Oireiluja

Hei kertokaas, onko tuttua, että nyt loppuraskaudesta vatsan iho olisi tunnottoman tuntuinen. Tai siis, ettei ulkoapäin tuleva kosketus juuri tunnu, ihan kuin se olisi puuduksissa. Ei juuri satu, vaikka nipistää tms. Oudon turran tuntuinen tuo vatsa. Sisältäpäin tulevat supistukset ym. kivut kyllä tuntuu.
 
mulla on sama juttu MEEMI ku sulla.. sanoin asiasta jo neuvolassa nii siellä sanottiin että voi johtuu siitä että joku hermo on puristuksissa tai jtn.. sit mulla ainaki se kutii välillä mutta ei sitä oikee pysty raapii ku ei se kutina hävii.. [:D]
 
Mä kans ajattelin, että täytyy kysyä, mikä juttu tää on. Mulla myös maha kutiaa, mutta kun sitä raapii, niin en tunne sitä! Ärsyttävää... 
 
onks oikeesti normia, että nuo ns. sukkapuikkokivut tuntuvat koko ajan? ja alavatsassa kipua?
hitto että taas on huoli päällä, tänään oli neuvola ja nämä jatkuvat oireet taas ilmesty sen jälkeen
etten voi kysellä nyt.
 
^mulla ainakin on tosi useesti sillain, että sukkapuikkokipuja tuntuu jatkuvasti usean tunnin tai jopa päivän ajan. Mutta silloin se on aina ollut sellasta pikkasen lievempää, eli vähän kuin neulalla pistelyä. En sitten siitä tiedä kuinka normaalia on...
 
Synnytys sulla vaan lähestyy, kohdunkaula lyhenee ja suu aukeaa [:)] Mä oon sitä mieltä [;)] Mutta soita ihmeessä ä-polille ja varmista, ne osaa paremmin sanoa. Yllättäen.

Eilen illalla oli paljon pikkusia supistuksia ja aloin jo innostua, josko yön aikana alkaisi voimistua ja tihentyä. Höpönpöpö. Sen sijaan nukuin ehkä paremmin kuin pitkään aikaan. Taisin nimittäin nukkua nelisen tuntia putkeen. Voi kyllä olla, että hiukan heräsin, mutta en kunnolla muista joten sitä ei lasketa vaikka olisinkin herännyt [:)]
 
sama juttu täällä.. mulla on ollu jos koht 2 päivää aika kovii supistuksii.. mut sitten yöllä ne loppuu.. alkaa taas aamulla parilla kipeellä supistuksella mut sit on taas ettei mitään.. hööööööh... tulis jo! [:D]
 
Äsken vahtasin teeveetä ja yhtäkkiä kuului ihan selkeä NAPS minusta itsestäni. Olin ihan monttu auki ja sit vasta tajusin että herrajestas, siitähän on sanottu kuuluvan naps kun kalvot puhkeaa. Hyppäsin ylös ja ei mitään. Mä en oo varmaan koskaan ollut noin pettynyt, olin jo niin hehkeenä että nyt tuli lähtö [:D]
Ipana on ollut huolestuttavan vilkas koko aamun. Se yleensä nukkuu tähän aikaan, nyt se jyskää ihan jatkuvasti. Eli sekin puhuu sen puolesta että ei oo lähtö lähellä, lapsethan rauhoittuu mitä lähemmäs synnytys tulee..

Plaah, tulisit jo...
 
voi ANG1 toi on niin tuttuu.. tosin mulla se naps ääni on kuulunu tost mahasta ja johtuu siit et se vauva paukuttelee siellä jotain.. koska ainaku se ääni kuuluu nii mahassa alkaa meno.. [:D]
 
Tääläki napsutellaan masussa ahkerasti.. [:)] Ensinmmäisillä kerroilla taisin kanssa luulla että nyt kalvot meni mutta toiveajattelua.. [:D]
 
Tää ei ollut se napsunta mistä on täällä ennenkin ollut puhetta. Tää oli ihan kertaluonteinen ja hyvin voimakas naps jonka tunsinkin ihan eritavoin kun sen mylläysnapsunnan.. mutta joo jotain muuta oli kuin kalvojen meno kuitenkin [:)]
 
Taas kerran olen vastarannan kiiski ja sanon, että nuo meidän muksut ovat yleensä synnytyksen lähestyessä olleet erityisen levottoman oloisia, eli ovat myllänneet oikein kunnolla ja varsinkin poranneet päällä kohdunsuuta ja se vihloo taas tosi ikävästi.

Kukahan se oli, jolla nuo sukkapuikkokivut pitkään päälä ollessaan tuntuvat neulalla pistelyltä enemmänkin kuin isolla puikolla tökkimiseltä - sama täällä, toisinaan olenkin miettinyt onko ollenkaan samasta asiasta kyse, mutta taitaa se olla. Eli tässä taas tuossa äsken kävin koiran kanssa "lenkillä" ja aika nopsaan tultiin takaisin kotiin (heh heh minun vauhtini huomioon ottaen!) kun koko ajan taas vihloo tuo pystyssä oleminen.
 
