Oireiluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muulla häntäluu kipiä? [:-]
Alkaa mennä hermot kun istuessa jaa asetella ja miettiä miten uskaltaa painoa laittaa kun tuo häntäluun alue ihan hemsvetin kipeä... En oo satuttanut sitä missään tai mitään.. Eikai se muksu sinne voi painaa? Selkäkipua on ollut ja siihen tukivyö auttanut, mutta tätä on jatkunut jo viikon verran ja pakko muistaa ottaa ensi viikon keskiviikkona neuvolassa puheeksi. sohvalta on ilkeä päästä ylös ja saati sitten istua johonkin [&o]

Vatsalihas oireita ei onneksi vielä oo ollut, mutta uskon niitäkin tulevan :D
Jospa sitten tosissaa olis se sikspäkki kun laitokselta pääsee [:D] (Tän rasvakerroksen alta se ei kyllä näy [;)])
Tää kuumuus alkaa kyllä lamaannuttaa, varsinkin aivotoimintaa [8|]

Hei kertokaapa viisaammat: Miten erottaa supistuksen ja liitoskivun? Siis tässä vaiheessa raskautta... Kyllä varmaan supistuksen myöhemmin erotan kun tulee kivuliaammiksi...

Mulla siis välillä lähinnä lenkillä ollessa vatsa kovettuu ihan pinkeäksi ja samalla kivistää, tuntuu kipua koko vatsan alueella. Tulee tarve päästä istumaan. Tämä menee yleensä hetkessä kyllä ohi, mutta jos en pääse lepäämään niin voi kestää pidempäänkin...

Itselläni oli samantyyppistä tuollaista koko vatsan karamppeja mutta neuvolassa epäilivät suolistio perästä, mutta lepäillä vain käskivät.

Mutta mutta.. ihmettelin ja mietin pitääkö huolestua kun vasemmalta alavatsalta (jostain munasarjan kohdalta) vihlaisee välillä todella kiepästi oli levossa tai liikkeessä.. Että kuuluuko asiaan vai pitääkö huolestua..?

^kun yhdessä vaiheessa olin Kättärille yhteydessä kipujen takia, niin he sanoivat, että juuri toispuoleinen kipu on huolestuttavaa, muut yleensä kuuluu asiaan. Näin asian ainakin ymmärsin, joten kyllä mä vähintäänkin neuvolasta kyselisin. Siellä varmaankin osaavat sanoa pitääkö huolestua...

Mulla taas oli jossain vaiheessa tuota toispuoleista kipua.. Muistaakseni puoli kyllä vaihteli. Neuvolaan hädissäni soitin, niin siellä sanottiin, että ihan normaalia ja kohdun kasvukivuksi sen nimesi. Ota näistä selvää. Tuntuu, että joka kaupungissa toimii neuvolasysteemi muutenkin ihan eri tavalla. Mulla kaveri odottaa myös tällä hetkellä ja hänelle oli neuvolassa sanottu, että tuorejuustojen söminen on ehdottomasti kiellettyä. Toisessa paikassa, missä hän kävi ultraamassa, sanottiin, että ihan hyvin voi syödä suomalaisia tuorejuustoja.. 

Meemi: kuulostaa noi sinun kivut lenkillä ollessasi supistuksilta kyllä. Kannattaa kyllä levätä lenkkipolun välissä, ettei kohtu rupea reagoimaan supistuksiin avautumalla taikka lyhentymällä! Kyllähän se liikunta kuitenki hyväksi on. Kannattaa viimeistään neuvolassa mainita ja kuvailla noita oireita.

^kiitos! Mäkin olen vähän pelolla aavistellut, että voisivat olla supistuksia. Harmittaa kun tänään oltiin neuvolassa, mutta en muistanut mainita noista oireista kun ei sillä hetkellä ollut... 

