Oireiluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihan epätoivoisissa tunnelmissa: Soitin äsken neuvolaan kysyäkseni mun vatsan pingottumisista. Ne kuulemma on selviä supistuksia ja neuvolan kätilö oli hyvin huolissaan. Määräsi heti labralähetteen ja sanoi, että lääkäriin pitäisi päästä, mutta neuvolassa ei ole lääkäriä kesällä. Äitiyspolille saan varmaan lähetteen jos virtsat ym. on kunnossa. Kohdunsuu pitäisi kuulemma pikapikaa tarkistaa...

Siis apua, muahan on supistanut jo monta viikkoa, mutta mä en ole tajunnut olla huolissaan! Nyt ahistaa... ja labraankin pääsen vasta huomenna...

Meemi, voi ei! Toivon mukaan kuitenkin kaikki ok! ja pääsisit nopsasti lääkärin vastaanotolle..Voimia sulle ja pienelle hirmusesti!

Tuosta ummetuksesta piti sanoa, että mulla paremmin ollu ennen raskautta löysällä nii nyt saa änkeä sata tuntia yhtä pikku papanaa! ja niiiin kovalla.. Mitä se on sitte loppua kohden, varmaan sekoan tähän rajattomaan pissahätään ja ummetukseen jo ennen sitä. :D

Voi Meemi, kerro heti kun saat tietää enemmän. Uskon kuitenkin että kaikki kääntyy hyvin, koska jotenkin uskon että me ÄIDIT olemme sellaisia että kyllä me tiedämme sisimmissämme miten asiat on. Hyvä kuitenkin että tutkitaan mahd. pian.

TsN mulla on ihan sama juttu! On tää niin erilaista kuin ennen vauvaa..

meemi,älä vaivu vielä epätoivoon:)
Onneksi asia tarkistetaan ja uskon kyllä että kaikki on ihan hyvin:)

Meemi rakas älä panikoi - luultavasti siihen ei ole mitään syytä. Minulla alkoivat edellisessä raskaudessa KIPEÄT supistukset rv16 ja siinähän tietysti hermoilin ja hätäilin, mutta huolimatta noista kipeistä supistuksista kohdunkaulalle ei huomattavia muutoksia tapahtunut (pientä pehmenemistä ja lyhenemistä kyllä) ja vauva syntyi vasta rv37+0. Hyvä kuitenkin, että sinultakin tilanne tarkistetaan, kun tässä vaiheessa raskautta on niin vaikea itse tietää tai arvata, mitä siellä kohdunsuulla oikeasti tapahtuu. Itse kävin juuri neuvolassa ja kiltti lääkärisetä ultrasi kohdunkaulani, joka oli ultralla 4cm pitkä ja kiinni, eli tilanne aivan hyvä... (ultralla katsottuna kanavan tulee olla väh.2-2,5cm).

Kun supistaa niin otat sitten rennosti ja lepäilet - et edes yritä rehkiä yli voimiesi, nyt ei ole tärkeintä näyttää kaikille "raskaus ei ole sairaus ja mitä hyvänsä voi tehdä" vaan ajatella sitä pientä ja yrittää saada oma ja pienokaisen olo mahdollisimman hyväksi. Jos joskus tuntuu siltä, että pitää olla ja maata sängyssä niin sitten teet sen, niin minäkin edellisen kohdalla toimin.

Kiitos teille kaikille tsemppareille! Todella toivon, että kaikki olisi hyvin. Mullakin ne supistukset on kivuliaita ja alkaneet siis jo viikolla 12. Pitää yrittää rauhottua, itseni ja pienen parhaaksi. Tuntuu vaan, että kurkkua kuristaa kun olen niin huolissaan. Ja hirveä syyllisyyden tunne: miten mä en ole tajunnut tätä aiemmin...

Kävin juuri antamassa näytteet labraan. Olipa ihan mielettömän tuskallista. Siis ensinnäkin todella vaikea pidättää 4 tuntia, minkä ne ehdottomasti tällä kertaa halusi ja kun labra aukeaa 7.15 niin yleensä sisään pääsee istumaan klo 7. Siispä menin vähän ennen klo 7, ettei ehdi tulla hirveän paljon jonoa vielä. Joo... se ovi aukesi 7.15 tällä kertaa ja mua supisti monta kertaa ja rakko meinas haljeta. Ulkona ei tietysti ollut edes mitään penkkiä tms. Neuvolassa mua ohjeistettiin, että voin ottaa näytteet itse, joten otin pelkän purkkinäytejonon lapun. Siellä sitten täti sanoo, että joo, kun sulla näkyy olevan muita näytteitä, niin pitää mennä tuohon toiseen jonoon. Virtsanäyte pitää kuulemma antaa viimeisenä. Meinasi iskeä epätoivo ja sanoin, etten pysty enää pidättämään ja kerroin neuvolan kommentit. Sitten tuli kivulias supistus ja näytin kai sen verran tuskaiselta, että hän tuli itse heti ottamaan multa näytteet. Jotain näytteitä otettiin kohdunsuulta. Se sattui aivan pirusti kun se tökki jollain tikulla sinne. Pelkäsin koko ajan, että se lapsi tulee justiinsa...

