Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkä se on Ermu parempi, että ne sienet on visussa piilossa[:D]

Mulla on tuo nukkuminen niin epäsäännöllistä, ei koskaan tiedä miten yö menee. Aina pari yötä nukkuu hyvin, pari yötä heräilee lähes jatkuvasti, pari taas menee semisti unessa ja vessassa ravaten. Välillä on väsyneempi kun laki sallii ja lähinnä muistuttaa jotain variksenpelätintä aamulla ja välillä taas nukkua posottaa jopa 5h häiriöttä ja vessareissutta. Vielä kun en oo niitä päikkäreitäkään osanut harrastaa, toki mulla on äitiyslomaa takana vasta 2 päivää että ois voinut edes yrittää niitä[:)]

voi Ermu, nauru pääsi kun luin ton sun kirjotuksen [:D][:D] on tää raskaus niin hassua välillä, kummia mielitekoja [:)] mä niin tykkään kans tupakan ja bensan hajusta! Ja tiiättäkö, että meijän mummulan autotalli tuoksuu NIIIN parhaalle!! kumi,bensa ja puu sekotettuna, ah! [:D]

Nukkumiset vaihtelee täälläkin. Esim viime yönä nukuin putkeen 3,5h ja sen tunsi kyllä. Lonkat ja haaroväli oli niin kipeenä ku samalla kyljellä nukkunu "niin kauan" [8D]
Mutta eipä tässä enää kovin kauaa oo näitä kitupäiviä/viikkoja, jotenka eiköhän me kestetä kunnialla maaliin saakka [:D]

Mua jurppii niinkin vähäpätöinen asia kuin se, että meillä todetaan aika usein että nämä "kärsimykset" kuittaisivat toisensa: raskaus/synntys ja armeija. Olkoonkin piloillaan, kulkee kovin vaarallisilla alueilla vihjauksineen! Tänään kun valitin miehelle ostoksilla käynnin jälkeen, että tuntuu niinkuin olisi kinttuväli tulessa ja supistelee niin perhanasti, niin mokomakin siatus kehtasi verrata jotain armeijan leirikärsimyksiä noihin, että sillä olisi nämä kivut kuitattu. Meinasi kyllä saada nyrkistä, mokoma[:D]

satu`: muistanko oikein, että sullaki on sitä vaivaa (tai ainaki jossain vaiheessa ollu) että on "matoja jalkojen sisällä" jotka kutittaa ja tekee jalat levottomiksi? Vieläkö sulla tää ilmiö jyllää päällä? Mulla nimittäin joo! Ihan uteliaisuuttani mietin että vieläköhän sulla on tätä samaa kiusallista kutinaa.. ?

Sitten, mua huolestuttaa jo nuo mun raskausarvet.. ! Neuvolatätiki kauhisteli niitä [:o] Mitä ihmettä mä niille voin tehä? Niitä kutisee aina vaan enemmän ja enemmän. Yöllä en edes herää kun raavin niitä, mies kylläkin ja lopettaa mun raapimisen herättämällä mut. Arvet on tumman punaiset ja turvonneet. Joskus joudun yölläkin pariin otteeseen nousemaan ylös niiden takia ja rasvaamaan jotta saan taas nukutuksi.. ÄP:n rasvan oon nyt myös kokeillu ja on kuitenkin paras rasva tähän mennessä. Jatkuukohan tuo kutina vielä synnytyksen jälkeenkin?

Miten voi olla mahollista, että mua ei oo närästäny koko raskauden aikana ku ehkä 2 kertaa? Oonko normaali? [:D] Tuntuu että kaikki maholliset vaivat on kyllä käyty läpi ja käydään edelleen, mutta ehkä ei sittenkään ku ei kerta närästä.

