Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[font="times new roman"]Nyt niitä oireita sitten tulee ihan urakalla! Pikkusupistusten lisäksi tullu erikoisia supistuksia. Maha menee kivikovaks ja vähän sattuukin tai ei ainakaan hyvältä tunnu ja lisäks tuntuu että oksettaa! Sitten ne yölliset suonenvedot! Autsh! Ja kaiken kukkuraks alkanu issias vaivata! Eilen piti ottaa särkylääkettä että pystyin edes kävelemään! On tämäkii! Ihan kun vanhuus alkais iskeä! Tuntuu vaan niin tyhmältä kun esikoisen kanssa ei ollu mitään oireita (alkupahoinvointia laskematta). Juu ja kävellessä sattuu tonne alamahaan niinku moni muukin on sanonu! Pitää vissiin ottaa ens viikolla neuvolassa puheeks! Lääkäri oli reilu kolme viikkoa sitten ja silloin kaikki oli hyvin mutta sillon ei ollutkaan kun vasta vähän supistellu! Jospas se tästä!

melela, hyvä et sait saikkua loppuun asti!!!!

mulla vähän jänskättää miten itelle käy. supistuksia päivittäin, ei kipeitä mut inhottavia. ei tarvii ku mennä pissalle, pierasta, kääntää kylkeä tms niin heti supistaa. saati sit tekee jotain vaativampaa [:D]
huomenna olis neuvola. haluan siihen streptokokkiin antibiootit. kävin kaksi viikkoa sitten lääkärillä ja se oli sitä mieltä että se kokki aiheuttaa noi supparit ja sit ne emätintulehdukset mitä mulla on ollut. lisäksi on pissan jälkeen vähän kirvelyä. sekin kuulema kokin oire. mulle on tähän asti sanottu et oireetonta ei hoideta mut eiköhän nyt olis jo aika hoitaa!! mulla alkaa pinna palaa varsinkin noitten suppareitten kans, eihän niitä hullukaan jaksa. onneks paikat on kuitenkin pysynyt kiinni ja kiinteenä ni ei kait noista sit hirveesti haittaa ole ollut....
huomenna olis kans lääkärin tekemä ultra, saa taas nähdä pikkuisen, jee [:D]

Heipä hei, jotain oireita tännekin taasen. Ihan hirveät suonenvedot ja selkä sen verran takussa, että se repii jalkaan. En tiiä millainen on iskias kipu, mutta ei tahdo kävelemään päästä, kun niin kovaa repii. Sitten vielä noi lihakset on kaikki jaloissa ihan krampissa, ja olen niit yrittäny saada oikaistua. Katsotaan nyt miten sujuu ku liikkuu enee ja voimistelee paljo. Toivottavasti noista on hyötyä.

Onko teillä mitään hyviä neuvoja noihi suonenvetoihi?

Melela, mulla myös ennestään raskausarpia, ku olen joskus teininä kasvanu niin kovasti, että on tullu jalkoihin ja kylkiin. Nyt sitte uskon että tulee myös tosi helposti ja yritän epätoivoisesti hukuttaa itteäni noihi kaikkii raskausarpirasvoihin. Voin sitte kertoa myöhemmin oliko niistä mitää hyötyä (suurkuluttaja).

Mä en oo viitiny ostella mitään erityisiä raskausarpivoiteita. Ihan normia perusrasvaa oon käyttäny, joskus Ceridalia.. Pitäs kai enempi muutenki rasvailla ihoa. Jos se kutinaki johtuu siitä.
Mulla kans ollu suonenvetoja nyt viime aikoina, ei todellakaan kivoja sellaset! Onneksi ne on menny aika nopeesti ohitte. Ei kait niille mitään voi..
Mulle tuo iskias kipu on hyvinki tuttua. Sitä oon "sairastellu" jo neljättä vuotta. Joskus menee todella todella kipeeksi ja sit menee kauan aikaa ettei oo mitään vaivoja. Siihen auttaa venyttely ja kevyt hieronta! Mut jos iskias on tulehtunu, niin sitä ei passaa kovin hieroa.

