Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on tarunen ihan sama fiilis! ..tahtoo jo pikku hiljaa oman rakkaan kroppansa takasin.. haluu jumppaan ja reenaan ja rääkkään itteään ilman että se sattuu! [:D] ..ja vitsi miten voikaan olla ikävä omia vanhoja farkkuja ja vaatteita! Nyt kun ei enää viiti mamma vaatteita ostella ja noista mitä kaapissa on, ni mukavalta päällä tuntuu ehkä yhdet housut ja pari paitaa! [:'(]

Joo. Täällä on alkanut oikeasti tuskastuttaa se, kun mikään vaate ei mee päälle. Sängyssäkin huomaa sen, että en ennää ossaa nauttia samalla tavalla niistä puuhista kun on itellä vähän muumimamma-olo. Ei kovin seksikäs, siis.
Kaipaan sitä, kun mahdun tiukkoihin farkkuihin ja voin taipua miten päin vain.
Mua vähän ahistaa se, että tätä painoa kun on tullut, niin sitä massaa ON myös reisissä ja persiissä. Eli kun vauva syntyy, sitä tiputettavaa ja kavennettavaa ois sitte muussakin kuin mahassa. Tiiän, että vanhoihin farkkuihin mahtuminen vaatii kyllä oikeasti kaikkien raskauskilojen tiputtamista. Sen 15 siis ainakin... huoh. Mutta ehkä sit ajan kanssa.
Siihen meidän kaikkien on varmaan hyvä varautua, että jonkun aikaa se maharöllykkä on siin matkassa, enne kuin se kokonaan on supistunu kasaan. Nahan ja kohdun palautuminen kestää jonkun aikaa, toisilla tosin se tapahtuu nopsaan.

Oisin mielelläni ottanu vain sen 10 kg raskausaikana niin mahtuis nopeammin niihin farkkuihinsa taas...mutta toisaalta MIHINKÄÄ en vaihtais tätä onnea. Olkoon vaikka puol vuotta muutama ylikilo matkassa, kunhan peipi on mun mukana <3 ja elämässä kii:)

Ja sama homma, et kaipaan hulluna hikitreenejä. Jumppaa, juoksulenkkejä ja salitreeniä entiseen malliin.
Nyt kun tää liikkuminen on tätä 5km /h vauhtia... kiikkuen ja keikkuen kuin ankka.

Eilen oli ihmeellisiä pistoksia tuolla jossain hyvin syvällä alapäässä [8|] Ootte vissiin täällä (tai ainakin jossain keskustelupalstalla) puhuneet "sukkapuikkopistoksista", eli et yhtäkkiä viiltää niin pirusti tuolta alapäästä. Mikä ihmeen viilto se on ja mistä johtuva? Eilen illalla alko kaheksan aikaan illalla viiltelee ja sit viilteliki seuraavat pari tuntia tasasin kymmenen minuutin välein. Vaik ei kovin ees liikkunu mihinkään, max vessaan. Ja vauva möykkäs mahassa minä kerkes, tais volttia vedellä. En tiedä mikä ihmeen kohtaus iski.. mut ei kiva ollu.

Täälläkin kaipaillaan omaa kehoa vaan omaan käyttöön. Noh, ei enää kauaa... Sitä mä ihmettelen, et kun kaikki sanoo, että "nauti tosta mahasta, sitä tulee ikävä." niin mikä tuo pointti on? siis joo tavallaan ymmärrän, mut kyl mun mielestä on paaaljon mukavempi olla ilman tätä [:D] oon jotenkin kyllästynyt olemaan näin pirun valtava. phuaaah.

ja sasuna, just tommosia sukkapuikkokipuja on täälläkin ollut. inhottavia! olis kyllä kiva tietää että mitä ne oikeestaan on..

Sukkapuikko ilmiö iski tietysti äskettäin kaupassa! Kyllä kait ne ihmiset katto pitkään ku yritin lyllertää eteempäin [:D] Kesti pisimpään ku koskaan ennen..
JA ihanaa, uskokaa tai älkää mutta oon mielissään, mulla supisteli jälleen!! [:D] Edistystä edistystä.. Muutenki semmonen jännä fiilisi ollu tässä parin tunnin ajan.. Tarkottaakohan se jotain!? [;)] Vauvaki jotenkin levoton tuolla mahassa. Viiltäviä kipuja tulee vähän väliä. Uskaltaako sitä tänään lähtä kotoa minnekkään? [8D]

Mä en jaksa välittää yhtään enään kiloista. Niitä tulee ja on tullakseenki. Sitte joskus karistan ne pois mitä jää.. 12kg tullu ja varmasti kerkiää tulla vielä lisää jos ei poika jo kohta synny! Toivossa on hyvä elää..

