Oireiluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolantäti sentään soitti tuossa vähän yhdeksän jälkeen. Vieläkään ei kuitenkaan osata sanoa mikä mua vaivaa. Mulla ei ole selkeää virtsatieinfektiota, vaan siellä on jotain bakteerien sekakasvua... Käski mennä uudestaan antamaan näytteen vähän päästä. No, mä lähden maanantaiaamuna aikaisin Lappiin ja olen siellä ainakin viikon, joten uuden näytteen vieminen onnistuu vasta sen jälkeen. Vielä sitä ei kuulemma kannata viedä. Pitää nyt vaan juoda hirmuisesti. Ei vaan oo helppoa kun tuon helteen takia pitää muutenkin juoda tolkuttomasti ja nyt siis vielä enemmän.

Heippa!

Onko kellään muulla ollut kuvotusta ruokaa kohtaan? Mulla on, ei tekis mieli syödä mitään, väkisin täytyy jotain yrittää popsia, mut siihenki menee pitkä aika ennen kun pikkuannoksen saan syötyä... ei oo koskaan ollut tällaista vaivaa vaan päinvastoin olen voinut syösä vaikka hevosia.

Muuten kaikki mukavasti, pikkuinen liikkuu todella ahkerasti pikku yksiössään [:)]

Daniela todellakin! Vihaan nykyään lihaa, koko lihaa ja siis kaikkea lihaa. Broileria, sikaa, nautaa, kalkkunaa.. jauhettuna menee jotenkin joissakin tietyissä ruuissa. Äyriäiset ja muut  öllöt ei saa tulla lähellekkään meidän huushollia tai mua..
Siis todella moni asia ällöttää.. JOPA PITSA!! Siis haloo!! [:D]
Mä olen nyt koittanut syödä paljon vitamiinipitoisia juttuja että edes jotain saisin pienelle alas. Kyllä karkitkin menee ihan hyvin alas [:D] Mutta mansikoita ja rehuja koittanut tankata ihan reilusti että saisi vauveli edes jotain hyvää elämäänsä tässäkin vaiheessa.
Mulla kans pieni myllää ihan kivasti mahassa [:)]

Juu, kuvotusta ja ällötystä ruokaa kohtaan on ilmassa täälläkin. Kasvikset ja hedelmät menee helpoiten, mutta muun ruoan suhteen on päivittäin mietittävä, että mitä saisi potentiaalisesti syötyä. Vaihtelee siis päivittän, mikä ällöttää. Muutenkin musta tuntuu, että vatsa täyttyy nykyään tosi nopeasti, eli saan syötyä ihan hiiren annoksia. Pitäisi varmaan useammin ottaa näitä hiirenaterioita. Lisäksi mulle on äärimmäisen vaikea syödä kun on ollut jatkuvasti niin hirmuisen kuuma. Mieluiten syön illalla joskus klo 21 jälkeen ulkona kun on vähän viilennyt. Sisällä meillä ei silloinkaan viilene.

Meemi liikkuu mun mielestä laiskemmin nyt. En tiedä väsyttääkö helteet sitä... Kuitenkin liikettä tuntuu joskus lähinnä makuuasennossa. Niin, ja just nyt. [:)]

Ylihuomenna meillä on edessä n.850 km ajomatka mökille Lappiin. Sitä reissua on odotettu hirmuisesti. Siedän jopa sen, että appivanhemmat on alkuun meidän kanssa siellä. Siis mulla on ihan huippumukavat appivanhemmat, mutta aika lailla ylihuolehtivat varsinkin nyt raskauden aikana...

