Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä tää kaikki on ihan normaalia ja kuuluu tähän raskauteen. Mulla myös noita itkukohtauksia nykyään enemmän. Välillä itkettää ihan hysteerisesti ja kaikki pelottaa. Mutta uskon, että me kaikki ollaan maailman parhaita äitejä,kunhan saadaan ne nyytit tähän maailmaan <3

Yöllä vessassa ravaaminen alkaa jo tuskastuttaan. Viime yönä VAIN 5 kertaa piti nousta vessaan, ja joka kerta tuntu ettei pöntölle asti pääse ku niin järkky paine pissarakossa [:D]

melela, sä joudut kyl monesti nousemaan pissalle öisin,hui. mä oon päässyt tosi helpolla! joskus nousen kerran yössä mut normaalisti pystyn nukkumaan koko yön pissaamatta. toivottavasti tää ei tästä muuttuiskaan.

Voi melela rukkaa, on tuo vessassa ravaaminen vaan rasittavaa. Minä en oo vielä joutunut ravaamaan kun sen 2 kertaa yössä, ja nyt jotenkin on helpottanut paine siihen suuntaan kun vauva laskeutunut niin alas, että saatan nukkua koko yöunet sen 6h heräämättä laisinkaan. Voi onnea, voi autuutta! Tiedän kyllä, että lienee väliaikaista vaan[:)]

Kieltämättä se joskus ottaa hermoille ku herää siihen et pakko nousta vessaan. Mutta onneksi saan unen heti vessareissun jälkeen, kunhan oon saanu itteni hyvään nukkuma asentoon [:)]

Mulla alkaa ihan oikeesti jo voimat loppua! Niin kankiaa liikkuminen ja kaikki. Sohvalta hädin tuskin enää pääsee ylös [8D] Kokoajan sellanen olo, et syntyspä jo tää meijän vauveli!!
Monta päivää alavatsa ollu kipeenä, ihan ku menkkakipu..

meltsu ([:)]) entä jos se syntyykin ihan pian [:)]. mulla on ihan semmonen kutina, ettet kauaa enää joudu kärsimään vaivoista. [;)]

eilen oli kummallinen päivä, itku tuli koko päivän aikana 6 kertaa. syytä en tiedä. [:D] muutenkin hermot kireellä tai sitten olin liian iloinen. hmph. hormonimyräkkä taitaa olla samanlainen kun tuo tuuli tuolla ulkona. pian tulee luntakin. [>:][:D]

altsu, ai rili houp sou että syntyy pian...  [:D] uudet lempparit muuten [:)]

Se on niin jännä, miten mielialat vaihtelee. Mullaki eilen illalla tunnin aikana kahesti posket kastu krokotiilinkyyneleistä ihan vaan sen takia kun oli niin voimat kaikki. Ahistaa välillä ankarasti, sitten pelottaa jne.. Mutta kuitenki loppujen lopuksi itku on vaihtunu hymyksi [:)] Kunnon vuoristorataa tää tunne-elämä nykyään..

Tervehdys!

Täällä olis tasan kuukausi laskettuun aikaan :) menispä aika nopiaan.. Justiinsa kävin pienen kävelylenkin tekemässä, ja nyt sitä taas sitten möllötetään kotosalla :) Toisaalta ihan kiva näinkin, mut vielä kivempi ois tuoksutella omaa pientä rakastaan <3 Turvotus on alkanut täällä ahistamaan oikeen todenteolla. Yöllä huomaa vessaan mennessään että sormet kuin nakkimakkarat ja aamullakin tosi kankeat. Tänään ei meinaa millään lähteä tuo turvotus pois edes. Hirveesti olen koittanut juoda vettä, mutta mikä muu tähän auttaisi.? Muilla turvotuksia?

Moi Susuna! On turvotusta, varsinkin aamusta ja sitten taas illalla erityisesti jaloissa. Jalkateriä ihan pakottaa päivän päätteeksi [:@] Päivällä vedenjuonti auttaa, sormukset kilisee sormissa mutta sitten taas pamahtaa kunnon norsuefekti päälle [:D]

Alavatsa on myös välillä tosi kipee. Eilen maleksittiin koiran kanssa pari tuntia pellonreunoilla ja iltapäivästä saikin sitten vaan makoilla ja voivotella nivuskipujen kanssa...reilu viis viikkoo vielä, sitten helpottaa [:)]

Mulla kans turvotus tullu takasi. Vähä aikaa kävi pois. Sormet ja jalata turpoaa iltaa kohden..Pitäs varmaan juoda vielä enempi, mutta ku sit se yöllä "kostautuu" ja joutuu ravaamaan vielä useemmin vessassa... :/
Meinaspa totaalisesti loppua voimat kesken kauppareissun. Ei oo helppoa olla raskaana, varsinkaan näin viime metreillä [:D]

Joo ei oo helppoo. Semmosta ähinää ja puhinaa oli kans aamun kauppa reissulla. Kävi jo kaupantäti kysymässä, että onko kaikki ok [:D] Yleensä on tuo mahan kipuaminen alkanu vasta iltapäivällä/illalla, mutta tänään oli jo herätessä niin kipee. Ja eilen kävelyltä ei meinannu päästä kotiin ku pisti niin julmetusti alapäähän [:(] Varmaan naapurit katto, et tuonnekko se lyllertäjä ny synnyttää [:D] Tuo sama pistos on ollu nyt sitte koko ajan päällä. Josko tänään pitäis välipäivän kävelystä. Sais kulua nämä viikot vähän nopeempaa ja alkaa tuo kaveri syntymään. Ei jaksais enää oottaa.