Mullakin on ollu tuota sukkapuikkokipua viimesen pari viikkoa. Lääkäri sanoi synnytystapa-arviossa, että kun vauvan pää on ihan alhaalla ni se on saattanu painaa ja pehmentää kohdunkaulaa. Tuli mieleen, voisko kipu johtua pään painamisesta [8|] ainakin vauveli tuntuis olevan pystysuorassa silloin.

Tahtoo kans reenata jo salilla! Voi kyllä mennä jonkin aikaa ennenkuin sinne sit pääsee. Tarttis nyt nauttia kun "saa" vaan maata sohvalla, mut kun ei oikein osaa [:D]. Kun vatsa lähtee, tuntuu varmaan, että omistaa hirveesti kivoja vaatteita, kun nyt saa tosiaan sinnitellä muutamilla. Ja ihana laittaa joku kiva takki päälle, ulkoilutakki tympii [:'(]

mullaki vähä on ikävä omaa vartaloa... mietin vaan tässä ku lueskelin teijän kirjotuksia ku ootatte hikireenejä ym. että miten ikinä mää saan karistettua nää kilot pois ku mua ei oo ikinä oikeen huvittanu kuntoilla... [8|][:D] kävelyllekki on niin vaikeeta päästä [:D] ehkä pittää yrittää vauskin kans sitte jonnekki vauvatanssiin päästä kuhan on sopivan ikänen tanssaamaan [:)] 
kaapit täynnä mulla farkkuja vaan kaikki on liian pieniä!! yhet tai kahet käyttökelposet (ennen raskautta) nii mitä mää nyt sitte puen päälleni? paidat varmaan menee.. mut persus levinny ettei toivoakaan että housuja sais jalkaan [&:] 
pittää varmaan perustaa oma ketju sitte kuntoilulle jos sieltä sais voimaa ja innostusta lenkkipoluille [:D]

Juu, sama vika rahikaisella! Vaikka tää massu onkin ihana, niin kyllä välillä tympii kun päälle menee vaan pari paitaa ja muutamat housut. Vaatekaappi pullollaan vaatteita, jotka ei oo mahtunut kuukausiin. Tai miksei ne menis, mutta napapaitoina [:D] Minä en oo raskausvaatteita muutenkaan viittinyt erikseen ostaa muuta kuin yhdet farkut ja yhdet rennommat housut, niin ei oo kauheesti valinnan varaa. Toppeja ja t-paitoja oon ostanut muutaman normaalikokoisina, mutta pitkän mallisina niin peittyy massukin. Vyötäröä on jo ikävä!

Sukkapuikkoja on tullut täälläkin, mutta mulla ne tuntuu selvästi tossa kohdun suun tienoilla tai ainakin tuolla ihan alhaalla, eli oletan sen sitten liittyvän siihen pehmenemiseen yms. Tosi ikävän tuntuista on kyllä, ja kun se on aina niin pistävää, niin kuitenkin aina miettii että onkohan tää nyt ihan normaalia varmasti. Mutta eiköhän se ole[8|]

Tää nyt ei varsinaisesti aiheeseen liity, mutta kun sillon joskus aikaisemmin jossain ketjussa oli puhetta tosta influenssarokotteen ottamisesta, niin otin sen tosiaan tänään aamulla neuvolakäynnin yhteydessä. Mitään oireita ei oo toistaiseksi tullut, ja enpä kyllä mitään odottanutkaan[:)] Oon kylläkin erityisen tarkasti seuraillut päivän mittaan vauvan liikuskelua kaiken varalta, mutta ihan entiseen tapaan siellä on potkutettu[:)]

Mä otin viime neukkukäynnillä puheeksi influenssarokotteen, niin täällä niitä aletaan antamaan marraskuun puolella. Tuskin kerkiän sitä saamaan ainakaan raskauden aikana. mietin että jos kustantais kuitenkin sen itte.. huonot keuhkot kun omista (kiitos ahkeran tupakoinnin ennen raskautta) niin pienetkin flunssat on aika kammottavia..

Mä en oo ikinä ottanu lenssurokotetta, enkä oo ikinä sitä infulenssaa saanukkaa.. kyl mä nyt kuitenkin mietin, että pitäskö mun kerrankin olla epäitsekäs ja ajatella asia vauvan kannalta. Kuinka helposti pieni vauva sairastuu infulenssaan? ..ajattelenpa vaan kun tässä tulee joulukii ja marketit on pullollaan räkäsiä ihmisiä jnejne - ottaisko vai eikö ottais, siinäpä taas pulma. En haluis ottaa, mut oonko tyhmä jos en ota? 

Hitsi että alkaa olla pinna kireällä. Miten teidän nukkuminen sujuu? Mä en nimittäin oikeastaan nuku ollenkaan. Kädet puutuu ja pissittää niin, että joudun kääntämään kylkeä puolen tunnin välein, siirtelemään tyynyjä ja käymään vielä vessassakin! Alkaa arki vähän rasittaa näiden oireiden kanssa. Lisäksi olen turvonnut kuin mikä! En kehtaa naamaani ulkona näyttää, kun tutut kauhistelevat turvotustani...