Nyt pitää sitten vaan odottaa kärsivällisesti, että kello tulee 12 ja neuvolan puhelintunti alkaa. Saan sitten tuloksia ja jatko-ohjeita.

kuulostipa ikävältä:/ Varsinkin joku noin pitkä pidättäminen! Mutta toivottavasti kaikki on hyvin:)

Labrakokeista osa oli valmis ja kaikki näyttäis toistaiseksi olevan niiden osalta kunnossa paitsi, että keto-aineet oli plussalla. Mulla ei oo hajuakaan mitä se tarkotti, mutta neuvolatäti sano, että se on outoa, kun virtsassa ei oo kuitenkaan sokereita. Eli kai sitten liittyy jotenkin sokereihin...

Mutta voi viude on vaikea saada lääkäriaikaa! Neuvolasta opastettiin varaamaan heti lääkäriaika. No, mä olen muuttanut kirjat juuri uuteen osoitteeseen ja tiedot ei vielä näy uudessa tk:ssa. Ne ei ota mua hoitoon ilman todistusta maistraatista. Ja mähän en tässä jamassa lähde mihinkään maistraattiin ensin... Lisäksi tk:ssa ei ollut aikojakaan tarjota kuin pe iltapäivälle... Päädyin siis varaamaan ajan yksityiselle. Ei tee hyvää työttömän budjetille, mutta mun pää hajoaa jos en saa selvyyttä asiaan. 14.20 on aika.

No jopas nyt jotakin, Meemi!! Kyllä on raskaanaolevan naisen elämä tehty vaikeaksi. Eikö ne kertoneet, että oisit voinut neuvolasta tai labrasta tai tk:sta hakea sen virtsanäytepurkin jo etukäteen, siis esim eilen, ja oisit voinut sen virtsanäytteen ottaa aamulla kotona, ennenku lähdit sinne jonottaan??
Näin mä teen aina. En ikipäivänä pysty pidättelemään herätessä jonnekki labraan asti, varsinki ku pitää siis jonottaaki ja kaikkee... Kyllä on taas mielenkiintoset jutut siellä... ja siis sekin vielä, etteivät mukamas hoida siellä missä pitää, kun on just muuttanu!!! Käsittämätöntä!!

Tsemppiä päivään! Toivottavasti asiat selviää!!

Mun vauvamaha ei nyt näytäkään hyvältä:/ Koko maha ja kyljet täynnä läiskäistä ihottumaa mikä ei kyl onneks kutise tai hilseile..Leviää kyllä,koska alussa oli vaan muutama läntti mut nyt koko maha täynnä:/
Lueskelin netistä josko olisi esim raskausihottumaa..Tai sitten mun atooppinen iho vaan reagoi tähän raskauteen näin..

^^tossa oli se ongelma, että gyne-näytteet piti ottaa ennen virtsanäytettä, koska alapesua ei saa tehdä samana aamuna ennen niitä gynenäytteitä... Mutta kyllä tosissaan on vaikeeks tehty asiat...

Palattiin just lääkäristä, yksityiseltä. Mä oon aivan järkyttynyt: siis siitä, miten yksityinen lääkäri voi olla näin halpa!!!! Maksoi n. 40 e koko reissu... Eipä kannattanut kiusata itseään julkisilla palveluilla, hintaero kun olisi ollut vain reilu 10 e. Nyt oli asiantunteva, mukava lääkäri ja kohdunsuu oli kunnossa. Kehotti kuitenkin välttämään ääriponnisteluita, eli ei rankkaa liikuntaa saisi harrastaa tms. ja jos tulee supistuksia niin heti pitää levätä. Ketoaineista sanoi, että kun mulla on plussalla, niin se on merkki siitä, että mä saan ravintoa aivan liian vähän. Eli mun pitäis saada syödyksi paljon enemmän ja saada se myös pysymään sisällä. Itseasiassa... mä olen entinen syömishäiriöinen ja ollut nyt kyllä monta vuotta "kuivilla", mutta vähän pelottaa, että osaanko nyt raskaudenaikana arvioida syömiseni oikein kun ahdistus kasvavasta vatsasta kuitenkin pyörii kummituksena alitajunnassa. Toisaalta taas olen hirmuisen onnellinen ja ylpeäkin tästä vatsakummusta. Sekavaa on... Mutta nyt täytyy tosissaan yrittää tsempata syömisissä.

Mutta tämä mamma on nyt äärimmäisen helpottunut, kiitollinen ja onnellinen, että kohdunsuulla kaikki hyvin. [:D]

Hienoa meemi! Kylläpä tk-lääkärit sai tulevan äidin kauhun partaalle kun selitys oli sitten loppupeleissä noin huoleton kunhan vaan syöt kunnolla.

Meemi hyvä, että nyt tutkittiin asia, vaikkakin hiukan vaikeimman kautta, kun sua tollain pompottavat. Mutta nyt varmasti hyvä olla ja tiedät miten toimia, kun supistaa. Onneksi kaikki oli hyvin [:)]

Hienoa kuulla, että kaikki hyvin!! Harmittais kyllä hypätä joka paikassa tutkimuksissa näillä keleillä ja hirmuset jännitykset päällä!! Vihaan kans tota odotteluu kaameen pissahädän kanssa, varsinkin kun et tie et koska pääsee helpotukseen!! Ultraakin odottaessa meinaa aina rakko haljeta ja on ihan kamala olo kun sitten painellaan vatsaa ja yrität pitää lirua sisällä!! Raskaana olevien kiusaamista!!

Takaisin