Oireista

Etkös sä oo menossakin? Ja jos tulee tosi akuuttitilanne, niin toki sit sairaalaan suoraan.

Ei meillä ainakaan ees neuvolaan pääse näytille, paitsi tietty ne sovitut ajat raskauden aikana. Suoraan päivystykseen jos akuuttia ja vkonloppusin pitää soittaa suoraan synnärille ja mennä sinne jos niin neuvotaan:)

Ja minä en päivystysmaksuja ruppee maksamaan, ku nuo kuuluu kunnan järjestää. Ja onneks meillä on hirveän hyvä työterveyshuolto, vaikka sinne ei raskausasiat kuuluiskaan ni ottavat, jos on pakkorako. Synnäri onmuuten reilu 100km päässä, että en nyt ihan heti kehtaa supistusten takia sinne ajaa. Eri asia, jos olisi tuossa niin sanotusti kulman takana.

Jos on tosi kyseessä, mä maksan enemmän kun mielelläni jos ei muuta apua siinä hetkessä ole.

No se nyt on taas tilanne eri, mut ei tää mukelo oo kuitenkaan ulos asti ollu tulossa. Sitä paitsi neuvolasta löytyy se pätevin lääkärinuihin asioihin. Mahtaako nuo keikkalaiset aina ihan hajulla olla, saati päivystävät hoitajat.

No pääasia et kaik hyvin ja sait kuitenkin ajan neuvolaan.

Kyllä keikkalaisissakin on ammattitaitoista porukkaa. :)

Ja jos olis tosi kyseessä ni lähtisin kyllä lanssilla keskussairaalaan. En paljo jäisi terkkariin oottaa vuoroa. No sen mä tiedän, että hoitsut ei ainakaan hajulla ole. Täällä ei tarvi raskausajan vaivoja käydä itkemässä juuri muualla kuin neuvolassa. Työterveyteen olisin menny sen takia ku siellä on entinen neuvolalääkäri hommissa.

Kiitos vesi vinkistä. Oon kyllä yrittänyt muistaa juoda. Nyt otin tuommosen lasituopin mistä helpompi seurata paljonko tulee juotua. Liikun koirien kanssa monta kertaa päivässä ja syön suht terveellisesti. Pitää vissiin luumukaupoille vielä lähtä :D

Ei mulla ole tarvetta tehdä valitusta siitä, ettei nuo asiat heille yleensä kuulu ja he eivät niitä hallitse hyvin. Muuten ovat niin pätevää porukkaa, että monessa paikassa saisivat mallia hakea. Jos täällä moni asia on perseestä niin mm. se on hyvää, että raskausasiat hoidetaan lähes poikkeuksetta neuvolassa, jonne ne kuuluu. Ei päivystykseen, jos vaan suinkin mahdollista. Se kenestä palautetta aion antaa, on tuo neuvolan sijainen joka oli pihalla ku lumiukko eikä yhtään kuunnellut mitä asiaa minulla on.

Tänään 27+1 :)
Ummetusta ollu alkuraskaudesta lähtien jatkuvasti. Oon kyllä koittanu muistaa juoda vettä paljon :D hikoilua on kans tosi paljon. Ei tarvi paljoa tehdä niin tulee tosi kuuma. Tänään laitoin pyykkiä ja tiskasin ja muuten vähän siistin paikkoja niin hiki vaan valuu. Huh. Eilen en sitten paljon muuta edes tehnyt kun istuskelin sohvalla koko päivän ja kerran kävin ulkona niin kauhian kuuma tulee pelkästä istuskelusta. Onko teillä muilla tämmösiä oireita että hikoiluttaa helposti ja tulee kuuma ? :D

No, voihan ***** , Kävin hakemassa labratulokset. Kilpirauhasarvot niin pielessä, ettei ole vuosiin ollut tuollaisia lukemia!! T4V 7.9, kun mulla tarttee olla vähintään 14, että on normaali olo (viitearvot 11-22) T3V on ollut viimekerralla 6.3 ja nyt enää 4.7. Ei ole ihme että veto poissa, sokerit heittelee ja paino nousee liian nopeasti, kiukuttaa ja itkettää, jne... :smiley-angry017

Huono Hb on yleinen sekä raskaudessa, että kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Hb mulla oli sormenpäästä 102 (viitteen alaraja 110) ja verikokeesta 113 (viitteen alaraja 117) .

