Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jooh, kyllähän nuo kolotukset tuntuis lisääntyvän päivä päivältä [&:] mutta toisaalta vauvan täysiaikasuuteen on alle 10 viikkoa(!!!) että ei mikään ihme jos vähän kolottaa [;)]

Mulla on nyt uutuutena ruvennu tosissaan särkee tota selkää, varsinkin jos istun pitkään. Lisäksi kohtu taitaa ottaa taas jotain kasvuspurttia kun sattuu kylkeen (vähän kuin ois suonenveto kyljessä[:'(]).. Ja oon ihan valmis sanoo sopimuksen irti mun rintojen kanssa.. Ne vaan vuotaa ja vuotaa [8|]

Suonikohjuja ei (vielä) ole mutta turvotusta on ruvennu esiintymään pikkasen enemmän, ei onneksi pahasti vielä..

Mä en enää pysty nukkumaan ilman ylimääräsiä tyynyjä. Pakko olla masua tukemassa yks ja sit jalkojen välissä yks et saa unen [:D] Tänää taas töihin. Huh! Mitenhän sitä taipuu [:D]

Minäkin oon nukkunut viimeisen viikon tai pari niin, että sekä nilkkojen alla että jalkojen välissä on tyyny (kyllä, se on helkatin tyhmännäköistä ja hankalaakin, mutta muuten ei onnistu[:D]). Jos ei ole tyyny nilkkojen alla, suonta vetää koko ajan ja jos ei jalkojen välissä, maha painaa. Ja selkä jos vihottelee niin mikään ei onnistu. Ja mahakaan ei edes ole niin iso, että on se kumma! Melkoinen välineurheilulaji tämä odotus välillä, kohtahan sitä vuoraa itsensä kokonaan tyynyillä iltaisin [:)]

Saako vähä valittaa??

Nonii, eilen olin taas jälleen kerran töissä kokeilemassa miltä se tuntuu. Ja voin vaan huokasta raskaasti ja sanoa että ei yhtään helpompaa mitä ennenkään! Selässä tunsi, että oli 8 tuntia kävelly ja hoitanu asukkaita dementiaosastolla!! Nyrkkejä piti välillä väistellä, mutta työthän on tehtävä! Noh, sitte ku oli iltavuoro melkeen hoidettu, tuli järkyttäviä supistuksia. Ei pystyny käveleen, hiki valu päältä, piti vaan huohottaa ja yrittää pysyä tolpillaan. Sitä kesti 15 min. Onneksi sitte loppuvat että sain tehtyä hommat loppuun ennen kotiin lähtöä. Kotona sitte mies sai tehtäväksi heti hieroa alaselkää, jotta pääsi nukkumaan. Koko kroppa tuntuu niin jäykältä. Aattelin, että pääasia kuitenki että supistuksia ei tullu kotona enää...
Sain itteni hyvästi aseteltua monen tyynyn avulla sänkyyn sellaseen asentoon että pysty nukkumaan, mutta aika pian heräsin siihen että ihan ku ois alkanu suonta vetämään oikealta puolelta mahaa. Siinä kohti missä supistuksetki tuntu töissä kaikkein kipeimmältä. Aamu kuudesta eteempäin en oo kunnolla saanu nukuttua, koska tätä "suonenvetoa" kesti niin kauan. Voiko olla niin, että nekin oli niitä suppareita??!!
Suihkussa käynnin jälkeen (lotrasin litra tolokulla kuumaa vettä!) nämä kivut sitte loppu.

Taas ois iltavuoro edessä, toivottavasti ei yhtä kipeä! Minä kun jo kerkesin iloita, että ihanaa, voin taas käydä töissä ja jospa sais käydä ihan loppuun asti, mutta saapa nähä miten käy! Masentavaa...

Jos saan mielipiteeni sanoa niin mun mielestä toi on Melela ihan järjetöntä! Älä loukkaannu, en tarkota pahalla!!!!! Mutta minkä ihmeen takia sä väkisin menet töihin jos sulla tulee tollasia oireita? Ajattele nyt lasta ja itteäs ja jää kotiin!!

Laakariin ja akkia Melela! Ma sain heti "rangastuksen" kun viikon saikun jalkeen menin toihin pienessa flunssassa...niin tassa sita ollaan, ihan jarkky olo...limaa pursuaa joka paikasta. Menin heti aamusta laakariin, ja lepo saikkua ma asti, nyt vaan pitaa toivoa ettei mene poskiontelontulehdukseen niin valttys antibiootilta. Kylla sita jo nailla viikoilla vaan pitaa kuunella omaa kroppaa ja ajatella noita babeja masussa ja niiden parasta...eivat turhaan stressaannu!

Eli laakariin mars mars...

Kuulostaapa tosi ikävältä melela, toivottavasti olo kohenee!

