Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Argh, flunssa! dokka dukosa.. Pitipä senki tulla nyt vierailulle, osas ajankohdan valita! HUOH!

Viime yönä heräsin ihan järkyttävään kipuun ku koitin kääntää kylkeä. Alamaha ihan ku tulessa. No se meni sitte ohi ja ei loppuyönä mitään. Nyt on koko päivän ollu semmosia 5-10 sec kestäviä kipuja [&:] Ku paikallaan on niin ei oo pahakaan, mutta ku liikkuu niin tulee tuon tuostaki. Onkohan nämä sitte niitä supistuksia?? Mistä senki tietää ku on jatkuvasti joku paikka kipeä [8|] Tämmöstä näin kipeää ei kyllä oo ennen ollu. Saas sitte nähä kuin ämmän käy [:D] Jaksaako kaveri oottaa keskiviikkoseen käynnistykseen saakka. Ei sillä, todella tervetullut hän on jo vaikka heti [;)]

myttö78 täällä on myös selkäsäryt tänään vaivannu ja olenkin pohtinu onkohan nämä omia, vai olenko vain haalinu teidänkin särkyjä, ku olen näitä täällä lueskellu [:D]

Tänään on jurppinut niin tajuttomasti tämä raskaana oleminen, tulisi jo ulos! Siis ihanahan tämä maha edelleen on, mutten enää jaksa olla raskaana viikko viikon perään!! Tämä olotila ottaa jo niin tajuttomasti pannuun ja mitään merkkejä lähdöstä ei ole noiden tavallisten oireiden lisäksi. Ei vaan jaksaisi enää olla koko ajan kipeä, kyvytön toimimaan vauhdikkasti ja väsynyt ja ja ja..argh [:@] Ja kun on jo tänään saanut kolme joko-kohta-synnytät-puhelua..! Koita siinä sitten nätisti ilmaista, että menee varmasti vielä viikkotolkulla, turha pidättää hengitystä. Ja silti sitä kaiken turhautumisen keskellä jaksaa kuitenkin vielä höpötellä tuolle masulle ja silitellä sitä ja toivoa että josko kuitenkin ensi yönä..[:)]

tinkerbell84:n teksti oli kuin suoraan mun aivojen sopukoista. samat fiilikset siis. [>:][:D]

äääh, ihan typerää maata yöllä sängyssä 8 tuntia, josta nukkua 2-3 tuntia. pitää kai mennä taas hetken päästä koittamaan, että tulisko edes muutamaks tunniks unta.. [:@]

ihmeellistä menkkakipumaista jomotusta oli alavatsalla koko yön... mut ei siihen kyllä mitään taukoja tullut väliin, eikä edes supistellut, joten... tuskinpa tuo mitään on. [:D]

hitto kun kello olis edes kaks tuntia enemmän niin kaupatkin olis auki kaupungilla.. pitäs mennä metsästää jotain vielä rimpulan huoneen seinälle, sais sen huoneen tänään valmiiks. [8D]

Täällä myös valvoskeltu pitkin yötä... On ne yöt vaan pitkiä kun se uni ei tule! Olo oli yöllä kuin olis maantiejyrän alle jääny... tuntui kuin kropasta ei löytyisi paikkaa mikä ei olisi kipeä. [:@] Kamala jomotus koko kropassa.. On niin kyllästynyt kun koko kroppa jumissa kun nukkuma-asentomahdollisuuksia tasan 2. Illalla nukahdin sillä että mies hieroi niskoja ja se helpotti hetkellisesti niska/päänsärkyä kunnes heräsin miehen tullessa nukkumaan eikä uni tullu taas millää..
Vattassakin ilmeisesti alkaa olla tukalat oltavat, sen verran ahkerasti vauveli siellä venytteli itteään yöllä.
Ihmettelen että miten ne kaikki kolotukset tulee aina yöllä ja päivällä ei mitään muuta kuin väsymys...

kaippa sitä on yöllä rentoutuneemmassa tilassa, ja tavallaan kuuntelee itteensä enemmän... en tiedä.

taas alkoi nää menkkakipumaiset olotilat mahassa. ei niinkään kipeää tee, mutta tuntuu ovelalta. hmph. [8|]

