Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tutultapa kuulostaa! Välillä on alavatsa todella kipeä, vihloo kun liikkuu ja tuntuu kuin vauva polkisi rakkoon. Eilenkin kesti aikansa jatkuva pissalla ravaaminen mutta sitten ihan kuin vauveli olisi liikahtanut eri asentoon ja vihlonta helpotti.

Ja tuosta limasta: mulla muuttui eritteet heti raskauden alussa ihan toisenlaiseksi kuin ennen. Semmoista sitkeää kirkasta tai valkeaa jää pyyhkiessä paperiin ja joskus tosiaan ihan klönttinä. Perjantaina tarkistutin paikat ja kaikki on ok eli eiköhän tuo ole ihan normaalia. En olis huolissaan kun ei kerran ole mitään veristä vuotoa [:)]

Kertokaapa vinkkejä, millä selättää kauhia yskä!! Keuhkoissa rohisee ja limaa irtoaa. Yöllä se vaivaa kaikist eniten ku pitäs nukkua mut ku ei vaan voi. Nyt jo keuhkot ihan kipeet yskimisestä ja ylävatsa kipeytyny myös..! Mulla on aina henki ahtaalla, ku on flunssa, mut Ventolinea en uskalla enää käyttää koska en oo sen käytöstä raskauden aikana lääkärin kans jutellu.. Tuntuu ettei uskalla mitään rohtoja ottaa et ois ees vähän helpompi olo. Ja ei mikään Panadoli auta yskään [:@]

ma selatin flunssa hoyryhengistyksella ja fisherman frendeilla...laitoin niita myos siihen kuumaan veteen, ja kokeilin kans vicksia, autto kans. kun yskit niin yski sivulle pain ja jannita vahan mahaa, pida myos kiinni...mulla autto noi ainakin siihen mahan kiipeytymiseen. Ma ajattelin, etta nooh on vauvoilla ainakin hauskaa ku koko ajan yskii niin kunnon vuoristorata on masussa [:D]

Kiitos vinkeistä Tuplin. Mua vaan hirvittää alkaa kattilan kans höyryhenkeileen :D unohtu ottaa lainaan äidin höyryhengityslaite...

ja melela kohota sängynpäätyä tyynyillä yms. kyl sä varmaan tiedätkin. :)

lääkärissä kävin, nyt saikulla tän viikon. kaikki hyvin alakerrassa ja ne mahan vihlomiset yms. on kuulemma ihan vaan liitoskipuja nekin. tietty pahenee jos joutuu paljon olla jaloillaan ja tehdä fyysisiä juttuja. b-streptoon se ei sanonut oikein juuta eikä jaata, ei ainakaan nyt lähtis mitään testailemaan. siitäkin ollaan niin montaa eri mieltä kuulemma lääkäripiireissä.
limakin on ihan normaalia, mutta parempihan se on kuulemma tarkistuttaa asiat jos mieltä painaa. 
lääkäri heitti hyvän: "liitoskipuihin auttaa sitten vain synnytys, mutta sitä en nyt sulle määrää enkä suosittele, ainakaan n. 8 viikkoon. nauti nyt kun pääset vielä "noin vähäisillä" kivuilla, ilokses toteen että ne vaan pahenee yleensä loppua kohden." ai että, mitähän tässä on vielä luvassa [:D]

Viime yö tuliki "nukuttua" silleen, et pään alla oli 3 tyynyä, eli lähestulkoon istuma asennossa yritin torkahella. Näyttäs siltä, et ens yö on vielä rankempi... :/

hyvä alina ku sait saikkua!

Minä en mielellään ota mitään lääkkeitä edes ei-raskaana flunssaan tai yskään. Mulla on yskimiseen auttanut kuuma hunajavesi ja santasapina bonbons. Apteekista ja luontaistuotekaupasta saa noita namuja, niissä on sisällä kuusenkerkkäsiirappia - makeeta ja sitkeetä mutta voitelee mukavasti yskimisen rasittamaa kurkkua.
Ja tänään kun on tuntunu että nenä olis menossa tukkoon niin taidanpa lähtä lämmittelemään carmolis-tippoja [:)]

Mä en mielellään käytä raskauden aikana edes mitään luontaistuotteita.. :P Jotenki vaan en uskalla... 

Mulla ainakin ekan neuvolan lappusissa luki, ettei luontaistuotteita sais ottaakaan raskaana. En sitte tiedä koskeeko kaikkia vai mitä ja miks ja millon.