Nyt vielä vähän purnausta: Tänään on ollut aivan kamala päivä! Töissä iltapäivää kohden supistelu vaan yltyi, kotiin päästetssä olin jo ihan raato ja sitten onkin loppuilta mennyt sohvalla maaten maha- ja selkäkivuista kärvistellen. En tiedä onko tämä nyt raskausvaivaa vai jotain muuta (mahatautia?). Mutta ei ne suppareita ole. Tai sitten maha on kipeä muuten vaan ja selkäkipu säteilee siihen päälle. Ei tästä ota selvää. Nyt on vähän parempi, voi jo istua vähän tässä purnaamassa ja kaatua petiin. Valitin avokille vasta että ymmärrän TÄYSIN kaikkia raskaana olevia jotka joutuvat olemaan saikulla välillä jos ovat puoliksikaan yhtä kipeinä! Nyt ottaisin sitä jos voisin. Mutta ei vaan voi tällä hetkellä jos jalat vaan kantaa töihin. Siellä on niin hullu hulina ja alimiehitys päällä, ettei omatunto antaisi rauhaa maata kotona jos vain suinkin pystyy töihin raahautumaan. Sentään voin istua koko päivän työpöydän ääressä sitten. Taas voin vain ihmetellä, miten te jaksatte vielä olla noissa raskaissa hommissa kun penkillä istuminenkin aiheuttaa jo tätä! Äh, tässä alkaa tuntumaan että aina vaan purnaa ja purnaa, ärsyttää jo itseäkin![:@]

Tosi ikävää melela! ..nyt vaan lisää saikkua, eihän tommonen oo kivaa laisinkaan! (vaikka ymmärrän kyllä senkin, kuinka suuri kynnys saikun hakemiseen voi ollakaa.. nyt täytyy vaan yrittää osata pistää vauva ja oma jaksaminen etusijalle kaikessa)

Nyt tääkin joutuu kyllä vähän purnaamaan! Seitsemän päivän työputki (vihdoin) takanapäin ja sen kyllä huomaa olostakin. Mua niin ottaa pattiin, kun ei töissä jaksa/pysty samalla tavalla - pakko hiljentää tahtia, mikä sit taas yleensä kostautuu varsinkin iltavuoroissa sillä, et kotiin pääsee myöhemmin. Selkä niinkun niin hajoaa.. Mikään ei oo hyvä, liikkuessa sattuu, eikä istuminenkaa oo yhtään sen kivempaa. Viime yönä en saanu nukuttua kun korkeintaan pari tuntia, särki selkää niin kovin eikä särkylääkkeitäkään tietysti ollu kotona yhtään. Aamuyöstä neljän aikaa lämmittelin lämpögeeliä ja sainkii sit vähän torkahdettua ennen töihin lähtöä. Tänään ollu vähän parempi kun oon saanu panadolia napaan.. onneks pitkä viikonloppu vapaa nyt, ni saa hieman levähdettyä.

melela, älä mee vapaan jälkeen enää töihin. ite teen kans dementiaosastoilla hommia ja välillä se tuntuu ihan hullun työltä.
mulle kyllä saikku teki terää silloin back in the days, poisti kaikki vaivat, mutta enhän mä viel niin pitkällä ookkaan kun sä. ei oo saikun jälkeen ollut mitään ongelmaa, hyvä juttu sinänsä. mitä nyt vähän liitoskivut nivusissa alkanut hieman kiusaamaan, ja illalla tuntuu enemmän työvuorojen jälkeen kun vapaapäivinä, mutta se nyt on pientä.

mutta melela, nyt saikulle tyttö hyvä!

Aaaarrrrggghhhh!!!! Nytkö tämä sitten alkaa??? Viikko töissä kesäloman jälkeen ja joka päivä ihan tajuton väsymys ja nytkin hirveä päänsärky! Verenpainekin on noussut sen kymmenen pykälää parissa päivässä, vaikka miten olen ottanut rauhallisesti[&o]
Ehdin jo taputella itseäni että hyvin menee, jaksan hienosti työpäivän eikä tarvitse saikkuilla vaan mitenkähän käy? Töissä jaksankin vielä ihan hyvin mitä nyt vähän iltapäivällä kiristelee mahaa mutta kotona onkin sitten sohvannurkka se paras paikka...
Noh, oon luvannut itselleni (ja ennenkaikkea miehelleni) että heti kun alkaa ahdistaa niin lepoon vaan eikä mitään riskejä.
Onneksi on ensi tiistaina het seuraava neuvola niin voi vähän funtsia miten olis viisainta reagoida. Tuo verenpaine mua eniten huolestuttaa kun oon ennen raskautta ollut lääkityksellä ja tähän saakka pärjännyt ilman. Nyt jos alkaa lukemat paukkua niin ei hyvä[:(]
Äh, piti vähän purkautua, kiitos sisaret[:)]

Nonii, eli sairasloma jatku.. Töihin ei oo enää asiaa koko raskauden aikana... AH ja helpotus!

Jotenki niin helpottunu olo. Ei tarvi enää stressata, että kuin kivut tekee hallaa vauvalle. Ja kyllähän se niin on että vauva voi hyvin kun äitikin voi hyvin! Nyt vaan pitää parannella tota selkää kuntoon, ja alkaa nauttimaan tästä loppuajasta [:)] 

työkaverille, joka myös raskaana, sanoi lääkäri että hoitoalalla loppuraskauden aikaan ei useatkaan pysty töitä tekemään ja että ei ehkä paras ala oo raskauden kannalta. enkä yhtään ihmettele.
saas nähdä kuinka pitkään itekään pystyy olemaan. vaikka tällä viikolla tuntuu hyvälle, ens viikosta ei voi olla yhtään varma.

nyt masentaa. tulin suihkusta ja hilluin tässä alusvaatteisillani. sit avomies et "heei. mitäs noi jäljet on tossa alamahassa?" menin peilin eteen, kun en nähnyt enää alavatsaan asti ilman peiliä ja sitten "EIIIII, NE ON RASKAUSARPIA!" [:(] nyt pitää alkaa rasvailemaan oikeen urakalla, ettei ne vaan lisääntyis [&o]

Mulla kans alavatsaan tulla tupsahdellu raskausarpia.. En jaksa niistä stressaa, koska niitä on jo ennestäänki vaikken raskaana ennen oo ollukkaa :P

Takaisin