Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ärh, nyt on sitten iseknyt unettomuus ihan tosissaan! Tähän asti selvinnyt vielä 5-6 tunnin yöunilla, mutta viime yönä nukuin ehkä 2-3 tuntia. Heräsin vähän väliä eikä uni enää tullutkaan. Joko ravasin vessassa, kärvistelin lantiokipujen kanssa tai vain murehdin turhia. Tosi ihanaa..[:@]

Muhun taas on iskenyt hirveä väsymys. Viime yönäkin nukuin 9 tuntia käymättä vessassa (!) ja lisäksi 2,5 tunnin päiväunet. Ja nytkin väsyttää, ihan zombi olo...

Joka ilta toivon, että ois jo aamu, suorastaan kammoksun jo öitä ku pitää maata niin kauan... En ois uskonu että sitä voi ollakki näin raihnanen loppumetreillä..
Just tässä mietin, että millon viimeksi oon nukkunu kunnon yöunet, ja en todellakaan muista! Neuvolassaki terkka kyseli että miten jakselen, ku olin niin väsyneen näkönen [8D]
myttö78: nuku,nuku nuku! [:)] niin mäki tekisin jos ois helpompaa se touhu..

Täälläkin kärsitään unettomuudesta ja sitten on päivisin kauhea väsymys.Öisin joutuu vessassa ravailemaan ja lantion seudulla on kauheaa kipuilua.Vaavi ollut jo pari viikkoa pää alaspäin..ja pari päivää sitten on ilmaantunut kauheaa kipua lantion luissa kun kävelee [&:] Innolla odottelen ens viikon neuvolaa mitä siellä päin sanotaan.viimeksi todettiin vaan että ompas jo vauva paljon laskeutunut.Innolla käyn päivittäin selailemassa ihmisten kuulumisia täällä ja miten täällä jaksellaan [:)]

Tinkerbell ja muut unettomat:
-täällä mieki istun kli 6.17 koneella. Olen valvonut kello kolmesta saakka. Nukkunut siis unta klo 01.00-03.00 välisen ajan. Jei.
Tiedän miltä teistä tuntuu. Alkaa potuttaan ihan täysillä tämä. En tiedä, miten saisin unta. sitä ei vaan tule.
väsyttää kuitenkin ihan hemmetisti. Mietin kauhulla sitä, mitä se sitten on, kun vauvaa tulee syöttää ja unettaa pitkin öitä. Jos oon tätä myöten väsynyt valmiiksi niin raipati rai, voi olla "hauskaa" menoa tiedossa. Kaveri kertoi , että kyllä hän on monet itkut päästänyt öisin, kun vauva vaan tarvii ja vaatii, ja itse ei voi muuta kuin tehdä kaikkensa. Omat edut ja unet ja tarpeet pitää niin vaan unohtaa. Rankkaa se on.

Tinkerbell: se vyö ois sittenki ollu hyvä hankkia:(. Miksi en sitä hankkinut... iskikö nuukuus? kyllä.
Nytte ainut mikä auttaa selkäsärkyihin on ihme kippura-asento.

Yksi hyvi nukuttu yö kolmen huonosti nukutun jälkeen!!! JEE!!! Nukuin peräti parilla vessa käynnillä kymmenestä kuuteen, jonka jälkeen söin aamupalan ja luin lehden ja painuin seiskalta takas nukkumaan ja nukuin viel pari tuntia. Kroppa vissiin totuttaa vauvalle, kun nykyään herää keskellä yötä ja on hereillä tunnin verran ja sitten taas nukahtaa uudestaan.. Näinkään ei ole ennen ollut.

Onkos kellään muulla muuten miehellä samanlaisia "oireita"? Mulla mies on kans alannu heräilemään keskellä yötä ihan samalla tavalla ku minäki...

