Oireiluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa että kaikki toisellakin meemillä hyvin!

Laksatiiveja suosittelen kaikille ummetuksesta kärsiville! Täällä ainakin auttaa, vielä odotellaan että ne vatsakivutkin lähtis.

Hei pakko kertoa tännekin jos joku ei vielä tiedä superhyvää laksatiiviä varsinkin tähän aikaan vuodesta: MANSIKAT! Eli niitä vaan nassuun. Ja toinen jos tykkää niin tummia luumuja. Ja joillakin myös banaani tekee löysäksi, toisilla taas päinvastoin.
Eikun syömään!!

^jep, mansikka rules! [:D] eipä ole täällä tarvinnut kärsiä ummetuksesta mansikkakauden alettua. Ja siis mä en todellakaan syö niitä mansikoita mitään ihan pieniä määriä...

Täälläkin kulunu mansikoita urakalla :D Suomalaiset pakastemansikat on ihania jäisinä! :) Viilentävät kivasti [:)]

Hienoa Meemi, että kaikki on hyvin! :)
Itse olen kanssa lievästi oireillut syömisellä, bulimian kautta. Alkuraskaudesta ihan tohon viime viikkoihin asti oli oireita useammin kun enne raskautta, mutta nyt on saanut taas vähän järkeä tuohon syömiseen kun tajusin taas mihin ollaan menossa.. paikkakunnan vaihdon jälkeen kun sai lääkärille ajan niin hän arvioi taas vähän hoidon tarvetta, että saadaan kuuppa äipältä kuntoon [:D]

Tuollta lokakuisissa on jo kaksi syntynyttä pikkuista.
Kummipoika oli 1300g ja 38cm pitkä viikoin 27+3, mutta hyvin pyyhkii onneksi [:)]
Että otetaan kaikki rennosti jos suppareita alkaa olla liikaa :)

Kävin äsken vessassa (nyt kaikkia kiinnostaa [:D]), paperiin jäi ihan vähän pientä veritahraa, pääasiassa kuivunutta rusehtavaa. Eikös tämä johdu eilisestä sisätutkimuksesta? Pakko kuulla se joltain muulta, niin uskon paremmin [:)]

No voi... [:@] neuvolatäti soitti juuri, että mulla sittenkin on erittäin todennäköisesti virtsatietulehdus. Se vielä varmistaa asian myöhemmin, mutta antiboioottikuuri siis tiedossa.

Mä oon Pääskynen ihan samanlainen tuossa, että oma järki ei aina auta - pakko saada toisilta varmistus. [:)]

Joo, mulla tosiaan alko syömishäiriö joskus 12 v. anoreksialla ja pohjan kautta mentiin. Eli pitkään olin lopulta letkuissa elvytyksen kautta kun vatsa ei ottanut enää ruokaa vastaan. Sitten kun syömisen sain käyntiin, niin mulla ei ollut mitään käsitystä siitä mitä on normaalisyöminen ja niinpä ajauduin lopulta bulimiaan. Vasta aikuisiällä olen saanut syömishäiriöön oikeanlaista, osaavaa hoitoa ja toipunut sen ansiosta. Nyt raskausaikana vaan alkaa ilmeisesti se vanha peikko kummitella vähän puskan takaa. Mulla ei ole mitään halua laihtua tms. mutta huomaamattani kai sitten jätän syömättä tarpeeksi kun näen vatsan kasvavan. Alitajunta on jotain käsittämätöntä. Pitää alkaa kirjailla nyt syömiset ylös, että pysyy kontrollissa tilanne.

Äh meemi [&:] Onneksi noi virtsikset saa hoidettua. Tsemppiä tuon syömishomman kanssa kamppailuun. Ymmärrän hyvin sen kieron ajatusmaailman, mikä liittyy syömishäiriöihin. Onneksi kuitenkin olet plussan puolella, tiedostat asian ja pystyt varmasti ottamaan sen haltuun. Esimerkiksi tuo ruokapäiväkirjan pitäminen voisi varmasti auttaa. Vois myös auttaa jos suunnittelis etukäteen päivän syömiset välipaloineen päivineen.

Mä olen tässä jo vähän naureskellen miettinyt, että mistähän terveysasemalta ne suostuu kirjottamaan mulle reseptin. Kun en kuulemma ole "mistään kotoisin"... [:D] ne voi nyt sit tapella keskenään, että kumman työmäärä hurjasti lisääntyy kirjoittaessa sitä reseptiä. Neuvolasta en saa reseptiä kesäaikaan...

Meemi, täällä myös entinen syömishäiriöinen, anoreksiaa sairastin 12 vuotiaasta 17 vuotiaaseen saakka.. Mulla kyllä raskaus auttanut lopullisest irti syömishäiriöstä.. ja se oli aikoinaan paras motiivi paranemiskamppailussa, että pakko toipua, jos joskus aijon lapsia saada. Siksi tuntuukin NIIIIN ihmeeltä, että mää saan kantaa sisälläni tuota pientiä paapia, eikä syömishäiriö päässyt niin kamalia tekemään, etten vois enää raskaaksi tulla. Sitä nimittäin pelkäsin eniten, etten koskaan sais lapsia.. Nyt kyllä syönyt tosi hyvin ja näin..
meemi, ruokapäiväkirja tosiaan tosi hyvä juttu tuollasessa ja siitä alitajunnasta, se on joskus käsittämätöntä! Ei sitä voi aina tajuta, miten se alitajunta toimiaa ilman että ite huomaa mitään! :O Ihanaa, että kaikki hyvin sulla, paittsi tietty tuo VTI.