Oon huomannu, että mahaan ei mahu niin paljoa ruokaa kerralla ku esim puolessa välin raskautta. Mutta nälkä on kuitenki yhtä useasti, ehkä vähän useamminki ku ennen. Pitää syödä vähän kerralla ja vähänväliä [:D]
Turvotus senku lisääntyy. Sormet ihan ku nakit [:D] Jaloista puhumattakaan. Varmaan on muillakin tätä samaa ihanaa oiretta [8D] Liitoskivut yltyy myös päivä päivältä...
Mutta kaikesta näistä vaivoista ja valituksista huolimatta yhtäkään päivää en vaihtais pois. Kaikki tää palkitaan sillä maailman parhaimmalla palkinnolla <3
Aina kuitenki pitää vähän valittaa... [:D]

[:D] Vähänkö repeilin täällä noita teiän pesusieni ja hajujuttuja!
Mä ajattelin yks ilta nälissäni sillä mielellä kissanruokaa [8D] Haju on kamala, mut teki mieli lihaa! Mun on aina ollu vaikeeta saada lihaa alas, mut nyt raskaana oon tsempannut ja nyt sit tekee mieli vaan pihvejä (ja kissanruokaa) [:D]

Mua on väsyttänyt viime päivät aivan valtavasti! Verenpaine ja veriarvot kuitenki hyvät, joten johtunee varmaan vain tästä loppuraskaudesta. Mutta tuntuu tosiaan, että mikään unimäärä ei riitä!
Mulla on myös ollut raskaudenaikana tosi levottomat jalat ja se on ollut kyllä tosi ärsyttävää. Ei tiedä mihin noita kinttuja yöllä laittais, kun niitä kuumottaa ja kutittaa just silleen sisältäpäin.
Mitä tuohon närästykseen tulee niin ekassa raskaudessa mulla ei ollut sitä ollenkaan ja nyt taas koko ajan, tosin helpottamaan päin. Eilen tosin vetäsin illalla suklaalevyn ja sen seurauksena kärvistelin yön närästyksen kourissa.
Herkut maistuu edelleen hyvälle ja kunnon ruokaa taas ei tee juurikaan mieli. Paino ei oo enää juurikaan noussut.

melela; joo muistat ihan oikein.. matoja on vieläkii, mut paljon vähemmissä määrin ku aiemmin (tai sit oon vaan niin tottunu jo siihen etten ees huomaa).. nukahtaa pystyy kun pikkusen heiluttelee jalkoja iltasella, vähän niinku "heijaa ittensä uneen" [:D] Miehestä varmasti kauheen mukavaa kun koko sänky hytkyy, mut eipä se oo uskaltanu ainakaan vielä valittaa ;) ..mut luulen kyl et mulla helpotti mammaloman alkaminen vähän tohon jalkojen levottomuuteen, vaiks liikunnan pitäis kai auttaa siihen, ni musta ainakin tuntu työpäivän jälkeen kun oli kokopäivän ollu jaloillaan et toi levottomuus oli vaan kahta kauheempi (ja sen seurana vielä jumalaton oikeen jalan särky). Nyt ei siis läheskään enää nii pahana tunnu :)

Ei sillä neuvolatädillä ollu mitään vinkkiä arpien kutinaa helpottamaan? ..tietäisköhän apteekin tädit mitään hyvää ja tehokasta rasvaa? Ootko kokeillu mitään viilentävää geeliä, esim. jalkarasvaa? Mä oon joskus johonkin järkyttävään poltteeseen ja kutinaan jotain methol rasvaa tunkenu ja tuli kyllä taivas! - tosin ei kannata paljoa laittaa, enkä tiedä kuinka hyväks se oikeesti on, mut autto ainakin olotilaan.

Täällä nukuttaapi kyllä hyvin, n. puol tuntia sitte heräsin! Jotta huomenta vaan kaikille [:D]

Heips kaikille, jos jonkun mielestä bensa ja tupakka haisee hyvälle niin mie olen sitte ihan totaalisesti erimaasta [:D] En ole itte ikinä poltellu, joten en ole koskaan tykänny tupakanhajusta ja nyt kun mieskään ei polttele, niin olen tottunu totaalisen savuttomaan ympäristöön. Sitten kun joku polttelee vieressä tai jossain ovensuussa niin tekis mieli sanoa jotain [:D] Olen onneksi onnistunu pitämään mölyt mahassani, mutta jotenki se haju on aivan kaamea.