Symppaan niin teitä unettomia, se on niiiin ärsyttävää varsinkin kun valvomista on tiedossa lähitulevaisuudessa. Juu melela, yritän nyt nukkua varastoon [:)]

Meillä mies on ollut koko syksyn oudon iltauninen. Ennen valvoi aina puolilleöin, nykyään sammahtaa sohvalle ennen meikäläistä. Jospas se tankkaa kans varastoon [;)]

Mun mies on jo valitellu että pari kuukautta on väsyttän tosi paljo ja se saattaa nukahtaa jo 9 aikaa sohvalleki.totesin vaan että alkaa saamaa vaikutteit mun unisuudest [:D]

rechaka: mä varmaan sain sillon vasta unen ku sä heräsit [:D]
nukuin kyllä 23-24 välisen ajan, mutta sit piti valvoa 3 saakka. 1,5h kerralla nukuin puoli 12 saakka !!!
Vauvaki oli ihmeissää että miksi vielä yölläki äiti kävelee ja tuskailee, siitä hyvästä potkiskeli kipeästi koko yön. Massu on arka ja kummalla tavalla kipeä. Nivusissa järkyttävä paineen tunne. Panadoli ei todellakaan auta näihin lonkka / nivus / häpyluu kipuihin. Neuvolan täti kehotti ottamaan särkylääkettä jotta sais paremmin nukuttua. Jospa se "tyyntä myrskyn edellä" ois toteutumassa [:)]

Nyt on nukkuminen menny ihan persiilleen muutaman viikon sisällä [:@] Välissä oli vähän toista kuukautta aika, että nukuin tosi hyvin. Nyt menee monta tuntia, että nukahtaa ja sitte oon yöllä pari tuntiaki hereillä. Joka ikiseen kyljen kääntöön herään. Huoh... No onneks ei oo enää montaa päivää tätä kärvistelyä. Oon jo haaveillu siitä ku pystyy taas nukkumaan mahallaan[:D]
Miksihän kaikki olettaa niin varmana, että jännittää synnytys? Minua ei kyllä jännitä yhtään [8|] Onko se sitte jotenki outoa? Mieski alko eilen sen käynnistämis päätöksen jälkeen jauhamaan, että jännittääkö, no miksi ei? Lapsen synnyttäminen on kuitenki maailman luonnollisin asia.. Kyllähän mie sen käsitän, että kipeää tulee käymään, mutta eiköhän seki kuulu asiaan. Enempi se mietityttää, että kuin monta päivää menee, että vaavi on sylissä.

voi sitä ihanuutta sitten ku saa tosiaan nukkua mahallaan!! oon aina nukkunu ja tosi vaikeelta tuntu sillon alkuraskaudessa opetella nukkumaan kyljellään kun mahallaan ei enään voinu nukkua.. !! [:D]

Nii, ja kiva ku saa sit laitettua sukat ja kengät jalkaan ilman puhinaa ja ähinää [:D] JA säärikarvojen leikkaaminen (unohtamattakaan bikinirajojen siistimistä yms.) on kans aikamoista nykyään ku ei taivu mihinkään suuntaan [:D][:D]

Mä en kanssa jännitä synnytystä ollenkaan! Päinvastoin, odotan sitä todella paljon. Mä niin odotan sitä hetkeä kun tajuaa, että nyt tuli ensimmäinen kunnon oikea supistus ja sitä odotusta kun pääsee lähtemään kohti sairaalaa. Eihän sitä kipua muista kyllä tuosta ensimmäisestä kerrasta yhtään. Toki sen muistaa, että sattui niin paljon, ettei oo koskaan mikään tehnyt niin kipeetä. Mutta samalla muistaa sen, että kipu loppuu kuin seinään silloin kun vauva on ulkona (tosin kokoon parsiminen sattuu myös [:)]).
Hyvin muuten unohtaa tuos itsensä trimmauksen sääristä ym paikoista, kun ei kertakaikkiaan nää enää tuonne alas [:D]. Mahtaa olla komiat säärikarvat tällä hetkellä. Pitääkin yrittää tänään saunassa tehdä sheivaus. Jokos kaikilla alkaa muuten olemaan sairaalakassi pakattuna? Mulla on muuten valmiina, mutta vielä pyjamahousut pitää pestä ja eväät (jotain juotavaa ja syötävää) pakata mukaan.