Nopsaan tosta pissajutusta! Siis voi apua että voi olla raivostuttavaa. Ne parit hassut kerrat kun olis saanu vähän toimintaa vällyjen väliin niin arvatkaa vaan tuleeko pissahädän takia stoppi. Prkl. Tunnin välein melkein saa välillä käydä, joskus useamminkin. Eilen ajeltiin tuonne pohjoseen päin ja kun matkalla pysähdyttiin syömään niin kävin kahdesti vessassa. Ja siis välillä just jää se hätä-tunne päälle, mutta useimmiten kun sitten menen vessaan niin tulee ihan kunnolla. Ei kyllä aina. Virtsasuihku on myös jotenkin laiskistunut, jos ketään kiinnostaa [:D] Aamusinkin kestää vessassa käynti tavallista kauemmin kun on jo kauhea hätä, mutta tulee hitaasti. Öisin ei ole tarvinnut herätä, mutta jos satun heräämään jostain muusta syystä, niin melkein joutuu käymään vessassa. Kotona ja töissä tms. on ihan ok, kun pääsee vessaan heti kun siltä tuntuu, mutta muuten aika rasittavaa. Kylpyläreissultakin jouduin välillä nousemaan altaasta kesken kaiken kun hätä kävi sietämättömäksi.

Joopa joo, muita vaivoja ei oikeastaan olekaan ollut nyt. Liitoskivut on jo hellittäneet, samoin se iskias tuolla pyllyn päällä. Joskus vaivaa vähän, mutta ei enää ollenkaan niin paha ku vähän aikaa sitten. Olo on siis kaiken kaikkiaan vallan mainio. Paitsi niin, ummetus. Nyt tänään olen pikkusen saanut tyhjenneltyä vähän kerrallaan, mutta viimeksi siis torstaina :/ Jotain ummetuslääkettä vois hakea apteekista.

Tosi kiva eritepostaus [:D] Kerrotaan sitten tämäkin teemaan liittyen. Töissä työkaveri tyhjensi sovituskoppeja ja saldona oli rintsikat, joista oli toppaukset poistettu ja tilalle heitetty siemennesteet. Oikeesti haloo. Melkein haluaisin tavata tämän sotkusta vastuussa olevan kaverin. Joillain ei tosiaan ole mitään tapoja tai rajoja. Muutoin töissä on ihan mukavaa.

Heh, pitääpä munkin osallistua tähän eritekeskusteluun. [:D] Mullakin oli aiemmin varsinkin tuota kyseistä ongelmaa ja välillä toki vieläkin. Enemmän ongelma on se nykyään, että joudun yhtä mittaa rampata vessassa ja yleensä kyllä ihmettelen, että mistä sitä pissaa riittääkin... Mutta mulla auttoi tuohon "ei kunnolla tyhjentymiseen" se, että aloin tietoisesti treenaamaan lantionpohjan lihaksia. Mulla ainakin on selkeästi se auttanut.

Tuo Pääskysen mainitsema ongelma lakanoiden välissä on meilläkin kovin tuttu. Siis mun ei tee mieli heilutella lakanoita nyt ollenkaan. Syy lähinnä se, että tuntuu ihan siltä kuin mies seikkalisi vatsassa asti vauvan kanssa. Aiheuttaa jotenkin sietämättömän paineen tunteen. Ei vaan löydy hyvää asentoa. Ja sit jos kerrankin haluan yrittää, niin selvähän se on, että vauhtiin päästyä tulee hillitön pissahätä, jes...

Niin ja kuulostaa melkoisen sairaalta tuo Pääskysen työkaverin löydös -juttu. On todella jollain välähtänyt...

Osallistumpa minäkin tuohon eritekeskusteluun. :) Mulla ollu koko raskauden ajan myös tuota, että jatkuvasti pissattaa.. ja kun rakko ei vaan kunnolla tyhjene, tai siltä tuntuu.. ja virtsaa riittää kyllä joka vessareissulle ja paljon! shoppaillessa niin rassaavaa, tai jos lähetään johonkin luontoon olemaan niin ressaa aina, että missäs ois lähin vessa.. huoh!

ja tuo lakanoiden heiluttelu.. meilläkin sitä ongelmaa.. itseä ei yhtään kiinnosta tällä hetkellä, miehelle aika kova paikka. Paljon asiasta on keskusteltu ja hyvin se ymmärtää asian, vaikka välillä miestä niin turhauttaa, mikä on ymmärrettävää, kun ite en lemmenleikkeihin jaksa alkaa.. Josko sekin muuttuis tässä, toivon  mukaan.. :)

Mulla tosissaan tuo pissamisjuttu jo ongelma. Eilinen oli ihan huippu taas! Käytiin museoissa ja linnoja katselemassa sukulaisten kanssa.. voi jessus.. olipa hauskaa. Kun vettä oli pakko juoda paljon kun oli niin kuuma niin mitäs sitten tapahtuikaan! Joka toinen kerta vessassa tuli just se ruokalusikallinen pissaa ja joka toinen kerta sitten saavillinen... oli oikeesti todella tympeetä ettiä sitä vessaa koko ajan. Sukulaispoikakin alkoi jo vinoileen että hänpäs tietää mitä täti nyt ajattelee, että missä on vessa!