Kyllä ällöttää!
Hedelmistä vain mehuisat käy, vihanneksia voin syödä jos ne on kypsennettyjä ja ruisleipää <3
Kaikki muu on yök pahaa en syö [:)]

Olen odottanut kuin kuuta nousevaa meidän joka kesäistä grillijuhlaamme ja grillikylkeä, mutta kuinkas kävikään.. alkoi yököttämään niin pahasti koko lihan näkeminen että oli pakko mennä nurkan taakse siksi aikaa kun liha laitettiin grilliin ja muut jätökset mies korjas pois pihamaalta [:D]. Muiden vedellessä herkullista lihaa mä grillasin itselleni kesäkurpitsaa ja paprikaa ja nautiskelin niitä.

Mulla sais välillä tulla tollanen yökötysolo ruokia kohtaan, kun tuntuu turhankin hyvin maistuvan taas kaikki [:D] Kaikki ällötys on ohimennyttä elmää.. Näillä helteillä vaan ei nälän tunnetta tuu lainkaan. On monena päivänä jo käynyt niin, että illalla oon ensimmäistä kertaa aamupalan jälkeen syönyt ja silloinkin vasta sitten, kun on tullut heikko olo. Ei siis muista nälkää ennen ku tulee jo paha olo. Maha tuntuu kans täyttyvän helpommin ku ennen. Tulee vedettyä ähkyolo helposti, kun ei hoksaa.. Oon ihan innoissani, kun olen alkanut tällä viikolla kans tuntea vauvelin liikkeet. Ensimmäisinä iltoina ihan yksittäisiä, mutta nyt se tuntuu vetävän rallia vähän väliä [:)] Aivan ihanalta tuntuu!! Voi että se onkin ihana <3 

Ei kyllä ällötä enää hirveesti. Jotku tietyt ruuat jäi sellasiks, etten tiedä koska seuraavan kerran voin syödä. Esim. kana ja omena. Ihme touhua. Tosin, välillä totta kai tulee sellanen, ettei oikein mikään maistu. Mutta siis pääsääntöisesti voi taas jo aika normaalisti syödä. Se on kyllä itse asiassa, että jos jotain tekee mieli, niin sen täytyy kyllä olla sitten "täydellistä". Esim. kun oltiin yhessä hotlassa yötä reissulla niin aamupala oli aika surkea. Teki hirveesti mieli hedelmiä, siellä oli pelkästään hedelmäsalaattia, ni ei pystyny syömään. Olisin halunnut ihan kokonaisia tuoreita hedelmiä. Maistoin kuitenkin ja se oli ihan kamalaa! Hyi! Eli sanoisin, että maku on aika spesifikoitunut [:D] Eikä kaikki todellakaan maistu enää samalta ku ennen.

Mua on kuvottanu kaikki lihat alusta asti ja pelkät marjat ja hedelmät maistunu taivaalliselta..
Ärsyttää vaan ku mies haluais joka pv syödä jtn jauhelihasta tehtyä ruokaa tai muita ällö-lihoja joiden hajukin saa melkein oksentamaan..Täällä masussa veivataan aina kun pysähdyn:D Tänään ollu vähän huolestunu olo kun maha on ollu kipeä ja välillä tuntuu ihan kauheeta viiltelevää kipua:/ Huomenna pääsee kurkistamaan kuinka isoksi kirppu on kasvanu:)

Heippa!

Mitenkä teillä muilla on painoa tullut ?

Mulla nyt vk 20+5 ja painoa vk 10+4 -1,5kg eli alaspäin on mennyt vaan ???

Olin kyllä ennen raskautta lihonnut melkein 10kg puolessa vuodessa, ehkäpä tämä voi vaikuttaa asiaan. Painoa on siis nyt 60.5kg

[:)] Mukavaa viikonloppua [:)]

Mulla oli ekasta neuvolasta laskenut toisessa neuvolassa 700g. Saas nähdä mitä on nyt kolmannella kerralla, ensi tiistaina.
Olen ylipainoinen, täti sano hienosti että periaatteessa olen nyt laihtunut jo kolme jopa neljäkin kiloa, koska sen verran yleensä on tullut lisää tässä vaiheessa. Ihan hieno juttu ja kun vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin.