Mä olen nyt varmaan vähän inhottava kun tulen tänne kehumaan, mutta mulla tuntuu että kaikenmaaliman oireet olis vähän helpottanu viime aikoina [:)]

Siis toki, jos on ollut kovin touhukas päivä niin lonkat kyllä huutaa hoosiannaa illalla ja jalat on ihan palloturvoksissa, mutta esim. nukkuminen sujuu toistaiseks hyvin. Vessassa tarvii käydä vaan 1-2 kertaa alkuyöstä ja sitten saan nukkua aamuun asti...(nyt mä näin kehun niin ens yönä varmaan valvon [:D])

Kävelylenkit koiran kanssa on melkein nautintoa kun muistan pitää vauhdin sopivana, etten ala liikaa kiiruhtaa. Sukkapuikkoilukin on vähän hellittänny, miksiköhän [8|] Olisko sitä jo tässä vaiheessa tottunu noihin kolotuksiin, ettei niin herkästi reagoi...kun tietää että ne kuuluu asiaan?

alina: mulla kans ollu jo pitkään sitä menkkakipumaista jomotusta ja se jomotus kuulemma kypsyttelee paikkoja. et hyvää "menkkakipua" se on [:D]
Mulla kans viime yön jomotellu massua ja lonkkia ja oikeestaan koko jalkoja. Lihakset niinku kipeenä...
Mutta vessassa ravaaminen sentään on vähän helpottanu! Pari kolme kertaa yön aikana "enää" tarvii käydä [:)] Kävely on hidastunu entisestään, ei taho edes jaksaa enää kaupassa käydä!

[:D] Aivan mahtavia purkauksia!! Välillä tosiaan tuntuu, että on raivostuttavaa, ettei voi ees kuvitella juoksevansa mihinkään. Sitten olen surkeena vahdannu omia varpaankynsiäni, joista on lakka lähteny ja ne alkaa näyttää rumilta. Tykkään aina lakata kynteni ja laittaa niihin kaikkia kynsitarroja yms. No eipä nyt oikein taivu tuonne varpaiden laittoon... Olen jo pohtinu, että menen johki laitattaan noi, ettei ärsyttäisi niin... tai sitte soitan jolleki kaverilleni, että pienen pieni pyyntö [:D] joku varmaan tykkää lakkailla toisen varpaita [:D]

Mutta ajatelkaapas... Nyt me valvotaan öisin ja pyöritään sängyssä. Ei ole oikein mitään tekemistä ja ei yöllä nyt oikein mitään voi tehdäkään ja sitte yritetään olla viel hiljaa, ettei mies tai joku muu herää. No about kuukauden päästä sillon yöllä on kyllä tekemistä lähes kaikilla meillä [:D] joten ehkä tää on vaan tätä että kroppa totuttaa meitä tulevaan.

Pitäs ettii joku yhteinen chatti niin voitais sitte aina keskellä yötä tulla sinne höpöttää muiden valvovien marrasmurujen odottajien kans [:D] Kävisköhä sitten vaan niin, ettei tuis nukuttua sitäkään, ku tulis istuttua siel chatissä ja jaattua ajatuksia...

Peukaloinen, ihanaa että sulla on kaikki hyvin. Itse olen kans tänään päässy helpommalla ja jotenkin sitä tuntuu aina, että koko päivä on pelastettu ku on saanu aamulla aikaseksi jotain [:D]

Yö meni ihan surkeasti, enää ei löydy ees sitä yhtä hyvää nukkumisasentoa. Selkää ja mahaa särki, mutta ei mitään supistelujen tyyppistä kuitenkaan. Luulen, että tuo johtuu vaan siitä, kun maha on niin turkasen pinkeenä. Vauvakin on ollut tänään taas kovin vaisu liikkeissään, mutta aina kun huolestuu niin paljon että alkaa laskemaan liikkeitä, niin se liikkuu pari kertaa putkeen ja ajattelee no kai sillä on ollut vaan hiljanen päivä. Inhottaa murehtia, täytyy mainita asiasta huomenna neuvolassa ja laskeskella loppuiltakin tiuhaan liikkeitä. Muuten on kyllä ollut kumman hyvä olo nyt päivällä, ja sekin jo on omiaan saamaan mut huolestumaan. Taas näitä päiviä[:D]

mulla ei oo mitää kummempia kolotuksia eikä kipeitä lonkkia [>:] kyllä kai nyt jo pitäs jotenki olla vaikeeta  ja tuntua että kohta vauski syntys.. mies miettiki et ovat varmaan antaneet väärän lasketun ajan, et oikeesti se ois helmikuussa [:(] [:D] parempi ois tulla ennen helmikuuta!! [>:]

