Oireista

Mä jouduin eilen hakemaan apteekista canesten voiteen hiivaan. Mitä ootte itse käyttänyt? Riittääkö tuo pelkkä voide? Ja sitten äsken vaunu lenkillä alkoi ikävästi vihlomaan alavatsaa. Käännyin sitten takasin ja lakkasikin kyllä aika nopeasti. Mistähän tää johtuu? Ei kuitenkaan supistellut tällä lenkillä ollenkaan. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Canestenin voide taitaa vaan lievittää kutinaa, ei poista ite tulehdusta? Näin mää oon käsittäny että tarvis puikon vielä :wideyed: Mulla nuo vihlomiset liittyy joko supistuksiin tai liitoskipuihin, riippuu vähä mihin kohti tulee.

Voide (canesten) auttaa jos siis tulehdusta ei vielä ole tai se on jo hoidettu... suositeltavaa hoitaa aina molemmat, ettei pitkity.

mulla saattaa öisin vihlasta alavatsaa ja herään siihen... ja oon jotenki yhdistäny sen siihen, että venyttelen öisin:)

Onko tuo canesten puikko sitten semmonen mikä sopii raskaanaoleville? Pakko varmaan se vielä kuitenkin hakea.

Minä kysyin apteekista mikä sopii; sai käyttää sitä Canestenin puikkoa, mutta asetinta ei saanut käyttää vaan se laitettiin sormella paikalleen. En kyllä ymmärrä mikä siitä muoviasettimesta niin kovin vaarallisen tekee.. Kai siinä on joku teoreettinen kohdunkaulan vahingoittamisen mahdollisuus sitten. Mutta sillä ainakin mulla parani hiiva :)

Canestesia tosiaan voi käyttää myös raskaana, mutta pitää sormin laittaa paikoilleen. En myöskään ymmärrä syytä, mutta se asetin on muutenkin niin hankalan oloinen, että sormipelillä menee muutenkin. Ei ole vaikea laittaa. Muistat vaan pestä kädet hyvin!:) Voide tosiaan auttaa vaan siihen huulten alueelle mihin sitä laittaa, että itse tulehdukseen tarvitsee sen puikon. Voidetta ei myöskään tarvitse laittaa puikon yhteydessä, jos ulkosynnyttimissä ei ole kutinaa.

Jep kiits neuvoista. Ei oo koskaan ennen ollut hiivaa :D kävin hakemassa puikon :)

Ei Instrusta saa enää tukisukkiksia:( ovat luopuneet niistä ja alkavat kuulemma luopua kaikesta muusta kuin silmälaseista. Netistä saa kumminkin tilattua ja joistain erikoisliikkeistä tollasia äitiystukisukkahousuja. Niissä on vatsan kohdalla sellainen puristamaton osa, joten ovat mukavat päällä.
Aijjaa. No oon viimeksi asioinu instrussa, öööö 4-5v sitten? eli tieto voi olla aavistuksen vanhentunutta. Itte ostin sieltä silloin parit tukisukat.

Kaikki aina ohjaa Instruun ja joka ikisessä liikkeessä vastaus on ''aikasemmin oli''. Niille taitaa tulla aika paljon ihmisiä ihmettelemään, että miksi ei enää saa:D En sanoisi muutosta hyvään suuntaan kun Instruja on niin monessa paikassa, olisi kätevää jos sieltä saisi kaikkia terveystuotteita, mutta ei sitten...

No minusta se instru vaan on profiloitunut myymään ns. terveystuotteita muutenkin. On sieltä tullut eräätki työnkengät hankittua yms. Eivätkä ole liiemmin tuosta linjamuutoksestaan mainostaneet. Heidän häpeä. Jotkut tukipohjallisetkin ostin sieltä.

29+5
ja taas flunssassa, illat menee yskiessä ja väsymys on suuri.
Onneksi oon saanut tehä etäpäiviä. niin on ihanasti helpottanut ko ei oo tarvinnut päivittäin matkustaa. Huh.
jokseenkin kurjaa kun vastustus kyky on iha kadoksissaa..

Joulun jälkeen viimeks nous kuume ja flunssa, joka kesti sen liki kaks viikkoo ja taas. siis liki viikko sitte alko tää nousemaan.
Harmi vaan ko noi normi flunssan tappo keinot on nyt kielletty,
inkivääri ja auringonhattu kuuriakaan ei voi alottaa..

Mulla oli hiivatulehdus joulun alla ja kävin ihan synnytyksiin ja naistentauteihin erikoistuneella lääkärillä, kun en tunnistanut oireita. Oli ihan erilaiset oireet kuin koskaan aiemmin. Määräs Canestenia nimenomaan asettimella yöksi ja lisäksi ulkoisesti sormin useita kertoja päivässä (oli siis aika "hyvä" tulehdus). Pointti oli siis se, ettei asetin ole kielletty

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Se ilman asetinta käyttäminen on varmaan sitä lääkefirman varovaisuutta vaan, ettei heitä voida syyttää...

lääkäri muakin vartavasten kielsi sitä käyttämästä kun hiivan totesi. Eli ehkä sillä sitten osaa tökkästä huonosti, tuskin siitä muuten osaa mitään haittaa olla :)

Siinä se on rupeama alkaa asettimen verran survomaan sormin tahnaa toosaan :D yäääh..
Kannattaa varmaan miettiä itelle parhain tapa kun tulehdus olis hyvä hoitaa nopeasti ja tehokkaasti, ei vissiin ihan hyvä juttu ole vauvalle se tulehduskaan.
Ja kyllä musta tuntuu, että ne gynen tähystyslaitteet menee hemmetin paljon syvemmälle kuin toi asetin. Hyvä ettei kurkusta näy.. ;)

No menipä taas..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No tottakai on hyvä hoitaa pois ja jos asettimella sen osaa vain laittaa niin miksei käyttisi. Mä en itse ihan ymmärrä miksi siihen edes tarvii sitä asetinta, lähinnä häiritsevä tikku. Mutta mikä kenellekin on helpointa/mukavinta :)

Onko muuten muita jolla alapää "naksahtelee"? :D Yöllä heräilen aina kääntämään kylkeä ja nyt muutamaan otteeseen ihan selkeästi joku naksahtaa alakerrassa... Mistäköhän johtuisi? :o

Nyt tuntuu et masu on alkanut oikeesti painamaan.
Onhan tolla pienelläkin jo kokoa, mut mua vihloo / sattuu ylimpien kylkiluiden kohille, siis tisseistä vähän alaspäin just enneko masu alkaa.. Tuntuu ettei kestä kroppa vaan tosta kohtaa enää kasvamista ja venymistä.
Suorassa makaaminen auttaa, jotenki tuntuu et paine helpottaa mut oikeen muusta en oo apua saanut.

Mites muut..?

Just tässä kirosin tuota samaa kipua rinnan alla. Pistäny koko illan. Semmonen vaivautunut ja inhottava olo kun mitenkään päin ei oo hyvä olla :D kyllä on töissä olo alkanu maistuun puulta pikku hiljaa. Rapisi ne vaaleanpunaiset lasit päästä kun alkaa sieltä täältä kolottaan ;)

Todellaki huomaa et vatsa kasvaa. Mua ei niinkään satu kylkiluiden kohdalle mut hengitys on kyl vaikeempaa, huomaa et kohtu painaa keuhkoja. Ja kun kumartaa ni tuntuu et henki salpaantuu.
Vaikkakin mun vatsaa kaikki tutut sanoo pieneksi.. Ihmettelevät ku sanon et oon 7. kuulla.. Muutama ei ees huomannu et oon raskaana (outoa..)

Takaisin