Oireista

Mä en oikeen halua käyttää dödöjä kun tosi monissa on alumiinia ja se on aika myrkkyä. Etenkin nyt raskaana. Ja ne missä ei ole alumiinia ei tunnu oikeen toimivan. Oon tyytynyt vain pesemään kainalot lavuaarissa, jos enemmän hikoiluttaa. Vaikka kainalot haiseekin enemmän nyt kuin aijemmin, ei ne haise niin, että muut haistais:D

joku kyseli että onko aikasemmat raskaudet olleet erillaisia.
Voi kyllä! ja suurestikkin.

Esikoisen aikana olin ihan raivohärkä ja tunteet meni nollasta sataan koko aika!! :D
Nyt oon taas ollut ihmeen rauhallinen, vaikka tilaanne on ollut muuten paljon vaihtelevampi.

Olot on olleet taas tän kanssa tosi helpot, nyt viime päivinä on alkanut oksettamaan..
Viikkoja kuitenkin se 26++ ja ällöttäää, oon kyllä ollut kovassa flunssassa viikon, mutta vaikka en yskis nii nousee hapot kurkkuun. Hyi YÖK!!

Itsellänikin hikoilu jonkun verran ehkä lisääntynyt, mutta sama kuin Pookkanalla, ettei millää raaskis jatkuvasti dödöjö käyttää. Sitten vaan kainalo pesu ja uus paita päälle mielummin :grin

Huomasin nilkoista että ovat hieman turvonneenman näköiset kuin normaalisti. Itseasiassa, heräsin alkuviikosta siihen, että vasenta jalkaa alkoi reisitaipeen kohdalta jomottaa/krampata niin maan perhanasti että meinas järki lähteä :paleHeräsin siis selältäni nukkumasta ja kellahdin äkkiä kyljelleni, niin se helpotti kivun saamaan pois. Noinkohan sitten alkaa jo kohtu hieman painaa valtioita kun pitkään selällään makaa :sad001 Olen lähes 100% selällään nukkuja...
Harjoitus supistuksia on tullut jo sillon tällön.

Täällä nyt menossa rv 25+5 ja nyt vasta alkanut tulemaan noita oireita. Alkuraskaudessa ei ollut muita oireita kun rintojen arkuus, mutta nyt on yht'äkkiä alkanut turvottamaan, ummettamaan ja jotkin ruuat ovat alkaneet etomaan esim. kiinalainen ja jauheliha (missä muodossa tahansa). Lisäksi en jaksa enää seistä kovin kauaa, sillä jalat alkavat puutumaan ja yleensä myös alkaa huimaamaan. Töissä onneksi pystyn käymään, mutta lattialle kyykistymisestä ei meinaa tulla mitään ja potilaita siirrettäessä olen alkanut nostamaan hartioilla. Ainii ja on tullut tosiaan yksi intiimimpi oire, sillä olen seksin aikana kuiva kuin sahara enkä meinaa millään kikkakolmosellakaan kostua.

itselläni on alkanut vähän jumimaan paikat. Liikkeelle lähtö sattuu tuonne alakertaan. Tuntuu sellaista juilivaa kipua häpyluussa ja nivusisss. Yleensä tätä vaivaa ollut vasta lähempänä synnytystä. Lasten perässä kun joutuu juoksemaan koko ajan niin on melko tuskaa. Ja yllätys15 mulla joka raskaudessa on tullut noita kuivia kausia ja sitten taas toimii ihan normaalisti. Onneksi on liulkarit keksitty, niistä on ollut apua usein

Onko muilla kipua kyljissä?
Mulla on istumatyö ja vasen kylki (joku jänne tms) sattuu jos istun vähänkin kyyryssä. Myöhemmin iltapäivällä sattuu vaikka istuisin kunnollakin. Oletan että maha pullottaa sivuilta jos nojaan eteen.
Tosi inhaa, muuten oon selvinnyt ilman kipuja. Verryttely ja venyttely auttaa hetkellisesti, mutta ei kai siitä eroon pääse kun vatsa kasvaa kuitenkin.

mulla tulee autossa istuessa oikealta puolelta kylki kipeeksi, tai semmonen jomotus alkaa tuntumaan. Pian helpottaa kun pääsee autosta pois, muuten ei kyllä vaivaa.