Mä oon ihan tosissani alkanut miettiin noita kuuluisia sukkapuikkokipuja että onkohan mulla sittenkin niitä. Olen pitkään aatellut että mistähän noi ihmiset puhuu mutta nyt rupesin miettimään että voikohan olla kyse samasta mistä olen kärsinyt nyt vissiin kk verran, ainakin! Eli olen lääkärillekin itkenyt että mitähän tämä on kun rakkoon sattuu tosi paljon. Tuntuu kuin polttavalla veitsellä tökittäisiin. Se kipu on sellainen että pakottaa pysähtymään ja tarttumaan kiinni pahimmillaan jostain. Yleensä tulee kun olen liikkeellä.
Ainoa ero noihin mitä kuvaatte on se että en saa niitä kyllä mitenkään tuntumaan kohtuun, vaan nimenomaan virtsarakkoon. Pahimmillaan olen pelännyt että kusen alleni jossain kun liikkeellä ollaan...
Se olo helpottaa heti kun pysähtyy ja odottaa hetken..

Mulla tättärä ihan sama juttu, tuntuu nykyään turhalta lähteä koirien kans ulos kun kuitenkin täytyy hyvin pian kääntyä takaisin.. en pysty enää edes puolta kilometriä kävelemään [:(]
 
Hei hoi, täällä mennän rivakasti kahden terrierin kanssa! Nyt pääsen taas lenkillekin, kun tuli pakkaset ja sain kaivaa karvaiset toppatöppöset esiin. Oli pieni tauko nimittäin lenkeissä, kun kahdet edelliset kengät, joita jouduin rääkkäämään ratkesivat, koska mulla on niin pulleat jalat. [:D]

Nyt tuntuu ensimmäistä kertaa selässä jotain kevyttä jomotusta. En tiedä, onko se viimein se vinossa oleva nikama, joka vihoittelee vai jotain muuta... Mulla ei kyllä olis vielä mikään kiire, kun olo on niin hyvä ja tekemistä olisi vielä vaikka kuinka paljon.
 
Jotenkin tuntuu vain uskomattomalta, että enää noin viikko laskettuun aikaan! Tuntuu, etten mä oikein ole vielä raskaana ollutkaan. Näin se aika vain kultaa muistot, kun puoleen väliin asti aika meni niiiiiin hitaasti ja tuskaisesti eteenpäin.

Tsemppiä nyt kipuilijoille! Kohta on palkinnot sylissä!
 
Eilen illalla jouduin käymään Jyväskylän sairaalassa..ei ollut vielä synnytys käynnistynyt mutta se pelko jonka kanssa olen tässä elänyt iski taas ja kova [:(] eli päästiin kotiin..tänä aamuna tuli veristä limasta vuoto..ja vähän vertaa siteisiinkin jäi..pitkin pv ollut vähän kipuja muttei hälyttäviä sentään..
 
Mulla ne sukkapuikkokivut on sillai lieventyneet, eli kipu ei ole enään niin terävää siellä kohdunkaulalla. Lääkäri totesikin että kohdunkaula oli ihan pehmeä, mutta ei ainakaan ulkoa auki. Koska en itse ollut ennen tuota lääkärissä käyntiä tuntenut mitään harjoitussupistuksia, niin ilmeisesti nuo sukkapuikot oli ollu sitä pehmenemiskipua. Mitenkään virtsarakossa en ole niitä tuntenut. Se virtsarakossa tuntuva on lähinnä paineentunnetta, johon olen ainakin itse aika hyvin tottunut.. kun sitä on ollut jo kesällä. Nykyään ei ole tarvinnut rampata vessassakaan niin usein, kun näihin tuntemuksiin jotenkin turtuu. Muutama viikko sit tuo kävely tuntui todella vaikeelta ja häpyluu vasemmalta puolelta ihan liekeissä.. ja sit lenkin jälkeen monet lantion nivelistä meni ihan jumiin, niin että sohvalta nouseminen on sellaista ähinää. Kierin lattialle polvilleni ja hitaasti ylös. Jalat nousi kuin jäykistyneellä vanhuksella ekat 10m. No mutta siihenkin jotenkin tottui, eikä enään niin välitä. Se on nyt viimesten viikkojen tapani edetä[:D]

Onko kellään sellasia ihmeellisiä "takapuolen lämpiämisiä", eli tuntuu tuosta häntäluun yläpuolelta samalta, kuin olisi penkinlämmitin päällä vähän isommalla teholla. Se tuntuu pienellä alueella noin 5x5cm ja kestää yleensä vain pienen hetken. Mulla on ollu niitä nyt jonkun viikon ajan. Ja tulee ihan missä asennossa tahansa. On tää kyllä huvittavaa vertailua [:)] mutta eihän sitä kaikkee muista / kehtaa kysyä neuvolassakaan.
 
joo enää ei tule niin voimakkaana ne kivut, alussa se vihlasu oli tosi huikea. Nyt vaan tuntuu koko ajan ja mulla just tos virtsarakon kohdilla kans. Oonki miettinyt, että voisko olla virtsis...mutku ei muita oireita ole. En nyt sit soittanut mihinkään kun vauva on hyvin liikkunut jne.
Sais kyllä jo tulla...oon niin kyllästynyt tähän mahaan, kun se kertakaikkiaan on tiellä.  Varsinkin nyt kun se on laskeutunut. Mulla ei edelleenkään huomaa takaa että olen raskaana (paitsi kuulemma kävelytyylistä) ja koko komeus on "poikamahana" tuossa edessä....sf mitta 38 cm. Mutta mitään limatulppaa tai tms.ei ole tullut Eikä tosin mitään oireita muitakaan.

Mut ois kyllä kiva kun sais nyytin syliin...oikein kateellisena kurkkii noita suloisuuksia syntyneinä [:D]
 
Takaisin
Top