Mies jo huomautti mulle taloudellisuudesta.. kun aina kun vessan vetää kotona tulee likakaivot enemmän ja enemmän täyteen. Ja samoin vessapaperi kuluu. (Tuon paperin siis honasin itse..) Joten mä sit sanoin miehelle että SELVÄ en sitten vedä joka kerta.. ja mä oon oikeesti alkanut tekeen niin jos ei tule kunnolla pissaa niin en vedä.. ja eipä se oikeesti missään edes haise tai mitään jos sinne se pieni liru on vaan tullut. (Eri asia tietty jos on vieraita tms kylässä niin ei sillon kehtaa olla vetämättä) Samoin mietin jo että pitäiskö alkaa käyttää vaan käsidesiä kun vettäkin sit kuluu kun pesen käsiä koko ajan.. [:D] Voi helevata ei tää raskaana olo olekaan mitään herkkua vaikka niin olin kuvitellut niiden lapsettomien vuosien aikana..

MUTTA sitten erilainen tarina seksistä mitä teillä muilla on ollut nyt tähän mennessä. Elikäs herkkua taasen (tai toisaalta ei.. ) on se että mua kyllä himottais koko ajan. Siis ihan koko ajan. Mies väsyy jo tosi pahasti kun olisin kimpussa koko ajan. Tai tunkemassa tissiä käteen tms [:)] Siis niin mahottomat halut etten ole vuosikausiin tällaisia kokenut. Mutta toisaalta huono puolikin tässä on.. eli se että ollaan se 10-15 h parhaimmillaan miehen kans erossa päivisin joten on se tuskaa odottaa että näkee ja sit se mies onkin jo niin väsynyt kun on tosi rankka työ hänelläkin ja kun sit nähdään niin mä olisin jo vaatimassa hommiin..
Ja minen halua ruveta yksinäni touhuamaan mitään toisen ollessa hikoilemassa töissä [:D]

Hienoa puhua tällasia täällä.. en kyllä kehtais puhua tällasia livenä..

Heippa!

Kävin siis tänään kätilöopistolla tarkistuttamassa lääkärillä kohdun suun ja kaulan tilanteen. Lääkäri oli sitä mieltä, että uudelleen synnyttäjälle tilanne on aivan normaali eli kohdun kaula on hyvin takana, joten kädellä sitä ei tunne kunnolla, mutta ultralla näkyi olevan 2-3cm kuitenkin ja kohtu kiinni sekä napakka.

Muutenkin pikkuisella oli kaikki hyvin, tehtiin samalla rakenneultraus, jossa katsottiin kaikki vauvan rakenteet [:)]

Huomenna sitten 7 vuoron yöputki alkaa, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tsemppiä kaikille odottajille tähän kuumuuteen [:)]

Vähän juu alkaa oireiluja näkymään mullakin, että tosiaan jotain tuolla vatsassa kasvaa! Ummetus on "uus" juttu mulle; normioloissa ei semmosta koskaan. On kyllä aika rassaavaa, ku sellanen paineen tunne jossain suolessa päin, mutta ei mitää tuu ulos.. tai tulee, mutta ei kunnolla..ja sit jo vähän sattuukin ku vatsa toimii :/ Kaippa apteekin hyllyille, jos ei ala helpottaan. Ja luumu-Activiaa tai jotain päivittäiseen käyttöön :D

Tänään myös ekoja kertoja aivastaessa lirahti, ku en keskittyny jännittää vatsaa kunnolla.. vaikka paljoa pissaa ei rakossa ollutkaan. Selkeesti se kohtu alkaa painaan.. rakkoon sekä suoleen(?)