En tiedä tepsiikö tämä kaikilla, mutta itsellä oli tosi inhottavia, jatkuvia ja pitkäkestoisia suonenvetoja/jalkakramppeja pitkin päivää ja varsinkin iltaa/ yötä kohden. Joskus heräilinkin yöllä niihin. Nyt ei ole pitkään aikaan krampannut oikeastaan ollenkaan kun olen alkanut nukkumaan tyyny nilkkojen alla niin, että jalat ovat koko yön vähän koholla. En tosiaan tiedä, onko tuolla mitään tekemistä kramppien loppumisen kanssa vai lieneekö sattumaa, mutta ainakin ne loppuivat[:)]

Niin ja raskausarvista. Tässä raskaudessa ei ole tullut vielä mitään, mutta edellisestä ovat muistona revennyt takamus ja reidet. Maha jäi silloin raidoitta kiitos ahkeran rasvaamisen. Nyt olen huomannut hieman laiskistuneeni sillä saralla, joten kohta voisi olettaa viirujen ilmaantuvan myös mahaan. Täytyy petrata loppua kohden ja toivoa parasta, ihan tavallista marketin kosteusvoidetta on tullut käytettyä niinä harvoina kertoina kun olen muistanut. Saunahunajaa olen laittanut kyllä ahkerasti koko raskauden ajan, se on niin rentouttavaa[:)]

Suonenvetoihin vois ottaa magnesiumtabletteja, ne on ihan turvallinen lisäravinne säännöllisesti käytettynäkin. Mulla ainakin on auttanut, onneksi ei ole vielä ollutkaan ihan hirmuisia kramppeja (koputan puuta)[;)]
Mieskulta kärsii ajoittain tosi rajuista krampeista pohkeissa tai takareisissä ja ensiapuna on ollut ihan suolaa kielen alle. Lusikankärjellinen tai pari nokaretta karkeaa merisuolaa. Kantsii pitää yöpöydällä valmiina - lähe siinä sitten konttaamaan kyökkiin kun kramppaa [:D]

Heips!
On käynyt tuo työn teko vähän rankaks. Alaselkää särkee, kuin myös jalkapohjia. Varmaan johtuu tästä painon noususta + kokoajan jalkojen päällä olosta töissä. Samoten on alkanut supistella ihan päivittäin töissä ollessa, eikä siellä sitten oikeen kerkee lepäämään. Olen siis hoitaja vanhainkodissa. Myös tuo kumartelu yms on jo vähän kankeaa, ei pääse enään niin helposti alas, joten asukkaiden auttaminen ei enään tahdo onnistua. Ja kaiken kukkuraksi meillä on useampi agressiivinen asukas, juuri tänään yksi tarrasi kaksin käsin hiuksiin kiinni ja pyöritti mua ihan kunnolla... Että sellasta. No soitin sitten työterveyteen ja sain lääkäriajan. Kävin siellä ja kuvitelkaa että sain ihan kokonaiset kaksi päivää sairaslomaa. KAKSI päivää!!! Nää kaikki pitäis nyt sit saada korjattua kuntoon kahdessa päivässä että olen taas reippaasti työkunnossa.
Neuvolaan siis soitin ensin mutta siellä vapaa lääkärin aika on vasta ens viikon perjantaina.

Valitusvirsi tulossa..!

Mulla on ihan järkyttävä paha olo ilmestynyt viime päivinä [&o] Paljon pahempi kuin alkuraskaudessa.. laattakin lentää vähän väliä [:'(] .. Untakaan en saa iltaisin, viimekin yönä pyörin 3h sängyssä ennenkuin nukahdin.. jonka jälkeen nousin 2h välein vessaan. Lonkkaa särkee ja jalkaa särkee (siis ei lihasta, vaan luuta(?) ja niveliä) ja viime yönä mahaakin särki, selästä puhumattakaan.. Niin joo, ja maanantaina ja tiistaina oli vaaleenpunasta valkkaria, tänään aamulla meni parit pikkarit vaihtoon kun tuli nestemäistä verivuotoa, mitä lie sekin taas.. Väsyttää ja itkettää [:(] ..