Kyllä mä ainaki oon ihan sata varma siitä että Siirin vauva syntyy ennen helmikuuta [:)]
Ota nyt vaan kaikki ilo irti siitä ettei sulla oo näitä vaivoja ja kolotuksia ! Vaikka ymmärrän, että niitä suppareita kaipaat, koska niin kaipaan minäki että jotain edistystä tapahtuis vielä enemmän.

Oon niin väsyny jo !

voihan olla että ku kipeimmät supparit alkaa nii toivon että olis vielä kivutonta [:D] koskaan ei oo hyvä [:D]

Niin ihana tää valituspalsta [:D]

Mulla taukosi selkä-ja lantiokipu eilen, sain viime yön ihan nukuttua, mut tänään se jatkuu taas...just semmosta menkkakipumaista täälläkin. Ja semmosta "kirvelevää" kipua alapäässä, ei mitään tulehduskirvelyä vaan jotain outoa [8|] Ja ihan poikki taas. Päivällä kaupungilla tuntui, että ajan ja paikan taju ihan hämärtyy, päässä vaan pyöri, että heti kotiin sänkyyn peiton alle.

Osastossamme ihmeellisiä oireita taivas ties mistä johtuen: Mulla on aamuisin aina sellanen ihan ihme flunssainen olo. Nenä vuotaa, viluttaa ja sitten kun turvottaa ja huippaa niin on just semmonen höntti olo, mitä on yleensä ennen flunssaa. Paitsi että kun lämmön mittaa, niin se on tyyliin hurjat 36.1. Eli ei mitään. Ja tota on jatkunut jo reilun viikon. Ihan ihme touhua tämmönen[:D] Tosta oon kyllä kuullut, että voi olla tukkonen olo ennen synnytystä kun limakalvot turpoaa, mutta entäs sitten noi kaikki muut? Mainitsin tosta äitipolilla, mutta ei se kätilö sanonut muutakun jotain epämääräistä liikkeellä olevista flunssista. Mutta kun ei ole flunssaa kyllä tuo, menee kuitenkin ohi parin tunnin päästä heräämisestä. Oonko ainoa outolintu tähän kastiin?[:)]

Täällä vaihteeks valvoskellaan...[>:] vähän kyllä väsyttäiskin mutta ei pysty oleen makuullaan kun lonkat ja olkapäät ihan jumissa. Jos tässä nyt hetken vielä hilluis ja menis sit taas kattoon jos sais viä vähän nukuttua [:o]

Koko eilis päivän vauva oli kauheen vaisu, kyllä se sieltä merkkiä olemassa olosta anto kun vähän mahaa heilutteli, mutta ihan huolestu kun ei kunnon potkuharjotuksia tullu. Onneks tänään neuvola ja lääkäri, pääsee valittaan taas kaikki vaivansa.
Eilen ilmestyi myös mulle näitä menkkamaisia kipuja. Ja sit yks ärsyttävä vaiva on ollu tää sormien turpoaminen ja sormien nivelten kipu, varsinkin yöllä ja aamusta. En oikeen tiä mistä nää sormivaivat tulee. Mutta nää valvomiset ottaa koville, on niin tylsääkin kun ei voi oikeen mitään touhuta ettei herätä koko kerrostaloo ja miestä [&o]
Välillä niiiin tukala olo kaikkine kolotuksineen, mutta silti kauhulla odotan seuraavia tulevia viikkoja, koska jo pari viikkoo sitten ajattelin että on niin rankkaa, mutta kokoajan on vaan menny pahemmaks ja ne parin viikon takaset olotilat ei ollu mitään verrattuna nykyseen... Mitäköhän sitä on vielä edessä, tässä on kuitenkin vielä kolmisen viikkoa laskettuun aikaan.
Tulis jo se vauva!!

Takaisin