Mulla on paino pysynyt tismalleen samana. Labratulosten mukaan mun ravinnonsaanti on liian vähäistä ja kehotettiin syömään enemmän...

Mutta kysymyksenä: minkälaisia oireita teille on tullut jos hemoglobiini on lähtenyt laskuun? Heikotusta, pyörrytystä? onko muita oireita?

Mua vaivaa enimmäkseen se, että nykyään hengästyn ihan jo melkein kävelystä ja peruskunto pitäisi olla mulla kuitenkin melko hyvä. Ja ehkä vähän heikko olo on...

No nyt mulla toki on heikko olo muutenkin. Mulla on nyt ollut 4 päivää kuumetta. Kuume on pyörinyt siinä 38 asteessa, olisi mennyt ylikin ilman särkylääkkeitä. Tuntuu ihan loputtomalta. Pientä flunssaa ja kurkkukipua on, mutta mihinkään ei satu erityisesti niin, että epäilisin tulehdusta missään tms. Tosi kiva vaan kun tämä viikko piti olla meidän kesäloman kohokohta Lapissa mökillä. Juu, ollaan Lapissa mökillä, mutta mä makaan sängyssä tai välillä jaksan sentään istua, mutta siihen jää... [&:]

Täällä rv 20+2 ollaan ja lähtöpaino siis 45-46 kg, nyt painan 50,0.. kyllä jotenkin tuntuu ettö huh huh.. vaikka sinänsä, painoa ole tullut 4-5 kg, mutta kauhistuttaa, kun eläessäni ole noin paljoa painanut! tosi pienikokoinen kun olen.. 149 cm pitkä. :D toivon mukaan ei hirveästi tule lisää..vaikka pakosta sitä vielä tulee,kun vauva kasvaa..

Mulla hemppa on ollu aina melko alhainen, ekassa nla:ssa 114 ja viimeks alku kuusta 108 (joskus yläasteen aikana pahimmillaan vähän päälle 70). Rautaa aloin syömään heti plussaamisen jälkeen kun tiesin mittaamattakin arvojen olevan matalat. Retaferilla alotin ihan omatoimisesti, mutta koska se ei jostain syystä imeydy kunnolla niin neuvolan täti suositteli uutta Iron R merkkistä nestemäistä valmistetta josta jotkut mammat on saaneet avun.
Mulla oireina on väsymys, vetämättömyys, voimattomuus ja sellanen raivostuttava laiska p*ska olo, et mitään ei vaan jaksa tehdä [&o] Myös huimaamista on, mut en sit tiiä johtuuko verenpaineen heittelystä vai tuosta alhaisesta hempparista. Paineet kuitenkin mitattaes ihan ok:t. Saa nyt sit nähä puolentoista viikon päästä seuraavassa nla:ssa et onko tuo uus litku auttanu, ainakin melko pahalle se maistuu, ja eikös kaikki parhaiten toimivat lääkkeet yleensa maistu pahalle? [:D] [:D]

Miten teillä muilla on rakenneultra? Mulla ens viikolla, sillon tarkalleen 19+3. Mun mielestä vähän aikasin, kun muistelin lukeneeni jostain et viikoilla 20 + ois sen aika. Kaippa nuo tietävät kun tuon ajan antoivat, ja ihan mielelläni tuon ajan vastaan otin, kunhan ei tule "tuomioo" et liian aikasessa olin... Nyt taitaa alkaa viimeinen rutistus isännän ympäripuhumisessa et otettais sukupuolesta selvää [:D] Ennen olin itekin sitä mieltä etten haluu tietää ennen lapsen syntymää kumpi on tulossa, mut nyt sit kallistunu toiselle kantille [:D] Ja mikäänhän ei ole niin varmaa kun epävarma, ei sitä välttämättä saa ees selville [:D]

Meillä oli maanantaina tuo rakenneultra ja viikkoja oli silloin 20+4 mutta pikkumies vastasi silloin jtn viikkoja 21++ mutta ei muuttanut enää laskettuaikaa

