörit kunnolla auki. Tosi inhottavaa, eikä pysty välillä syömään kunnolla kun a) ei maista kunnolla ja b) välillä ei riitä nenän kautta hengitys syödessä. Inhaa.

Mie oon pähkäilly et tuliko miulta tänää jo limatulppaa :eek: Voiks sitä näi aikasii jo tulla, tai miksei vois.. Mut tuli sellasta kirkasta tosi sitkeetä limaa paperii pyyhkiessä eikä se siihe paperii imeytyny ees eikä ollu yhtää valkovuodon kaltasta..o_O

Limatulppa uusiutuu raskauden aikana, se suojaa vauvaa ettei kohtuun pääse bakteereja, joten voi olla että olet pongannut limatulppaa.. Sitten jos siinä rupeaa olemaan veriviiruja ym niin sitten voi olla synnytys käynnistymässä, mut jos se on ihan kirkasta niin ei mun mielstä tartte huolestuu...

Kannattaa sanoo seuraavassa neuvolassa et pongasit tollasen, eiköhän ne siellä osaa neuvoa, jos jotain aihetta on!

Muoks: Vaun sivuilla olikin juttua limatulpasta, joten tässä linkki siihen:
http://www.vau.fi/Synnytys/Valmistautuminen/Limatulppa-mika-se-on/

Muokattu viimeksi:
åke, kyllä lapsivettä voi tulla hitaasti tiputellen, tosin onhan se varmasti harvinaisempaa. Kaverillani (synnytti viime kuussa just) tiputteli lapsivettä 2-3pv ennen synnytystä, koska sikiökalvoissa oli reikä jossain kohdun yläosassa mistä sitten pääsi valumaan pikkuhiljaa pois.

åke, kyllä meilläkin synnytysvalmennuksessa kerrottiin, että ei ne lapsivedet tule aina elokuvamaisesti kerralla hulahtamalla, vaan sitä voi myös tihutella pikku hiljaa. Ja vaikka menisikin kertaalleen hulahtamalla, niin sitä lapsivettä kehittyy koko ajan lisää, eli sitä voi vielä hulahtamisen jälkeenki tihutella. Että kannattaa siinä vaiheessa laittaa joku paksu side pöksyihin, jos on vasta lähdössä sairaalaan... ettei autonpenkille tihuttele lisää.

Takaisin