Nyt sitte halusin värjätä hiukseni viel kerran kunnolla punaseksi ennen vauvan syntymää, ku alkaa tuntua, etten mä taas näytä yhtään miltään. Seksikkääksi ei voi sanoa tän mahan kanssa ja hiuksetkin on niiiin maantienharmaat. No meinasin sitte ostaa yhden ihanan värin, mutta mitä viel. Niis oli ammoniakkia ja tiiän, että olen sitte ihan tööt, ku se haisee niin kauheelle [:D] Onneksi löysin yhden kevytsävytteen, jossa ei ollu mitään tommosii aineita... Katsotaan nyt sitte tarttuuko se väri ollenkaan päähän vai lähinnä vaan vessan seiniin [:D]

tinkerbell84, oisit motassu vain [:D] helppohan sitä on toisten sanoa, ku ei tiedä miltä tuntuu. Eikä se, että välillä ahistaa maha tai painaa tai vihloo tms. mutta siihe päälle viel nää hormonit niin huh huh. Kyllä pitää miesten ymmärtää [:)]

melela, mua ei ole viel närästäny ollenkaan, ja toivon, ettei närästäkään. Nautitaan siit. Koita niihi raskausarpiin elancyl voidetta apteekista. Pitäis vaalentaa arpia ja ehkästä kutinaa ja ehkäistä uusien syntymistä. [:)]

Täällä muuten on nukuttu nyt ihan hyvin ja mieskin ollu oikein huomaavainen ja saanut mut välillä tuntemaan itteni jopa vähän muultakin kuin muumi-mammalta! Siitä täydet pisteet ihanalle miehelleni. Oi että rakastan tätä raskautta, mutta samalla kaipaan jo niin timmiä kroppaani [:)] (elättelen täällä toiveita, että näytän ihan totaalisen hyvältä heti päästyäni laitokselta. Kuvittelen, jotta maha imasee ittensä sisälle nuin vaan....[:D])

Mulla inhottaa tupakanhaju vaikka normaalisti poltan tupakkaaa. Toivottavasti en enää alottais raskauden jälkeen.

Ja mitä miesten armeijakokemuksiin tulee, niin hahhah. Eivät takuulla ole kärsineet niin kuin naiset raskausvaivoista. Meiän mies sano osuvasti, että joo ei minusta ois synnyttämään. että on ihan kiva päästää se vauvan alku tuolta omasta värkistä , mutta ei kyllä hotsita ajatus siitä, että se tulis muutaman kuukauden päästä 30 000 -kertaa isompana samasta reijästä ulos". Että sikäli mies näyttää ymmärtävän sen, ettei ole helppoa.

Haha, tarunen. Mulla kans välillä ollu epärealistiset kuvitelmat siit et oon taas supertimmi kun vauvan kans kotiudun. Okei, sulla se voi olla mahollista, sullahan on sellanen söpö pikkumasu (toivottavasti et loukkaannu, en tarkoita pahaa vaan ihailen vain pikkumasuasi). Mulla taas on kiloja tullu nii hulluna että turha haaveilla et ois laiha vielä kuuuuuukausiin. Sulla , Tarunen, ei oo ees painoa tullut (kun sulla se on vaan sitä, mikä aluksi tippui). Että luulen, sulla on hyvät mahikset palautua nopeasti.
Mut ei soimata itteämme siit et jos emme sit ehdi äkkiä takaisin omiin mittoihin. Meillä on aikaa, pitää olla armelias. Ja synnyttänyt saa aina näyttää vähän pehmeeltä, minusta.

Täällä on pientä flunssanpoikasta ja mahakin sekasin. Ush. Yöllä heräsin supistuksiin, jotka loppuikin sit heti seinään kun alkoivat. Eivätkä vieläkään kivuliaita. Huomenna lääkäriin :]

oi vitsi, mä taas voisin vaikka aina pestä pelkällä ammoniakilla hiukseni, jos vaan olis mahdollista, se haju on nyt niin mahtava [:D]
toinen minkä löysin tänään, oli kynsilakat ja kynsilakanpoistoaine. ohhoi. [:D][:D]

nyt tekee iltapalaa ja sitten kattomaan kuka tippuu bb:stä, jännät paikat! [:D]

Täällä oli häätö yritykset tänään [:D] Aamun siivosin ku hullu ja sitte vielä lenkillä kävin ja kävelin tosi reippaasti.
No paskan marjat ei tunnu missään.. Tarttee vissiin ottaa järeemmät konstit käyttöön [:D] Seksi ei oikein kiinnosta ku on niin mursu olo kokoajan ja vauva alkaa potkiin ihan hulluna ku jotaki alkaa touhuaan. Jotenki ei jaksa keskittyä sitte olelliseen[:)] Ens torstaina olis synnytystapa-arvio. Näkee vähän kuin iso pötkäle olis tulossa [;)]