Jotenkin vaan ei osannut arvata mikä oire liittyy kilppariin ja mikä raskauteen, kun voihan nuo tietysti kaikki olla vain raskauden syytäkin. Alkoi vain tuntua, että liian rajut oireet pelkästään raskauden piikkiin laitettavaksi ja oikeassa olin.

Mitä tästä opimme? Jos teillä on kilpparin kanssa ongelmia, niin vaatikaa niitä kokeita otettavaksi todella tiuhaan raskausaikana!!! Mulla kokeiden väli oli vain 2kk ja se oli näköjään ihan liikaa!! Ja nuo tämänviikkoiset kokeet otettiin, vain koska itse pyysin!! :angry1

Onko teillä muilla tämmösiä oireita että hikoiluttaa helposti ja tulee kuuma ? :D
Jep, tuo on yksi syy miksi en uskonut, että kilpirauhashormonia on liian vähän käytettävissä. Kun ei tule vilu ja se on yleensä niitä ensimmäisiä oireita väsymyksen lisäksi.

Eilen yöllä valvoessani havahduin ihmettelemään mitä minä oon oikein kuolannu päälleni kun yöpaita oli märkä molempien rintojen kohdalta. :D Tuli siis ilmeisesti maitoa ensimmäistä kertaa. Nännit, varsinkin toinen, onkin olleet kipeät tässä pari päivää; tämä lienee selittänee sitä. Onko muilla ollu vastaavaa?

Asla, minulla alkoivat nuo tissi ''vuotaa'' jo viikolla 15 (tai jotain sinne päin). Mietin aluksi miksi ihmeessä rintaliiveissä oli sisäpuolella tahroja... Mainitsin asiasta äidilleni ja hän totesi sen olevan maitoa. Tai ei se maitoa vielä ole vaan sellaista hyvin tahmaista läpinäkyvää nestettä. Vuotaminen vaihtelee päivittäin, joskus sitä tulee todella paljon ja välillä ei mitään. Jos nännin päähän tulee sellaista valkoista tai vaaleaa ''maitovahaa'' älä ota sitä pois. Vuotaa vain kahta kauheammin, jos menee ne poistamaan.
Rintaliiveissä käytän vessapaperia, vanutuppoja tai rintaliivisuojia. Rintaliivisuojat ovat vain niin kauhean isot, että jos tulee vaan pari tippaa niin vessapaperi riittää hyvin. Nukkuessa käytän joko vain jotain vanhaa t-paitaa tai sitten laitan jonkun pyyhkeen rintojen kohdalle lakanan suojaksi. Olen kokeillut myös nukkua ilman suojaa, mutta sen jäljiltä lakana oli aika läikikäs ja mies totesi minun puolen sängystä haisevan/tuoksuvan:D

janinasd19, välillä on todella kuuma ja välillä taas todella kylmä. Saata istua kylässä villapaita päällä, kun muut ovat t-paitojen kanssa tai sitten muut valittavat kylmää ja minä olen onnellisena topin kanssa. Etenkin jos vähänkin liikkuu tai tekee jotain tulee nopeasti kuuma. Saunassa oleminen on myös hieman mahdotonta. Tulee aivan liian kuuma ja alkaa huimaamaan. Minulla on jo valmiiksi matala verenpaine ja se on vain entisestään alentunut. Ennen raskautta en hikoillut melkein koskaan. Nyt saattaa olla kainalot aivan märkinä vaikka olisin vain istuskellut. Hiki haisee myös aivan erilaiselle kuin ennen. :O

VÄHÄN intiimimpi kysymys. Onko kenelläkään ollut sellaista vaivaa että seksin aikana alapää puutuu lähes tunnottomaksi? :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Minä kans olen hikoillut huomattavasti enemmän kuin ennen raskautta. Ja hiki myös haisee voimakkaammin :/ todella rasittavaa oli töissä kun kainalot märkänä ja hiki haisi.. Kokeilin triple dry-deodoranttia ja se auttoi heti. Nyt oon sitä käyttänyt n. kuukauden ja voin todellakin suositella. Sen jälkeen ei oo märistä kainaloista tai hajusta ollut paria poikkeusta lukuun ottamatta tietookaan! Kuulostan ihan tv-shop mainokselta tällä hehkutuksella :D

Takaisin