Seksi on kyllä sujunut normaaliin tahtiin..ehkä jopa enemmänkin kuin ennen raskautta. :P Asennoista on kyllä huomannu et kaikki ei enää sovi, kuten takaapäin. Mutta niille, joiden halut eivät ole katossa tällä hetkellä, ottakaa rauhassa, ja tärkeä on puhua seksistä kumppanin kanssa, ettei jää kummankaan mieltä kaivertamaan! Ja kaikki muu läheisyys ym kunniaan :) Meissä odottavissa tapahtuu ihan mielettömästi koko ajan. Hormonit pyörii uuden tilanteen edessä ja sen edetessä.

Tämmöstä avautumista :)

Ai niin, vatsasta vielä. Mulla on ollut raskaaksi tulosta asti tuntemuksia vain vasemmalla puolella, alavatsassa. Se on sinne puolelle kiinnittyny ja sieltä päin sit kasvaa ja asettuu.. kaikki vihlomiset ja aristukset oon reilusti laittanu sen piikkiin.. oon malliltani solakka, ni lihasten venymiset tuntuu varmaan aika hyvin mun kohdalla. Mutta juu, neuvolaan yhteyttä kyl jos itsestä siltä tuntuu.. Kyllä se mielenrauhan antaa ku saa selvyyttä :)

Sehän onkin tässä huvittavaa, että pissaa tulee ovista ja ikkunoista, mutta kakkaa ei meinaa kuulua [:D]

Ja Ang1, mulla on käyny ihan sama juttu mielessä, että kalliiks tulee kun koko ajan käy vessassa [:D] En edes enää laita valoja joka kerta päälle [:D] Ja se veden määrä mikä menee aina vetäessä tuntuu yhtäkkiä jotenkin tosi paljolta kun jatkuvasti käy. Vaikka siis meilläkin on kyllä omat nappulat isolle ja pienelle hädälle. Eli ei vedetä täälläkään enää vessaa joka kerta, varsinkaan jos olen yksin kotona.

Käytiin leffassa, oli ihanan viileää siellä [:)]

Mulla on Pääskynen ihan sama [:D] En mä enää laita valoja jos käyn pissalla [:D] Ovikaan ei mene kiinni jos olen yksin kotona.. Ei kun mä tuon paperin kulumisen huomasin kun koko ajan saa olla rullaa vaihtamassa.. Kauhia. Noooh, palkinto minkä tästä odotuksesta saa korvaa kaiken.

Hih, kiva kun muillakin vessapaperia kuluu.. Isäntä kyselee että kuinka paljon sitä paperia oikein käytät kun aina lopussa rulla. Ja valoja juu ei jaksa koko ajan räpsiä, näkee sen homman hoitaa pimeässäkin jo :)

[:)] Minä myös: AINA on pissahätä ja välillä tulee ihan päästä asti ja välillä taas ihan olemattoman vähän. Mulla on virtsatietulehduksia normaalisti melkoisen usein, tosin aina ite tunnen ja tiedän koska on tulehdus päällä, siis ilman mitään testejäkin, mutta sanoivat neuvolassa, että raskaana ollessa monilla tulee ihan oireettomia tulehduksia, joten käyn suht säännöllisesti viemässä pissapurkkia labraan. Toistaiseksi kaikki hyvin!

Ja mulla on kans normaalisti migreeniä, yleensä kuukautisten aikaan ollut, mutta joskus myös stressistä johtuvaa. Nyt raskaana ollessa on TOISTAISEKSI *koputtaa puuta* vain kerran ollut migreeni. Nyt nämä helteet on kyllä aiheuttaneet päivittäistä päänsärkyä, että kauhulla tässä odotan sitä päivää kun tämä yltyykin ihan migreeniksi asti. Kun siis niitä lääkkeitä ei saa syödä ja Panadolit ei auta migreeniin...

Nyt on pakko suunnata tuonne sängyn pohjalle, vaikka en tiedä kuinka tulee nukuttua tässä +32 asteessa... Ja kyllä, ikkuna on yötä päivää selällään, mutta ei auta mitään! Jos en asuisi kerrostalossa, niin ehdottomasti hankkisin sen ilmalämpöpumpun!!!

Meillä mies alkoi valittamaan kuinka paljon meillä kuluu nyt vessapaperia,ettei hän ainakaan käytä sitä..
Suutuin ja huusin että onkohan herra sattumoisin laskenu kuinka monta kertaa mä JOUDUN käymään pissalla ja kyllä on yleensä ollu tapana pyyhkiä paperilla:D

Takaisin