Et joo, on tää raskausaika vaan niin ihanaa!

no hohhoijjaa, hurjat kaks päivää. haet sitten lisää jos ja kun siltä tuntuu. mulla oli 3 edellistä yötä yövuoroo, ja saavat nyt kyllä jäädä tän raskauden viimeiseks. ei jaksa, ei millään. nivuset hirmu kipeet (liitoskipujako?) ja vatsaa juilii välillä.
tänään on muutenkin ollut ihan kummallinen olo päässä. vähän niinkuin pyörryttäis. tai tiedättekö/muistatteko vielä aikoja kun baari-illan jälkeisenä aamuna heräät krapulassa ja toteet että "päässä heittää vieläkin". on ollut vähän semmoinen olo... ei mukavaa. onkohan verenpaineet liian alhaalla/ylhäällä vai mistäköhän vois johtua.
mittasin jo lämpönikin kun tuntui, että olis kuumetta. pah ja pyh; 35.4 astetta.

vai onkohan sitä vaan tulossa kipeeks, monet kun tuntuis olevan nyt flunssassa.. [8|]

Flunssaa tosiaan liikkeellä. Mulla on tällähetkellä kurkku niinku raastin rauta, ja päivällä oli olo niinku ois ollu kuumetta mut ei kuitenkaa ollu. Päivänokoset vähä autto asiaa. Mut olo ei kyllä oo mistään parhaimmasta päästä. Hirvee väsy kokoajan!

Toi magnessiumi oli kyllä ku taikalääkettä, ei enää tippaakaan jalat kipeät eikä vedä suonta. Ja viel ku mikää liikunta ei auttanu, ei muuta ku tuonu supistuksia.

Nobody, toivon mukaan huono olo menee ohi. Mä en sitä kans enää halua. Mulle riitti ihan kivasti se 8viikkoa ja se oli yhtä tajutonta tuskaa.

Nyt vaan yritän kestää tuota ku toi maha on niin kipiä, ku kohtu kasvaa. Tuntuu, että iho repee sisältäpäin tai jotain...

Joo ja mulla ollu kans tota pahoinvointia iltasin ainaki viikon verran. En kuitenkaan oo oksentanu, mut se olo on jotaki aivan karmeeta! Hyi! Mikä lie raskausoikku seki nyt sitte on... [>:]

onkohan se flunssa sitte tulossa tännekki [&:] pari päivää oon ollu niin väsyny etten oo jaksanu mitää ja tänää oli semmonen... tyhmä olo niinku ennen flunssaa on ollu.. [&:]

Ihan kamalan kipeenä ollu "vehkeet" tämän päivän [:(] Ei tuosta häpyluun päältä vaan tuolta ihan alhaalta.. Vissiin sielläki alkaa paikat löystymään tai jotaki..

Meillä on kans töissä kaikenmaailman kuumetautia ja sitä enterorokkoa. Tänä aamuna olin itsekin vähän tukkoinen. Huljaan neuroottisesti käsidesiä, ja joka kerta kun lapsi aivastaa päin niin juoksen huuhtomaan naamaa [:D] Nuo meidän suloiset erityistapaukset kun ei aina muista kröhiä sinne omaan hihaan...Ei kyllä olis kiva flunssautua kun muutenkin kolottaa.
Alaselkä jumii, lonkkiin vetelee nukkumaan mennessä, mahaa kiristää, valivalivalittaa...hyvä kun tänne voi vuodattaa[;)]

Onko kellään särkeny rakkoa?? :o ..heräsin tänään aamulla kauheeseen vessahätään ja oli pakko nousta pissalle, kun alko jo särkemään mahaa. Eipä se särky kyl sit vessareissun jälkeen helpottanutkaan ja koko päivän särki enemmän tai vähemmän töissäkin.. pissalla käynti helpotti tasan sen ajan kun pissas ja sit särky palas taas. Muutenkin koko päivän töissä maha oli kovana ja vihlo. Ajattelin jo soittavani lääkäriin töiden jälkeen, mut nyt sit iltaan kohden rauhottu eikä ookkaan enää yhtään kipee. Mietin vaan et oisko ipana voinu olla jossain sellasessa asennossa et paino rakkoa kokoajan ja kipu johtuu siitä?

