Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nobody, toivotaan että siellä alkais kans kaikki jo helpottaa. Sua on kans koeteltu tän raskauden aikana ihan tosissaan. Toivon sinne parasta!

Itse olen voinu suht hyvin nyt viikon verran. Välillä tekee viel huonoa, mutta oksentaa ei ole enää tarvinnu, ONNEKSI!!

Hmm, ihan niinkuin alkuraskauden oireet tulis nyt toista kertaa.. Toista viikkoa kauhee kestoväsymys ja tällä kertaa hiukka pahempi paha olo, laattakin lentää [:'(] Turvotusta ei onneksi ole, mutta kuhan noi säät tosta lämpenee niin eiköhän sekin tule vielä riesaksi [:-]

Väsymystä on vissiinkin useemmalla meistä ollut, mutta mites muitten oireitten suhteen?

heip,

joo väsymystä täälläkin.. vois vaan nukkua kokoaika. ruokahalu aivan hillitön :) uusia perunoita menee ihan kilokaupalla :D suklaata ei vieläkään voi syödä kun tulee etova olo :/

minä oon kans ihan tautisen väsyny.. iltasin ollu sillon tällön pahoinvointia, mutta oksentaa ei ole tarvinnu. helpottavaa huomata, että muillakin on ollu samanlaisia oireita. ja sen oon huomannu, et jos päästää ittensä liian väsyneeksi niin paha olo tulee nopeesti! jalkoja mulla joskus turvottaa vähän..

täällä kans väsymystä. päivät menee ok mut illat on vaikeita. monesti on kasilta joutunut vetää pikku tirsat, eli kymmeneen ja sit vaan äkkiä koiran kans ulos ja takaisin sänkyyn.

Minulla lepopulssi huitelee 100-120 tiennoilla [8|] Kuulema normaalia, kun on kaks maha-asukkia. Ei tarvitse paljon liikkua, kun pitaa jo huilia ja ottaa iisisti. Ja vasykin tietenkin tulee herkemmin. Issiakasesta olen jo "karsinyt" reilun pari viikkoa...onneksi paason fysioterapiaan....hierontaa, venyttelyja.... Ja jooga auttaa :) Masu on jo niin iso, etta katsotaan miten pitkaan tosiaan pystyy olemaan tyoelamassa naiden kaiken maailman vaivojen kanssa.

Tänään on tuntunu ihan omituista "kipua" alapäässä.. tai seisomaan noustessa/tehdessä jotain äkkinäisiä liikkeitä, ni alapää jotenkin niinkun supistuu tai lukkiutuu tai en mä oikein tiedä mitä se tekee. Tavallaan sattuu ja tavallaan ei.. ja täs ei nyt oikein tiedä että pitäiskö olla huolissaan vai ei :/ Huominen olis töitä vielä.. sitten pääsee lomalle sen jälkeen, joten ei tässä oikein lääkärissäkään viitis/ehtis käydä. Toivotaan et menis huomiseen mennessä ohi ja et on vaan jotain normijuttuja..

satu, oliskos noi häpyliitoskipuja? ne on ainakin ihan normaaleja. mulla supisteli kun oli se emätintulehdus mut se tuntui kyllä selkeesti mahassa, ei alapäässä. nyt taas vaihteeks hiiva, huoh.

Pahoinvoinnin loputtua oireeni hävisivät. Maha on iso ja sen lisäksi päätä särkee joka toinen päivä, mutta muuten nada [&:]

Nälkä ei ole, juominen on vaikeata (juon normaalistikin TODELLA vähän).. odotan ku hullu puroa, että vauvan liikket alkaisivat tuntua niin, että tajuan ne selkeiksi liikkeiksi ja rakenneultraa, jotta näkisi, että kaikki on hyvin :)

Ai niin, meinas unohtua kokonaan ne hormoonien heittelyt [:D] Mieliala alilahtelee todella voimakkaasti ja mies kiittää [8D]

Dinsku kannattaa juua paljo, sillä pääset niistä pääkivuista eroon. Mulla tulee heti pääkipeeksi, jos yks päivä välis etten juo tarpeeksi.

Täälläkin kaikki aivan ihanasti. Hiukan noita hormooneita ilmassa, mutta muuten kaikki on aivan fantastisesti. Ihanaa ku voi hyvin ja vauva kasvaa [:)]

Mä olen ollut niin vähän täällä, että onpa mukava nyt lukea kuulumisia teiltä! [:)] Mulla muuten kans välillä syke nousee tosi korkeelle vaikka en tee mitään erikoista. Se kestää hetken ja sitten tasoittuu. Onko muilla sellasta? Aattelin et seuraavassa neuvolassa sitten mainitsen. Muuten menny tosi kivasti. Ei väsytä ihmeemmin, mut nukun ainakin sen 10h. Autossa kuumalla tulee huono olo ja päätä särkee välillä koko päivän. Pitää tosiaan muistaa juoda. Kiva Tarunen kun säkin oot päässy vähän enempi nauttimaan!!

Älä muuta sano Säde [:)] vielä kun nämä ihme hormoonit ei ois näin vahvoja niin ei koko ajan tarvis itkeä joka asiasta [:D] ja jos ei suuttuisi kaikesta, niin mies ei häipyisi koko ajan maailmalle...