Mulle on nyt iskeny jalkakrampit/suonenvedot tms.. Yöllä. Raivostuttavaa.
En tiä mitä tekisin. Vai pitäskö ostaa kalsiumlisää tms.. Onks muita vinkkejä??

Persiilleen menny yö takana :( selkään sattui aivan pirusti koko yön, kahdelta heräsin vessaan ja sitten alkoikin semmonen mahan, selän ja lonkkien vihlonta että unta oli turha edes toivoa :( esikoisella tietty hirmusti virtaa heti aamusta ja ite ei pääse sängystä ylös... Tätäkö tää on vielä kolme kuukautta?

Kannattaa koittaa magnesiumia jalkakramppeihin/ suonenvetoihin. Oon syönyt jo reilun kuukauden sitä, kun tuli suonenvetoja öisin. Hyvin pysyneet pois.

Huonosti nukuttu yö takana....selkä jumissa ja hermot kireellä:grumpy: pääsin (ihme ja kumma) lääkärin luokse neuvolaan ja nyt sitte saikkua 2vkoa, saa nähä voiko mennä saikun jälkeen töihin(loma alkais 23.2)....ensin tuli hirveen syyllinen olo, en oo ikinä ollu 2vkoa saikulla putkeen töistä:nailbiting: ja sitte heräs kysymys, mitä mä teen? Mies päivätöissä ja kaverit kans...:confused: otan tietty rennosti, mutta kuitenki hirveen outo fiilis...

Nodde, elä masennu :D mä oon ollut jo 2kk saikulla ja oon edelleen mammaloman alkuun asti. Välillä vähän hajottaa, mutta kyllä sitä aina jotakin keksii. Ei muuta kun keksit jonkun uuden sarjan mitä alat seuraamaan tai etit hyvän kirjan, rupeet kutomaan vauvalle jotain kivaa, suunnittele sisustus uusiksi :P Kummasti nää päivät vaan menee, vaikka en pysty sohvalta juuri liikkumaan. Kyllä se siitä! Mä ilmoittauduin avoimeen yliopistoon opiskelemaan, että siinä on mulle nyt lomalle tekemistä!

Mua alkoi vklna supistelemaan vähän kovemmin ja nyt tää vko kattellaan supistaako vielä. Ens vkolla sitten sisätutkimus ja mahdollisesti saikkua mammalomaan. Sais vaavi vielä pysyä muutaman vkon sisällä.

Mulla on olo just samanlainen ku sillon ku alkaa kuukautiset :dead: Ensin toissayönä mahaa alkoi vihlomaan niinku veitsellä viilettäs ja aamulla pitikin käydä sitten kunnon tyhjennyksellä... Sama viime yönä, mahaa vihloi, selkää särki ja lonkkia vihloi ja aamulla kunnon paineen tunne alhaalla ja semmonen olo että pakko päästä vessaan _just_nyt_. Mitään ei kuitenkaan tullut. Nyt sitten kun olin lähdössä viemään esikoista jumppaan alkoi taas menkkamainen kipu vatsassa joka veti aivan kaksinkerroin ja tuli vessahätä mutta mitään ei tullut ulos.. Sitten kun päästiin jumppapaikalle niin olikin jo tosi kiire vessaan ja taas täys tyhjennys :wideyed: ja jumpalta kun päästiin autoon niin taas hirmu kipu mahassa mutta maha ei kuitenkaan ole niin kova niinkuin ollut supistusten aikana :wideyed:

Mulla alkaa menkat siis yleensä sillä että maha menee sekaisin ja sen perään tulee alavatsa kipeäksi. Nyt nämä tulee vaan toisin päin :wtf: En tiiä onko joku mahatautipöpö vaan liikkeellä vai pitäsköhän huolestua :nailbiting: Lisäksi janottaa ihan koko ajan eikä jano lopu vaikka kuinka juot vettä :yuck: Täytyy varmaan huomenna soittaa varalta neuvolaan jos vielä ens yö on samanlainen kuin pari edellistä.