Luontaistuotteita ei yleensäkään suositella siksi kun niitä ei ole tutkittu kuten lääkkeitä, eli vaikutuksia sikiöön ei varmuudella tiedetä. Paree ettei ota jos yhtään arveluttaa [8|] Vaan tuskin parista tipasta munkkitippoja kerran raskauden aikana vielä mitään komplikaatioita tulee, kukapa niitäkään pullotolkulla vetää [;)]

*muokkis* hunajaa kyllä aion käyttää jatkossakin, se kun on ihan luonnontuote...ihan kuin maito tai ruisleipä [:)]

moikka! mulla on ollu pitkän aikaa selkäkipua,nyt hiljattain on pehentunut ja mietin joka päivä koulussa ollenssani että miten jaksan olla koulussa?? kun istun niin selkään sattuu koko ajan sellasta juilimista/vihlomista.. makuullaan on hyvä olla silloin ei satu, mietin tässä että pitääkö hakea sairaslomaa koulusta vai sinnitellä selkäkivussa?? nyt on kuitenki vasta rv 28 menossa:S

Kylläpäs tuntuu hassulta tulla tänne valittamaan näinkin pienestä asiasta, mutta kun on vain niin vaikea olla. Nimittäin mulla kutittaa nännejä ihan kokoajan ja lakkaamatta! Viikonloppuna se ei niin haitannut, kun sai olla kotona, mutta tänään töissä oli vähän kiemurtelemista.. Ei sitä nyt kehtaa tissejään kokoajan kihnuttaakaan, vaikka kuinka olisi raskaana. [:@]

Tää luulee nyt tunteneensa viime viikolla ekoja oikein kipeitäki suppareita.. ihan ku joku yrittäis repiä nahkaa irti mahasta. On tosin onneks ollu kovin lyhkäsiä noi kivuliaimmat hetket, mut kovana maha on kyl pysyny kivunkin jälkeen pitkään. Tässä just pohdinkin, että pitäiskö huominen pitkä iltavuoro skipata suosiolla ja käydä aamulla lääkärissä. Äsken lenkilläkin maha nippaili kokoajan jos vähänkin reippaampaa kävelyä yritti.. ja jotenkin sitä nyt jokaista kipua stressaa satakertasesti, kun neuvolalääkärin mukaan paikat oli vähän jo pehmentynyt.. mua vaan niin ärsyttää noi meidän työpaikkalääkärit, kun ei ne tunnu tajuavan mistään mitään - ainakaan ne miehet.. Selkäkipujen takia kun about kuukaus sitte kävin, niin vähän naama nurinpäin suostu pari päivää kirjottamaan saikkua, kun ei selkä just sillä hetkellä siinä kumarrellessa ja painellessa ollu mistään kohtaan kipeänä. Tarvis varmaan mennä heti suoraan töistä aina sinne, ni näkisivät että kyllä mua ehkä ihan oikeesti saattaa johonkin sattua.. kun hyvä et käveleen pystyy. [:'(]

satu`: ellei lääkäri tajua niin ylireagoi vähän [:D] "siis työpäivän jälkeen ei meinaa päästä portaita ylös kotiin eikä saada kenkiä jalasta kun selkää niin särkee, mä en tiedä että miten mä jaksan muutaman päivän päästä kun nyt jo tuntuu niin kamalalta" ja perään surkee ilme niin ai että.

CMH saikulle kans! joku 5 päivääkin tekee ihmeitä, ainakin mulle. mikään ei oo kyllä ärsyttävämpää kun selkäkipu, se vaikuttaa niin moneen [:@] ...tietty toi nännien kutinakin on aika rasittavaa [:D]

heh.. pitää joo yrittää pistää draamakuningatar vaihe päälle :D onneks sain huomiseks ajan jollekin naiselle, jospa tää jopa tajuais jostain jotain ;)

Mä oon kans huomannu parina viimesenä kertana kun oon työterveydessä käyny että siellä pitää liiotella kaikkea että saa enemmän kun sen 2päivää. Se on kuitenkin ihan varma että ei ne raskaus vaivat mihinkään kahdessa päivässä häviä. Joten satu' ei muuta kun draamaa peliin!!

Unna My, täällä sama juttu! Pari päivää sitten alkoi ihan hirveä nännien kutina, koko ajan pitää hinkata, ihan pervo olo itsellä roikkua omissa tisseissä[:D][:D][:D]
Illalla auttoi kun laitoin bepanthenia niin helpotti sen verran että pääsin nukkumaan.

en tiiä onko mun silmät vielä untenmailla vai onko mulla vaan liian hyvä mielikuvitus... mutta ku nyt kävin vessassa ekan kerran tälle aamulle ja yleensä samalla tulee valkovuotoa enemmän ku päivällä.. nii... se oli punertavaa.. tosi tosi hailakasti.. kuvittelinkohan vai.. ja ihan valkosella paperilla näytti vähä punertavalta.. ei kai se vielä mitää enteile..?? [&:]

Jos se tosiaan oli punertavaa niin kannattaa seurata tilannetta.. se voi johtua monesta eri syystä, mutta jos muuttuu selvästi veriseksi niin soittele samantien äitipolille.. he luultavasti käskevät sut näytille.

Tää maidontuotanto on muuttunu ihan kamalaksi mulla... sitä vaan tulee ja tulee eikä loppua näy.. eikä oo enää ees pelkkää kirkasta nestettä vaan vähän valkostakin seassa.. ja siis oon yhä yhtenä kappaleena [;)]

Takaisin