Nuo hormonit, mokomat! Itkun keskeltä yritän aina sopertaa, että "enhän minä muuten, mutta kun ne on nämä hormonit, yääää!" [:D] Välillä hekottelen jälkikäteen itselleni kun on tullut taas saatua niin vimmatut raivarit/itkukohtaukset jostain aivan turhasta. SILLÄ HETKELLÄ se ei tietenkään ole hauskaa, vaan maailman vakavin asia! [;)] Toisaalta tympii, jos suuttuu kerrankin ns. aiheesta, niin miehellä on syy kuitata asia hormonipuuskalla tms. Mutta mistäpä nuo aidon kohtauksen erottaisivat, ainakaan allekirjoittaneesta ei hevillä erota!

Itse olen huomannut ihan tässä parin päivän aikana, että tietynlaisia ruokaoikkuja on tullut taas joukkoon. Joku entinen herkkuruoka ei kerta kaikkiaan maistu, koska se haisee pahalle. Tai joku mitä en ennen syönyt pahemmin, niin sitä menee nyt roppakaupalla. En väittäisi normaalisti olevani kovinkaan nirso ruuan suhteen, mutta nyt on raskausnirsous iskenyt!

Mä osittain pilasin juhanukseni, kun suutuin ihan mitättömistä asioista ja pahoitin toisten mieltä. Sitten harmitti, kun en oo tollanen ja sit itkin. Oon vollottanu jussiviikonloppuna ihan hirveesti. Voi ei! Välillä se on vähän raskasta, mut jos en muita loukkaa niin sitten kyllä nauran itkun jälkeen.[:D] Ja yritän muistaa pyytää anteeksi kaikilta. Ei oo helppoo. Luulin, et oon aika tasanen tyyppi.. heh.

onko kukaan muu huomannut sellaista että etenkin liikkuvassa autossa jos juo jotain hiilihapollista niin tuntuu et nuppi menis silleen sekasin ?? vähän niinku joskus aikoinaan kun pienessä laskuhumalassa istu autossa takana ja joutu ottaan kiintopisteen et ei tuu paha olo ?

Tän oon nimittäin huomannu viimesen parin viikon aikana..

Säde KIITOS!!! Ihanaa ku mä en ole ainoa! Itse pilasin kanssa juhannukseni ihan täysin ku sain jonkun ihan kauhean hormoni kiukkupuuskan j a sen jälkeen itkukohtauksen joka kestikin sitten ihan totaalisesti koko lauantain [&:] Ei mikään ihana ilmiö ja vaikka mies on nyt ollut aivan ihana, niin en ole vieläkää oikein toipunut tuosta omasta itkukohtauksestani. Ku koko maailma tuntui kaatuvan niskaan. Josko se tästä paranis ku mies lupasi veidä mut viikoloppureissulle pitkin suomea [:)]

Täällä nyt kärvistellään kipujen kans ku oli ensimmäinen työpäivä loman jälkeen. Kyllähän tuon jo tiesin ettei helppoa tule olemaan, mut en ajatellu että het on näin kipeä [:(] Vaavi-riepuki potki ihan hulluna koko päivän ku tukivyö paino ja kaheksan tuntia jalkojen päällä tauotta. Asiakkaatki sano, että jää sairaslomalle ku siinä seurasivat juoksemista ja minun kärsivää ilmettä [:)] Käy niin sääliksi tuo vaaveli ku ajattelee, että eiköhän nämä minun huonot fiilikset sillekki välity..

ALKUPERÄINEN: Carina79
Vaavi-riepuki potki ihan hulluna koko päivän ku tukivyö paino ja kaheksan tuntia jalkojen päällä tauotta. Asiakkaatki sano, että jää sairaslomalle ku siinä seurasivat juoksemista ja minun kärsivää ilmettä.

Selkeesti teet hoitotyötä? :) Itsellä on yllättävän helppoa ollut töissä, kuvittelin että tämän mahan kanssa jo tekisi tiukkaa hoidella potilaita mutta ei. Sen tosiaan tein että irtisanouduin määräaikaisesta paikastani keväällä kun pahoinvointi oli niin kovaa että saikutin jatkuvasti, mutta onneksi keikkaa riittää tällä alalla niin paljon kuin jaksaa tehdä joten työt on kyllä taattu ja saa tehdä silloin kun vointi antaa myöten.

mäkin oon hoitoalalla, aika rankkaa näin helteillä varsinkin :/

miten teillä tuntuu nostot? mulla saattaa "vihlasta" alamahasta, jos nostan vähän painavempia mummoja ja pappoja. eilen just pomolle sanoinkin, että olisko paha jos mun ei tarttis nostella muutamaa ihmistä, kun ovat niin isokokoisia ja jäykkiä, että kipeää ottaa. ei onneks enää tarvii.

jalatkin huutaa hoosiannaa, ei jotenkin jaksa enää niinkuin ennen. muutenkin hirveä hiki koko ajan. ei tätä kyllä varmaan pysty enää silloin tehdä kun on iiiiso maha. ite ainakin oon aatellut hakee saikkua mahd. helpoin perustein, kyse ei nyt kummiskaan oo enää vaan musta.
huomaa ettei vauvakaan hirveesti tykkää tuosta juoksemisesta, kun aina tauolla/kun kerkee istumaan, alkaa järjetön mahameininki, potkuja satelee.

muuten kyllä sinänsä jaksaa hyvinkin, mutta osa nostoista ottaa vähän kovalle ja tosiaan jalkojen väsyminen "ärsyttää".

onko muuten muut tekemässä sijaisuuksia hoitoalalla? miten äippäraha sitten määräytyy, eihän nyt ainakaan mikään työpaikka sitä taida maksaa? vai katsotaanko sen suuruus verotiedoista?

Takaisin