mulla ainakin joka aamu maha ihan kipeenä kun on nukkunut, eikä oo tajunnut mennä vessaan. en tiedä sitten onko ihan normaalia... mutta ei se kyllä koko päivää sitten ole.

vali-vali-vali-varoitus:

mä ajattelin huomenna mennä käymään lääkärissä. on ollut niin omituisia tuntemuksia alavatsalla, että haluun että mut tutkitaan. eilen jouduin soittaa äitiyspolillekin kun oli koko päivän töissä supistellut ja sit kun kävin vessassa, niin tuli ihmeellinen klöntti limaa pyyhittäessä. ihan kirkasta/valkosta ja hemmetin sitkeää. aattelin et nytkö joku limatulppa irtoo yms. mutta lääkäri sanoi puhelimessa, että side pöksyihin ja seurailemaan. jos jotain epämääräistä siteeseen ilmaantuu, niin lääkäriin. epäili kyllä valkovuodoks, se kun muuttuu kuulemma niin paljon raskauden aikana.
ei ilmaantunut sitten siteeseenkään mitään eriskummallista..

kummallisesti vaan vihlonut alavatsaa ja nivusia. nivuskivut vois kyllä olla liitoskipuja, mutta tuo alavatsa ihmetyttää. kävelykin sattuu jonkun verran kumpaankin paikkaan. töissä on aika kamala olla, vaikka rennosti oonkin yrittänyt ottaa. mutta ei ne mummot ja papat itestään sängystä/penkeiltä nouse, saati sitten vaihda vaatteita yms... nostelut ja siirtelyt ei tunnu hyvältä.
mulla oli tossa yövuorojen päätteeks kaks vapaapäivää, toisena vapaapäivänä vatsa oli jo vähän parempi, mutta kun töissä oli päivän, oli tuntemukset taas samanlaisia :/
kaiken lisäks alaselkää särkee taas päivän päätteeks ja muutenkin se on alkanut napsumaan ihan miten sattuu.
saikun tarpeessa taidan olla. [&:]

niin sitä piti kysyä, että te joilla on todettu se b-streptokokki, onko se aiheuttanut muutoksia valkovuotoon ja saanut aikaan tuntemuksia vatsassa?

ALKUPERÄINEN: alina
niin sitä piti kysyä, että te joilla on todettu se b-streptokokki, onko se aiheuttanut muutoksia valkovuotoon ja saanut aikaan tuntemuksia vatsassa?

Ei niin yhtään mitenkään oireillut, ja mulla siis nyt kummassakin raskaudessa on se b-strepto ollut positiivinen.

Tuosta "limasta" , mulla on kans tullu sellasta kirkasta limaa, ihan siis limaa eikä mun mielestä mitään valkovuotoo, muutaman kerran ihan reilummin ja muutamia kertoja vähän vähemmän. Mutta siis sen huomaa pyyhkiessä, wc reissun päätteeks. Olen pariin kertaan sitä ääneen neuvolassa ja lääkärillä ihmetellyt mutta kukaan ei oikein ole ottanut kantaa asiaan. Kuitenkin lääkäri mut on tutkinu... Jäi ehkä vähän vaivaan mitä se on, ja onko se oikeesti normaalia??

Tuota samaa lima hommaa on esiintyny mullaki. Oon aatellu, et jos se ois jotenki epänormaalia, niin väriltään se ois esim kellertävää tai vihertävää tms..!?

alina: Voin kertoa, että selkäkivut helpottaa huomattavasti kotona kun jää pois raskaasta työstä! Mullaki oli sellasia nippailuja ja oudon tuntusta alavatsa kipua aina töitten jälkeen.. Neki kivut on hävinny melkeen kokonaan kun jäin sairaslomalle. Kannattaa hakia sairaslomaa. En vois enää kuvitellakkaan että kävisin töissä.. Nivusissa vihloo mullaki, mut ne on varmaanki just niitä liitoskipuja. Mä niin ymmärrän sua, ku oon itte samaa työtä tehny!!

Takaisin