Täällä kärsitty taas koko päivä päänsärystä:/ Ihan migreenitasolle ei ole vielä mennyt..Nukkuminen ei auttanut yhtään ja särkylääkkeitäkään ei ole..Paitsi aspiriinia,pakkauksessa ei kielletä ottamasta..Lukee vain että viimeisellä kolmanneksella lääkärin ohjeiden mukaan..Pakko ottaa sellanen kyllä jos tää tästä ei helpota..Kauan tässä menikin ilman särkyjä

meemi: mulla iski yhtäkkiä vaan ihan käsittämättömän heikko olo, melkein pelkäsin pyörtymistäkin. luulen että se johtui hemoglobiinista, se oli viimeks 103. en oo varma johtuuko raskas hengitys siitä? :D tuli tosta hengästymisestä mieleen.. en kyl oo hengästynyt kauhean paljon helpommin mut hengitys on muuttunu raskaammaks, muut sen huomaa mut ite en :D
mutta mitään muuta ei sit vissiin ookaan ollu, et toi oli eka ja tähän mennessä viel vika mikä mulle iski varmaanki hg:n takii,,, mutta nyt alotin syömään Retaferia niin toivottavasti se auttais. Pikaista paranemista :)

Mulla on rakenneultra ens torstaina ja sillon mun laskujen mukaan viikkoja ois 20+1 :D

Meillä rakenneultra on 13.8 ja sillon ois rv 20+6. Näin muuten juur viime yönä unta et olin menossa rakenneultraan ja siellä oli mukana mun sukulaisia. Siellä paikan päällä tajusin vasta et mun mies ei päässy mukaan. Kerkesin kyl herää ennen ku alettiin ultraa[&:]
Mul ei oo ollu nyt vähään aikaan mitään oireiluja. Tänään vihlas pari kertaa vattasta mut kai ne on niit kasvu kipuja.

Mulla on kanssa hengitys jotenkin raskaampaa..Mies sen huomasi kun oltiin varastossa hakemassa tavaroita ja muutenkin pelkään sitä kellarikerrosta,mies pysähty ja käski mun olla hiljaa ja mä menin ihan paniikkiin et mitä nyt ja se vaan kuunteli jtn kunnes tokas että se ääni olikin tullu musta kun hengitän raskaasti:D

Juu, no täytyy nyt kommentoida tohon hengitykseen, että kuulemma se on TÄYSIN normaalia, että on siis raskaampi hengittää, eikä se johdu muusta ku siitä et on raskaana.

Mulla on astma, että mulla on normaalistikin raskasta hengittää, mutta nyt tän odotuksen aikana on siis VIELÄKIN hankalampi hengittää. Hemoglobiinilla ei tietääkseni ole tämän kanssa mitään tekemistä. Mun hB on aina ollut erinomainen ja nytkin ollut joka mittauksessa yli 135.

Ai niin! Sitä vielä, että mun rakenneultra oli 19+5 ja hyvin näky kaikki mitä pitikin. Kyllä ne siellä tietää, koska niitä aikoja antavat. [:)]

^mä olen myöskin astmaatikko ja hengityksen kanssa on ollut ongelmaa sen myötä. Mä olen myös huomannut, että yleisesti on raskaampaa hengittää nyt raskausaikana, mutta sitä olen ihmetellyt, että mistä johtuu, että hengästyn jo ihan mitättömästä liikkumisesta. Mä kuitenkin olen tottunut päivittäin lenkkeilemään maastossa koiran kanssa tunteja yms. Tuli vaan mieleen, että voisko olla hempan lasku yhteydessä tähän... Astmaattista mun hengitysoireet ei mun mielestä ole. Se on selkeä ero kun mulla ainakin vetää ihan piippuun ja vinkuu kunnolla jos on astmaattista ongelmaa. Astma on mulla melko hyvin nyt tasapainossa.

Takaisin