Oireiluja

Kiitos JIU vinkistä. Soitan huomen työpaikkalääkärille. Minun eilinen neuvolalääkärissä käynti oli muutenkin pettymys. Kysymys merkkejä on nyt enemmän kuin sinne mennessä[:@][:@] Onneksi vauvalla on kaikki hyvin,se on tärkeintä!




 
Jännä, että minun sukkapuikkojeni ei sairaalassakaan sanottu olevan supisteluja, VAIKKA ultrassa selvästi nähtiin noiden tuntemusten jälkeen lyhenneen. Meinasivat vain, että voihan se kuitenkin johtua vaikka siitä, kun vauva puskee virtsarakkoa tms - vaikka juuri kohdunsuulta tuo vihlonta selkeästi tulee (ja vähän väliä, onkohan sitä kaulaa enää lainkaan, kun viikko sitten oli n. 1cm!?)

Tuosta ihottumasta, esikoista odottaessa minulla iski ihottuma heti alkuraskaudessa, rinnat, jalat, käsivarret olivat täynnä kutiavaa näppylää. Sitten jossain vaiheessa, kun neuvolassa satuin raapimaan kutiavia käsivarsiani (loppuraskaudessa) passittivat turhaan hepatoosikokeisiin... Jiulla varmasti diagnoosi on oikea, kun lääkäri sen teki.
 
Oiskohan mulla nyt tullu kans niitä sukkapuikkoja? Aamulla alko pistään/vihloon tuolta alhaalta ihan niin kipeästi, että hetken olin jo vähän hädissäni. Se meni ohi, mutta nyt tuntuu hetkittäin semmosta inhottavaa vihlontaa edelleen. Vähän sellanen tunne ku jollain terävällä sieltä pistäis... Toinen uusi ja varsin viehättävä vaiva on tällä viikolla alkanut suonenveto. Kramppaa oikea jalka ihan täysin keskellä yötä niin, että melkeen huuto pääsee. Tänä aamuna kramppas toinenkin.. Sitten ihan unen pöpperössä yrittää siinä vetää sitä jalkaa johonkin suuntaan ja aina ensin venyttää väärään suuntaan [:D]
 
Sitä vaan kysyn onko kellään muulla tullut verta tässä kohtaa, siis vähäsen vain. Silleen että pyyhkiessä jäi paperiin? [8|]
 
Minulla on tullut vuotoja koko raskauden ajan. Enimmäkseen rusehtavaa valkovuotoa mutta myös ihan veristä vuotoa. Ei suuria määriä mutta ajoittain hieman säikäyttänyt kieltämättä. Minulta ei ole vielä kertaakaan löytynyt mitään muuta syytä veriselle vuodolle kuin kuivat ja aristavat limakalvot eli todennäköisesti verinen vuoto on emättimen ulkopuolelta lähtöisin. Ruskea vuoto taasen on ihmetettynyt lääkäriä jo sen verran, että määräsi streptokokkinäytteen.

Nyt muutamana päivänä veristä vuotoa on tullut taasen hiukan enemmän. Esimerkiksi viime yönä. Yöllä heräsin myös selkäkipuihin. Tai oikeastaan ensin sellaiseen pahaan oloon, ikään kuin vauva olisi painanut sisäelimiäni uuteen järjestykseen. Kipu siirtyi sitten yön mittaan ristiselkään ja nyt tuntuu taas että vaiva olisi palaamassa...
 
JANINAMIIA.. mulla tuli viikoilla 16--> sellasta veristä vuotoa aika usein pyyhkiessä.. hoidettiin hiivalääkkeillä ja meni ohi, no sitten parinviikon päästä tuli taas ja sain vahvemmat hiiva lääkkeet 10 päivän kuuri niin sen jälkeen ei oo tullu.. oiskohan kyse siitä? itellä ei ollu kunnollisia hiivan oireita, mutta silti se osottautu hiivaks. kannattaa ainaki kysyä neuvolassa siitä. [:)]
 
Janinamiia, mulla tuli viime viikonloppuna yöllä vähän vuotoa, ja koska minulla ei ole koko aikana ollut laisinkaan vuotoja, säikähdin. Soitin sitten keskellä yötä sairaalaan asiasta. Koska vuotoa oli vain vähän (pikkaisen jäi paperiin pyyhkiessä) eikä siihen liittynyt kipua yms. kätilö vakuutteli, ettei kyse ole mistään vakavasta. Sanoi, että tässä vaiheessa kohtu (vai sanoinko se emätin... No kuitenkin) on niin verevä, että pientä vuotoa voi tulla, eikä sillä ole mitään varsinaista syytä. Minua puhelu rauhoitti, varsinkin kun vuoto loppui aamuun mennessä, mutta jos sinua huolettaa, niin soita neuvolaan tai sairaalaan. 
 
Mietin, että voisiko itelläni olla kanssa noita teidän kuvaamia sukkapuikko kipuja, mutta enemmän se tuntuu siltä että joku olis huitassu kunnolla pesäpallomailalla haaroväliin [&:][:@][:o][:'(]

Kipu tuntuu jossain häpyluun/häpyliitoksen suunnalla ja estää välillä kävelemisen hetkellisesti..
Lisäksi tekis mieli kävellä jalat harallaan jos kipu on läsnä pienenä jomotuksena.. [X(]

Edit: löysin tälläsen linkin kun googlettelin: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00274
 
Kiitos kaikille! [:)] Soittelin neukkutädille ja sielä sanottiin olla vaan rauhassa. Eli nou hätä siis![:)]
 
Mulla on kans tullu muutamaan kertaan tällä viikolla noita "sukkapuikkokipuja". Sen verran ikävästi vihloi tuolta jostain sisältä, etten ollut pystyä kotiin kävelemään. Mulla on lääkäri vasta parin viikon päästä. Mielenkiinnolla odotan, onko kohdunsuulla alkanut tapahtua jotakin... [8|] Sen verran tukalaksi on olo ruvennut käymään, että ihmettelen, että miten sitä vielä jaksaa... LA on vasta 6 viikon päästä. No, onneksi aika tuntuu kuitenkin menevän tosi nopeasti. [:)]
 
Mulla on aivan ihme tunne ollut tuolla kohdunsuulla, oisko sukkapuikko vihlasuja koko ajan... en tiiä. Onneks perjantaina vielä ultra ja sisätutkimus.
 