Nyt mä oon ilkeä ja tuun teidän kärsimysten jälkeen hehkuttaan kuinka mä taas tunnen olevani elämäni voimissa! [:D] Tosin viikkojakin on jonkin verran vähemmän kun teillä, mut musta tuntuu nyt äitiysloman alettua että jaksaa taas niin paljon paremmin eikä kokoajan satu jonnekin.. koiran kanssa pystyy meneen pitempiä lenkkejä ja metsässä oon rämpiny sienien perässä pitkin kallioita ja kukkuloita - välillä on supistellu, mut ne on menny nopeesti [:)] ..vähän pidempien lenkkien jälkeen liitoskivut vaivaa ja sängystä ylös möngertäminen on aikamoista ähinää tän mahan kanssa, mut muuten ei toistaiseksi valittamista - katsotaan tilannetta sitte parin viikon päästä uudelleen [:D]

Voimia teille loppumetreille! ..ei enää kauaa ainakaan raskauskolotukset vaivaa! [:)][:)]

kyllä jotenkin alkaa olee semmonen fiilis, että menis nyt viikot nopeesti niin pääsis tästä puhisevasta ja ähisevästä olotilasta.
viimeks neuvolassa n-täti sanoi, että on tooosi ylhäällä tää kaiffari. no joo, siltä se tuntuukin. happi ei kulje!
eilen hengästyin kun selitin tolle tulevalle isukille juttuja. sitä nauratti, mua ärsytti. piti pitää taukoo kunnolla selitysten välissä. [:@][:D]

sohvalta ylösnousu on kyllä jotenkin ihan kammottavaa, samoin kun kyljen kääntäminen sängyssä. kamala tuhina, puhina ja ähinä. suorituksen jälkeen olo on niinku olis tehnyt jotain suurempaakin [:D]

lenkkeilystä voi vaan haaveilla. aluks menee hienosti, mutta lopuks se on semmosta hidasta möngerrystä. oon ollut aina nopee kävelijä, joten on ollut totuttelemista. noooh, enää ehkä n. kuukaus, sit alkaa helpottaa [;)]

Mulla vointi ollu muuten ihan hyvä, mut nukkuminen tosi huonoa [:@]. Saatan nukkua vaan 4 tuntia yössä ja sit tunnin päiväunet. En kyllä toivo, että vauveli vielä tulis, vähän unta ensin pliis! Unenpuutteen takia oon sit huonolla tuulella, hermot ei meinaa kestää meidän kissojen touhuja...ne käy ihan kierroksilla, varmaan vaistoavat jotain.

Täällä vaivaa sama : unenpuute.

Sitten nyt on ne muutkin vaivat tulleet, kuin suonikohjut ja mielialanheittelyt.
Mulla särkee päätä ja pyörryttää. Tuntuu että vähän väliä pitää olla köllöttelemässä.
Lisäks kun herään 2 tunnin välein yöllä vessaan/korjaamaan asentoa, ei ole mitenkää kauhea levänny olo.
Lisäks herään aamuisin herättämään miehen opiskelemaan (se on nii unelias ettei se heräis ja stressaan jos se ei herää ajoissa luennoille).
Osaisimpa unohtaa edes hetkeksi toisista huolehtimisen... tänä aamuna sanoin miehelle et saanko jäädä nukkumaan, nousetko varmasti. Lupasi herätä ja mie painoin pään tyynyyn. Oi autuus... TULI UNTa<3 ja heti.