Juu, syömishäiriö on kyllä sellanen vitsaus, että sitä ei ymmärrä aina itsekään saati sitten muut ihmiset. Aika monta kertaa olen törmännyt siihen, että ihmiset ajattelee mun jotenkin "valinneen" sen, että sairastuin syömishäiriöön. No, joskus oon sitten ilkeästi vastannut, että "ai, säkö päätit kanssa itse sairastua syöpään" tms. Nykyään onneksi tietämys syömishäiriöistä on parempi. Ikävää, että täällä on muitakin, jotka ovat joutuneet saman rumban läpikäymään, toisaalta kiva, että on porukkaa joka tätäkin puolta ymmärtää.

Ei helvata... Se neuvolantäti sanoi, että soittaa mulle uudestaan tänään ja varmistaa virtsatietulehdustuomion. Vasta sen jälkeen saan alkaa pyytää tk:sta reseptiä. No, eihän se sitten soittanutkaan... Täällä mä sitten istun vielä vuorokauden tietäen, että tulehdus todennäköisesti on, mutta en saa lääkettä. Toivottavasti se soittaa heti aamusta. Neuvolaan voi soittaa itse vasta klo12-13. Toi on ihan tosi tyhmää, että siellä on vain tunnin mittainen mahdollisuus päivittäin soittaa. Olis sitten edes aamulla se puhelinaika, niin ehtisi päivänmittaan vielä toimia neuvolan ohjeiden perusteella.

meemi, on mullakin sama soittoaika neuvolaan mutta mä soitan silti milloin sattuu ja aina tähän asti vastannut kyllä!
Mulla työ josta en tod pääse irtautumaan tohon aikaan mitenkään. En ole sitä edes tädille sanonut eikä oo sekään pahemmin kysellyt että mitä sä tähän aikaan soittelet [:D]

^täällä toi ei onnistu, koska muina kellonaikoina puhelimeen vastaa ainoastaan nauha, joka kertoo puhelinajan olevan 12-13...

Onpa Meemi kummaa touhua.. Mulla on muutaman kerran ollu virtsatietulehdus, viimeks joskus talvella, että onneks ei kovin usein. Mulla se on ainakin niin kivuliaskin ja veemäinen sen vessassa hyppäämisen vuoksi, että oon tarvinnu heti lääkkeet. Ei siinä pysty montaa päivää odotteleen.
Mulla oli eilen neuvolalääkärille aika pääkivun vuoksi. Melkosen turha reissu oli, mutta tulipahan käytyä. Sain luvan jatkaa Panadolin syömistä. Mulla ne luojan kiitos vielä auttaa, niin en halua edes mitään vahvempia. Siellä oli ihan pikkasia vauvoja ja heidän tuoreita äitejä. Ihan eri tavalla alkaa sydän pamppailla, kun näkee vastasyntyneen ku aiemmin [:)] On niilläkin reppanoilla vaan kuuma. Pelkkä vaippa jalassa ja ihan hikisenä.. Ite kyllä nautinkin kunnon lämmöistä, kun sitä Suomessa niin vähän saa. On se varmaan kuitenkn helpompi vauvan kannalta, kun se syntyy talvella..

Olipa tänään neuvola, mut unohinpa siellä kysyä tästä :D ku siis tosiaan mulla jo pidemmän aikaan tuntunu oma sydämen syke vähän joka paikassa, eniten kyllä mahassa ja päässä... mahasta sen kyllä näkeeki ku koko maha pomppii sykkeen tahtii. Tuo on tosi ärsyttävää varsinki iltasin ku koittaa käydä nukkumaan, ni alkaa toi kamala tykytys päässä. Kellään muulla ollu tämmöstä? :D

Hei meemi: soita sinne terveyskeskuksen keskukseen, siis ei siihen neuvolan numeroon. Ne näkee kans samat tiedot susta ku siellä neuvolassaki ja se hoitaja osaa kyllä yleensä kertoa tulokset labroista. Näin mä teen, kun mä en kans pysty/muista koskaan soittaa neuvolaan sinä aikana, klo 12-13.

Mulla on sama toi et oma syke näkyy mahasta,siis kunnolla pomppii ja tuntuu se muuallakin jotenkin paremmin kuin aikaisemmin

ALKUPERÄINEN: Eve78

Hei meemi: soita sinne terveyskeskuksen keskukseen, siis ei siihen neuvolan numeroon. Ne näkee kans samat tiedot susta ku siellä neuvolassaki ja se hoitaja osaa kyllä yleensä kertoa tulokset labroista. Näin mä teen, kun mä en kans pysty/muista koskaan soittaa neuvolaan sinä aikana, klo 12-13.

Kiitos Eve78! Hyvä, että jollain leikkaa järki paremmin kuin mulla... Terveyskeskukseen sentään saa soittaa tutkimustuloksista jo klo 10 alkaen. Eli pari tuntia aiemmin saan tiedon, iso juttu sekin tässä tilanteessa...

Takaisin