Oireista

Juu ne kivut oli ihan kamalat..multa leikattiin oikea munajohdin samalla pois. Mulla ei sillon ollu oikeastaan raskausoireita,rinnat oli vähän kipeät. Olin kans vasta saanut tietää..niin ja sillon menkat tuli ihan ajallaan joten sekin hämäsi. Mun sisko sai keskenjääneen keskenmenon mutta sitä ei voinut ennakoida koska oireet kuitenkin oli jatkunut kokoajan..sisko ultrattiin rv 11 ja sikiö oli kuollut rv9..sattuuhan näitä ja paljon mut myös onnistuneita raskauksia on paljon..ei aina pitäis ajatella pahinta kuitenkaan...kertoohan ne verikokeetkin kai jotain jos ne on ok..ainakin jos ne kattoo raskaushormoonit ja ne on niin korkealla kuin pitää niin tuskin on syytä epäillä ettei kaikki ois kunnossa..kohdunulkoisessa ne hormonit yleensä ei oo niin korkealla kuin pitäis..

Suskille tsemppiä, kyllä kaikki varmaan luultavasti on hyvin. Mutta varmasti vaikeaa odottaa noin kauan ekaa ultraa.

Itelläni tämä viikko on ollut pahoinvoinnin kannalta taas paljon vaikeampi. Istun töissä kitumassa tän pahoinvoinnin kanssa. Pomo on toisessa työpisteessä, enkä oikein halua soittaa hänelle ja sanoa meneväni pahoinvoinnin takia kotiin. Hän kun ei vielä tiedä raskaudesta. Ajattelin kuitenkin kertoa ensi viikolla, kun keskiviikkona tulee 12 viikkoa täyteenkin. Luulin jotenkin, että pahin pahoinvointi oli jo ohi, kun olo parani rv 10, mutta nyt rv 11 se on pahempi. Onko muilla käynyt näin?

Mulla kävi samalla tavalla..tänä aamuna istuin pissalla ja samalla yökin..oli varmaan näky...

Voih... Pahoinvointi on ollut seurana jo neljättä viikkoa, mut äsken ekan kerran oksensin. Mä niiiiiin inhoon sitä! Kyynelet valu :( Mutta tällä oli nyt aika selkeä syy: ne raskausvitamiinit!! Mitä oon epäillykin... 3pv taisin olla ilman niitä ja olo alko olemaan jo hyvä, mut n.10min ku olin ottanu nyt vitamiinin ni aivan kauhee olo ja ylös tuli! Eli niitä en nyt syö enää!!! Otan sit foolihappoo ja muita vitskuja erikseen. Huoh....

Suski, pidän peukkuja sulle! Toivotaan ja luotetaan että ihan harmitonta tiputtelua! Kyllä sun pitää päästä synnyttämään asti!! Jos vaikka oltais samaan aikaan äheltämässä siellä :)

Yritetään Heitura päästä sinne asti, ja näköjään saman ajan mahdollisuuskin on aika iso

Ootko Heitura ne vitskut ottanut tyhjään vai täyteen vatsaan?

No vähän siltä väliltä. Heti aamupuuron jälkeen otan kilpirauhaslääkkeet, jonka jälkeen vähän taukoa ennen tota vitamiinia (koska rauta heikentää lääkkeen imeytymistä). Tänään oli varmaan parikin tuntia väliä :/ Täyteen vatsaan ois vissiin parempi??

Mä otan kilpparilääkkeet puol tuntia ennen aamupalaa kun mulle painotettiin et on otettava tyhjään vatsaan ja siitä 4h eteenpäin taukoa ennenku saa ottaa vitamiinit :o

Heitura, Onko sulla Thyroxin?
Luulis puuron riittävän, kun ei vatsa kuitenkaan tyhjä ole. Tosin kaks tuntia voi olla jo liikaa. Syö jotain vitskujen kanssa, jos siis haluat jatkaa niiden syöntiä.

Just siksi kyselin Thyroxinia, koska sehän kuuluu ottaa ennen aamupalaa, juurikin se 30min.