En sitten kuitenkaan soittanut äippäpolille tuosta verisestä vuodosta. Sitä tuli kuitenkin aika vähän ja loppui illalla. Tosin nyt kyttään koko ajan vessassa, tuleeko sitä lisää. Onneks vauva liikkuu paljon ja supistuksetkin ovat olleet poissa nyt tän päivän. Luulempa vain, että nyt kun lääkäri viimes tovoi, että kyydissä pysyis vielä viikon, niin kaikki oireet loppuu viikon päästä ja mennään sinne yliajalle [:D]. Mulla tosin on nyt niin paljon ohjelmaakin vielä tämän kuun aikana, että suotavaa olisi, että lähelle laskettua-aikaa tai yliajalle mentäisiin. Meillä ei ole vieläkään vauvalle sänkyä?! Nooh, täytyy sitten koota pikapikaa pinnasänky, jos näyttää siltä, että pientä ensisänkyä ei saada.
Torstaina lähdetään miehen kanssa päiväksi rentoutumaan Hesaan. Käydään syömässä, kävelyllä, kahvilla ja vähän shoppailemassa. Olisi myös tarkoitus viettää kahden viikon päästä kahden keskeinen koti-ilta ja laittaa esikoinen yökylään mummulaan.
Mulla oli myös tuossa uneton vaihe, mutta nyt saan taas kohtalaisesti nukuttua. Lenkkeily on enemmänkin lyllertämistä ja aika pian alkaa aina supistelemaan, jolloin pitää vähän hiljentää tahtia. Kummasti sitä kuitenkin jaksoi hulluilla päivillä tarpoa [:D]

En tiedä, kuuluuko tämä nyt tänne "oireiluun", mut mulla ollu taas itku herkässä. Sitten olen nähnyt tosi ahdistavia unia: Yhdessä unessa näin, et joku mies kuolee, kun lehdet ovat pudonneet syksyllä. Toisessa unessa taistelin kyykäärmettä vastaan, joka seurasi mua joka paikkaan ja yritin suojella jotakin lasta, joka oli sellanen viisi vuotias.

Sitten kaiken lisäksi työstän mielessäni jotain läheisen kuoleman pelkoa. Yhtäkkiä saatan ruveta itkemään sitä, että mitä jos mun mies kuolee... tai isä tai sisko. En tiiä onko ihan normaalia, kun ei tässä nyt kukaan oo kuolemassa! Mun yks kaveri kyllä kertoi, että vauvan syntymän jälkeen työsti hirveesti kuolema-ajatusta. Toi aihe aina pomppaa jostakin ja tuntuu ihan tyhmältä surra, kun kaikki on niin kauheen hyvin! En tiiä onko mulla kohtalotovereita??

Säde musta tuntuu, että näin raskaana kaikenmaailman utopistisetkin huolenaiheet jotenkin kuuluu asiaan.. kai se heijastelee alitajuista huolta pärjäämisestä [8|] Mulle tulee myös joskus ihan tyhjästä aivan outoja huolestumiskohtauksia, mutta oon yrittäny suhtautua niihin enemmänkin huumorilla kuin että alkaisin oikeasti murehtia...
Eiköhän nää oudot kohtaukset helpota sitten jossain vaiheessa - tai sit niitä tulee entistä enemmän ja rankemmin kun vauva syntyy [:D]

Säde: Ihan on asiaan kuuluvaa! Mulla oli noita kuoleman pelkoja kun odotin esikoista! Itkin monet itkut kun ajattelin että mitä jos mun äiti tai mies kuolee tai vaikka itse kuolen johonkin komplikaatioon! Onneks ne ajatukset sitten viimein meni ohi kun vauva oli saatu maailmaan ja hormoonit tasaantui!

Joo on kyllä itku täälläkin tosi herkässä ja uni vajautta jo nyt vaikka vielä kuukaus olis laskettuun aikaan! Viime yönä nukuin tosi vähän kun koski joka paikkaan! Tosin nämä kivut taisi olla ihan oma vikani (haravoin äitille pihan) vaikka samankaltaisia kipuja on ollu jo pitkään! Lantio ja lonkat on tosi kipeet ja kääntyminen kestää tosi kauan kun koskee niin pirusti! Lisäksi tuli jo taas muutamat supistukset! Toivottavasti ei tarviis enää kovin pitkään kärvistellä tai ainakaan ihan loppuun asti!

Oi elämä! Niin paljon ku voiki olla innoissaan tästä raskaudesta ja pienestä, mutta ihanasta mahasta ja pojan potkuista niin kaipaisin niiiiiin kovasti jo mun vyötäröäni! Ois jo taas siistiä vetää jotkut kivat vaatteet päälle ja näyttää hyvältä ja seksikkäältä! Ompa nyt kiva yrittää näyttää seksikkäältä tän mahan kanssa! Ei miehellä ole mitään tietenkään mun ulkonäköäni vastaan nytkään, mutta ittellä alkaa välillä olla ikävä omaa ihanaa lautavatsaa. Tai ainakin pienempi se oli ku tää ja sai jopa sidottua kengät jalkaan [:D] Sitte varmaan viel se kun tämäkään vatta ei ole iso, niin ärsyttää ne puheet, että ompa pieni vatta!

Muutenhan täällä menee olon puolesta kaikki hyvin, jottei saisi valitella....mutta eikö sitä raskaana saa vähä valittaakki kaikista turhista asioosta! Onhan se nyt naiselle tärkeetä kuitenki että näyttää hyvältä... ja ei sillä, kyllä tän vattanki kanssa näyttää hyvältä, mutta enee haluisin näyttää välillä Marilynilta kuin muumi mammalta!

Takaisin