Mulla kans suonenvetoa jaloissa yöllä. Auttaa heti kun laittaa jalkapohjan vasten lattiaa. Nestemäistä Magnesiumia laitan pohkeisiin, ja lisään veden juontia seuraavana päivänä. Ei kyllä nukkuminen enää onnistu :)

Nyt menossa rv27+1. Omalla kohdalla tuli viimeviikolla loppuviikko lepäiltyä sairaslomalla, kun alkoi supistelemaan tiheästi raskaan työpäivän jälkeen sekä seuraavana päivänä (vaikka se oli vapaapvä). Ei tosin kipua, mutta ehkä hieman turhan paljon ja tiheästi.
Juuri kun olin viikon ehtinyt levätä sairaslomani ja valmistautua tuleviin työpäiviin, alkoi tiistai-iltana yhtäkkiä kiristämään lähes koko maha-alueelta (yleensä harjoitus supistukset sijoittuvat selkeästi jollekkin pienemmälle alueelle vatsassa). Menin pitkäkseni sohvalle tyynyjen kanssa, mutta silti vaan supisti ja alkoi syke olla kova, sekä hengitys ahdistavaa ja raskasta. Sitten tuli vielä joku ihme "kylmän-horkka", että vaan tärisin. En muuten olisi varmaan ollu huolissaan, mutta kun tätä kaikkea kesti yli 2h putkeen, eikä meinannut ottaa loppuakseen. En kuitenkaan soittanut päivystykseen, kun ajattelin että silti seurailen oloa ja menen nukkumaan jos se helpottaisi. Aamulla sitten soitin neuvolaan ja selitin asian, ja th mietti josko kyseessä olisi ollut korkea verenpaine tms. Meillä neuvolassa tällä hetkellä tosi kovat jonot ja lekuri aika olisi menny reippaasti helmikuun puolelle. Sanoi että jos jatkuu niin sitten vaan reilusti soittoa päivystykeen ja kertoa mikä tilanne.
No, minä menin sitten kuitenkin töihin normaalisti seuraavana pvänä ja nyt kaikki on taas ok. Jaksoin hyvin töissä ja olo on normaali.
Tiiä sitten mikä lie "kohtaus" oli kyseessä ja onko normaalia vai ei.. Kun ei johtunut ainakaan mistään fyysisestä rasitteesta :O Ehdin jo googletella kaikenmaailman oireet ja diagnoosit läpi ja tippa linssissä katselin kuvia pienistä alle 30rv syntyneistä vauvoista, kun siinä pienessä paniikissa ehti hätäpäissään miettiä kaikki asiat läpi. No, mutta aamulla heräsin herätyskelloon jotta saisin soitettua ajoissa neuvolaan ja samalla myös pikkunen alko vetää kuperkeikkoja ja potkuharjoituksia ja mitä lie venytyksiä mahassa että ei voinut kuin nauraa :hilarious:
Pohje taas kramppasi yön jäljilta kun vahingossa TAAS heräsin selältäni. Myös töissä kokeilin "matka"-sukkia muttei auttaneet (päinvastoin kramppas) koska ovat th:n mukaan liian lyhyet (polviin saakka) pitää olla kuulemma reisiin saakka, en kyllä tiedä mistä sellaisia stay up-tukisukkia saa :joyful: Taitaa olla magnesium purkki vielä jäljellä jossain kaapissa, vois kokeilla myös niitä.

Nuita pidempiä tukisukkia saa ainakin instrusta. Mullekin lääkäri niitä suositteli kohjujen takia, mut ajatus stay up-sukista navettahaalarin tai hoitsun puvun alla tuntuu hieman oudolta. Toki se hoitsu-puku voi olla sellanenki, mutta noin niinku noi perustyylikkäät kauhtanat päällä. :D

Ei Instrusta saa enää tukisukkiksia:( ovat luopuneet niistä ja alkavat kuulemma luopua kaikesta muusta kuin silmälaseista. Netistä saa kumminkin tilattua ja joistain erikoisliikkeistä tollasia äitiystukisukkahousuja. Niissä on vatsan kohdalla sellainen puristamaton osa, joten ovat mukavat päällä.

Takaisin