Kiitos naiset! Apua... en mä muista et mulle ois painotettu koskaan ottamaan ennen aamupalaa, oon ottanu miten sattuu. No nyt alan sit ainakin ottamaan! Thyroxin on juu. Pitää kokeilla noit vinkkei. Luulen et kunhan tää pahin pahoinvointivaihe on ohi niin mammavitamiinitkin on helpompi ottaa. (Kunhan ei kestäis sinne rv16 asti niinkun viimeks, toivontoivontoivon) ;)

Siis joo mua ohjeistettiin ihan ekana että aamulla tyhjään vatsaan ja veden kanssa napit alas. Sit puolen tunnin päästä voi syödä ja thyroxinin ja vitskujen oltava 4h väliä. Sit taas jos haluaa ottaa kilppurilääkkeet illalla niin 4h pitäis olla syömäti ennenku ottaa ne. Voi olla et thyroxinin oikein ottaminenki saattaa vähentää raskausoireita. Mulla vaan tosin oli Yhes vaihees ongelmia lääkkeiden oton kans ku oksensin jatkuvasti..piti napata lääkkeet toivoen että ees sen liukenemisen ajan pysyisivät sisällä..nyt vähän helpottunut ja maanantaina poksuu 11+0 :)

Mulla kanssa Thyroxin ja pitää ottaa puol tuntia ennen aamupalaa. VItskut suositteli ottamaan iltapalalla/illalla, niin ei tartte laskeskella tuleeko tarpeeksi monta tuntia väliä...

Rv 10 meni rikki ja viime viikon 9. viikko oli hirveä. Olin ulkomailla työmatkalla ja joka aamu kun pääsin töihin, piti kiirehtiä oksentamaan.. onneksi olo helpotti sen jälkeen, kun piti vetää palavereja koko päivä.. oli kyllä raskas viikko, kun aina töiden jälkeen suoraan piti lähteä shoppaileen ym... ei voinut kieltäytyä, etteivät epäilykset herää. :)

Väsy on alkanut täällä helpottaa mutta voi tätä turvotusta, joka on tällä viikolla alkanut ihan tosissaan!

Apua, mulle tullut n. 3-4 päivää pientä rusehtavaa vuotoa. Tosi vähäistä. Ensin se oli yhtenä päivänä ihan hailakan vaaleanpunaista, eli valkovuotoa jossa ihan pienen pieni verimäärä. Samalla ollut pistelyä tavallista enemmän kohdun kohdalla. Nyt vko 12+5. Pahoinvointi on samalla lähes poistunut. Ei kuukautiskivun kaltaisia kipuja. Kauhea pelko silti kun olen yliherkkä kaikelle tällaiselle :S

Täällä ollaan still alive, ainaki mä, masuasukista en tiedä..:(
Mutta. Perjantaiaamun jälkeen eilen tuli vähän tummaa housuihin, mutta se siitä. Muuten ei mitään, eikä sen ihmeempiä kipuja. Pientä menkkajuilintaa, muttei pahasti. Eli toivottavasti kaikki on kunnossa.
Pitää vaa uskoa et tää on normaalia. Niin ainaki mies nyt uskottelee hoitajan sanojen mukaan, ja totes et jos menee kesken ni eipä sille sit voi mitää.. Tottahan seki on..
Ultrassa sen sit viim näkee kunhan se tulee. Kyllä se mies kysy perjantaina et haluunko yksityiselle, mut en tiä, enköhän mä kestä jos tää ei tästä pahene.

Tuli mieleen et onkos muilla lämpö koholla? Mä oon palellu viimiset pari viikkoa, miettiny et onkos flunssa tulossa vai ei. Mut ei mitään oireita, muuta ku kylmä. Äsken mittasin ja 37.2 lämpöä.
Oon koko ajan fleecet päällä sisällä ja parit sukat jalassa, ja normisti mulla on aina kuuma..

Mulla on yleensä nyt lämpö koholla..yli 37..aiemmin ollu jopa 35.2...aluks olo oli kuumeinen,nykyään normaali vaikka olis yli 37..

Takaisin