Fearsome, minulla pari päivää ollut tuo sama juttu TAAS, eli jatkuvia sukkapuikkoja kohdunsuulla... Eivät ihan mahdottoman voimakkaita, mutta ikäviä kuitenkin. Sinun viikkosi huomioonottaen voi tietää hyvinkin pikaista synnyttämään lähtemistä, missä tapauksessa toivotan onnea matkaan!
 
mullakin on välillä kovia vihloja alapäässä..olen aina ajattelutkin,että kohtuun suu alkaa pikku hiljaa aukeamaan..huolissani en ole enää tässä vaiheissa..mutta on ne kivut ikäviä [8D] mulla myös joskus sattuu kamalasti tuo oikea jalka tai siis nivusen kohdalla..silloin kun se kipu iskee niin ei pystyy liikumaan..ihana on tää loppu aika..heh heh!!
 
mullakin ollut noita vihlontoja, no lääkäri katsonut kohdun kaulaa ja sanonu, ihan napakasti on vielä kiinni...
 
Täällä vielä ollaan erittäin levottoman yön jälkeen, muksu punki ja pönki, siis ihan tuhottomasti [&:]ja vihloi vaan...aattelin että kohta on kyllä joku vauvan ruumiinosa ulkona...mutta ei. Edelleen siis tuota vihlontaa muttei ehkä niin rajuna.
We will see...

Ihanaa lukea tättärä, että olet vieläkin yhtenä kappaleena, oikea turnaus voitto sinulle ja pienelle!
tase, totta tuokin. Mutta mun täytyy oikeasti myöntää, että tämä on mun eka lapsi enkä ole kauheasti synnytyksestä lukenut,
niin olen hienotunteisestikin sanottuna vähän pihalla....mutta tuo mun vatsa on laskeutunut todella alas, kävellessä reidet osuu
siihen, että varmaan jotain piakkoin tapahtuu...
Ja Bluerose, otahan iisisti siellä osastolla, toivotaan sinullekin vielä ettei vauva tulisi vielä sentään :)
 
Yes, meidän netillä näyttää olevan hyvä päivä, eli pääsen terrorisoimaan keskusteluja ihan kiusallani.

Tase: Tuli vain mieleen, kun tuossa toisessa ketjussa kyselit paikkojen avautumisesta... Sinullakin kun on jo useampi lapsi ennestään niin meillä uudelleensynnyttäjillähän on ihan normaalia se, että kohdunsuu alkaa kypsyä hyvissä ajoin. Joskus kuten minulla saattaa kypsymistä tapahtua liian nopeaan tahtiin, mutta kun tuo riski on tiedossa niin useimmiten tapahtuu juuri näin kuten taas minullakin: Raskausaikana on sellaisia kriittisiä viikkoja, jolloin on todellinen riski että mikäli tilannetta ei saada rauhoitettua niin lapsi säntää ulos aivan liian aikaisin (kuten minulla kävi kakkosen kanssa) ja jos/kun tilanne saadaan rauhoitettua niin sitten päästään arvaamattoman pitkään vielä aukinaisten paikkojenkin kanssa.

Minullakin supisteluja on ihan solkenaan, mutta nyt ei kuitenkaan enää mitään isompia ole tapahtunut (juu... ja varmaan kun näin väitän niin olen puolen tunnin päästä siinä tilanteessa, että saan sännätä tuhatta ja sataa Tampereelle...)
 
täälläki oli eilen yöllä vähän supistuksii.. ja tänä aamun.. mutta eipä se tuolta taida vielä vähään aikaan tulla.. vähän kyllä jo oottelen.. kohdun suuta jäljellä 2-3 cm ja yhelle sormelle oli auki.. mutta ultra täti sano ettei toivookaa että se ulos vielä tulis vähään aikaan.. pöh.. on kyllä tyhmää et mä tääl toivon että toinen tulis ulos kun toiset vielä toivoo ettei tulis pitkään aikaan.. mua vaa alkaa välillä kyllästyttää tän mahan kanssa liikkuminen ja nukkuminen. :/
 
^ Ei ole yhtään tyhmää sinulta toivoa, että pääsisit kohta hommiin. Mikäs sitä on täysaikaista synnyttäessä ja ihanaahan se on tavata pieni silmästä silmään.

Minullakin vaakakuppi on jo vähitellen kallistunut siihen, että ihan kiva olisi vaikka jo lähipäivinä synnyttääkin.
 
Miten muiden selät ja lonkat jaksaa? Mulla on alaselkä ja lonkat alkaneet juilia kunnolla sen jälkeen kun vauva on laskeutunut. Voisin kuvitella, ettei mikään harvinainen oire, siksi kyselen. Varsinkin nukkuminen on mulla hankalaa kun ei kestä olla kyljellään kauaa (ja muussa asennossa ei voi nukkua...) kun sitten herää särkyyn. No, tämä ei onneksi ole pahimmasta päästä oireita, mutta inhottavaa silti.
 
^ mulla on ihan sama, ja jos hetkenkään selälteen, niin tuntuu että koko maha repeää [:'(] mutta ei kauaa, ei kauaa... [:D]
 
Takaisin
Top