Anteeksi valitus, mutta tarvitsen vertaistukea [;)].

Täältä sitä Naadja löytyy [:)]
Kyllä tämä raskaana olo alkais jo riittää. Koko ajan on joku paikka kipeänä ja ku jotaki tekee nii vielä enempi kipeä [&:]
Ukolle tässä kitissy jo monta päivää, että sais jo syntyä ja toinen vaan että kyllä sais olla laskettuun aikaan saakka, että on kunnolla kasvanu. Joo no helppo se on hällä sanoa ku ei tartte tätä mahaa kantaa. Ei sillä tottakai oon onnellinen vauvasta ja kaikkea, mutta tää olo on kaukana hehkeästä [&o] Istumaan ei pysty oikeastaan ollenkaan ku kaveri ottaa lonkasta vauhtia ja hakkaa päällä kylkiluihin [&:] Sattuu muuten melko makeaa. Vois tajuta kääntyä pää alaspäin, ettei tartte kääntää..

oon alkanu miettimään että onko tää jotenki epänormaalia ku mä nukun yöni hyvin [8|] ei tartte herätä vessaan.. enkä nyt oo monesti kylkeäkään kääntäny. siihen kun herään aina.. eikä nyt oo ees kyljet puutunu :O mitä tää on?? päivälläkyllä väsyttää ja nukun päikkärit.. mutta yöt on menny yllättävän hyvin.. outoa [8|]

uskokaa tai älkää.. mutta mää haluaisin nukkua huonommin... en tiiä miksi.. tää on jotenki niin outoa tässä vaiheessa vielä nukkua hyvin [&:] 

Siiri: Älä nyt hyväne aika! :D Nauti ku voit nukkua vielä hyvin! Kyllä se vaavi sitte herättelee sua varmasti ihan tarpeeksi :) 

siiri, lopeta tommoset puheet :D nauti kun nukut hyvin, ite oon parin tunnin välein pissimässä tai haaveilen närästyksen katoamisesta yms.

mulle on tullut ihan kummallinen uus juttu... kun kävin vaihtaa autoon talvirenkaat, olin ihan onneni kukkuloilla kun siellä liikkeessä hais liuottimet. tankkaaminen on mahtavaa, koska bensa haisee niin hyvälle. äsken olin parturissa ja taas aivan liekeissä kun ne väriaineet tuoksui niin mahtavalta. myös tupakansavu on mahtavan hajuista. parasta on kun menee vaikka kauppaan, ja joku polttaa siinä oven edessä. (saattaa kyllä johtua entisestä röökimuijan taustastani...)
ei voi olla normaalia :D mutta jotenkin nuo liuottimet yms. tuoksuu nyt aivan mahtavalta. 0___o
ei vaan viiti hirveesti nuuskia, vaikkakin rimpulakin alkaa elämään enemmän silloin kun mun nenääni nää jumalaiset tuoksut tulee... :DD

Alina: Huippua etten ole ainoa! Siis bensa ja tupakka tuoksuu minunkin nenään niin hyvältä! Ja nyt, hyvä etten suuttunu miehelle kun se oli pessy auton matot mäntysuovan hajusella pesuaineella niin mun alko ihan kauheesti tehdä mieli syödä pesusieni, jota on uitettu mäntysuopavedessä! Joo tiedän että kuulostaa hömöltä! Tuota pesusientä olen himoinnut jo pitkään! Ääk, minä en voi edes ajatella sitä kun tekee niin mieli syödä meidän pesusienet! Ne onkin jotenkin kummallisesti kadonneet suihkun hyllyltä ettei vaan joudu mun suuhun! [:D]

Minulla on myöskin ihan kauheeta tuo nukkuminen! Nukun ehkä tunnin pätkissä jos sitäkään! Vaikka ei vessassa tarviikkaan juosta, niin lonkat ja lantio ja selkä on niin kauheen kipeet! Jos ei koske niin sitten puutuu! Äh, menispä aika pikkusen nopeempaa niin pääsis jo synnyttämään! Ei noista suppareista ja muista tuntemuksista tunnu olevan mitään vaikutusta!

Voi ei.. anteeks Ermu, mut mä kyllä niin repesin tolle sun pesusieni himolles! Ukkoki huuteli jo keittiöstä, että minkä ihme kohtauksen mä sain ku röhötin täällä yksinäni [:D]

Täällä kans yks joka tykkää varsinkin bensan tuoksusta! ..tosin oon kyllä tykänny aina - ei siis hormooneista johtuvaa.. synnynnäinen pääpipi [:D] ..ja nukkumisesta mä kannan melkein kans huonoa omaatuntoa, kun nukun vielä niin hyvin - toistaiseksi ainakin. Nukahtaminen tosin meinaa tuottaa vaikeuksia, kun ajatukset pyörii aina iltasin kovasti vauvassa ja hankinnoissa yms.

Takaisin