Jos joku paremmilla viikoilla kärvistelevä haluaa jo piakkoin häätöyrityksiä aloittaa, niin villi huhu kertoo jalkahoidon voivan käynnistää synnytyksen kolmen s:n lisäksi [:)] Että jotenkin se jalkapohjien stimulointi hieronnalla voisi vaikuttaa asiaan, en sitten tiedä pitäneekö paikkansa..? En mene ainakaan takuuseen kun ei ole omakohtaista kokemusta! Mutta ei kait siinä mitään menetäkkään[:D]

oi, ihana ois käydä jalkahoitajalla!!
huomenna aattelin pestä ikkunat, seki kuulemma auttaa asiaa, näin ainaki pari työkaveria vinkkas [:D]

Rennietä lähti tänään toinen jättipaketti menee....nukkuminen on jo hankalaa kun lonkkia särkee ja vessassa juoksuttaa nyt on noita sukkapuikko kipujakin ollut....hmmm auttaskohan tuo jalkahieronta....täytyypä kokeilla....=)

voi jalkahieronta ois ihanaa [:)] pittää laittaa mies asialle. pittää vaan olla hyshys että se voi ehkä käynnistää synnytyksen.. [;)] 

Tuo jalkapohjan/pöydän akupisteiden painelu auttaa oikeasti, täällä sairaalassa ollessa isäntä hieroskeli ja ainoat oikeat supistukset on aikaan saatu kyllä sillä, ei kauaa hieronut ja sen illan supisteli kovinkin napakasti ja melko usein vielä, ainoat supistukset jotka ktg:henkin piirtyivät [:)]

jaahas.. tarvii siis käyttää jalkahoito lahjakortti siinä vaiheessa ku haluu asukin pihalle [:D]

Täällä lähtee huomen rv 35 käyntiin..viime viikolla oli neuvola ja sain tietää että vaavi on jo pää alaspäin.sanoin neuvolassa että on jo viikon ollu sellanen olo että olisi kääntynyt.ja kuulemma paljo on laskeutunutkin.ei sanottu mitään että pitäisi rauhallisemmin ottaa tms.ja joskus on ollut joitakin kivuliaita suppareitakin.n.parin viikon päästä olisi vasta tuo viimeinen lääkärineuvola.Tuntuu vaan kovin tukavalta kun ei pysty kaupoissakaan käymään koska pienikin kävely tuottaa niin paljon paineen tunnetta alas.olenkin tässä miettinyt et päättääköhän pikkunen sitte tulla aikaisemmin maailmaan kuin marraskuun lopulla [&:]

Kiva lukea teidän kuulumisia [:)]

Tuo oli aika hyvä, et eihän se vauvan alun tunkutuminen miehen elimen läpi mitään tee, mut sitten 9kk. myöhemmin se tulee naisen läpi ja kyllä tuntuu! Jos joku rupee vertaa armeijatuskiin tai kovaan punttisalitreeniin synnytyskipuja niin oon valmis mottaamaan! [:D]

Miehellä on ollut muutaman päivän tosi kipee selkä jostain lapaluiden välistä. Sillä ei oo oikeesti koskaan mikään paikka niin kipee, et ottais särkylääkettä. Mietittii, et voisko se johtuu mun raskaushormoneista, kun selkäkivut on kuulemma tavallisia miehellä päänsäryn ja pahoinvoinninkin lisäksi. Onks muilla?

Melela Mun mielestä se äippäpakkauksen rasva on viel aika kevyttä. Suosittelen ostamaan jotain raskausarville tarkoitettua öljyä tai voidetta, joka pitää sen ihon rasvaisena/kosteana vähän pidempään. Mulla ainakin jos kutittaa ja kuivaa niin kevyet rasvat imeytyy nopeesti ja kohta sama tilanne, kun niis on niin paljon vettä. En laittais kyl mitään viilentävää voidetta mahaan! Eiks se voi supistaa verisuonia ja mentholi imeytyy varmaan aikast helposti siitä kohtuunki.. voi tulla vauvelille kylmät oltavat [:D]

Takaisin