Alkaa muuten olemaan aika koleat ilmat, joten voipi olla, että vauvalekin pitää vielä katsoa lisävaatetta mukaan. Ostin tosin pienen fleese-viltin automatkoille, jotta voi sen sitten aina laittaa lisäksi turvakaukalon päälle. Enkä oo vielä testannut, miten tuo turvakaukalo mahtuu tämän hetkiseen autoon [8|]

Hehe, siinä vaiheessa kun maha on poissa tieltä niin tulee tissit vastaan [:D] Mä oon vasta nyt pystynyt jotenkuten nukkumaan mahallani kun tissit ei oo enää niin kauhean pinkeet.

täällä mies valvoo yhtä myöhään ku ennenki mutta aamulla ei meinaa millään päästä sängystä ylös. ennen se on selvinny lyhkäsillä yöunilla vaan nyt ei.. ja kiloja on kuulemma sillekki kertyny.. oisin tänää hakenu meille pizzat vaan ei kelvanu [:'(] pittää kuulemma jättää herkuttelut vähemmälle [:(] tosin nyt se syö suklaata sohvalla.. että sepä siitä sitte [:D]

Au. Ja voi.
Nyt mua on alkanu sattua vatsaan. Luulin eka, ett nyt tulee supistuksia, mutta ei ne sitten ollutkaan, vaan jotain piikikkäämpiä pistäviä juilivia tuntemuksia. vatsan ylä- ja kylkiosastolla. Ei tunnu tulevan mahalaukustakaan. Koko viime yön tuli, tosi kipeinä. Tänä aamuna jatkuivat taas.Äsh.Pitääköhän tässä soittaa polille vai olla niin kuin ei mitään olisikaan.. Levoton olo.

Eikös raskausmyrkytyksen yksi oire ole ylävatsakipu. Kannattaa varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä asiasta. Mulle ainakin viimeks neuvottiin että kaikista oudoista olotiloista pitää soittaa ja varmistaa jos on vähänkään epävarma olo että kuuluuko tämä asiaan.

mulla oli tossa muutama viikko väliä etten täällä päässy käymään lueskelemassa, en oo viä kaikkee kerenny lukee läpi, joten en ole kaikista jutuista perillä vielä. Älkää siis välittäkö jos kyselen jotain mistä olette just puhuneet [:)]
Nyt parina aamuna mulla on ollu sormet turvoksessa ja kipeet, vähän kuin puutuneet ja nivelet ihan jumissa ja kipeenä. Se menee kyllä sit ohi kun pääsee hereille ja liikuttelee ja hieroo sormia, mutta todella inhottavalta tuntuu. Onko muilla vastaavaa?

Ja tuosta nukkumisesta muuten. Tuntuu ettei nykyään tule juuri nukuttua. Ensinnäkin jo ne pissalla ravaamiset valvottaa mutta sitten vielä se että vaihtoehtoina on nukkua jommalla kummalla kyljellä, ja totta kai sit paikat puutuu ja loppujen lopuks ei voi olla kummallakaan kyljellä ja nousee ylös ja hengailee hiljaa yksin keskellä yötä ihmetellen mitä tekis. mä oon nyt viikon verran melkein säännöllisesti noussu kolmen aikaan ja pari tuntia pyöriny ympäri kämppää, lukenu aamulehden kun se tulee ja menny joskus viiden aikaan taas hetkeks nukkuun. Luojan kiitos ei tarvi töissä käydä, onneks nää univaikeudet alko vasta nyt, eikä töissä käydessä.

Noh, jospa sitä nyt lopettais valittamisen ja alkais leipoon sämpylöitä [8D] [:D]

Unohtu kertoa, että kun tätä sukkapuikko ilmiötä on aika monella täällä, et sain siihen nyt vastauksen lääkäriltä mitä se kipu tarkottaa. Eli lääkäri vastas näin, että tämä kipu johtuu siitä kun häpyliitokset ym luut valmistautuvat ja "laajenevat" että vauva mahtuu sitten tulemaan ulos. 

Hyvä juttu et toi sukkapuikkojuttukin selvisi! Tänään viimeks hyviä puikkoiluja tullu.. Päätin lähteä pikkuselle kävelylle, eikä tarvinnu kun 10min kävellä niin alko. Välillä vähän voimakkaammin ja sit hiljemmin ja välillä tuli vaan sellasta menkkamaista jomotusta. Sitkeesti hipsuttelin kuitenki 45min ja nyt sauna lämpiämässä :)

Täällä iskenyt oikein mukava selkäjomotus ja lantiokipu [&:] Eilen oli jo vähän kipeä. Käytiin kylättelemässä ja oli tuskaa istua tunti suuntaansa autossa, huonokuntoisella tiellä. Liikunta tuntuu helpottavan, lenkillä tänään käyty ja siivoiltu. Mut heti kun istuu, niin pahenee taas argh. Ihan ku ois pesäpallo ahterissa [8D]

Takaisin